KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 20:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 11:22 
Reserve

Helt enig med uttalelsen om at dette vedtaket er et veldig viktig og veldig positivt. Men for Toppfotballen gjelder det å agere raskt og godt for å få med krefter fra næringslivet. Ideelt sett burde det vært en ekstra null bak beløpet som har blitt nevnt, for at idretten i byen skulle fått et virkelig løft. Et salg av Gjemselund forventes å gi Toppfotballen tilstrekkelige midler til å tilfredsstille NFFs krav om undervarme og flomlys, men i alle sakspapirer og øvrige kommentarer har Kommunen gitt veldig klart uttrykk for at det nå sies stopp. Jeg har ingen problemer med å kjøpe kommunens holdning. De siste 20-30 årene har barne- og breddeidretten bare fått smuler og knapt nok det, og der trengs det vesentlige løft.

Uansett hvordan man snur og vender på det, er potten fra et salg av Gjemselund-området for liten til å realisere KIL Toppfotballs arenadrøm. Derfor må man nå finne samarbeidspartnere i næringslivet for å bygge en stadion som virkelig kan revitalisere interessen rundt sørfylkets fotballstolthet. (At dette burde vært gjort for flere år siden er en annen sak). Og selv om pengene ikke sitter direkte løst her, og potensielle samarbeidspartnere ikke akkurat har køet opp utenfor Gjemselund, er det plenty med eksempler fra hele Norge på at med riktige folk på begge sider av bordet så lykkes man med slike prosjekter. Så håpet må være at man nå jobber med Plan A, Plan B og Plan C for å få til nytt stadion, og ikke blir sittende på rævva ventende på at kommunen eller andre skal ringe for å spørre: "Kan vi få bygge et stadion til dere?".

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 11:43 
Klubbdirektør

Kommunen har sitti på rævva lenge dem. Det er vel ingen som har sett noen tegning eller plan på hvordan man skal ha det. Dem må få det ut blant folk. 2-3 sider i avisa med tegning og alt. Ta en tur rundt om til de store bedriftene og legge frem en plan. Bygger de ca 30 leiligheter a kr 900 000kr blir det en pen sum penger av det. Det går da på Hamar så hvorfor ikke her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 12:13 
Reserve

Om man venter på at Kongsvinger Kommune skal bygge ny Stadion til KIL Toppfotball, tror jeg man skal vente lenge. Veldig lenge. Hadde det vært penger å hente der, hadde ikke jeg hatt noe mot at Vassli og Bones hadde hostet opp et flott, nytt stadion, men slik er det ikke. I en kommune der man må legge ned et dagtilbud til eldre fordi det ikke finnes 250.000, man stapper inn flere barn men med færre ansatte i barnehagene, på skolene må man velge mellom Enten frukt Eller bøker, veiene er tildels ufremkommelige deler av vinteren og elendig vedlikeholdt om sommeren, og det har blitt kuttet kraftig i all eldre- og PU-omsorg - der finnes det neppe 50-75 mill til å bygge nytt stadion. Som ellers i Norge, så der bygges i stor grad nye anlegg av klubbene selv i samarbeid med næringslivet.

Kommunen har sørget for at Gjemselund oppfyller NFFs krav til fx. garderober, VIP-fasiliteter etc, og med gårsdagens vedtak bidrar den også til at kravene til undervarme og flomlys bør bli innfridd. Med andre ord; lagt til rette for fremdeles toppfotball på Kongsvinger. Slik forholdene her er, så synes jeg det er til å leve med. I fremtiden håper jeg kommunen legger til rette i et langsiktig perspektiv ved å sørge for gode forhold for barneidretten, sånn at det kan poppe opp mange "local lads" som skal bære elitelaget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 12:35 
Grævling

Janko wrote:
Bygger de ca 30 leiligheter a kr 900 000kr blir det en pen sum penger av det. Det går da på Hamar så hvorfor ikke her.

Har aldri forstått meg på verken "hytte- eller campingvognfolk", men blir det mulig å få seg en "helgebolig" med utsikt over Gjemselund til 900K så er det bare å sende meg prospektet med en gang ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Feb 2008, 22:01 
Materialforvalter

Janko wrote:
Bygger de ca 30 leiligheter a kr 900 000kr blir det en pen sum penger av det. Det går da på Hamar så hvorfor ikke her.

Kan sikkert få penger ut av salget på Gjemselund. Men at kommunen skal sitte igjen med 900K for hver leilighet som bygges er vel å tro litt på små røde menn med hvitt skjegg. Isåfall blir prisen for kjøperen hinsides hva man ellers kan få her i byen.

