KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 Jul 2025, 21:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 05 Apr 2010, 22:54 
Trener

Karlsen wrote:
Bengt Eriksens "strek" på tv nå nettopp fører til at jeg fritar dommerne fra den "offsidesituasjonen" som førte til 2-1. Og så får hele KIL ta situasjonen opp på kammerset.

Litt kjipt for Bobbie, det her. Det er han som glipper på 1-0, og det er han som opphever offsiden på 2-1.

Han er jo en god forsvarsspiller, men tenderer til å være enig med Zezza i at Bobbie og Eddy bør bytte plass.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 23:23 
Materialforvalter

Skjønner lite av kritikken mot Amundsen her, at han "ødelegger KIL", osv. Alle som studerer stallen må innse at det ikke er KIL som skal styre kampene. Ikke engang hjemmekampene (kanskje med unntak av hjemme mot Hønefoss).
Null poeng etter fire kamper er trist. Samtidig må jeg si at laget har prestert overraskende bra, hvis man ser litt bak resultatene. Det er marginale tap mot motstandere som er mye bedre enn oss. I min verden har trener Amundsen da vist at han får mye ut av det skinnmagre spillermaterialet.

Niang? Ikke akkurat noen målmaskin, men han er et soleklart oppspillspunkt som KIL må lære seg å bruke til noe konstruktivt. Det betinger imidlertid at medspillerne snart skjønner at det er rom rundt ham de må bruke.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 07:25 
Forumlegende

DV wrote:
Karlsen wrote:
Bengt Eriksens "strek" på tv nå nettopp fører til at jeg fritar dommerne fra den "offsidesituasjonen" som førte til 2-1. Og så får hele KIL ta situasjonen opp på kammerset.

Litt kjipt for Bobbie, det her. Det er han som glipper på 1-0, og det er han som opphever offsiden på 2-1.

Han er jo en god forsvarsspiller, men tenderer til å være enig med Zezza i at Bobbie og Eddy bør bytte plass.

Tror Bobbie er en som kan ha vel så mye å bidra med offensivt som defensivt. Eddie må bli stopper ja!

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 09:41 
Forumlegende

Det er helt legitimt at man "forventer" at laget skal klare seg i TL, altså holde plassen.
Og dermed snakker ut fra det.
Hvis ikke er det jo liten vits i å rykke opp.

Om noen er fornøyde med at man "bare får TL igjen" - så ok det for disse.
Men det er ingen meningstyring overfor dem andre "leiren".

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 10:12 
Grævling

ivo wrote:
Det er helt legitimt at man "forventer" at laget skal klare seg i TL, altså holde plassen.
Og dermed snakker ut fra det.
Hvis ikke er det jo liten vits i å rykke opp.

Om noen er fornøyde med at man "bare får TL igjen" - så ok det for disse.
Men det er ingen meningstyring overfor dem andre "leiren".

Hvordan er det egentlig mulig å "forvente" at vi skal klare oss i TL når realiteten er som den er? Vi har mist penger, minst administrasjon, minst oppsluttning og er lilleputter på de fleste områder i forhold til konkurrentene. Eneste vi slår en del av dem på er historie.

Jeg kan ikke helt se at vi kan gå rundt og "forvente" noe som helst, derimot kan vi godt håpe på både det ene og det andre. Jeg er utrolig fornøyd med å få en tur opp i TL igjen, uansett hvordan det kommer til å se ut i november så vil året ha vært et eventyr. Og er plassen i behold også for 2011 litt ut i november så har vel klubben levert en av tidenes prestasjoner i landets øverste divisjon.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 10:24 
Reserve

Det har vel vært holdningen til KIL styret generelt siden vi rykket opp at man egentlig skal være fornøyd med et år besøk i Tippeligaen men at vi suportere skal være det blir rett og slett idiotisk :roll:

Hvis noen syntes det er stas og se laget sitt tape kamp på kamp samt spille mislykket Drillo fotball med spark høyt oppover mot en enslig spiss så fatter jeg faktisk ikke en dritt.

Kongsvinger sparker fotball i år ikke "spiller" slik vi gjorde i fjor og det er i allefall for meg bare trist å se på men alikevel en god bekreftelse på at vi ikke har noe i den øverste divisjonen og gjøre lenger.

Last edited by Heisann on 06 Apr 2010, 10:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 10:37 
Grævling

Kanskje kvaliteten på motstanderen også har noe å gjøre med måten vi spiller fotball på denne sesongen? Er muligens ikke like lett å bare pløye over alle vi møter i år, på samme måte som det var i fjor?

Folk får ha hvilken oppfattning de vil om denne sesongen, men å sitte å surve om elendig spill, elendige spillere, elendige trenere og gudene vet hva syns jeg blir rimelig patetisk når realitetene tross alt er som de er.

Jeg har til nå sett 4 jevne kamper med KIL i Tippeligaen som alle dessverre har endt opp med tap. Det er kun marginer som gjør at vi ikke har fått med oss 6-10 poeng. Og ja... jeg tar heller disse 4 tapene i stedet for et par seiere, en uavgjort og et tap i Adeccoligaen. I tillegg har jeg ikke gitt opp enda, som det ser ut til at en del andre allerede har gjort.

