KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 11:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 20 Aug 2008, 20:45 
Forumlegende

De som utfører trenerjobben i dag er her inne blitt erklært for udugelige.

Terje Holt er blitt forslått av noen som trener resten av sesongen.
Av andre er han nå blitt klassifisert nærmest som idiot og nærmest udugelig.
Så kan ikke han utføre jobben fordi spillerne ikke kjenner ham, sies det.

Heller da Drillo sies det - for da blir det respekt.
Men hvorfor?
Fordi man er den man er eller grunnet jobbens utførelse?
Det siste vet man jo ikke før etter en stund.
Det første ville vitne, om man følger påstandene her om respekt for den ene og ikke den andre, en merkelig spillerholdning.
Ok, respekt opparbeides over tid.
Kunstig respekt, frykt, kanskje med én gang.

Men med samling i bunn, slik det nå er, er det ikke noe som heter at spillerne "ikke har tro på dagens trenere".
Det var vel heller ikke problemet slik gdalen sa i dag.

Olav N er blitt plassert som en nærmest udugelig museumsvokter.

Man klandrer trenerne med at mange / flere treninger er katastrofalt dårlige.
Noen har kalt flere unavngitte spillere for det vi kan omskrive med "råtne poteter".

Styreleder er beskyldt for å ødelegge klubben.

3 måneder uten at noen sitter på stolen til daglig leder.
Ikke beskyld dem for ikke å tenke langsiktig...
Bare det at i fotball er det meste meget kortsiktig.

Med Sogndal borte, Notodden hjemme, Odd borte.
Altså 3 topplag eller mulige topplag på 3 kamper...
Sannsynligheten gir 0 til 1 poeng slik det nå er.
Kan bli en varm høst selv om væet er surt...

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 10:55 
Reserve

For å justere meg selv litt. Jeg har ikke kalt verken Nysæter, Sigernes, Karlsrud eller Steen ubrukelige, for jeg kjenner ikke alle disse godt nok.
Men...
Jeg er usikker på hvor tett Nysæter og Sigernes har fulgt toppfotballen de siste ti årene. Lever de fortsatt på kunnskapen fra 80-90 tallet, eller har de oppdatert seg på hvor nivået er? Jeg vet ikke, men har en magefølelse på det svaret.
Hvis KIL skal hente inn en trener for tre måneder tåler de fint å ha en bajas som Terje Holt. Holt er flink på å drille det defensive og dødballer. Det kan være nok til å ta de poengene vi trenger. På litt lengre sikt er jeg mer usikker på.

Jeg mener ikke at Eide er ubrukelig, men foreløpig mangler han en del erfaring på dette nivået, og han har heller ingen spillerbakgrunn å vise til. Tror han kan gjøre en bra jobb som assistent. Kristiansen derimot vet jeg mye om, og han bør holde seg inne på kontoret. Dyktig på speiding og spillerkjøp, men ingen fotballtrener.

Hvem som skal trene KIL i framtiden er nok et spørsmål ledelsen tenker mye på. Lønnsnivået på trenerne har økt voldsomt, som alt annet i toppfotballen, og det kan bli vrient å hente en trener som vil jobbe under KILs rammer. Hvis styret presenterer jobben på en rufsete måte blir ikke køen av ledige trenere lenger.
Ser vi lokalt klarer jeg ikke å se noen andre kandidater enn Åge Steen.
Ser vi på hvem som trener de lokale 3. divisjonsklubbene er det ikke akkurat mange som er aktuelle for KIL. Eneste måtte være Aasen i Flisa, men han vil sikkert fortsette hvis Flisa rykker opp. I Grue er det vel Kjetil Sagen og Knut Nordnes som styrer, men kjenner ikke dem. Hvem trener Sander nå? Og Gjerde er vel fortsatt i Galterud? Dette har vel du oversikt over, Pokermoen?

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 12:34 
Klubbdirektør

Øystein Nygårdseter trener Sander. Gjerde og Karlsrud er på Galterud. Men skal vi dra disse hit kan vi ha dem vi har i dag.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 13:15 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:

1) Jeg har ikke kalt verken Nysæter, Sigernes, Karlsrud eller Steen ubrukelige, for jeg kjenner ikke alle disse godt nok.
Jeg er usikker på hvor tett Nysæter og Sigernes har fulgt toppfotballen de siste ti årene. Lever de fortsatt på kunnskapen fra 80-90 tallet, eller har de oppdatert seg på hvor nivået er? Jeg vet ikke, men har en magefølelse på det svaret.

