KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 11:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 11 Sep 2008, 22:18 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
Det var vel ikke annet å vente, med det laget vi stilte. :D

Ikke noe galt med disse gutta, men når man mønstrer et rent juniorlag, er det mer forståelig med tap.

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 09:31 
Offline
Saftblander

Joined: 21 Jul 2008, 18:10
Posts: 25
Kil vil ha samarbeid og få naboklubber høyest mulig opp i seriesystemet,etter denne ukens kamper er det noe
som ikke stemmer.Mot Flisa stilte de med et lag som har 8 mann i fra a-stallen i neste kamp et juniorlag.Skjønner at
Flisa har sagt blankt nei til et samarbeid med Kil.Hvis Kil skal få igjen publikum fra Solør bør de snart skjønne at de må
oppføre seg og stille med like lag mot alle.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 09:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Skogenskonge wrote:
.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.


Da regner jeg med du takker for deg på forumet også? Folk som ønsker KIL vondt har intet her å gjøre!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 09:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Skogenskonge wrote:
Kil vil ha samarbeid og få naboklubber høyest mulig opp i seriesystemet,etter denne ukens kamper er det noe
som ikke stemmer.Mot Flisa stilte de med et lag som har 8 mann i fra a-stallen i neste kamp et juniorlag.Skjønner at
Flisa har sagt blankt nei til et samarbeid med Kil.Hvis Kil skal få igjen publikum fra Solør bør de snart skjønne at de må
oppføre seg og stille med like lag mot alle.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.



Er det ikke bra at de stilte med det beste mannskapet mot Flisa da? Da fikk jo dem kjenne på nivået. Kan du si meg hvordan Kil kan spille med det samme b laget kamp etter kamp? De bruker jo dem som ikke spiller a kamp da eller stiller fra start. Flisa hadde gjort akkurat det samme som Kil. Man stiller jo alltid med det laget man har disponibelt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 09:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Skogenskonge wrote:
Kil vil ha samarbeid og få naboklubber høyest mulig opp i seriesystemet,etter denne ukens kamper er det noe
som ikke stemmer.Mot Flisa stilte de med et lag som har 8 mann i fra a-stallen i neste kamp et juniorlag.Skjønner at
Flisa har sagt blankt nei til et samarbeid med Kil.Hvis Kil skal få igjen publikum fra Solør bør de snart skjønne at de må
oppføre seg og stille med like lag mot alle.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.


KIL skjønner jo at det vil få konsekvenser for både økonomi og publikum dersom både Flisa og KIL spiller i samme divisjon neste år, desverre slo jo den taktikken feil siden de uansett tapte. Det var nok også for at Tom Nordlie ville se en del av A-lagsspillerne med lite spilletid at de valgte å bruke mange av dem på 2. laget i kamp.

Alle lag opptrer på samme måte med 2. lagene sine og varierer med å stille med kun juniorer eller å toppe med tilgjenglige A-lags spillere. Dette kan til tider virke urettferdig og har konsekvenser for lag både i topp og bunnstriden, det blir jo heller ikke likt for alle lag siden det ofte er litt tilfeldig når man topper laget. Det har vært foreslått før og jeg nevner det igjen at det bør være en egen serie for 2. lagene i de 2 øverste divisjonene for å unngå dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 09:56 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Skogenskonge wrote:
Kil vil ha samarbeid og få naboklubber høyest mulig opp i seriesystemet,etter denne ukens kamper er det noe
som ikke stemmer.Mot Flisa stilte de med et lag som har 8 mann i fra a-stallen i neste kamp et juniorlag.Skjønner at
Flisa har sagt blankt nei til et samarbeid med Kil.Hvis Kil skal få igjen publikum fra Solør bør de snart skjønne at de må
oppføre seg og stille med like lag mot alle.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.


At KIL ikke brukte alt de hadde å komme med mot Sander har kanskje noe å si med at det bare var 3 dager igjen til en utrolig viktig seriekamp mot Hønefoss? KIL står ikke i en posisjon hvor de nå har råd til å dulle med de andre klubbene i distriktet, nå får de faen meg ha fokus på seg selv og den alvorlige jobben de har foran seg de neste ukene.....og da regner jeg med trenere og ledere gjør de valgene de mener er best.

