KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 02:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next
Author Message
PostPosted: 21 Oct 2009, 23:23 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 06 Apr 2009, 15:33
Posts: 46
Location: skotterud
hvorfor får ikke Dalen spille egentelig? han var jo helt KONGE mot nybergsund og spilte ganske bra mot løvham kampen etter og. er det sagt noe rundt Dalen som jeg ikke har fått med meg?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2009, 23:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
eidskogkongen wrote:
hvorfor får ikke Dalen spille egentelig? han var jo helt KONGE mot nybergsund og spilte ganske bra mot løvham kampen etter og. er det sagt noe rundt Dalen som jeg ikke har fått med meg?


Enig i at Dalen var god og hadde fortjent å beholde plassen etter at Conny kom tilbake fra skade, men nå senere i høst har Conny vært blant KILs beste og fortjener å fortsette.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2009, 23:39 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
eidskogkongen wrote:
hvorfor får ikke Dalen spille egentelig? han var jo helt KONGE mot nybergsund og spilte ganske bra mot løvham kampen etter og. er det sagt noe rundt Dalen som jeg ikke har fått med meg?


Det dreier seg vel om hva gutta leverer på trening også vil jeg tro, og det er/var det vel Eide/Nordlie som har best grunnlag for å mene noe om. Uansett godt å vite at vi har Dalen i bakhånd hvis Conny skulle bli skadet :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2009, 23:45 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
mikeb wrote:
eidskogkongen wrote:
hvorfor får ikke Dalen spille egentelig? han var jo helt KONGE mot nybergsund og spilte ganske bra mot løvham kampen etter og. er det sagt noe rundt Dalen som jeg ikke har fått med meg?


Enig i at Dalen var god og hadde fortjent å beholde plassen etter at Conny kom tilbake fra skade, men nå senere i høst har Conny vært blant KILs beste og fortjener å fortsette.


Må vel si meg bare delvis enig med Mike her. Etter at Conny kom tilbake fra skade hadde han noen "helt greie" kamper. Hverken av de bedre eller av de dårlige. Og i denne perioden var det for meg helt uforståelig at Dalen ble benket. Greit, jeg ser aldri en trening pga at bostedet er i Oslo, men likevel var det som Eidskogingen skriver, rimelig rart for oss som ikke følger det daglige livet i klubben.

Dog, etter hvert har Conny vist at han er god å ha bakerst. I kampen mot Sarpsborg -3/Sparta/SFK Sarpsborg etc var vel Conny vår soleklare ener. Selv foran Sylling/Torp. Selv om vi vant 3-0 hadde Conny mer enn 3 avgjørende inngripener, så etter forrige kamp kan man nå ikke benke gutten. Det samme sa jeg vel om Dalen etter hans to kamper, men likevel. Det er faktisk et luksusproblem med to så gode keepere.

Jeg er fortsatt litt nervøs når Conny skal spille ut ballen med beina. Og utspillene hans har vært diskutert tidligere, men til de som hevder at han har noen av norges beste utspill, så er jeg delvis enig og delvis veldig uenig. Når Conny kaster ut så er det toppklasse. Når han bruker beina blir det fortsatt for ofte innkast til motstanderen...

Uansett så starter Conny.

Og Eddy må starte. Jeg vil vel helst ha ham som back, og så får Guiomar/strømnes slåss om stopperplassen ved siden av Ryen. Personlig foretrekker jeg Guiomar i denne kampen. Da aller mest pga farta. Tromsdalen har tradisjon for raske angripere, og hurtigheten til Guiomar tror jeg kan bli avgjørende...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 11:52 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
DV wrote:
1) Må vel si meg bare delvis enig med Mike her. Etter at Conny kom tilbake fra skade hadde han noen "helt greie" kamper. Hverken av de bedre eller av de dårlige. Og i denne perioden var det for meg helt uforståelig at Dalen ble benket. Greit, jeg ser aldri en trening pga at bostedet er i Oslo, men likevel var det som Eidskogingen skriver, rimelig rart for oss som ikke følger det daglige livet i klubben.

2) Dog, etter hvert har Conny vist at han er god å ha bakerst. I kampen mot Sarpsborg -3/Sparta/SFK Sarpsborg etc var vel Conny vår soleklare ener. Selv foran Sylling/Torp. Selv om vi vant 3-0 hadde Conny mer enn 3 avgjørende inngripener, så etter forrige kamp kan man nå ikke benke gutten. Det samme sa jeg vel om Dalen etter hans to kamper, men likevel. Det er faktisk et luksusproblem med to så gode keepere.

3) Jeg er fortsatt litt nervøs når Conny skal spille ut ballen med beina. Og utspillene hans har vært diskutert tidligere, men til de som hevder at han har noen av norges beste utspill, så er jeg delvis enig og delvis veldig uenig. Når Conny kaster ut så er det toppklasse. Når han bruker beina blir det fortsatt for ofte innkast til motstanderen...

Uansett så starter Conny.

4) Og Eddy må starte. Jeg vil vel helst ha ham som back, og så får Guiomar/strømnes slåss om stopperplassen ved siden av Ryen. Personlig foretrekker jeg Guiomar i denne kampen. Da aller mest pga farta. Tromsdalen har tradisjon for raske angripere, og hurtigheten til Guiomar tror jeg kan bli avgjørende...


1) Sesongen sett over ett fram til nå så vil jeg heller si at han har vært under middels.
Altfor passiv og slepphendt.

