KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jun 2024, 22:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
PostPosted: 19 Jun 2011, 21:40 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6466
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Må ha kommet noen kraftige meldinger i øl-teltet i dag, enten det eller så leser Brogeland / Eide forumet. Hva skal vi med trenere, vi kan jo bare ha en avstemmning her inne i forkant av hver kamp om hvem som skal starte ;)
Bra kamp i dag, selv om motstanden ikke er all verden. Vi må fortsette dette i kampen mot Asker i midtuka før laget kan friskmeldes og ta med oss en god dose selvtillit til en vanskelig bortekamp i Bryne. Mange gode i dag, selv syns jeg ikke Solum er banens beste, lett å få stemmer når han scorer to mål, han gjør en god kamp, men det er andre som fortjener bestemanns prisen mener jeg. Jeg hadde liten tro på Doss før start fordi han var meget dårlig i de kampene han fikk i sessongstarten, men jeg så han også treningskampen mot LSK og da spillte han som i dag. Han vinner mye dueller og kommer med den defensive tryggheten vi har etterlyst, og som gjør at forsvaret også fremstår solid i dag til tross for ett par skumle løp fra Løv Ham som burde vært stoppet tidligere. Også Ørjan gjør en god kamp, han trenger litt tid på å spille seg god, tror han merker at Dosso har kontroll og slapper mere av og i andre omgang spiller han meget bra. Ørjan legger igjen mange mil i dag og vinner også mye dueller, særlig hodedueller, Ørjan er god på hodet til tross for at han ikke er den høyeste på laget. Synd han ikke har mer krutt i støvlene for han fyrer av ett par skudd som også hadde fortjent en bedre skjebne. Solum viser at han fortjener å starte, holder hodet kaldt og setter to mål og burde fort at minst ett til. Güven og Aas sliter en del i starten av kampen, begge spiller seg opp i 2. omgang og på 3-0 målet slipper endelig Güven ballen fra seg på riktig tidspunkt, og både 3 og 4-0 målet er herlige angrep som jeg gjerne ser flere av. Mot slutten gir Løv Ham stort sett opp og vi kontrollerer inn, selv om jeg gjerne skulle ha sett noen flere mål, det hadde vi faktisk fortjent. Forsvarsrekka gjør jobben, men midtstopperne slipper løvene gjennom litt for lett ved ett par-tre anledninger. Bekkene gjør jobben bra i dag og løfta seg etter å ha blitt brukt som rundingsbøyer mot Glimt. Genistrek å flytte Krogh opp som tilbaketrukket spiss også, da får han vist de offensive kvalitetene sine som absolutt er hans primære styrke. 1-0 målet bør Krogh få stor del av æren for, 3-0 som han blir kreditert, ser mistenkelig ut som slevmål, men uansett god prestasjon. Nå må vi vise at dette ikke bare var ett blaff og gi Asker den motstanden vi bør gi dem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2011, 22:07 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Mikeb vær så snill å bruk avsnitt, vi er over 4-500 som følger dette forumet!
syns du er en av de bedre debattantene her..
enig i mye av det du sier, men blir slitsomt å lese altiensetning ;) fortsett å kom med meninger kær :)

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2011, 22:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
For all del, herlig at vi vinner igjen og særlig med så mange mål.
Allikevel er jeg langt fra overbevist. 1.omgang i dag (bortsett fra første 10 min) er f.eks dårligere enn 2.omgangen i Bodø, og det hadde ikke vært noe å si på uavgjort ved pause.
I tillegg, som ivo er inne på, så er løv-ham omtrent på samme nivå som randaberg....m.a.o en klar dumpekandidat som alle skal slå.

Prøver ikke å ta vekk gleden, men det er på en måte i de tre neste kampene (asker, bryne og skamma) at vi får svar på hvor gode/dårlige vi er.

Forøvrig håper jeg at Solum nå endelig får tillit fra start. I tillegg synes jeg Dosso var meget god i dag. Han bør få fortsette. Forsvaret har derimot fortsatt endel å gå på

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2011, 22:12 
Offline
Reserve

Joined: 03 May 2008, 11:38
Posts: 157
Location: Vinger/Oslo
En god kamp men vi må nå som mange skriver huske at dette er bare en kamp av flere hvis vi skal kunne slutte å se nedover på tabellen.

Kampen i dag er god men blir heldigvis preget av at vi scorer tidlig i begge omganger.
Dette gjør at L/H må lengre frem på banen.
Det som bekymrer meg er at det er såpass enkelt å skape relativt store sjanser mot oss.
De to store er nevnt her men de hadde flere som kunne blitt noe av hvis de hadde vært litt bedre som lag.
Men det er de heldigvis ikke ;)
L/H og Randaberg er vel de eneste lagene som allerede ligger skikkelig ille til i ligaen.

