KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 05:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stabæk-KIL
PostPosted: 27 Sep 2005, 22:54 
Klubbdirektør

Begynner å nærme seg... ser at Lindau har trent for fullt.En spiller jeg mer enn gjerne vil se i 11eren... Stabæk blir tøffe å slå er jeg redd for, så 4-5-1 med kula-stormoen-nystuen-fremming-lindau på midtbanen, kunne det vært noe?.. Ikke veit jeg, men tøft blir det.. Spørsmålet er om Ryen blir benket.. han virker ikke helt i form om dagen. Birken spilte bra når han kom inn mot hønsa. Jeg mener han burde få sjansen fra start.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 00:10 
Forumlegende

ikke umulig at en litt defensiv formasjon kan gjøre susen på Nadderud, men da blir Blæruminene sure, de er jo p åkamp for å underholdes

huskser en kamp mot Stabæk for noen år siden hvor det hagla med ukvemsord mot KIL fordi de mente at de spilte for defensivt og kynisk, men i mine øyne var det Stabæk som dro ned tempo, slo lange baller og ikke var særlig underholdende. litt synd at stabæk rykker opp igjen, for det er liksom ikke noe ordentlig fotballkultur der

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 08:26 
Kaptein

Skulle ikke forundre meg om vi vinner, faktisk! Vi banka Start på bortebane i fjor høst. Det er faktisk Starts eneste hjemmetap siden Tom Nordlie ble Start-trener!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 11:16 
Klubbdirektør

KIL4ever wrote:
Skulle ikke forundre meg om vi vinner, faktisk! Vi banka Start på bortebane i fjor høst. Det er faktisk Starts eneste hjemmetap siden Tom Nordlie ble Start-trener!

Ja, men det var vel situasjonen i KIL litt annerledes?

Profile  

Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:00 
Reserve

1892 wrote:
Begynner å nærme seg... ser at Lindau har trent for fullt.En spiller jeg mer enn gjerne vil se i 11eren... Stabæk blir tøffe å slå er jeg redd for, så 4-5-1 med kula-stormoen-nystuen-fremming-lindau på midtbanen, kunne det vært noe?.. Ikke veit jeg, men tøft blir det.. Spørsmålet er om Ryen blir benket.. han virker ikke helt i form om dagen. Birken spilte bra når han kom inn mot hønsa. Jeg mener han burde få sjansen fra start.

Ryen benket. De siste 3 sesongene har Ryen gjort 1 DÅRLIG KAMP! Hører du? 1.......

Kan du fortelle meg hvilke av ALLE DE ANDRE spillerne som ikke har gjort mer enn 1 DÅRLIG KAMP i løpet av nesten 3 sesonger???

Er det grunnlaget for å ikke være helt i form?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:41 
Forumlegende

stabæklars wrote:
mikeb wrote:
Litt synd at stabæk rykker opp igjen, for det er liksom ikke noe ordentlig fotballkultur der

$$ er som vanlig ute med en forhåndsANALyse før kampen på søndag:
http://www.stabaek.no/index.lasso?s=nyhet&ID=4671

Mikeb, det hadde vært interessant å høre hva du mener med "ordentlig fotballkultur". Kan du ikke være så snill å prøve å gi en kort (eller lang) definisjon a'?

Sikkert masse folk som liker fotball i Bærum også, men de gangene jeg har vært på Nadderud eller sett Stabæk andre steder så hagler det med lite gjenomtenkte kommentarer som ikke vitner om den helt store fotballforståelsen. Men jeg liker ikke å generalisere, og mitt synspunkt var helt subjektiv utifra hvilke lag jeg helst ser spille i tippeligaen. Stabæk er desverre ikke en av de uten at det har noen betydning forøvrig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 13:56 
Klubbdirektør

stabæklars wrote:
mikeb wrote:
Litt synd at stabæk rykker opp igjen, for det er liksom ikke noe ordentlig fotballkultur der

Mikeb, det hadde vært interessant å høre hva du mener med "ordentlig fotballkultur". Kan du ikke være så snill å prøve å gi en kort (eller lang) definisjon a'?

Leste denne forhåndsanalysen av kampen og reagerte spesielt på en ting:
"I stede for å stå sammen og brette opp ermene i motgang slik vi i Stabæk og Bærum har gjort i år , så gjør man tilsynelatende stikk motsatt på Kongsvinger."

Har Stabæk hatt mye motgang i år ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 14:07 
Grævling

stabæklars wrote:

Huff.......det er vel dessverre en del av "forklaringene" i denne pre-match story'n fra Bærum som faktisk stemmer ganske bra!!

Meeeeen........vi er vel noen som også gidder å ta turen til Nadderud, har vært der 2-3 ganger før i år og sett Stabæk, så da skal jeg vel klare å snubble meg bort også når KIL kommer på besøk.

Tror neppe det blir noen folkevandring fra Kongsvinger til denne kampen, men det er vel sikkert en del "utflyttere", bosatt i "enga-dynga", som stikker bort og håper på et lite mirakel.

Dere var jo griseheldige og fikk 1 poeng i vår hjemmekamp....så da får vi vel håpe vi klarer det samme mot dere til helga ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 14:12 
Grævling

gonzo99 wrote:
Har Stabæk hatt mye motgang i år ?

