KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 Jul 2025, 12:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Amundsen trekker seg
PostPosted: 12 Apr 2010, 20:15 
Forumlegende

Han har vel satt masse penger på seg selv på oddsen om hvilken trener som går først. Jeg tapte i hvertfall det da jeg hadde satt pengene på Steinar Nilsen :lol:

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 20:24 
Grævling

Roger Freestone wrote:
Om styret & Kristiansen i det hele tatt vurderer Erlandsen, mister jeg respekten. Han vil vi ikke ha. Det beste han har gjort er å gjøre det dårlig med Skamma...

Second that.... Da tror jeg faktisk jeg pakker sammen og blir curlingsupporter på heltid, så kjære KIL, det er bare å ta en titt her inne, den mannen vil fint få ha, og vi trenger ikke gå i samme fella som FFK! Og da mener jeg ikke at Nordlie ikke er en bra mann, men når både spillere og supportere går av skaftet, allerede FØR en trener er på plass, så bør vel jaggu også ledelsen ta et hint!

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 20:38 
Reserve

Hmmm... Dette er det ikke lett å bli klok på. Amundsen virket perfekt for jobben, og jobben virket perfekt for Amundsen. Han sliter med å forklare seg på pressekonferansen, og for min del ser det ut som om dette med "identitet", "stake ut en felles kurs", "entusiasme" osv. er dårlig kamuflering av den egentlige årsaken til hans oppsigelse. Jeg tør ikke å spekulere i hva denne årsaken kan være. Jeg håper bare at det ikke er værre stilt enn det vi tror. Når en sindig fyr som Amundsen plutselig sier opp- en fyr som helt tydelig var klar for en trenerjobb på lang sikt, og som visste hva han gikk til hva angår klubbens størrelse og økonomi - så stiller jeg meg spørsmålet om det er noe mer vi ikke vet. Det blir for dumt å skylde på at klubben ikke har en tydelig kurs etter 5 serierunder, når han selv oppgir jobben med å oppfylle lisenskravene som en legitim grunn til at arbeidet med en langsiktig strategi har måttet vente... Nei, dette skurrer, og jeg liker det ikke.

Vi kunne kanskje behøvd en Nordlie-type - en tydelig og autoritær leder. Men jeg vet ikke om Tom Nordlie er bra for en klubb som KIL nå. Det var tydelig lettelse å spore da han forsvant til FFK. Det er jo lov å håpe at han har "blitt voksen", men da gjenstår det fremdeles å ha råd til å lønne ham, og det har ikke KIL. Det ville vært katastrofe dersom han ble trener. Eide er det beste alternativet på kort sikt, men har han baller nok til å styre, lede og til å ta avgjørelser når vi har profilerte og rutinerte spillere som Riseth og Myhre på laget? KIL skal IKKE ha Erlandsen som trener! Jeg skjønner ikke hvorfor han blir nevnt en gang!

Som mange er inne på her, så sitter jeg igjen som et spørsmålstegn etter å ha sett pressekonferansen. Dersom det gjemmer seg en faktisk årsak bak Amundsens vage og kunstige forklaringer, så håper jeg faktisk at han sier rett ut hva det er. Så slipper vi å måtte skyve et eventuelt problem under teppet. En klubb som KIL er avhengig av åpenhet. Dersom flere mener at KIL har et identitetsproblem og et utviklingsproblem, så håper jeg det nye styret tar det til etterretning og jobber knallhardt med det. Det er det jeg synes er så rart, at det nye styret ikke har fått sjansen til å legge en plan en gang før Amundsen kastet inn årene...

Nå er det én ting som gjelder: Alle må støtte opp om gutta 100% på onsdag, slik at vi holder fokus, fortsetter som mot HBK, og moser kanarigjøglerne!

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 21:50 
Saftblander

Iflg. TV2Sporten skal Kil være i dialog med Knut Torbjørn Eggen: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/kongsvinger-er-i-dialog-med-eggen-3181315.html

Men alle vet jo hvor troverdige TV2 er..