La oss håpe de tar med seg det positive fra dagens match både når det gjelder spillere/formasjon og lagets prestasjoner.
Så la oss håpe de ikke gjør noen store endringer uten at det er ett must.
Eneste endringen er vel evt Wiggum ut slik som var tenkt i dag og.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2011, 22:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Endelig KIL-seier! TAKK PER BROGELAND for at du turte å gjøre om på laget og la f eks Solum få sjansen fra start. Bra å la Krogh få større offensive oppgaver. Det var morro å se KIL i dag og vi burde vunnet 6-0. Men seier er seier og alt er topp til minst onsdag kveld...! la oss håpe og tro at vi fortsetter med å banke Asker nå! :D :D :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 00:06 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Glem ikke en ting; med to assist i dag er Krogh på assist toppen i Adeccoligaen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 10:39 
Offline
Reserve

Joined: 05 Aug 2009, 21:51
Posts: 168
Bra Kil!!
Dette trengte vi nå. Fantastisk å se Solum, klarer å sette ballen i mål, stå oppreist, slå pasninger osv...Synes treneren gjorde endringen litt sent i sesongen, men bedre sent enn aldri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 13:17 
Offline
Kaptein

Joined: 16 Oct 2009, 15:18
Posts: 679
Nå er Krogh på delt 1. plass for flest assist i år i adeccoligaen :)

Topp 10 målgivende
Navn Lag Målgivende
Lars Christian Krogh Gerson Kongsvinger 6
Rune Bolseth Hønefoss 6
Marius Helle Bryne 6
Vegar Landro Bryne 5
Eirik André Lamøy Sandefjord 5
Mounir Hamoud Bodø/Glimt 5
Erik Sandal Hødd 4
Magnus Nikolaisen Alta 4
Christian Gauseth Alta 4
Stian Solberg Asker 3

_________________
forza vinger


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 14:24 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6466
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Var ikke klar over at Krogh hadde så mange assists, men han kom mye bedre frem i den rolle han hadde i går enn sentralt på midten for han er ikke sterk nok i duellene til en slik plass.

Satt og så på Løv Ham varmet opp i går og 9 av 10 baller blr pepret opp på ståtribuna så neppe tilfeldig at de ikke scorer selv om de hadde gigasjanser i slutten av førtse omgang.

Vi brenner jo noen ganske store sjanser vi også, men kan ikke klage på det når vi setter fire mål. Ser rykket til Holmen på den nest siste sjansen vår, får Holmen den type baller kan han score flere, men regner med at Solum starter fremover. Uansett 6.0 i karakter for saltoen til Holmen etter kampen ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 15:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
LøvHam mener KIL var usportslige ved 2-0 målet.
http://fotball.bt.no/forstediv/article203534.ece

Egentlig er jeg vel litt enig, men det er vanskelig dette.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 16:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Trøster meg litt med denne kommentaren i Bergens Tidende: Har nå sett målet om igjen. Skjønner ikkje ka løvene syter etter. De ligger jo tilbake med mange spillere og venter på at angrepet skal komme. Heller ingen som klager når ballen går i mål. Ka e greien her? En sak som e blitt blåst opp av media?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 16:37 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
ivo wrote:
LøvHam mener KIL var usportslige ved 2-0 målet.
http://fotball.bt.no/forstediv/article203534.ece

Egentlig er jeg vel litt enig, men det er vanskelig dette.


Det er dommeren som blåser og det skal spilles til han mener noen er såpass skadet at det må avbrytes. Trodde dette var klart for alle og enhver etter at Keane putta mot Arse i tilsvarende situasjon for noen år siden ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2011, 19:28 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
mikeb wrote:
Må ha kommet noen kraftige meldinger i øl-teltet i dag, enten det eller så leser Brogeland / Eide forumet. Hva skal vi med trenere, vi kan jo bare ha en avstemmning her inne i forkant av hver kamp om hvem som skal starte ;)


Antar avstemmingsmesteren vår tar utfordringen :-)

Kun kort tid til neste kamp, så du får sette opp avstemmingen så vi rekker å ta ut laget før onsdagens møte med Asker ;-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2011, 13:55 
Offline
Saftblander

Joined: 04 Sep 2010, 00:23
Posts: 27
I den situasjonen så var jo spilleren allerede oppe på beina når ballen ble spilt ut. Det hele virker mer som en klarering ut siden Løv/Ham spilleren (som også så bort på spissen sin og så han var oppe før han spilte ballen ut) med ballen er presset fra to sider.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group