KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Apr 2024, 11:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:29 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
enig med deg jada-jada. Jeg også driter i om løkløen eller gjøvik rykker ned.bare ikke kil gjør det


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:31 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 04 Sep 2008, 20:44
Posts: 49
Emil Svensson, du mener altså at KIL bruker tanker, energi og sine beste spillere for å bevisst sørge for at Løten rykker ned? Mener du virkelig det??

Tror du KILs a-lag på nedrykksplass i Adeccoligaen med 7 kamper igjen å spille prioriterer å banke Løten med vilje?

Det du beskylder KIL for her er så dumt at man skulle ikke tro det var mulig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:32 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Så fint for deg da, Jada-jada.
Heretter skal jeg tenke som deg. Når du kommer gående på gangveien skal jeg bare kjøre rett over deg. Bilen min blir jo ikke skadet av det uansett, og for meg er bilen MIN viktigst.
Selv om alle her inne vil KIL sitt beste så må det være lov å stille spørsmål ved en del ting klubben foretar seg. Jeg synes KIL bør være fair mot sine motstandere å stille et like sterkt lag til hver kamp. Still med 4-5 fra a-stallen og 6-7 juniorer i hver eneste kamp. Da blir det ganske lik motstand for alle. Det kalles visst fair play, men som jeg tidligere har nevnt er det kun noe et fotballag viser hvis man har noe å tjene på det (les; Viking).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:35 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 04 Sep 2008, 20:44
Posts: 49
Rettelse: Kil2 banker selvfølgelig Løten med vilje, men ikke med den begrunnelsen som Emil kommer med her. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:41 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Nei, jeg beskylder ikke KIL for bevisst å sende et lag ned i 4. divisjon. Men jeg synes KIL skal være litt bevisst på at b-lagets resultater kan få konsekvenser for hvem som rykker ned.
For å snu det...
Siste serierunde i 1. divisjon:
KIL ligger på sikker plass, men bare målforskjellen skiller ned til Alta på nedrykk. Tre plussmål i KILs favør.
KIL møter Bryne, mens Alta møter Løv-Ham. Løv-Ham har ingenting å spille for, men kan rykke opp med b-laget. Trond Amundsen sender derfor guttelaget til Løv-Ham i denne kampen (alle fikk proffkontrakt foran kampen), for å ha best mulig b-lag.
KIL slår Bryne 5-0 på Jæren og jubler for ny kontrakt, men Alta banket LøvHams guttelag 13-0 og sneik seg forbi KIL. Regner med at Jada-jada og Hansen tar det som en mann.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 16:48 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 10:22
Posts: 593
Location: Oslo/Kongsvinger
Um.. Er da ikke noe å diskutere mer dette. Nå har det seg engang slik at 2.divisjon er noe annet enn Adeccoligaen. Det er jo her de topplagene som har sine andrelag i divisjonen kan matche sine benkeslitere etc. At de prioriterer matching og kamptrening foran opprykks/nedrykksproblematikk er jo like lyst som dagen. Ser problemene tilknyttet lokale drama iht. for eks. Flisa. Men sånn er det nå engang. Skal man prioritere skal selvsagt Kil prioritere Kil. Ikke Flisa eller Løten.

Edit: Regner forresten med at du vet at eksemplet ditt med LøvHam er idiotisk Emil. Det skal være minst en divisjon mellom første- og andrelag.

_________________
Forza!


Last edited by hNk* on 16 Sep 2008, 16:50, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 18:26 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Emil Svensson wrote:
Nei, jeg beskylder ikke KIL for bevisst å sende et lag ned i 4. divisjon. Men jeg synes KIL skal være litt bevisst på at b-lagets resultater kan få konsekvenser for hvem som rykker ned.
For å snu det...
Siste serierunde i 1. divisjon:
KIL ligger på sikker plass, men bare målforskjellen skiller ned til Alta på nedrykk. Tre plussmål i KILs favør.
KIL møter Bryne, mens Alta møter Løv-Ham. Løv-Ham har ingenting å spille for, men kan rykke opp med b-laget. Trond Amundsen sender derfor guttelaget til Løv-Ham i denne kampen (alle fikk proffkontrakt foran kampen), for å ha best mulig b-lag.
KIL slår Bryne 5-0 på Jæren og jubler for ny kontrakt, men Alta banket LøvHams guttelag 13-0 og sneik seg forbi KIL. Regner med at Jada-jada og Hansen tar det som en mann.


KIL har i såfall selv satt seg i en situasjon hvor de selv ikke er herre for egen skjebne, og får ta de konsekvensene det medfører....enkelt og greit! Jeg hadde nok vært grinete på Løv/Ham, men mest forbanna over at KIL hadde satt seg i denne situasjonen!