2) Hvis KIL skal hente inn en trener for tre måneder tåler de fint å ha en bajas som Terje Holt. Holt er flink på å drille det defensive og dødballer. Det kan være nok til å ta de poengene vi trenger. På litt lengre sikt er jeg mer usikker på.

3) Jeg mener ikke at Eide er ubrukelig, men foreløpig mangler han en del erfaring på dette nivået, og han har heller ingen spillerbakgrunn å vise til. Tror han kan gjøre en bra jobb som assistent.

4) Kristiansen derimot vet jeg mye om, og han bør holde seg inne på kontoret. Dyktig på speiding og spillerkjøp, men ingen fotballtrener.

5) Hvem som skal trene KIL i framtiden er nok et spørsmål ledelsen tenker mye på.

1) Utsagnene om udugelighetserkæring var en oppsummering og ikke henvisning til noen bestemt bruker.

3) 4)
Dersom en hovedtrener har en dyktig assistent til å lede det "praktiske i det daglige" er mye gjort.
Det som vil skille "sjefene" er evnene til å se utover det som man kan lære, altså med henblikk på å trekke det beste ut av spillerne samt der og da når det butter i kampene.

Er disse 2 enige om spillestil og en del annet, så vil det jeg nevner være det som kan skille.
Som jeg skrev før her inne:
Da supertalentet og stjernen Trevor Francis kom til Nottingham så Brian Clough at han måtte jekkes ned og den første beskjeden han fikk var at han i førstkommende kamp skulle spille ballen til John Robertson uansett - med begrunnelse at sistnevnte var som han sa "en så mye bedre spiller".
TF tok poenget og ble veldig verdifull for Forest.

Drillo som er 'lansert' måtte jo hatt en dag mellom 1. og 2.omgang for å bruke videoen sin...

2) Holt er ingen bajas men en engasjert person med klare meninger og vilje til å gjennomføre det.
Med 10 kamper igjen etter helgen må man kanskje rett og slett tenke kortsiktig om ikke E&K skal fortsette.

Hva er galt, eller rettere sagt ...såååå galt ..... med Morten K?
Illustrasjon:
Mange gråter grunnet Tom Nordlie, andre bejubler ham - av spillere altså....

5) Tja, man hadde TA som første valg, men klønte det kanskje til...
Men ikke så sikker på at det var å komem hit han mest av alt ville videre...

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 14:26 
Trener

Emil Svensson wrote:
For å justere meg selv litt. Jeg har ikke kalt verken Nysæter, Sigernes, Karlsrud eller Steen ubrukelige, for jeg kjenner ikke alle disse godt nok.
Men...
Hvis KIL skal hente inn en trener for tre måneder tåler de fint å ha en bajas som Terje Holt. Holt er flink på å drille det defensive og dødballer. Det kan være nok til å ta de poengene vi trenger. På litt lengre sikt er jeg mer usikker på.

Jeg mener ikke at Eide er ubrukelig, men foreløpig mangler han en del erfaring på dette nivået, og han har heller ingen spillerbakgrunn å vise til. Tror han kan gjøre en bra jobb som assistent. Kristiansen derimot vet jeg mye om, og han bør holde seg inne på kontoret. Dyktig på speiding og spillerkjøp, men ingen fotballtrener.

Hvem som skal trene KIL i framtiden er nok et spørsmål ledelsen tenker mye på. Lønnsnivået på trenerne har økt voldsomt, som alt annet i toppfotballen, og det kan bli vrient å hente en trener som vil jobbe under KILs rammer. Hvis styret presenterer jobben på en rufsete måte blir ikke køen av ledige trenere lenger.
Ser vi lokalt klarer jeg ikke å se noen andre kandidater enn Åge Steen.
Ser vi på hvem som trener de lokale 3. divisjonsklubbene er det ikke akkurat mange som er aktuelle for KIL. Eneste måtte være Aasen i Flisa, men han vil sikkert fortsette hvis Flisa rykker opp. I Grue er det vel Kjetil Sagen og Knut Nordnes som styrer, men kjenner ikke dem. Hvem trener Sander nå? Og Gjerde er vel fortsatt i Galterud? Dette har vel du oversikt over, Pokermoen?

