Ingen av KIL gutta skal ha kjeft p.g.a innsats eller prestasjoner i dag, gutta gjør nesten alt riktig og hadde de bare skjønt at pausa begynner først når dommern blåser av første omgang og er over når han blåser i gang andre så hadde vi vunnet denne kampen. Vi må lede sjansestatistikken og cornerstatistikken med tosiffret antall, men desverre er det kun i Norway Cup man kan vinne på antall cornere. De første 35 minutenne lar vi ikke en gang Hønefoss komme med i kampen, skjønner at gutta blir slitne av å jobbe såpass hardt, men når vi blir slitne må vi spille j..... kynisk og ikke slippe motstanderen inn i kampen. Vi har spillere som kan score mål og vi har spillere som kan hodle tett bakover, det eneste som gjenstår nå er at man gjør begge deler i en og samme kamp.
Thomas Myhre har spilt bedre før, sovr nok litt på Hønefoss sin andre scoring, men lover du å holde buret rent de neste 10 kampene skal vi glemme den. Martin Linnes fremstår mer og mer som en eliteseriespiller, godt gjort av en unggutt så stå frem med såpass autoritet. Bra Frejd er skadefri igjen for jeg tror Martin kan gjøre den enda bedre lengre frem på banen. Frejd inn på bekk neste kamp og Linnes litt høyere opp på kanten. Henry Joseph er en knallgod midtstopper, all den usikkerheten jeg hadde når han ble plassert der tidligere i sessongen er blåst vekk. Mannen skal ikke spille midtbane han er den fødte midtstopper. Bobbie har også spilt seg frem som en habil midtstopper, hadde ett par tabber i dag, men de fikk ikke konsekvenser. Yngvar er god både defensivt og offensivt og det er lenge siden vi har hatt en såpass solid vensteback. Roger Risholt starta litt svakt med en tabbe etter 2 minutter, men Roger trengte ikke mer enn 10 minutter for å vise at han er tilbake i kampform og kronet det hele med en scoring. Spiller opp mot sitt beste i dag. Lars Kr. Krogh kunne vært vassere i duellene, men legger meget gode og presise passninger. Olav Tuelo mannen har jo teknikk av en annen verden, skudenne hans i dag fortjente en bedre skjebne. Güven fortsetter de gode taktene fra tidligere og er en av våre beste i dag også. Mame Niang har en meget god første omgang, men faller litt i andre blåser ett par kjempesjanser, men alt er tilgitt med scoringen som berger poeng på slutten. Min tvil til Niang er borte, han gjør fortsatt tabber, men er nå med på å prege kamper positivt og sette avgjørende scoringer. Han er litt overivrig til tider, på frisparket til Güven i 1. omg kunne han ha dukket og ballen hadde gått rett inn og bommen i andre omgang er jo utrolig at er mulig. Men tenkt hvor god Niang kan være om han senker skuldrene og bruker hodet til mer enn bare å vinne dueller kan dette bli bra. Sellin hadde vel ingen kanondebut, men han får flere sjanser, han er ikke reddningsmannen vår, men en spiller som skal hjelpe oss å kjempe om poeng i de siste kampene i år. Super Kai er tilbake med scoring, det skal komme fler. Det er fortsatt fart igjen i bena til Kim Holmen og at han ikke får frispark når han blir feid ned i løpeduellen på slutten må dommern hjem å tenke seg om. Hønefoss får 3-4 frispark i like farlig posisjon som er mye mer tvilsomme.
Kampen var av mange omtalt som en 6 poengskamp, det var det ikke, det var heller ikke en være eller ikke være kamp om tippeligaplassen, nå er det status quo i bunnstriden, det er 6 poeng opp til Molde og Hønefoss. 6 poeng er ingenting i fotball, det er to kamper hvor vi vinner og lagene over oss taper. Man må gjerne kalle oss ett bunnlag, men vi er f.... meg det beste bunnlaget jeg har sett og sånn som vi spiller nå er nødt til å betale seg med 3 poengere snart. Nå skal vi begynne å vinne kamper. Lag som Molde og Stabæk f.eks spiller ikke like bra fotball som vi gjør for øyeblikket og vi skal ta nok poeng til å passere lag som ikke spiller like bra som oss, men da må vi være kyniske når vi er slitne og spille som vi gjør de 35 første minuttene i dag så lenge vi har krefter i beina.
|