At KIL sparte spillere mot Sander har trolig noe å gjøre med at dette var en torsdagskamp, 3 dager før neste kamp for A-laget...mens det ellers normalt er hele 6 dager til neste A-kamp! Ellers kjenner jeg ikke regelverket i detalj, vet at ingen som starter for A-laget kan spille neste kamp på B-laget.......hvordan blir dette når det er snakk om 2 B-kamper på en uke før neste A-kamp?

Ellers er det skulle det bare mangle om ikke KIL bruker innbyttere til A-laget i B-kamp. Gutta må da for fanken holde seg i kampform for å kunne stille best mulig forberedt til innhopp på A-laget!

Ellers får jeg nesten nevne dette en gang til.....KIL holder seg vel innenfor regelverket, så ta heller N(ø)FF, serieforeningen/divisjonsforeningen eller hva pokker de nå heter.....de som vedtar hvordan dette skal være!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 18:36 
Offline
Saftblander

Joined: 21 Jul 2008, 18:10
Posts: 25
Hvis man ser hva slags b-lag Kil har mønstret 2 ganger mot Sander kan man jo lure på hva slags samarbeid disse klubbene har,skjønner jo at Nordlie vil matche spillerene sine.Håper de stiller med like bra lag som mot Løten resten av sesongen.Det beste hadde likevel hvert om B-lagene til lagene i tippeligaen og adecoligaen hadde hatt egen serie der de kun stillt med hva de vil!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 19:13 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja....100% enig!

....selv om KIL-B trolig hadde fått så øra flaggrer av diverse b-lag til TL lag ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 09:26 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Til hNk*
Forslaget mitt er ikke idiotisk, men hjernen din er for liten til å skjønne.
Løv-Ham har 2.laget sitt i 4. divisjon i Hordaland og vil garantert rykke opp med dette. Derfor er forslaget mitt fullt mulig.
Tviler på om du hadde vært like cool om dette hadde skjedd Raggen. Da hadde nok hele forumet her gått i vranglås om Løv-Ham hadde tapt med vilje. Derfor bør dere vise en litt annen holdning mot småklubber som gjør så godt dem kan.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 11:14 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Der ta du helt feil EB!
Det er nemlig klubbene som har bestemt at 2. lagene skal delta i seriesystemet. Da bør også klubbene sørge for å stille like sterkt lag i alle kampene. I 2.divisjon har det blitt en endring på dette punktet og nå ser vi også at 2. lagene er mer stabile i hva de stiller med. At du ikke liker klubber fra Hamar blir for barnslig som argument.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 12:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Du kan ikke ha sjekka mye om 2 lagene. Se bare på hvordan det går med RBK eller Lillestrøm. Dem taper jo 6-7-8 null innimellom. Så ikke kom å si at de er stabile. 2 lagene er jo til for å bruke de som ikke spiller på a laget.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 12:58 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 19:17
Posts: 617
Location: Langeland-Vinger
Sier seg selv at 2. lagene ikke kan stille like sterke lag i alle kamper.Alt beror på hvor lang tid det er til neste kamp skade situasjon i a-troppen etc..
Skjønner ikke hvordan enkelte ikke får med seg dette poenge?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 14:29 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 10:22
Posts: 593
Location: Oslo/Kongsvinger
Emil Svensson wrote:
Til hNk*
Forslaget mitt er ikke idiotisk, men hjernen din er for liten til å skjønne.


Hehe. Tror hjernen er i brukbar forfatning. Tok det dog for gitt at man anså affærer fra 3.divisjon og ned for rimelig uinteressant, samt at Løv-Ham også hadde sitt i tredjedivisjon. Ser poenget ditt fortsatt altså, men du store min så lite relevant. Uansett, jeg synes fortsatt du er en tulling. Men det visste du jo fra før av.

_________________
Forza!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 17 Sep 2008, 19:07 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Ordningen med 2-lag i den ordinære serien er ikke noen god løsning. Ordningen påvirker ikke resultatene i de to øverste divisjonene, men det er synd at resultatene i divisjonene under påvirkes av at 2-lagene har svært varienrende kvalitet gjennom sesongen. Jeg skjønner godt at lag som Flisa blir frustrert.

Når det er sagt er dette NFFs problem. Lag i de øvre divisjonene vil aldri klare å stille et like sterkt 2-lag hver gang. Skader, karantener og avstand til andre viktige kamper vil alltid påvirke 2-lagene. Jeg håper 2-lagene får sin helt egen serie. Nivået vil nok bli like bra som 2-divisjon, og man kan kanskje ha en vri eller to som for eksempel mulighet for å benytte prøvespillere.

Hadde KIL gått ned i 2.divisjon pga at Løv-Ham stilte guttelaget hadde jeg blitt rasende. Ikke på Løv-Ham, men NFF. Denne ordningen må endres.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group