Og husk at dette i utgangspunktet er kommunens penger. Og de skal også brukes på breddeidretten, dvs Tråstad og Holt. Ikke sikkert det blir så altfor mye igjen til Hovedbanen på Gjemselund da. I utgangspunktet er det bare flomlys og undervarme som må prioriteres. Skal det også komme nye tribuner på kortsidene og mot RV2, må det sørges for å få store og solide private aktører med på laget slik at kombinerte næringsbygg/tribuner kan bygges.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Feb 2008, 18:19 
Klubbdirektør

Har aldri sagt at kommunene skal sitte igjen med 900 tusen kroner jeg. Dem kan SELGE dem for det. Er ikke hinsides pris heller. Man gir jo rundt 2 millioner for en leilighet på galgebakken eller på toppen på kjøpesenteret. Men har kommunen samme tanke gangen som resten av befolkningen blir det ikke noe lys eller varme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Feb 2008, 22:57 
Materialforvalter

Janko wrote:
Har aldri sagt at kommunene skal sitte igjen med 900 tusen kroner jeg. Dem kan SELGE dem for det. Er ikke hinsides pris heller. Man gir jo rundt 2 millioner for en leilighet på galgebakken eller på toppen på kjøpesenteret. Men har kommunen samme tanke gangen som resten av befolkningen blir det ikke noe lys eller varme.

Unnskyld, men hvis leilighetene skal selges for 900K, ja da er det garantert 0 igjen til kommunen etter at entreprenør etc har forsynt seg av salgssummen. Og da er jeg enig i at det ikke blir mye lys og varme...

Nok om det. Det KIL trenger nå er å få opp interessen hos investorer slik at også næringsbygg/tribuner kan bygges på nordsiden av stadion og på minst en av kortsidene. Dette kan man uansett ikke forvente at kommunen gjør for dem. Skal klubben kunne utvikle seg videre ved å bli mer attraktive markedsmessig (og dermed sportslig: les å ha råd til en stall på mer enn 18 spillere...), må det mer enn undervarme og flomlys til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Feb 2008, 00:10 
Klubbdirektør

Hvorfor skal ikke kommunen sitte igjen med penger etter salget da. Tror du at de som bygger blokker over hele byen her taper penger på det eller.
De som har kjøpt leilighetene må jo betale husleie uannsett. Og hvis det er innvestorene som skal bygge sitter kommunen ikke igjen med noen ting. Utgifter på alt da. Det er jo kommunen som eier alt. Det beste for dem er å selge alt sammen. Kvitte seg med rubbel og bit.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Feb 2008, 08:55 
Klubbdirektør

Så på tv akkurat nå fra den nye idrettshallen på Jæren. Litt av et annlegg. Håndball bane-curling-ishockey-badebasseng pluss 2 kunstgress baner ute. Hadde hvert noe å bygge her. Ikke så dyr heller. http://www.stalforbund.com/Ishaller/Nye_loen.pdf

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Feb 2008, 16:17 
Klubbdirektør

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=993

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 11:48 
Forumlegende

Jeg blir rimelig vred om dagens nyhet i papirutgaven av Glåmdalen om Vidar Riseth investerer i Gjemselund for å få ny stadion viser seg å være aprilspøk. En slik nyhet, om den er sann, ville vært aldeles fantastisk!

Dette kan være 2. gangen det fleipes med KIL og stadion. Hvem husker vel ikke Thon storyen? Glåmdalen: Enkelte ting er for alvorlig å fleipe med. Sånne ting som Riseth saken i dag ville vært den beste nyheten for hele fotballen i distriktet på mange tiår! Vær litt forsiktige med å fleipe emd et sånt touchy tema!

Vedrørende stadion: Innerst inne kan man håpe denne saken stemmer, for det må skje noe med denne saken. NÅ!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 11:52 
Grævling

Ikke noe på nett om dette?

Fått diverse meldinger fra folk som har lest saken i papirblekka uten helt å vite hva de skal tro!

Selv tror jeg ikke på noen verdens ting denne dagen ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 11:59 
Forumlegende

"Problemet" er at dette kunne vært svært realistisk. Håper i det minste det er vekket en ide hos Riseth og hans investor kolleger nå. Dette må jo være et attraktivt område. Det er frustrerende at denne saken tilsynelatende ligger på stedet hvil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 12:10 
Reserve

Dette er nok en aprilspøk, og jeg må si meg 100% enig i at det er en veldig irriterende aprilspøk siden den ligger så nærme opp til hva man har snakket om i lang tid. Som heller ikke kan sies å være spesielt urealistisk og ugjennomførbart, sett i forhold til hva som flasker seg ellers i landet.

Skulle jeg ta feil, og nyheten være reell nok, blir jeg selvsagt ekstremt happy.

Sånn apropos: VG har idag en 4 siders artikkel om "det nye fotball-Norge". Dette er visstnok første artikkel i en serie på flere denne uken, og senere kan vi lese om smarte klubber og mindre smarte klubber.... Noe å ta med seg, forhåpentligvis. I oversikten står Gjemselund nevnt til en byggekostnad på 60mill, og det står at den skal være ferdig i 2008. Enten vet de mye mer enn oss andre, ellers er den neppe helt til å stole på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 12:15 
Forumlegende

Så den samme saken i VG TaigerVudds.

Begynte å stusse jeg også. Og det vekket et spørsmål hos meg: hvordan ligger det egentlig an? Er jo tyst som i graven i denne saken for tiden. Får man ikke til dette prosjektet? Isåfall godt gjort når selv de mest avsidesliggende plassene som for eksempel Sogndal og Tromsø klarer å ha ordentlige stadioner. Vi er bakstreverske her ute i skauen.

En oppfordring til Glåmdalen: Gjør research på denne saken og oppdater oss på hvordan det ligger an?

Antakelig ligger det under kategorien "utredning" Og dermed kan man vente lite håndfast de første par årene.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]