Emil Svensson wrote:
1) Jeg har ikke kalt verken Nysæter, Sigernes, Karlsrud eller Steen ubrukelige, for jeg kjenner ikke alle disse godt nok.
Jeg er usikker på hvor tett Nysæter og Sigernes har fulgt toppfotballen de siste ti årene. Lever de fortsatt på kunnskapen fra 80-90 tallet, eller har de oppdatert seg på hvor nivået er? Jeg vet ikke, men har en magefølelse på det svaret.
2) Hvis KIL skal hente inn en trener for tre måneder tåler de fint å ha en bajas som Terje Holt. Holt er flink på å drille det defensive og dødballer. Det kan være nok til å ta de poengene vi trenger. På litt lengre sikt er jeg mer usikker på.
3) Jeg mener ikke at Eide er ubrukelig, men foreløpig mangler han en del erfaring på dette nivået, og han har heller ingen spillerbakgrunn å vise til. Tror han kan gjøre en bra jobb som assistent.
4) Kristiansen derimot vet jeg mye om, og han bør holde seg inne på kontoret. Dyktig på speiding og spillerkjøp, men ingen fotballtrener.
5) Hvem som skal trene KIL i framtiden er nok et spørsmål ledelsen tenker mye på.
1) Utsagnene om udugelighetserkæring var en oppsummering og ikke henvisning til noen bestemt bruker.
3) 4)
Dersom en hovedtrener har en dyktig assistent til å lede det "praktiske i det daglige" er mye gjort.
Det som vil skille "sjefene" er evnene til å se utover det som man kan lære, altså med henblikk på å trekke det beste ut av spillerne samt der og da når det butter i kampene.
Er disse 2 enige om spillestil og en del annet, så vil det jeg nevner være det som kan skille.
Som jeg skrev før her inne:
Da supertalentet og stjernen Trevor Francis kom til Nottingham så Brian Clough at han måtte jekkes ned og den første beskjeden han fikk var at han i førstkommende kamp skulle spille ballen til John Robertson uansett - med begrunnelse at sistnevnte var som han sa "en så mye bedre spiller".
TF tok poenget og ble veldig verdifull for Forest.
Drillo som er 'lansert' måtte jo hatt en dag mellom 1. og 2.omgang for å bruke videoen sin...
2) Holt er ingen bajas men en engasjert person med klare meninger og vilje til å gjennomføre det.
Med 10 kamper igjen etter helgen må man kanskje rett og slett tenke kortsiktig om ikke E&K skal fortsette.
Hva er galt, eller rettere sagt ...såååå galt ..... med Morten K?
Illustrasjon:
Mange gråter grunnet Tom Nordlie, andre bejubler ham - av spillere altså....
5) Tja, man hadde TA som første valg, men klønte det kanskje til...
Men ikke så sikker på at det var å komem hit han mest av alt ville videre...