Hm......må være bortekampen mot KIL hvor de i store perioder møtte stor "motgang"...eller var det mot-stand?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 14:13 
Forumlegende

stabæklars wrote:
mikeb wrote:
stabæklars wrote:
mikeb wrote:

Sikkert masse folk som liker fotball i Bærum også, men de gangene jeg har vært på Nadderud eller sett Stabæk andre steder så hagler det med lite gjenomtenkte kommentarer som ikke vitner om den helt store fotballforståelsen. Men jeg liker ikke å generalisere, og mitt synspunkt var helt subjektiv utifra hvilke lag jeg helst ser spille i tippeligaen. Stabæk er desverre ikke en av de uten at det har noen betydning forøvrig.

Takk for svaret, Mikeb!
Vi får stadig høre at Stabæk ikke har fotballkultur. Et kjønnsløst lag osv. Det virker som dette er begreper som er forbeholdt Stabæk. Jeg hører sjelden eller aldri folk si noe lignende om andre klubber. Så dette er i grunnen et ganske spennende fenomen.

Altså:
- Ja, det er mange som liker fotball i Bærum også, men vi burde selvfølgelig ha vært fler. Når det er sagt så er Stabæk det laget i Addeccoligaen med klart flest supportere på kamp, både på hjemmebane og bortebane. jfr: http://www.stabaek.no/index.lasso?s=nyhet&id=4372

- Fra Stabæks supportere hagler det dustekommentarer? OK. Det har jeg faktisk ikke opplevd så mye av. Men dette mener du altså det viktigste kriteriet for om en klubb har fotballkultur eller ikke. Hm. Spennende.

Kan jeg så få spørre om hvilke lag du, helt subjektivt, ville ha sett i tippeligaen?

Blir dere mange på Nadderud på søndag, eller?

Har mest vært på sittetribuna på Nadderud, vet ikke hvordan ståa er på andre siden blant berget det blå.

KIL er selvfølegli laget jeg ville sett i tippeligaen. Ellers synes jeg Sandefjord snart fortjener opprykk etter å missa så mange sessonger på rad.

Liker minst Brann og Lillestrøm, men blir nok ikke nedrykk på de i år.

Fint å ha Stabæk i 1.div siden KIL spiller i samme div. og det er kortere vei for meg til Nadderud enn Gjemselund ;)

Profile  

Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 28 Sep 2005, 19:27 
Klubbdirektør

Superspiss wrote:
1892 wrote:

Ryen benket. De siste 3 sesongene har Ryen gjort 1 DÅRLIG KAMP! Hører du? 1.......

Kan du fortelle meg hvilke av ALLE DE ANDRE spillerne som ikke har gjort mer enn 1 DÅRLIG KAMP i løpet av nesten 3 sesonger???

Er det grunnlaget for å ikke være helt i form?

Nå skrev jeg at spørsmålet er om ikke han blir benket.. jeg kom ikke med svaret.. ikke vil jeg at han blir benket heller, for Ryen er en spiller og en person jeg absolutt er en stor tilhenger av.. Jeg slengte det bare ut for å høre hva andre mente, og du kom med dine synspunkter. Er enig med deg at Ryen har vært meget solid, men Wibe Lund spilte meget godt mot
Hønsa og når Birken kom inn spilte han like stort. Det var det jeg mente.. regner med du så det samme som meg.. Alle kan ha en dårlig dag på jobb, hva som blir konsekvensene av det veit jeg ikke.

Men, regner med Ryen og Jaakko blir stopperparet siden D.Nannskog er en kjapp spiller..

Nå har det seg sånn at du og jeg sikkert har fulgt laget like tett, så du trenger ikke å fortelle meg noe ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 20:10 
Kaptein

Enten blir KIL runspilt eller så overrasker de og tar alle 3 poenga. Er som regel sånn med KIL mot gode lag. Husker da KIL var på vei ned, de tapte stortsett alt, men serieleder Lyn slo de hjemme og borte. Rosenborg har jo også alltids hatt det tøft på Lunden(med et visst unntak).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 08:39 
Forumlegende

Ser slett ikke bort ifra at man kan klare å ro i land et hederlig resultat på Nadderud, kanskje til og med poeng.

Er overbevist om at Skogen har noen lure kort i ermet.Og spillerne må jo bare nå brette opp ermene. Tror vel vi får se en noe "annerledes" 11er enn vi er vant med, med gutter som trår til.

Regner med det er tatt en del runder internt i alle ledd nå, og at man står sammen og reiser seg. Jeg beklager virkelig at jeg ikke har anledning til å være tilstede og støtte laget av hele mitt hjerte på Nadderud søndag.

Profile  

Post subject: STILL OPP PÅ NADDERUD
PostPosted: 01 Oct 2005, 02:16 
Reserve

Oppforder alle i "utvandere" som bor i Oslo området, minus Møkkaenga Quislingen, til å stille opp på Nadderud for å støtte KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Oct 2005, 02:20 
Grævling

He he.....trodde jeg var av de som slet mest med dette laget. Men det er liten tvil om at du går meg en høy gang i å hate engen ;-)

Skal forresten også på Nadderud.....selvfølgelig!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]