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 21:57 
Klubbdirektør

Og ifg. NRK så er det Hønefoss han er i kontakt med:

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.7075641

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 22:27 
Grævling

Og i følge Flåklypa Tidende så er Emanuel Desperados på vei, håper han også tar med seg Sheik Ben Redikk Fyfasan ;-)

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 22:45 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Og i følge Flåklypa Tidende så er Emanuel Desperados på vei, håper han også tar med seg Sheik Ben Redikk Fyfasan ;-)

:mrgreen:

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 22:55 
Saftblander

Amundsen har vist mange taktiske svakheter, uten tvil. Når du bruker Mame Niang må du sørge for å vinne andreballene! Mame vinner alt, og da må vi øve på hva vi skal gjøre etter Mame sin duell. Fagermo har klart å utvikle noe der! Fantastisk taktikk Odd egentlig har! Mame Niang er kanskje KILs beste spiller, fordi han vinner så mye.

Med tanke på hvem som kommer til å overta; trur jeg Tom Nordlie kommer tilbake. Rett og slett magefølelsen!

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 22:55 
Klubbdirektør

Dette er ikke verdens undergang ei heller en krise, og jeg tviler på at det er så veldig uheldig heller. Det som er ufattelig synd og lite profft er at folk i klubben og rundt klubben prater saken ut av dimensjoner (lyn fra klar himmel, sjokk er ord som er blitt brukt). Så ille er det ikke. Det hadde som tidligere nevt vært værre om dette skjedde senere, rundt sommertider.

Men pressekonferansen var en merkelig affære. Her snakker man om man har ulike mål. Jeg er ingen verdensmester i fotball, men stiller noen spørsmål i om dette handler om man skal satse på å overleve eller tenke langsiktig og satse på unge. Det er så enkelt at skal man satse på å bygge opp unge spillere så trenger man også rutinerte spillere. Rutinerte spillere som kan bidra med erfaring når ting butter i mot. Vi har sett eksempler på KIL i Adecco at unge spillere ikke mester motgang på samme måte.

Selv synes jeg Amundsen snakket rundt grøten på pressekonferansen, og var diplomatisk nok til å ikke si hvem han siktet til, selv om det var innlysende. Det vi skal huske på i denne sammenhengen er at Amundsen rett før seriestart klaget på at han ikke fikk mer midler og at stallen ikke var god nok til å klare seg. Snakk om å ikke ha tro på egne spillere!!!!

Jeg synes, dessverre, han virket en smule selvopptatt. Og dessverre var ikke pressekonferansen en god søknad hos fremtidige arbeidsgiver. Det jeg er sikker på er at KIL kommer godt ut av det, og at dette vil tenne spillerne og ikke minst at de som ikke har fått tillitt tidligere kan blomstre. Og jeg gleder meg til å se Eide som hovedtrener. Skal vi hente inn en annen trener må det være en som vil bygge videre på samme system som i dag. Vi har ikke tid til fere eksprimenter.

Last edited by Neil Lennon on 12 Apr 2010, 23:02, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 23:07 

Her blir det kjapt stoff til en oppfølger til "Gjemselund skjelver" :?

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 23:22 
Trener

Ser at Nordlie hadde vært observert på AKA i går. Pussig fordi han var i USA på ferie med familien. Det er nok også derfor han ikke har uttalt seg om saken i dag. Familien Nordlie er på vei hjem i kveld, og under mellomlandingen i München skal det ha ramlet inn rundt 40 SMS'er om KIL.

Personlig tviler jeg på om han vil komme tilbake så lenge det finnes klubber som er villige til å betale hans lønn. Dessuten skal ha vist på ferie igjen i slutten av april.

Vidar Riseth får nå verdens lengste fotballtittel:

Spillende markedssjef, assistenttrener og kaptein. :)

Last edited by Berntsen on 12 Apr 2010, 23:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 07:56 
Spiller

Det kan helt klart diskuteres om Amundsens avgjørelse er riktig. Det som helt klart er feil er at en klubb som KIL tydeligvis mangler en strategi. Det er mildt sagt hårreisende! Ansvaret har styrene, og da får vi vel frigi de som ble valgt for et par uker siden.

Mohn var jo ute i avisa og frontet en ungdomspolitikk i fjor høst (?), men det var vel et en-manns-utspill. Det har tydeligvis ikke hatt rot i noen plan eller fått noen konsekvenser for klubben. Svada med andre ord.

