KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 00:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 07 Oct 2007, 18:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Jeg tenkte det var på sin plass å hylle Thomas Berntsen. Det er aldri lett 'å hoppe etter Wirkola', men allerede nå har vi sanket mer poeng enn vi gjorde ifjor med Skogheim. Etter en litt traurig start var det noen som ropte på Skogheim (sikkert jeg også), men Berntsen har vist seg som en dyktig trener med kloke disposisjoner. Vi har hatt en fantastisk høstsesong og uansett utfall de siste kamper vil dette være mer enn godkjent. Berntsen og hans menn fortjener mer enn 600-700 tilskuere i neste kamp mot Sogndal og jeg håper folk begynner å møte opp på Gjemselund igjen.

Neste år kan vi være på vei mot noe stort ! (så sant vi ikke tar kvaliken i år da :D )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Oct 2007, 19:40 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 04 May 2005, 20:34
Posts: 870
Godt "sagt og skrevet."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Oct 2007, 21:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Berntsen og resten av gutta fortjener all den hyllest de kan få, jeg har ikke ropt på Skogen etter at vi fikk vite at han ga seg, men var ikke overbegeistret og skeptisk til om vi kunne få inn noen som kunne følge opp og bringe KIL et steg videre. Etter å ha brukt litt tid på innkjøring, noe som er naturlig med så mange nye spillere og ny trener har vi vist at vi kan hamle opp med "nesten" alle i Adecco ligaen. Synd det kun er Skamma vi ikke har klar å ta skalpen til i år. (Om vi tar poeng fra Sogndal neste helg har vi tatt poeng fra alle lag bortsett fra Ham Kam).

Meget spennende foran neste sessong, ihvertfall om man treffer like bra med spillerkjøp som i år og får beholde stammen i laget.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Oct 2007, 21:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Veldig enig. Resultatene laget har vist i det siste taler for seg selv. Selv om vi i utgangspunktet ikke har noe særlig mer å spiller for har han klart å motivere gutta til å vinne vanskelige kamper mot lag som faktisk har mer enn æren å spiller for. Dette kan bli veldig spennende neste sesong. Spennende blir det også i kampen mot Moss til uka. Klarer vi 4 plassen denne sesongen blir jeg jævlig imponert.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Oct 2007, 22:00 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Apr 2007, 21:01
Posts: 85
Freddien wrote:
Berntsen og hans menn fortjener mer enn 600-700 tilskuere i neste kamp mot Sogndal og jeg håper folk begynner å møte opp på Gjemselund igjen.


Tilskuerantallet på Gjemselund er rett og slett uforståelig... For å sette ting litt i perspektiv så var det (i det vi vel kaller verdens styggeste by) 730 tilskuere på kvinnehåndballkampen mellom Storhamar og Byåsen i dag, og det samtidig som Storhamar spilte Hockeykamp mot Stjernen rett ved siden av. Regner med at det ikke var tomme tribuner der heller...

Vet ikke hva som skal til før at snittet på Gjemselund skal krype opp mot 2000 tilskuere, men at gutta fortjener bedre enn 600-700 er det i mine øyne ingen tvil om.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Oct 2007, 22:08 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Slutter meg til denne hyllesten. Jeg var vel en av de som ropte høyt da det buttet imot. Men samtidig vet jeg at det tar tid å spille inn et lag.

All honnør til Berntsen og co for resultatene. Stammen i laget har lange kontrakter. Med 2-3 forsterkninger ser det meget lyst ut for neste år.

Med Steen og Berntsen i førersetet blir det nok kvalitet som kommer til klubben. Tidligere år har man hatt litt for stor feilmargin ved å hente inn nye spillere. I år har det vel stort sett ikke vært noen bomsigneringer? Nås slo jo ikke til da. Men de andre som signerte fast kontrakt med klubben var gode signeringer. Lånespiller Førsund var en innertier. Ingebrigtsen dårlig, Strømnes absolutt brukbar. Og han backen fra LSK som jeg i farta ikke husker navnet på fikk jo ikke vist seg fram og var nok bom. Men samtidig, INGEN kan regne med å få prøve seg på venstreback når Terminator selv er der! Smolinski var et kupp på overgangsmarkedet!


Top
 Profile  
 
 Post subject: STØTTES
PostPosted: 07 Oct 2007, 22:32 
Offline
Reserve

Joined: 24 Jun 2005, 18:15
Posts: 297
Location: Oslo
Berntsen har faktisk innfridd.

Tilskuertallene er en skam. Hvordan det er mulig å ligge på et snitt på 700 tilskuere lavere enn Sogndal er en gåte? Hvor mange innbyggere har Sogndal?

I Oslo betyr fotball for mange indentitet med vest og øst og i andre byer skjønner folk tydeligvis at fotball er både morsomt og underholdende og også er med å setter byen / distriktet på kartet.