Ellers er jeg av den mening at disse 2-lagene fint kunne få seg en egen liga i dette landet. Har du problemer med KIL's rett til å endre kraftig på lagoppstillingen fra kamp til kamp så får du heller ta opp dette med NFF, ikke komme hit inn og surve som en unge. Du har ikke bidrat med annet enn negativ omtale om KIL her inne, skulle vel ikke forundre meg om du er spiller eller trener på Flisa......vårt forums nye "Kjølen"?

Samme regla når vi rykket ned til 2. divisjon i 2001. Sander skulle jo bli distriktets nye stolthet, nå er det altså Flisa som er på gang, men vi vet jo hvordan det endte opp i kampen mellom KIL og Sander..

Alltid håpet det beste for KIL? ....jeg tviler!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 12:52 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
2. lagenes plass i seriesystemet har blitt diskutert i årevis, og med den ekstremt gode økonomien i norsk toppfotball bør klubbene lage en egen reserveliga. Legg gjerne en uke treningsleir i Tyrkia som premie til laget som vinner. I reserveligaen bør det også være lov med en prøvespiller i hver kamp. Slik kan klubbene finsikte spillere.
Personlig liker jeg ikke ordet Fair Play. Det praktiseres kun av lag som leder kampene eller serien suverent og som tåler å være rause. Lag som har kniven på strupen driter i Fair Play.
Men KIL burde tenke litt på sitt eget omdømme og fohold til naboklubbene når reiser til Flisa med et meget sterkt lag på mandag og mønstrer et svakt juniorlag mot Sander tre dager senere.
Neste år spiller kanskje KIL i 2. divisjon (det gjør ikke Flisa), og da vil både Jonas Enkerud og Martin Linnes være høyaktuelle for KIL. Dumt hvis klubbene setter seg på bakbeina og krever masse penger som en takk for sist da.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 12 Sep 2008, 21:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Dette er litt morsomt dette her.

1) At Flisa råbanker KIL2 som har mange fra førstestallen kan indikere at
- Flisa er blitt veldig bra
- At de benyttete KIL-spillerne stort sett bare er navn.
Sannsynligvis en blanding.

2) Personlig ville jeg se det som fint om Flisa skulle rykke opp, og jeg tror de er et nummer for store for Lillehammer nå.
Men det gjenstår jo å se.
Med den nye given de har der oppe og beliggenheten på en måte midt mellom Kongsvinger og Hamar, så er det plass for dem i 2.divisjon.
Sander som er nevnt er et lite sted.
Flisa er faktisk kjent på kartet.
Så får talenten selv velge om de vil til Kongsvinger eller Flisa - i en gitt situasjon.
Selvsagt skal Flisa forlange "god betaling" for sine spillere - om så skulle bli, slik man her forlanger det samme fra KILs side.

3) Historisk er det interessant.
Fra *gammelt* av har ikke KIL noen stor posisjon i øvre Solør.
På 70-tallet heiet åsnessokningene på Grue og ikke på KIL.
Kanskje ikke Flisafolk generel grunnet rivaliseringen mellom Flisa og Grue, men Kjellmyaingene og Hofferne gjorde det for det meste.

Dessuten, for relativt mange så var ikke veien til Hamar uoverkommelig på 70-tallet...
Det hadde også å gjøre med at man rundt Flisa mer så på Elverum som naturlig sted å ofte dra til, versus Kongsvinger.
Kino på Elverum eller Hamar og fest i Sørskogsbygda var trekkplaster.
Dessuten Haslemoenstrekningen som en fartsetappe iblant. :roll:
Da var heller ikke Briskeby så langt unna for mange...

Da KIL ble toppserielag forandret bilde seg for mange fotballfrelste.
Kongsvinger var nærmere enn Hamar, noe nytt, samt at spillere fra øvre Solør ble KIL-spillere i toppserien.
Det var jo noe eksklusivt.
Og da laget jo gjorde suksess valfartet mange sørover - i en tid uten masse fotball på TV.

I den pure ungdommen var nettopp for en åsnessokning Briskeby et punkt for toppfotball på 70-tallet.
Av KIL-kamper på Gjemselund huskes delvis 3-0 mot Ull/Kisa (3g Åge Fossum), 0-10 mot Moss i cupen i 1976 var et "høydepunkt".
Selv om man inntok Kongsvinger som bosted i 1984, ble det med 2 hjemmekamper i storhetstiden, 2-1 mot Bryne i 1984 og 1-1 mot Strømsgodset i 1991.