Jeg synes det lukter at ting Amundsen ble lovt ved ansettelse ikke er i nærheten av sannheten. Kan han bli lovt at han skal trene en talentfabrikk?

Last edited by Haraball on 13 Apr 2010, 08:08, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 10:58 
Reserve

Amundsen's umiddelbare avgang er en respektløs og en sutrete handling.Han var informert om den økonomiske situasjonen i KIL.Det var jo brukt som argument,at han hadde gjordt flotte framsteg med nettopp pengelense klubber.Han etterlyste en felles retning for klubben,sammen med samarbeidspartnere og sponsorer.Det tolker jeg slik at han ville noe ingen andre er enig med ham i.Kansje en burde våknet og sett hvor det bar da hele det forrige styret trakk seg sammtidig? Skade-situasjonen i KIL har vært stor hele vintern og våren,og tida har gått til å hente vikarer og å sette sammen ett lag. Så hvorfor ikke brette opp arma og jobbe videre,nå da resultata kom??? Å trekke seg etter snaue 5 mnd,er ballelaust,da han sitter å sier han hadde sett for seg en 3 års periode.Det var nå han skulle ha bretta opp arma og vist at han var en god leder.Men Takk skal du fan meg ha,det var da så lite.Ser at flere enn meg ønsker at Eide overtar nå,mens andre mener han er for ung...La mannen få en sjanse da,han kjenner gutta og har vist oss at han kan.Hvor lenge trur dere vi får beholde ham på lunden,hvis han skal forbigås hver eneste gang? Vis ham den respekt han fortjener. KIL sitt ståsted pr dd.kan ikke bli værre enn det er,så hva har vi å tape på å vise Eide tillit?? Slik jeg ser det kan det bare gå en vei,oppover. Dette innlegget er nok preget av at jeg er frustrert og lei meg.Syns laget mitt hadde fortjent så mye bedre enn bare rot og tull.Så STÅ PÅ GUTTER,VIS DEM HVEM SOM ER KONGSVINGER.Og en bønn til alle KIL fans,møt opp og gi gutta støtte.Det fortjener de. 8)

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 12:25 
Reserve

Her er det mer som foregår i kulissene enn det som har kommet fram i media. Ting har tydeligvis ikke gått slik Trond ønsket/håpet. Hva han var lovet og hva han hadde som mål vet vi jo ikke, selv om vi har en rimelig klar forestilling om det. Rammene han ønsket seg kan umulig ha vært veldig annerledes enn det som det hele tiden har vært snakk om: satsningen må være edruelig, detter vi ned skal vi ikke brekke nakken i fallet.

Trond Amundsen setter oss i en vanskelig situasjon, men ikke uoverkommelig. Eide og teamet rundt han klarer å dra dette videre, og jeg blir ikke overrasket over om Eide får fortsette, assistert av en mer rutinert trener. Litt synd at dette kommer rett etter vår første tippeligaseier på 10 år, det er nå vi skulle bygd på resultatet, istedenfor en "samling i bånn" som et trenerskifte gir.

En umotivert trener er ingen tjent med uansett, så vil han ikke ha jobben er det bedre at han går, og ikke lar døra treffe han i ræva på vei ut...

Spent på å se hvordan denne kabalen legges. En tydelig sjef er uansett viktig, om det blir Eide som får rollen eller ikke. Velger å stole på de styrende kreftene her.

Edit. Hønefoss freder Sundgot - ikke i forhandlinger med Tjærnås eller Eggen. En konkurrent mindre, om dette skulle være alternativer for oss.

Last edited by catoholtet on 13 Apr 2010, 12:28, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 21:02 
Trener

Strategien kommer i avisa i morgen. Eide har et avslappet forhold til hovedtrenerjobben og mener det finnes bedre folk en han som er ledige.

Om klubben er ute etter kontinutet, er det vel få de siste tre årene som har ledet flere KIL kamper en Øyvind Eide.

Hønefoss har gjort noe så glupt som å si at treneren skal evalueres etter kampen på søndag. Det er som å sette et ultimatum det. Om du ikke presterer denne uka, er du ferdig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]