KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Apr 2024, 02:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 04 Sep 2009, 08:45 
Offline
Reserve

Joined: 01 Nov 2006, 14:57
Posts: 189
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 699420.ece


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 09:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Kanskje ikke så rart at de spilte dårlig på den tiden? Noe som ifg. Nordlie selv skyldtes at de hadde "utenomsportslig fokus". :shock:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 19:25 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

Her får han i hvertfall litt heder, den er nok fortjent. Jeg er fortsatt skuffa over måte han forsvant på, men klarer å legge det bak meg, det bør Glomdalen snart gjøre også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 20:06 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Jeg skjønner ikke hvorfor han skal hedres. Han har gjort en god jobb - for en god lønn, og noe mer enn det var det vel egentlig ikke?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 21:03 
Offline
Materialforvalter

Joined: 11 Aug 2008, 17:39
Posts: 83
Libra wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor han skal hedres. Han har gjort en god jobb - for en god lønn, og noe mer enn det var det vel egentlig ikke?


Han reddet oss fra 2. divisjonsspill så synes han fortjener litt heder. Eide har nok lært mye og forhåpentligvis kan han få en lang trenerkarriere i KIL. Men er vel på tide som mikeb skriver å legge dette bak seg (ikke sant Norberg og Glåmdalen) og fokusere på de resterende kampene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 21:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Jeg forstår ikke denne tankegangen. Han ble ansatt for å gjøre en jobb - redde oss fra nedrykk til 2.div- utførte denne jobben, og fikk betalt for dette. Det er mange i vårt land som har høye lønninger for å utføre en skikkelig jobb, og som gjør det, uten at de i tillegg forventer heder og ære.

Det er på tide å legge dette bak seg. Enig i det. Men det er ikke så lett så lenge det stadig dukker opp nye ting i media.

:evil:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 21:52 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 19:17
Posts: 617
Location: Langeland-Vinger
Er litt lei av å høre all kritikken om Tom...Folk bør gi mannen jævlig mye kredd for at han tok balletak i en amatør drevet klubb å hevet den opp på et mye høyere nivå på alle måter. Ja mannen er sikkert krevende ,men det må til for å være sjef..
Klart det er leit for en inneslutta glomdøl å bli prata hardt til,skal jo ikke det.Skal helst bare prate om andre når folk ikke er tilstedet i den region..

synes vi nå skal legge denne perioden bak oss å se fremover...Den som ikke kan annet en slenge dritt om tom har ingen klubbfølese mener jeg ..Se hvor vi står nå...se på alt rundt kil,ikke minst sup. Har aldrig i min tid som Kil sup sett så mange engasjerte og sammkjørte folk i supp.klubben..største delen av æren der skal gå til ildsjelene som tilbake legger sinnykt mye fridtid på dette.Men jaggu er den jobben garantert mye lettere når situasjonen er som den er nå..Det hadde vært en helt annen verden om vi hadde rykket ned i fjor...For meg vil altid Tom være STOR .....


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 21:57 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
De frivillige skriver åpent brev om tingene:

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 22:00 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
Libra wrote:
Jeg forstår ikke denne tankegangen. Han ble ansatt for å gjøre en jobb - redde oss fra nedrykk til 2.div- utførte denne jobben, og fikk betalt for dette. Det er mange i vårt land som har høye lønninger for å utføre en skikkelig jobb, og som gjør det, uten at de i tillegg forventer heder og ære.

Det er på tide å legge dette bak seg. Enig i det. Men det er ikke så lett så lenge det stadig dukker opp nye ting i media.

:evil:


Uthevet en liten ting i det du skrev, Libra.

Det er en viss forskjell på å gjøre en jobb og å få heder og ære kontra å gjøre en jobb og å få dritt slengt etter seg. Sett i lys av det åpne støtte-brevet som er publisert på KIL.NO så er det Glomdalen gjør kun drittslenging. Man bør kunne få lov til å gjøre en jobb også i hedmark uten at misunnelige redaktører "avslutter" en god jobb med det jeg vil kale useriøs drittslenging. Nordberg burde nesten sporenstreks melde seg i NAV-køen som arbeidsledig.

Nordlie kom, gjorde en veldig god jobb og forsvant.

Redaktøren i Glomdalen har gjort en dårlig jobb, er misunnelig og burde ta hatten sin og gå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 22:04 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
DV wrote:
Libra wrote:
Jeg forstår ikke denne tankegangen. Han ble ansatt for å gjøre en jobb - redde oss fra nedrykk til 2.div- utførte denne jobben, og fikk betalt for dette. Det er mange i vårt land som har høye lønninger for å utføre en skikkelig jobb, og som gjør det, uten at de i tillegg forventer heder og ære.

Det er på tide å legge dette bak seg. Enig i det. Men det er ikke så lett så lenge det stadig dukker opp nye ting i media.

:evil:


Uthevet en liten ting i det du skrev, Libra.