Om man aldri var noen klar Flisa-patriot, så glemmer man ikke sine aner.
Derfor ville et opprykk uansett få et anerkjennende nikk og gjerne faktisk ønskes.

4) Et grusomt scenario:
HamKam kan meget mulig klare seg i TL via kvalikk.
Flisa kan kollapse og Hamkam2 vinne og rykke opp i .div.
KIL kan dette ned.

KIL - Hamkam2... :cry:
Skrekk og store gru...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 13 Sep 2008, 09:42 
Offline
Materialforvalter

Joined: 22 Aug 2008, 16:45
Posts: 71
At Nordlie velger å se mange A-lagsspillere mot Flisa, kan/bør ikke oppfattes på annen måte enn at man gikk ut i fra at Flisa ville yte god og kvalitativ motstand. Noe som er nødvendig for å kunne gjøre en god vurdering av spillernes innsats og hvordan de fungerte i nye posisjoner. A-lags spillerne spilte på ukjente plasser. Her var Nordlie ute etter å få svar på spørsmål han hadde. Hvilke svar han fikk, vet bare Nordlie selv. Jeg trur Nordlie var mest opptatt av søndagens hjemmekamp og ikke opptatt av å prøve å slå Flisa for en hver pris. Derfor var Flisa-kampen den kampen der han kunne prøve ut spillere. Flisa vant kampen! Og Nordlie fikk svarene har søkte? Her mangler kun en ting før det er Kinder egg.

_________________
3XO


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 13 Sep 2008, 17:34 
Offline
Reserve

Joined: 09 Feb 2007, 22:43
Posts: 153
Kil2 stilte nesten samme lag mot Stange i runden før kampen mot Flisa. Det er altså ikke slik at de toppet fordi det var akkurat Flisa. At juniorlaget spiller B kamp tre dager før en av de viktigste kampene på lenge er jo bare sunn fornuft. Rimelig sikker på at ikke Nordlie tar noen sjanser før Hønefoss kampen og resten av innspurten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 15 Sep 2008, 21:44 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Skogenskonge wrote:
Kil vil ha samarbeid og få naboklubber høyest mulig opp i seriesystemet,etter denne ukens kamper er det noe
som ikke stemmer.Mot Flisa stilte de med et lag som har 8 mann i fra a-stallen i neste kamp et juniorlag.Skjønner at
Flisa har sagt blankt nei til et samarbeid med Kil.Hvis Kil skal få igjen publikum fra Solør bør de snart skjønne at de må
oppføre seg og stille med like lag mot alle.Har alltid ønsket Kil det beste,men nå håper jeg de rykker ned.


Du får prise deg lykkelig over at vi ikke stillte dett laget mot Flisa:

Løten – KIL 2 2-10 (1-5)
Løten stadion
50 tilskuere
Dommer: Kjetil Berntsen, Vang FL

Ingen gule kort for KIL 2

0-1 Fredrik Nilsen (9)
0-2 Lars Christian Krogh Gerson 10
1-2
1-3 Andreas Moen (17)
1-4 Lars Christian Krogh Gerson (31)
1-5 Andreas Kristoffersson (44)
1-6 Carl Erik Torp (50)
1-7 Carl Erik Torp (57)
1-8 Andreas Kristoffersson (65)
1-9 Lars Christian Krogh Gerson (75)
2-9
2-10 Andreas Moen (str. 84)

KIL 2 (4-3-3)
Fredrik Eriksen
Fredrik Nilsen
Anders Bråten Fegri
(Sondre Nysether fra 64.)
Aso Aram
Christoffer Haugen
Carl Erik Torp (K)
Glen Larsen
Lars Erik Fremming
Lars Christian Krogh Gerson
Andreas Kristoffersson
(Jonathan Dixon fra 84.)
Andreas Moen

