KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 22:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL-B 2010
PostPosted: 22 Jun 2010, 13:14 
Det gjør de vanligvis også. Olav Dalen og Tobias har stått for KIL2 de.
Det var bare i går, siden KIL begynte å trene igjen, han Fedje stod i mål for KIL 2.

PostPosted: 22 Jun 2010, 14:58 
Forumlegende

goalgetter wrote:

1) Arnfikk Engerbakk sa at juniorene tåler å spille såpass mye fordi de trener 2 dager i uka. Det mener jeg viser mangel på faglig kompetanse. Man ødelegger talentene hvis dette fortsetter.

2) Jeg skjemmes sammensettingen av KIL2 og KIL NTG/Jr. Å benytte seg av en tropp på 22-23 spillere på såpass mange kamper i uka, er ikke bra. Så skal det sies at det også er noen skadde spillere i troppen.

3) Må også si at du bør få en oppdatering på hvordan tilstanden er, og ikke minst hvor gode talentene i og rundt Kongsvinger er før du uttaler deg.

1) Da tar Arnfinn Engerbakk feil. Nå snakker jeg midt imot legenden Engerbakk som garantert kan mye mer om fotball enn meg. Men dog skal jeg tillate emg å være rykende uenig på dette punktet idet alle lærebøker tilsier noe annet.

2) Helt enig! Og da har man ikke noen plan rundt hvordan disse lagene skal driftes?

3) Veit du hva? Jeg er en jævel som står opp og er tøff i trynet og mener noe om mangt. Dog har jeg også ydmykhet nok til å innrømme at det alltid er mye å lære om idretten fotball og tingenes tilstand så jeg gir deg ganske så rett i dette. Dog har jeg svært god oversikt over Sander for eksempel og har sett nok av KIL T jr og KIL 2 til å stille spørsmålstegn ved om de beste spillerne i distriktet på junioralder er i KIL Toppfotball. Jeg påstår hardnakket at det er ihvertfall to på Sanders a-lag som ville styrket KIL 2 betraktelig. Pluss at ex Sander spiller Lars Petter Moss nå er i Eidsvold/Turn! Et bevis på at alle de beste ikke er i KIL.

For å dra den med at ejg roper høyt litt videre: Goalgetter, du virker å ha innsyn i saker og ting. Oppfordrer deg og alle andre til å gjøre som meg: send en henvendelse til styret der man insisterer på å få komme med meninger og innspill når man skal organisere talentutviklingsbiten. Både meningsfeller og meningsmotstandere jeg har i denne debatten har noe å bidra med der. Skal kun interne folk uttale seg i noe så viktig som talentutvikling så blir det ofte sett på med skylapper.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 15:06 
Klubbdirektør

Man finner fort ut hvem som er villige til å satse når man spiller 4-5 kamper på rad. Kanskje det er 2-3 stk som er villige til det. Hvor mange elever er det på fotball linja da? 60-70 stk. Det skulle da gå an å få til et brukbart lag av disse. Hvis ikke er det noe galt et sted.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 18:06 

Klart de vil spille kamper, men 5 kamper i uka er jo alt for mye. De bare spiller kamper og restituerer, og da får de aldri trent.
Satsingen til spillerne er det nok ikke noe å si på.
Enig med deg om at Moss burde vært i Kil, Karlsen, men ikke de to andre.
Goalgetter sier mye bra. Juniorene må spille både junior og 3 div kamper, siden det svært sjelden er med a-spillere på 3 div kamper.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 19:45 
Forumlegende

Og jeg fryder meg over at det har blitt fyr på denne tråden :D

For talentutvikling er faen meg det viktigste temaet som er å diskutere!!

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 21:44 
Mente selvfølgelig at noen trener 2 ganger per dag..

Er så skuffet over Arnfinn Engerbakk. I går hadde KIL2 kamp, i morgen har de kamp. På treningen i dag hadde de 4 mot 4 hardkjør i varmen. Hva er det for noe?? Spillerne er helt utslitte.

Jeg kan godt tenke meg å snakke med styret til KIL angående talentutvikling. Men nå har jo KIL ansatt Stein Arve Lone som skulle planlegge og lage arenaer for unge. Det har ikke tredd i kraft. Har ikke sett han på lenge jeg..