2) Selv om andre var meget gode så var han NO1 matchvinnereher ja.
Her var han både meget aktiv og utfordrende og med sikkert grep på ballen.
Burde hatt 8 i alle fall, og ikke bare 7 poeng på Gdalenbørsen.
Kanskje 9.
For Sarpsborgs sjanser var faktisk ikke små...
Med rimelig tilsvarende klasse de 2 siste blir det 0 til 1 baklengs...
(så den nevnte taktiske triumfen er noe tåkete).
(og selv om seieren var helt fortjent slik også Sarpetreneren sa).

3) Nervøs?
Kanskje er han den beste med beina i de bakre rekkene...
At noen utspill havner ut over sidelinjen tas ikke så tungt.
Jeg vet ikke, men kanskje er det bevisst at det prøves med utspill ut mot sidene for å starte bevisste angrep slik.
Han "tøffeste" mot Sarpsborg var vel nesten utspillet på et tilbakespill (på 3-0), hvor utspillet var en bevisst småarrogant "brassekvalitetschip" over sarpingen...

4) Enig med Frejd på siden nå.
Det er da dessuten et angrepsvåpen med ham der.

***
Ellers om kampen:
Tromsdalen må vinne for å klare seg.
KIL må vinne for å rykke opp.
Dette er de 2 grunnforutsetningene.

Med full tenning og vilje skal jo KIL nå tukte TUIL.
Det er bare å se på tabellen.
Det samme gjelder da:
Mjøndalen - Hønefoss
Skeid - Haugesund
Sogndal - Stavanger.
Alt er denne helgen topp vs bunn.

Men for KILs del er man litt "redd" med tanke på de 2 siste borte, HamKam og Skeid...
Dette er siste bortesjanse.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 12:20 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 22:44
Posts: 5
Håper Frejd spiller ja, men usikker på om han bør spille stopper eller back. Uansett så blir det jævlig viktig å unngå å begynne å stresse dersom 0 0 står seg et stykke utover i kampen. Iløpet matchen vil KIL garantert skape store sjanser, spesielt når Tuil utover i kampen kommer til å ta større og større sjanser. Spiller for spiller har vi et bedre lag enn tuil, men i en sånn match som dette sitter det jævlig mye opp i hodet på spellera, så hvis det mentale er på plass, så tror jeg vi vinner der oppe.

Tror heller ikke at Hønefoss vinner mot Mjøndalen. I vår kampen ble det 1 1, i en match som mjøndalen hadde fortjent å vinne.

Kil fan, Oslo


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 12:26 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 22:44
Posts: 5
For guds skyld, vær med fra start når dommern blåser i fløyta. Ikke bruk 1 omgang på å komme igang, slik som mot Særp08.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 13:32 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 10:22
Posts: 593
Location: Oslo/Kongsvinger
sondris wrote:
For guds skyld, vær med fra start når dommern blåser i fløyta. Ikke bruk 1 omgang på å komme igang....


AMEN.

_________________
Forza!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 20:11 
Offline
Reserve

Joined: 15 Mar 2008, 00:37
Posts: 288
Location: Vinger
At noen vil ha Dalen i mål fremfor Månsson er for meg heeeelt uforstålig! En kamp med nier og neste med firer??? Hva har han da egentlig bevist?!

_________________
Flæsk og duppe


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 20:45 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
6,5 ganske bra i kunstløp ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 22 Oct 2009, 20:45, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 20:45 
Det med keepervalg er i følge Nordlie, da han fortsatt var her, at dem valgte en 1.keeper føre sesongen, og han skulle spille om han var skadefri...


Top
  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 20:49 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Glem nå terningene/spillerbørsen. Dalen var knallgod i en kamp. God/OK i den neste og iallefall ikke hans skyld at det ikke ble tre poeng. Den gang var det veldig rart at han ikke fikk prøve seg i kamp nummer tre, når Conny rett og slett hadde vært dårlig hele vårsesongen. Nå derimot har Conny formen inne, og man må ikke bytte nå. Det er jeg sikker på at Eide og Pat heller ikke gjør.

Jeg ville fortsatt som i forrige kamp, men med to endringer: Frejd inn på høyre back og Ørjan inn på midtbanen. Ut må da Steinar og Jonas.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 20:51 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
LikerFotball wrote:
Det med keepervalg er i følge Nordlie, da han fortsatt var her, at dem valgte en 1.keeper føre sesongen, og han skulle spille om han var skadefri...

Hva slags idiotisk strategi er det? At man vil fokusere på/spille inn en første 11'er er forståelig, men noe slikt må da være utrolig demotiverende for de andre keeperene i stallen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2009, 21:57 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Saturnus wrote:
Glem nå terningene/spillerbørsen. Dalen var knallgod i en kamp. God/OK i den neste og iallefall ikke hans skyld at det ikke ble tre poeng. Den gang var det veldig rart at han ikke fikk prøve seg i kamp nummer tre, når Conny rett og slett hadde vært dårlig hele vårsesongen. Nå derimot har Conny formen inne, og man må ikke bytte nå. Det er jeg sikker på at Eide og Pat heller ikke gjør.



Dalen spilte vel 3 kamper.
Sundet (2-0)
LøvHam (1-1)
Moss (1-0)

Ja, byttet den gangen var superrart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Oct 2009, 01:41 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
http://www.fozzum.com/kil/kampfakta.php?_kampid=4301

Tar en kopi av denne på søndag, uten utvisning ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 264 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group