.......høvelig bra B-lag om dagen gitt :!:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 14:36 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Dette er latterlig av KIL. Mot Flisa stilte KIL et meget godt lag, men tapte 3-0. Mot Sander stilte de med b-preget juniorlaget og tapte 2-0. Mot Løten, som kjemper for å overleve, kom KIL med årets sterkeste tropp. Løten var naturlig nok sjanseløse. Sånn oppførsel gir bare mer vann på mølla om at 2. lagene må vekk fra seriesystemet. Klubbene klarer ikke å være ansvarlige.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 15:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 11 May 2005, 20:35
Posts: 1387
Location: Nes/Romerike
Emil Svensson wrote:
Dette er latterlig av KIL. Mot Flisa stilte KIL et meget godt lag, men tapte 3-0. Mot Sander stilte de med b-preget juniorlaget og tapte 2-0. Mot Løten, som kjemper for å overleve, kom KIL med årets sterkeste tropp. Løten var naturlig nok sjanseløse. Sånn oppførsel gir bare mer vann på mølla om at 2. lagene må vekk fra seriesystemet. Klubbene klarer ikke å være ansvarlige.


Herregud hva er det som egentlig er ditt problem? Når 7 mann ikke spiller kamp på Søndag og hele A laget så si er friske så klart de skal ha kamptrening med B laget grunnet dette kommer A laget til gode. Om laget heter Sander, Flisa ,Løten har da ikke noe med saken og gjøre men hvem som er tilgjenglig og trenger kamptrening er viktig "kjempeviktig" i denne fasen vi er i nå... Vilket lag holder du med egentlig? Det er da bare tull å klage over denne ordningen man nå MÅ forholde seg til så får man evt se hva som skjer i 2010.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 15:14 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
La oss si at Løten og Sander kjemper en beinhard kamp om å beholde plassen i 3. divisjon, noe som var tilfelle før møtet med KIL 2.
Sander møtte et b-preget juniorlag og fikk tre poeng gratis og kom seg unna bunnstriden.
Løten møtte bortimot et 1. divisjonslag og fikk naturlig nok trøbbel. De står fortsatt med gjørme til knærne og har fått ett lag mindre å hente inn.
Neste b-kamp er borte mot Gjøvik-Lyn, som også ligger utsatt til. Hvis KIL sender et b-preget juniorlag dit får Gjøvik tre gratispoeng, og Løten kan da være fortapt.
Dette handler ikke om hvilket lag jeg heier på, men KILs opptreden. For meg er det likegyldig om Løten, Sander eller Gjøvik-Lyn rykker ned, men synes dette er en trist oppførsel.
Alle i KIL vet hvordan det føles å ligge på nedrykk og vi blir jævlig forbannet hvis en dommer sender oss til 2. divisjon. Da kan det være greit å sende en tanke til Løten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-B sesongen 2008
PostPosted: 16 Sep 2008, 15:40 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 11 May 2005, 20:35
Posts: 1387
Location: Nes/Romerike
Emil Svensson wrote:
La oss si at Løten og Sander kjemper en beinhard kamp om å beholde plassen i 3. divisjon, noe som var tilfelle før møtet med KIL 2.
Sander møtte et b-preget juniorlag og fikk tre poeng gratis og kom seg unna bunnstriden.
Løten møtte bortimot et 1. divisjonslag og fikk naturlig nok trøbbel. De står fortsatt med gjørme til knærne og har fått ett lag mindre å hente inn.
Neste b-kamp er borte mot Gjøvik-Lyn, som også ligger utsatt til. Hvis KIL sender et b-preget juniorlag dit får Gjøvik tre gratispoeng, og Løten kan da være fortapt.
Dette handler ikke om hvilket lag jeg heier på, men KILs opptreden. For meg er det likegyldig om Løten, Sander eller Gjøvik-Lyn rykker ned, men synes dette er en trist oppførsel.
Alle i KIL vet hvordan det føles å ligge på nedrykk og vi blir jævlig forbannet hvis en dommer sender oss til 2. divisjon. Da kan det være greit å sende en tanke til Løten.



Har bare et råd jeg til deg og bestemm deg for hva du skal bruke energi på... Du driter i hvem som rykker ned men alikevel så kritiserer du KIL for vilke spillere de bruker til de forskjellige kampene. Tror du ikke dette har noe med hvem som er friske og raske samt trenger kamptrening? Jeg driter både i vilke spillere KIL bruker og også hvem som rykket ned av Løten eller Gjøvik for KIL er laget som betyr noe for meg dvs også at jeg er glad for så mange som mulig får kamptrening vær eneste uke.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group