KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 05:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 213 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Spillerstallen 2013
PostPosted: 04 Jan 2013, 00:48 
Spiller

Ser fra bildene på glomdalen.no at Petter Aspebakken Lindstad var med på treninga i dag. Det likes. Lokal gutt, som har vist et ok adecconivå i asker og som nok bretter opp arma for å gjøre en insats. Håper det ender med kontrakt.
Leser også at Aasen håper det ordner seg med Førsund. Liker det og! Begynner å se på Førsund som en lokal!

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2013, 10:18 
Klubbdirektør

Hvorfor er ikke alle på trening om dagen?

"og med tanke på at både Tiller Larsen, Tuelo Johannesen, Shindika og Myklebust av forskjellige grunner ikke deltok på treninga, ser dette slett ikke galt ut."

http://www.kil.no/latest-news/article/d ... -full-bane

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2013, 22:03 
Klubbdirektør

Blir jo bare spekulasjoner, men tipper at "forskjellige grunner" kan være skader, forlenget ferie, landslagsopphold eller kanskje til og med snakk med andre klubber. Men igjen....det blir jo bare spekulasjoner

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013, 15:51 
Klubbdirektør

Ser i Østlendingen i dag at Korbøl trener med Elverum. Betyr det at KIL har frigitt han? Noen som vet noe?

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013, 17:30 
Kaptein

Neil Lennon wrote:
Ser i Østlendingen i dag at Korbøl trener med Elverum. Betyr det at KIL har frigitt han? Noen som vet noe?

http://www.glomdalen.no/sport/article6178337.ece

Gammal sak. Også linka til detta litt lengre bak i trå'n. "– Vi vil forhandle med KIL om en overgangssum. " Er vel ikke store summen det er snakk om isåfall, men pæng er pæng.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2013, 22:07 
Forumlegende

www.glomdalen.no (dog sålangt lukket artikkel, total) skrives det om at hele KIL-stallen er til salgs.
Med de som er igjen vil man ikke ha råd til lønn hele sesongen, ut fra dagens ståsted.

Men er det så mange som er interessante å kjøpe for andre da?
Man er da også i den situasjonen at man kan la spillere under kontrakt gå gratis for å spare penger.

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 11:37 
Klubbdirektør

Da blir det nok ikke penger til Førsund. Og ikke til noen nye spillere heller. Blir et magert år.

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 11:58 
Klubbdirektør

Her er det som står i artikkelen:

Tirsdag ettermiddag samlet daglig leder Espen Nystuen og resten av administrasjonen spillerne til et informasjonsmøte i peisestua på Gjemselund.

Der fikk KIL-spillerne full innsikt i den økonomiske situasjonen som klubben befinner seg i per i dag.

For den nye KIL-ledelsen er det et ikke-tema å bruke en eneste krone før de har fått den inn på konto. Derfor er også samtlige spillere i stallen til salgs.

– Tøff realitet

– Hvis vi beholder den stallen vi har i dag, har vi ikke råd til å betale lønn gjennom hele sesongen. En tøff realitet, men sånn er det. Derfor informerte vi spillerne om situasjonen på tirsdag, og ga beskjed om at vi er åpen for å finne løsninger som er best for spilleren selv og for klubbens økonomi.

– Vi skulle gjerne hatt mer penger, men situasjonen er som den er. Og vi mener det er mye bedre å være åpen og ærlig om situasjonen i januar, enn å stå foran en ny redningsaksjon i høst. Det er ikke aktuelt å havne i en slik situasjon igjen, sier Nystuen til Glåmdalen.

– Er det andre klubber som har vist interesse for noen av KIL-spillerne?

– Det har kommet noen henvendelser, men ikke noe er så konkret at vi kan si at vi er nær en løsning.

– Vil det ta lang tid før det forsvinner spillere ut av stallen?

– Jeg vil ikke tro det skjer noe på veldig kort sikt, men samtidig skjer det ofte fort når slike prosesser settes i gang. Vi er åpen for dialog med alle klubber som er interessert i spillerne våre, sier Nystuen.

For mange dyre kontrakter

I utgangspunktet var KIL i en heldig situasjon i fjor høst med tanke på at de fleste spillerne var på kontrakt etter 2012-sesongen.

Etter det Glåmdalen erfarer er imidlertid en del av spillerne på kontrakter som ikke passer inn i et lønnsbudsjett som er omtrent 50 prosent av det KIL hadde i fjor. Å be om et kollektivt lønnskutt har ikke vært et tema fra ledelsens side.