Folk som mener "tap på tap i TL" blir for ille har vel et rimelig kortsiktig perspektiv på sakene. Det er vel da slik å forstå at de sammen folka helst hadde sett oss i Adeccoligaen også denne sesongen? Det hadde nok blitt stas... med et budsjett på 10-11 mill.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 11:06 
Reserve

Raggen wrote:
Kanskje kvaliteten på motstanderen også har noe å gjøre med måten vi spiller fotball på denne sesongen? Er muligens ikke like lett å bare pløye over alle vi møter i år, på samme måte som det var i fjor?

Folk får ha hvilken oppfattning de vil om denne sesongen, men å sitte å surve om elendig spill, elendige spillere, elendige trenere og gudene vet hva syns jeg blir rimelig patetisk når realitetene tross alt er som de er.

Jeg har til nå sett 4 jevne kamper med KIL i Tippeligaen som alle dessverre har endt opp med tap. Det er kun marginer som gjør at vi ikke har fått med oss 6-10 poeng. Og ja... jeg tar heller disse 4 tapene i stedet for et par seiere, en uavgjort og et tap i Adeccoligaen. I tillegg har jeg ikke gitt opp enda, som det ser ut til at en del andre allerede har gjort.

Folk som mener "tap på tap i TL" blir for ille har vel et rimelig kortsiktig perspektiv på sakene. Det er vel da slik å forstå at de sammen folka helst hadde sett oss i Adeccoligaen også denne sesongen? Det hadde nok blitt stas... med et budsjett på 10-11 mill.

Går ikke i kjerka, men samma det: AMEN, Raggen

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 11:09 
Forumlegende

Vi har gått fra å være ett av de mest spillende lagene i Adecco til å bli ett lag som slår mye langt og forsøker å forsvare oss til poeng, det er klart laget trenger å venne seg til dette. I går så vi tendenser til det spillende KIL i første omgang og jeg tror at dersom vi klarer å heve oss til tippeliga tempo så er dette måten vi må spille på for å ta poeng hjemme. Borte må vi nok belage oss på slåss og "ødelegge" kamper for å ha noe å bidra med.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 19:28 
Forumlegende

Raggen wrote:
Hvordan er det egentlig mulig å "forvente" at vi skal klare oss i TL når realiteten er som den er? Vi har mist penger, minst administrasjon, minst oppsluttning og er lilleputter på de fleste områder i forhold til konkurrentene. Eneste vi slår en del av dem på er historie.

Jeg kan ikke helt se at vi kan gå rundt og "forvente" noe som helst, derimot kan vi godt håpe på både det ene og det andre. Jeg er utrolig fornøyd med å få en tur opp i TL igjen, uansett hvordan det kommer til å se ut i november så vil året ha vært et eventyr. Og er plassen i behold også for 2011 litt ut i november så har vel klubben levert en av tidenes prestasjoner i landets øverste divisjon.

Selvsagt må noen ha lov til å "forvente".
I det ligger ikke nødvendigvis det å forlange, men dog ofte noe mer enn bare et "håp".
Eller mer en "lengsel".

Og da er vi inne på at det ofte blir litte mye om hvor "elendige vi er".
Det er helt greit at noen / mange er fornøyde avå ha vært der, om det går "galt".
Da bør det også være greit hva andre mener.
Verre er ikke dette.
Men iblant virker det mest som en korsvandring langfredag... :wink:

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 19:39 
Forumlegende

DV wrote:
Nå er Niang langt unna en virtuos med ballen i beina, men vinner det meste i lufta, og la igjen fint ved flere anledninger til medspiller i dag.

Det vi sliter med er vingspillet. Flere her savner 4-3-3. Det begynner forsåvidt jeg å gjøre også, men tror at det greieste vi kan gjøre er å la Henry Joseph ta høyre kant neste kamp. Han har teknikk og pasningsfot og kan gi sårt tiltrengte innlegg fra dødlinja som Niang kan stange inn. Hvor mange passe ok/gode innlegg hadde vi i dag fra ca dødlinja? 0 ?

K.Risholt imponerte egentlig også, eneste som har spilt hengende som har skjønt hvor ballen kommer etter at Niang vinner første gang i lufta, og de to skapte det meste av våre sjanser i 1. omgang. De var veldig gode sammen, syns jeg. Bare synd at kantene ikke hang med i det hele tatt.

Neste kamp bør vi stille slik:

Myhre

Frejd - Bobbie - Riseth - Sturød

R. R. - Torp

Henry J. - K.Risholt - Ørjan (Güven/Tuelo)

Niang

Tja, hvorfor ikke.
Driblesterke teknikere med lavt tyngdepunkt gjør seg i slike posisjoner.

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 19:48 
Materialforvalter

Til de som mener Niang må benkes må jeg bare si at jeg lurer på om dere i det hele tatt har peiling på fotball.