Jeg er vel rimelig inhabil i denne uttalelsen, men jeg vet at Sigernes har fulgt toppfotballen tett de siste årene. Han var vel ansatt i administrasjonen på begynnelsen av 2000-tallet, og har mye kunnskaper om fotball. Det gjelder forøvrig de gamle ringrevene også..

Noen ting blir aldri utdatert i fotball, det er innsats og vilje! Og det virker det som om ikke alle gutta har forstått her..

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 14:58 
Klubbdirektør

Er ok å ha kunnskap i fotball. Mange som har det. Men det hjelper ikke mye. Sigernes har vel ikke trent noe lag siden 91 sesongen. Og da hjelper det ikke mye å ha kunnskap så lenge man ikke har trent noen klubber på 15.16 år. Spillerne på kils a lag burde gå i seg selv eller få en myndig trener som tørr å si ifra. De trenerne som er i dag sier jo rett ut at innsatsen på treninene er for dårlige. Hvem har skyld i dette? Jo Eide og Kristiansen. Det vil si det samme som at de ikke er sterke nok. Enkelt og greit.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 17:45 
Forumlegende

Sikre kilder sier at Glåmdalen må leses i morgen. Der kommer en sak relatert til denne saken som tråden handler om. Og det er IKKE en vag bortforklaring eller lignende fra noen denne gangen...

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 20:36 
Reserve

Hvorfor skriker alle etter Åge Steen når han er en del av resursteamet???Jeg ser jo fra min plass på gjemselund at begge trenerene er borte hos Åge og prater med ham før de går i garderoben før pause. Det samme skulle jo Sigernes være!? Som jeg har skrevet før så satt begge på benken i kampen mot Sogndal (hjemme),Sigernes var på benk borte mot Sandefjord og Steen i cupen mot Sogndal. Hvorfor blir ikke disse hogd hodet av i stedet for bare E og K. Kan noen gi et skikkelig svar på dette? Det jeg hører fra spillerene er at Eide er svært dyktig faglig,men mangler erfaring,mens Kristiansen er mere rutinert på kampledelse og flink med enkeltspillere. Jeg kjenner dem ikke personlig,men i følge bl.a Emil framstår jo Kristiansen som djevelen selv. Han har vært i kullissene sammen med Skogheim,Amundsen og Berntsen og var ønsket av flere klubber før sesongen i følge Glåmdalen så jeg lurer virkelig på om det kan være såååå dårlig!?Uforståelig for meg hvorfor spillerene fredes her inne. Det er de som er på banen og spiller.Kanskje det bare rett og slett er slik at spillere som hentes fra andre benker rundt i landet ikke er gode nok til og løfte laget pr tid. Hvem har erstattet Stormoen,Kamark,Smolinski,Pelu,Lindau mf på en skikkelig måte? Andreas Moen? Jonas Johansen? Glem det! Spillerene er for dårlige, Det jeg har sett fra de "lokale" i år har vært en skandale. Hverken Fremming eller Pat hadde spillt på noe annet lag i adecco. Tror ikke Holt eller noen andre er bedre forspent på toppfotball anno 2008 enn de som sitter der i dag. Hadde de vært så jævla bra hadde de ikke holdt på i det nivået de gjør i dag.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 21:13 
Saftblander

Artig og se på forslag til nye trenere,Aasen og Damhaug har gjort en kjempejobb på Flisa.Der har de lærevillige spillere som respekter sjefene sine.Ser at du nevner at Pat og Fremming ikke hadde spilt på andre 1.div klubber,de er ikke gode nok på Flisa eller,problemet er at stallen til Kil hører hjemme i 2.divisjon.Hvem har skylda??? Hva vil Kongsvinger med fotball laget sitt? Styret er som tornerose sovet alt forlenge, når våkner dem,SIKKERT IKKE FØRE MOTSTANDEREN ER FLISA PÅ GLÅMDAL BILSENTER STADION!!!!!!!!