Det er en viss forskjell på å gjøre en jobb og å få heder og ære kontra å gjøre en jobb og å få dritt slengt etter seg. Sett i lys av det åpne støtte-brevet som er publisert på KIL.NO så er det Glomdalen gjør kun drittslenging. Man bør kunne få lov til å gjøre en jobb også i hedmark uten at misunnelige redaktører "avslutter" en god jobb med det jeg vil kale useriøs drittslenging. Nordberg burde nesten sporenstreks melde seg i NAV-køen som arbeidsledig.

Nordlie kom, gjorde en veldig god jobb og forsvant.

Redaktøren i Glomdalen har gjort en dårlig jobb, er misunnelig og burde ta hatten sin og gå.


Nå er vel han alt i oppsigelsestiden vel...

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 22:07 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Hvorfor må det nødvendigvis være "drittsleniging"? Hvis dette er rene fakta om hvordan han fungerte som trener, så er det da ikke "drittslenging"?

En trener på hans nivå må tåle å blie evaluert offentlig. Slik er det bare, dessverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 22:48 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ja - er det klare svaret på trådens spørsmål.

At han reddet klubben ifjor betyr ingen ting i denne diskusjonen.
Heller ikke at den ligger på opprykksplass nå.
Ingen verdens ting.
Det er faktisk ikke det som er spørsmålet eller poenget.
Da hadde ingen sagt noe.

Det er det ganske utrolig at noen presterer å si at Glåmdalens redaktør er misunnelig.
På hva da?
Da bør man lese de 2 kommentarene minst én gang til.

Hvorfor skulle man i Gdalen finne på noe av seg selv?
Hvorfor skulle Nettavisen finne på noe av seg selv?
Kan noen svare på det?

Og har man ikke funnet på noe selv, men har konkrete kilder som man da har funnet troverdige nok til lage artikler av - men som likevel ikke er troverdige - så har man faktisk et større "problem" nå! Det er noe å tenke på! Og problemet er vel da lite hyggelig plaasert.
Velg selv.

Det åpne brevet som er lagt ut idag er helt greit det, nesten...
At man nærmest i nekrologisk stil beskriver hva man mener og oppfatter er selvsagt per se uangripelig.
Men - så var det nesten da.

At man insinuerer at redaktøren har skrevet noe som en slags hevn på et kritisk spørsmål til en journalist eller radioreporter (!) ødelegger dessverre brevets samlete seriøsitet. Noe sier meg at verken journalistene eller "en radioreporter" løper til Nordberg som forfulgte uskyldigheter.
Man bør huske saken hvor det ble oppfordret til å kommentere "nok et tap" og reaksjonen og boikotten som startet der.
Det har jeg sagt nok om før.

---
Jada.
Det er lov å rose og rise og velge "side" i dette.
Det har i alle fall skapt reaksjoner!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 23:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Takk for et flott og nyansert innlegg:-)

Jeg gremmes av denne holdningen som tilkjennegis både på Origo og her. At man nærmest skal vise en uendelig takknemlighet og ærbødighet overfor en mann som kun har gjort den jobben han er betalt for å gjøre- og ingenting annet. Hans lojalitet og kjærlighet var totalt fraværende når det kom til stykket. Han var på jobb - gjorde en jobb- fikk betalt - og ferdig med det. Da det virkelig gjaldt - og hans kjærlighet ble satt på prøve - så sviktet han umiddelbart.

Han har pisket/skremt og kjeftet sine spillere til seier innimellom, men vi har også sett kamper hvor de har virket nærmest utslitte. Og det skulle være noe å hedre?

Det er våre spillere som trenger den støtten de kan få nå- etter det som sannsynligvis har vært en utrolig påkjenning gjennom lengere tid. Ikke rart det hele ga seg utslag i et fyrverkeri av en kamp, sist tirsdag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 23:21 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Jeg takker Tom for at vi ikke spiller 2 divisjonsfotball foran 300 tilskuere i år.. Jeg driter i åssen han klarte det, for nå har vi over 2000 i gjennomsnitt og ligger på opprykksplass.. det er jeg evig takknemlig for!! og ingen har tatt skade av hans utsagn eller treningsmetoder, så skjønner ikke hva folk med hjertet i KIL har å utsette på gubben... Takk frelseren Tom Nordlie!! uten deg hadde vi møtt strømmen i serien i år, som jeg møtte for 2 år siden i 3 div med galterud, og sannsynligvis tapt opprykkskampen mot dem..

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Sep 2009, 23:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
pokermoen wrote:
Jeg takker Tom for at vi ikke spiller 2 divisjonsfotball foran 300 tilskuere i år.. Jeg driter i åssen han klarte det, for nå har vi over 2000 i gjennomsnitt og ligger på opprykksplass.. det er jeg evig takknemlig for!! og ingen har tatt skade av hans utsagn eller treningsmetoder, så skjønner ikke hva folk med hjertet i KIL har å utsette på gubben... Takk frelseren Tom Nordlie!! uten deg hadde vi møtt strømmen i serien i år, som jeg møtte for 2 år siden i 3 div med galterud, og sannsynligvis tapt opprykkskampen mot dem..


Er det mulig..? Du driter i hva det har kostet mange mennesker? Dette må jo ha et nesten religiøst preg :(


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 290 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group