Niang er det naturlige oppspillspunktet og vinner stort sett alt på hodet. Er det hans skyld at ingen av de andre framover på banen evner å utnytte dette? Mot Ålesund var han også bra langs bakken i 1. omgang. Han var vel den mest synlige framme der synes nå jeg. Tuelo er langt fra formen mens Guven viste i korte perioder hva som bor i han men det blir litt for sjelden han er involvert.

At Amundsen starter med både K. Risholt og Niang på banen er merkelig vurdering. Begge er jo oppspillspunkt og ikke bakromsspiller. Og skal man velge mellom K. Risholt og Niang mener nå jeg at valget er enkelt.

Og hvorfor får ikke Holmen og Gerson prøve seg? Begge spilte mye i treningskampene men når serien starter er de plutselig ikke gode nok. Vi har tippeligaens raskeste spiller og at vi ikke utnytter Niang som oppspillspunkt og Holmen i bakrom er frustrerende.

Enig med de som skriver at Frejd må inn i midten og Bobbie på backen.

Håper på dette laget mot Hønsefoss:
Myhre
Bobbie-Riseth-Frejd-Sturød
Torp-Risholt
Guven-Niang-Gerson
Holmen

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2010, 20:51 
Forumlegende

lfc wrote:
Til de som mener Niang må benkes må jeg bare si at jeg lurer på om dere i det hele tatt har peiling på fotball.

Niang er det naturlige oppspillspunktet og vinner stort sett alt på hodet. Er det hans skyld at ingen av de andre framover på banen evner å utnytte dette? Mot Ålesund var han også bra langs bakken i 1. omgang. Han var vel den mest synlige framme der synes nå jeg. Tuelo er langt fra formen mens Guven viste i korte perioder hva som bor i han men det blir litt for sjelden han er involvert.

At Amundsen starter med både K. Risholt og Niang på banen er merkelig vurdering. Begge er jo oppspillspunkt og ikke bakromsspiller. Og skal man velge mellom K. Risholt og Niang mener nå jeg at valget er enkelt.

Og hvorfor får ikke Holmen og Gerson prøve seg? Begge spilte mye i treningskampene men når serien starter er de plutselig ikke gode nok. Vi har tippeligaens raskeste spiller og at vi ikke utnytter Niang som oppspillspunkt og Holmen i bakrom er frustrerende.

Enig med de som skriver at Frejd må inn i midten og Bobbie på backen.

Myhre
Torp-Risholt
Guven-Niang-Gerson
Holmen

Regner med at du fikk med deg at Kai Risholt fikk med seg ballene Niang vant i nesten alle situasjoner i første omgang. Syns samspillet mellom dem funka mye bedre enn Niang - Holmen har gjort så langt. Niang er ett meget bra oppspillspunkt og vinner de fleste hodedueller, men kan han bidra med noe mer. Vi trenger litt fler angrepsvåpen enn Flo passningen i tippeligaen, og dette bør prøves. Vi så jo i treningskampene at vi kunne vinne kamper og score mål også ved å spille mer langs bakken og via kant.

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2010, 01:25 
Grævling

lfc wrote:

Og hvorfor får ikke Holmen og Gerson prøve seg?

Myhre
Torp-Risholt
Guven-Niang-Gerson
Holmen

Holmen har vel egentlig ikke vist stort i KIL-drakta enda. Han var bra i innhoppet mot Godset, ellers har vi sett lite til han, både i treningskamper og i kampen mot Tromsø. Gerson har vist mye mer, og bør nesten snart få prøve seg. Problemet hans er vel at han blir for treg på flanken, han kommer mer til sin rett sentralt, men der er det også hardest kamp om plassene. Ja ja... jeg syns nå han klarte seg veldig bra på banen den tiden han fikk mot Tromsø, så jeg får håpe de snart tørr prøve han mer.

Ellers kan vi jo mene mye om mangt her inne, men det er vel fint få av oss som faktisk vet hva som skjer på treningene.

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2010, 10:56 
Forumlegende

Raggen wrote:

Ellers kan vi jo mene mye om mangt her inne, men det er vel fint få av oss som faktisk vet hva som skjer på treningene.

Det har du helt rett i. Samtidig gjenspeiler som regel det man ser på banen det som skjer på treningene. Treninger er jo rett og slett å øve seg til kamp. Jeg skal ikke dra den noe lenger.

Når det er sagt, selvfølgelig skal vi være sjeleglade for å være i TL. Heller bånnstrid i TL enn toppstrid i AL!

Men som elendig taper (Takk o store Gud for at man ikke er en GOD taper) pluss at man ser ting på banen som man anser som grove feil/mangler i laget etc så tillater man seg å si ifra. I tillegg, det som til enhver tid provoserer meg innen fotballen er halvhjertet innsats. Nøling i taklinger, nøling i press og halvhjertede løp både offensivt og defensivt og stillestående fotball. Da er det på sin plass å si ifra for dette dreier seg om innstilling. Verdighet.

Framgangen er der, det må være lov å forvente ytterligere framgang i framtida. Så får man samtidig nyte det faktum at man er i Tippeligaen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]