Og KILs daglige leder påpeker at ingenting vil bli gjort uten den enkelte spillers samtykke.

– Vi følger selvsagt de lover og regler som gjelder for spillerkontrakter, og det er bra at spillerne har en trygghet. Klubben kommer til å ha en åpen dialog med samtlige spillere, og vi forholder oss til de kontraktene som er gyldige.

Må bidra mer

Med et totalbudsjett som er tilnærmet halvert i forhold til forrige sesong, vil det også bli en annen hverdag for spillerne.

– Vi informerte om at spillerne ikke kan regne med å ha alle de sportslige forutsetningene som de er blitt vant til de siste årene. De fikk også beskjed om at samtlige vil bli brukt mye mer aktivt både med tanke på markedsrettede tiltak, og andre aktiviteter som vi mener det er viktig å stille opp på.

– Hvordan reagerte spillerne på informasjonen som kom fra ledelsen?

– Det må du nesten spørre spillerne om, svarer Nystuen.

– Flott å få informasjon

Kim Deinoff er med sine 35 år den mest rutinerte spilleren som har kontrakt i KIL i 2013.

Han sier følgende om situasjonen:

– Inntrykket jeg sitter med er at gruppa er positiv til å få informasjonen på et så tidlig tidspunkt. Vi har fått vite hva klubben jobber med, og nå har både spillere og klubben alle muligheter til å påvirke sin egen framtid, og det er bare et stort pluss, sier sisteskansen.

Han jobbet i KIL-administrasjonen i fjor høst, og fikk føle redningsaksjonen direkte på kroppen. Nå ser han en klubb som tar grep for å få en bedre framtid.

– Vi skjønte at det kunne bli et tøft økonomisk år etter problemene i fjor høst, men nå ser vi at ledelsen tar tak på et tidlig tidspunkt. Det er et viktig signal for oss at klubben nå spiller med åpne kort. Spillerne er også innstilt på å bidra, og jeg håper vi sammen kan sette oss ned sammen med ledelsen og legge en slagplan for de kommende månedene.

– Det vi ser at vi i gruppa også kan bli viktige både på og utenfor banen, og vi kan bidra positivt til å snu trenden og skape en større tillit til KIL i lokalmiljøet, sier Kim Deinoff.

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 16:07 
Klubbdirektør

Takk Libra :-)

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 22:23 
Klubbdirektør

gonzo99 wrote:

:) Det er ufattelig dødt her inne om dagen. Finnes det ikke engasjement lenger? Ikke en gang en tråd om at man må betale medlemskap i supporterklubben nå? Blir litt bekymret jeg.

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 23:20 
Klubbdirektør

Libra wrote:
gonzo99 wrote:

:) Det er ufattelig dødt her inne om dagen. Finnes det ikke engasjement lenger? Ikke en gang en tråd om at man må betale medlemskap i supporterklubben nå? Blir litt bekymret jeg.

Det kommer nok det også....
Personlig begynner jeg virkelig å vente på den nye sesongen som står for tur. En har jo selvsagt fotballen i England å følge med på. Men savner stemningen på Gjemselund nå...

Jeg er meget spent på flere nyheter etter at den forrige om at hele spillerstallen er tilsalgs. Hvilke spillere har vi egentlig til disposisjon når alvoret begynner med treningskamper og etterhvert seriekamper? Blir veldig spennende å se... :)
Jeg er nøktern optimist :)

Men jeg tar gjerne en sesong der vi havner midt på tabellen fremfor at vi skal bli servert nyheter til høsten igjen om at det er "pengekrise" - Det vil jeg for alt i verden unngå.... :)

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 23:28 
Klubbdirektør

Klart man savner Gjemselund :) Og engelsk fotball kan aldri trøste meg :D

Jeg synes bare at forumet viser en defensiv holdning. Ingen spenning foran sesongen, og ingen forventninger (tydeligvis)....Det pleide jo og dukke opp en tråd om medlemskap/innbetaling lenge før det gamle året var slutt - men ikke i år. Men jeg har betalt da :-)

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 23:37 
Klubbdirektør

Libra wrote:
gonzo99 wrote:

Bruke dine øyne vet du viewtopic.php?f=1&t=6127

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2013, 23:49 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Libra wrote:
gonzo99 wrote:

Bruke dine øyne vet du viewtopic.php?f=1&t=6127

Ok....men den kan ikke ha ligget lenge på toppen her :-)
For jeg har ikke sett den før. Godt at det er i orden da.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2013, 00:06 
Klubbdirektør

Har hvert der i hele dag. :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 213 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]