DV wrote:
Veldig uenig i den analysen, Karlsen. Her var det forsvaret (les midtstopperne) som sviktet. Midtstopperne viste spill som ikke engang duger på det laveste nivået i bedriftsfotball. Jeg syns det offensive var ok, men forsvarsspillet var helt håpløst.
Akkurat det med forsvarspillet er jeg 100% enig med deg i. Således synes jeg 2-0 målet på sin måte var værre enn 3-0. Rett og slett fordi 2-0 er kollektiv sløvhet av værste sort. Generelt vakler det baki der litt for ofte. Så ja, en oppstrammer tengs.
Når det gjelder det offensive blir det for omstendelig og mye tullball. Å slå gjennom hurtige angrepspillere i bakrom mot et lag som konstant ligger med bakre 4er på 16 metern er relativt dødfødt. KIL mistet også balllen flere ganger og fikk brudd imot på grunn av tversoverpasninger.
En annen ting som irriterte meg var omstillingsbiten. To ganger på kort tid registrerte jeg at KIL i angrep på Sundets banehalvdel mistet ballen til Sundet og Sundet da selvsagt rykket ut med laget, hvorpå KIL vant ballen tilbake og kunne sette fart, mens Tuelo fortsatt var på vei "hjem" i heller bedagelig tempo etter den første situasjonen!! Dermed melder han seg ut av angrepet fordi han ikke kommer seg ut av offsideposisjon raskt nok.
Jobbing hjem = spurt!
Press på ballfører = spurt!
Hver gang, hele tida!
EB: Javisst ligger vi fortsatt på opprykksplass. Og så hardt prøvede som vi er er jo det julaften ganger 2 med tanke på fjorårssesongen. Javisst er det små marginer som avgjør kamper.
Men man er aldri bedre enn forrige kamp. Måten KIL taper på er bekymringsfull. Og det med marginer: Joda, noe flaks/uflaks kan man ta med i beregningen. Men marginer for og mot dreier seg først og fremst om dyktighet i avjgørende situasjoner.