Hvor er " the home town pride" på Vinger?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Oct 2007, 23:29 
Offline
Saftblander

Joined: 07 Oct 2007, 16:34
Posts: 42
Jeg har i alle år vært Kil-fan, men bor nå på andre siden av Mjøsa.. Dette er noe jeg ikke skal skamme meg over å innrømme. Kil var laget min far tok meg med i sin tid når jeg var liten guttunge, og Kil var i Tippeligaen. Jeg husker 3-1 seieren hjemme mot RBK i sin tid, blant annet.. Dette var tider når publikum kom og heiet på Kongsvinger.. Dette var tider man faktisk måtte komme tidlig for å sikre seg en ikke all for lang gangtur til Gjemselund, og ikke minst: En bra sitteplass.. Nå har jeg ikke vært på Gjemselund på år og dag pga avstanden, men jeg føler hele tiden med

I den anledning at jeg faktisk har en jobb i radio, hvor vi følger Raufoss sin kamp om å overleve, ringte jeg for å intervjue Thomas B. før matchen.. En meget, meget hyggelig mann og stor fotballforståelse for Kil sin "nye" trener :) Ikke at jeg har noen ting imot Raufoss, tvert imot.. Jeg håper inderlig dem holder seg. En fin klubb. Bare de ikke tok/tar 6 poeng mot Kil ;)

_________________
Jeg spiser aldri en grønn paprika. Den ligner på en HamKam-spiller.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Oct 2007, 19:21 
Offline
Reserve

Joined: 09 Feb 2007, 22:43
Posts: 153
Jeg slenger meg med i hyllesten av Berntsen og sender samtidig en ekstra hyllest til de rundt Berntsen som gjør en sinnsyk jobb som vi tilskuere ikke merker. Tenker på Karlsrud,Steen og Kristiansen som legger ned enorm tid rundt A laget.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 09 Oct 2007, 18:08 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Joda, det er etter hvert blitt meget bra sving på sakene. Laget virker nå stabilt (og skulle også hatt poeng mot Molde). Treneren syntes å takle Pelu-Sylling rotet veldig bra. Noen stygge feilskjær var det på våren dog.

Utover i treningskampene på våren scoret ikke laget på nesten en halv sesong og man var ikke godt nok forberedte da man startet. Det er et faktum - hvor mye det kan unnskyldes vil det være uenighet om. Forklaringer finnes - om de holder nok får hver enkelt mene sitt om.

"Rotet" kan ha kostet 3.plassen. Det vet vi ikke, men tanker kan man gjøre seg. Men spist er spist.

Det ubetinget positive er slik som

* å ha gjort en god midtbanespiller av Torp
* fått brukt Lindau's egenskaper på en veldig god måte
* bedret kvaliteten sterkt på sidebackene
* våget utradisjonellhet på formasjonene

Om laget blir 4 eller 5 (neppe 3, men 6 er også meget mulig) er selvsagt
viktig nok, men like viktig er at laget forhåpentligvis kommer godt over 50 poeng og at avstanden til de middels og de nederst er lang. Det betyr at laget mer enn plasseringsmessig tilhører de bedre i serien. Dette er slettes ikke uviktig.

Det er ikke galt å skrike litt rundt trenerteam og sportslig ledelse når det butter imot slik det gjorde en stund. Alle vet at dette ikke er vondt ment og vil også kunne trekke ut de beste i de aktuelle. De merker nok klimaet.
Det er tross alt folk som frivillig har satt seg i stillinger og posisjoner hvor de vet at det vil kreves kortsiktige resultater også. Selvsagt bør kritikken være preget av fornuft og ikke lynsjestemning. Derfor skal også ros gis når det er på sin plass, og oppmuntring hele tiden. Men som vi vet - sladder og sleivkjeft smaker godt i våre ganer - dessverre!

Sikkert mye mer bra også.

***


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 09 Oct 2007, 21:58 
Offline
Materialforvalter

Joined: 27 May 2007, 14:20
Posts: 95
Ingen tvil om at det har vært en sesong langt over min forventning, så alle som har vært med å dratt lasset fortjener stor applaus!!!

Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe Klappe


Og med ørlite grann mer flaks/ mindre uflaks, hadde vi ligget på kvalikk:
3 poeng borte mot MK hadde det ikke vært no å si på
3 poeng hjemme mot Skamma burde og skulle det vært
3 poeng hjemme mot Haugesund ble borte pga gravemaskin og lastebil
2 poeng borte mot Sparta frattatt av dommern

Så hvis denne "uflaksen" snur til neste år, så kan trolig opprykket bli en realitet!

(Er vel kanske ikke så enkelt, men fin tanke)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2007, 21:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Jeg slutter meg også til denne hyllesten - både når det gjelder Thomas Berntsen og ikke minst de andre personene rundt KIL laget. Berntsen har tatt KIL et steg videre etter at Skogheim forsvant, og det skal bli utrolig spennende å følge KIL også neste sesong! :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2007, 10:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 11 May 2005, 20:35
Posts: 1387
Location: Nes/Romerike
Ja jeg vil gratulere Berntsen ME TO men jeg slipper heldigvis å være blant de som bør føle seg litt småflaue om dagen da jeg hadde klokketro på at dette var det riktige valget av trener i forhold til ganske mange her inne....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2007, 19:36 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Jada-jada wrote:
Ja jeg vil gratulere Berntsen ME TO men jeg slipper heldigvis å være blant de som bør føle seg litt småflaue om dagen da jeg hadde klokketro på at dette var det riktige valget av trener i forhold til ganske mange her inne....


Bra er nødvendigvis ikke rett likevel. Det får vi aldri vite fasiten på......


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2007, 20:12 
Offline
Reserve

Joined: 09 Feb 2007, 22:43
Posts: 153
Vi må ikke glemme at Berntsen har fått ganske mange flere kroner til spillere enn det skogen fikk. Men uansett...bra jobba. Har sagt det før og sier det igjen..den jobben KIL gjorde når de fikk Pelu,Ørjan,Conny og Guiomar på 3 års kontrakt med KIL ,bøyer jeg meg i støvet for. Selv om det viser seg på utalelsene i ettertid at Kristiansen/Ystenes sto bak mye av dette er det fantastisk av klubben.Håper på ett par like spennende nykommere neste år. Da rykker vi faen meg opp!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 263 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group