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 23:10 

Dette innlegget kommer fra en gammel KIL supporter som bor og er fra Oslo. På 80 og 90 tallet var jeg stor sett på Gjemselund annen hver søndag. For ikke mange år siden spillte jeg selv mot kil i 1 div....Føler at noe må gjøres og det er vanvitttig trist å følge txtv, tv2 sine sendinger og se at vi ryker mot lag som fks Nybergsund. Noe må ha gått alvorlig galt et sted. Før hadde vi ledere bestående av fks Erling Engebråten, som var fantastisk til å overtale unge talenter, eller spellere til å velge å spille for Kongsvinger. Vi hadde ikke de største økonomiske ressursene i byen da heller, det kom vel ikke fler i snitt enn 2500-300 på tippeliga kampene på 90 taller heller, men vi hadde leldere som to tak i ting, og ikke minst spellere som ville blø litt for drakta.. Faen ikke så lenge sida vi spellte mot Juventus, og Trym snurra rundt med Schiller og vi leda 5 0 mot lsk til pause...

Det som er litt rart å se er at vi trekker 5000 i 2 div mot Kisa, og det samme vel mot lillehammer i oppryksmkamper, mens vi nå ikke drar mer enn 700- 800 i 1 div... Hvor er patriotismen, man finner i byer som fks Fredrikstad der hele byen står bak hockey, og fotball laget? Del ut gratis billetter å få fyllt opp Gjemselund i de siste hjemmekampene. Det er så forbanne viktig for klubben, byen, supportere, at vi blir værende i 1 divisjon, ring Tom Nordlie, en trener som yter respekt i enhver spiller gruppa... -han kan umulig koste all verden ut sesongen.....og til Torunn; Trekk deg.... Du er helt handlings lammet

Hilsen KIL Supporter, født og bor i oslo

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 23:17 
Forumlegende

sondris wrote:
Dette innlegget kommer fra en gammel KIL supporter som bor og er fra Oslo. På 80 og 90 tallet var jeg stor sett på Gjemselund annen hver søndag. For ikke mange år siden spillte jeg selv mot kil i 1 div....

Går du fortsatt på Gjemselund like ofte? Mye av problemet til KIL skyldes økonomi p.g.a sviktende publikumstall og fordi man må selge seg til fant ved å selge unna de beste spillerne for en slikk og ingen ting hver sessong. Det som skjer nå har vi sett komme lenge, selv om vi ikke har villet tro det så måtte det komme en nedtur fordi man har gamblet på at man kan spare seg til fant og ikke har våget å satse skikkelig.

Det beste du kan gjøre for å støtte KIL er å fortsette å gå på kamp, de trenger støtten. Så kan vi forhåpentligvis mimre om 2010 sessongen om 10 års tid.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2008, 23:51 
Grævling

Karlsen wrote:
Sikre kilder sier at Glåmdalen må leses i morgen. Der kommer en sak relatert til denne saken som tråden handler om. Og det er IKKE en vag bortforklaring eller lignende fra noen denne gangen...

Jaggu, later til at det blir å kaste seg over avisbudet i natt gitt!!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 07:22 
Forumlegende

Dette smaker litt av en mobbekampanje for å bli kvitt Elle.

Det er helt greit at Mohn sier og skriver det han gjør.
Så kan man være enig eller uenig i det.
Endel er jeg enig i.
En del er etter min mening banalframstillinger.

Noe mer uryddig er avisens kommentar på redaktørplass.

Det topper seg med forsiden som neppe passer i en liten lokalavis.
Den er direkte stygg og underbygger tanken om en slags "mobbe-vekk-kampanje".
Men når middelmådighetene trår til er det vel neppe annet å forvente.

Jeg er ingen fan av verken styreleder eller styret eller sportslig ledelse etc., men man får faktisk en slags sympati med dem ut fra dette.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 07:44 
Klubbdirektør

Dette er noe av det beste jeg har lest i avisa på lenge. Han har rett i nesten alt. Dette her skulle ha kommet for lenge siden. Han er den eneste som tørr å si fra. Trenerne og spillerene tørr jo ikke. Det er mange som vil sponse Kil som har hatt lyst til å si akkurat det samme som Mohn. Herlig :lol:

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 08:38 
Forumlegende

For de som ikke har avisen i papir eller finner fram...

http://www.glomdalen.no/sport/article3734738.ece
http://www.glomdalen.no/sport/article3734739.ece

Avisens forside fant jeg ikke noe på der inne...
Det er der Gdalen plumper...

Last edited by ivo on 22 Aug 2008, 08:39, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]