Tviler ikke på at du ikke har god oversikt, Karlsen. Jeg har ikke så god oversikt over alt i distriktet jeg heller.

Noe må gjøres. De har skyhøye mål til juniorene. Mål de ikke i nærheten klarer pga. for tett kampprogram.

Noen av spillerne later også som de er skadet for å slippe å spille, andre som går ut av NTG nå, har tatt det veldig slækt. Bortsett fra de som kjemper om kontrakt da. Det er pinlig å se på, og jeg gir all skyld til KIL Toppfotballs ungdomsarena i 3. div og juniorserie.

PostPosted: 22 Jun 2010, 21:56 
Grævling

All skyld til KIL Toppfotball? Ja vel... jeg kjenner ikke til noen verdens ting av hva som er inngått av avtaler mellom KIL TF og NTG, men... noe av "skylda" må vel også legges på NTG? Slik dette ser ut nå så er det dessverre bare flaut. Både B-laget og KIl/NTG-jr rader opp håpløse resultater... og dette skal liksom være arenaen for fremtiden til KIL. Ganske tydelig at noe må skje i det minste.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 22:01 
Materialforvalter

Hva mener Karlsen at man skal gjøre da ? Trekke et av lagene ?

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2010, 22:29 
Raggen:

NTG må ta sin del av skylden, men det er tross alt ca. 20 juniorspillere som må gjennom 4-5 kamper i uka. Og det kan ikke klandres NTG. Det skal da sies at flere på NTG som spiller fotball velger å ikke spille på KIL NTG/Jr. Det kan da spekuleres i om de er gode nok eller ikke.

Tilstanden i KIL Toppfotball er slik at de satset alt på Tippeligaen, og er ytterst forsiktig med å bruke ubenyttede A-lagsspillere fordi de det kan være et fare moment for skade, at de blir sliten, og at det rett og slett er for tett kampprogram i TL, men den fysiske formen enkelte i KIL er i.

Siden KIL2 skal bestå av de beste juniorene og ubenyttede A-lagsspillere, betyr det med den tilstaden KIL er i at det rett og slett blir alle juniorene som må kjempe og sloss i begge seriene.

Det er jo i tillegg alt for få juniorspillere på NTG/jr.

De er helt utslitte.

Noe må skje fort, for det kan ikke fortsette slik. Det ødelegger talenter. Får håpe KIL TF, NTG og KIL Fotball kan samarbeide om å lage en skikkelig ordning på dette, og gjøre slik at det er mulig å satse hardt i begge seriene, uten å ha 4-5 kamper i uka på flere av spillerne.

PostPosted: 22 Jun 2010, 22:52 
Klubbdirektør

De spiller ikke 4-5 kamper hver uke. Det skjedde nå forde de kom videre i nm. Men de må klare et par kamper i uka ellers. Men det må vel gå an å få i stand 2 bra lag i Kil et junior lag og et b lag. Men på alle de åra NTG har hvert er det bare 2 spillere som har tatt steget opp. Så det kan ikke hvere så mange talenter som har hvert der i disse årene. Enten må det ha hvert for dårlige trenere der.

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2010, 08:25 
Forumlegende

Nessjøen IL wrote:
Hva mener Karlsen at man skal gjøre da ? Trekke et av lagene ?

Konkret spørsmål!! Takk, sånt liker jeg:

Jeg mener (altså min subjektive mening fra den erfaringen jeg har fra breddefotballen):

1. Nei ikke nødvendigvis trekke et av lagene. Derimot hente inn flere folk til klubben på amatørkontrakt. Tar man de andre lokale 3. divisjonslagene Flisa, Eidskog, Sander, Fuvo, hvor så og si alle minus Flisa er ute av opprykkskampen, så kan man her hente inn de yngste og beste spillerne fra disse og spille de i 3. divisjon. Gulrota for disse spillerne må være muligheten til å få treninger med a-laget dersom de viser seg fram og utvikler seg på KIL 2. Og hvem vet, dersom en av disse griper sjansen har man raskt en lokal gutt til i a-stallen snart?

2. De beste juniorene tilsluttet KIL toppfotball og NTG må få sjansen på 3.divisjonslaget etter gode prestasjoner, altså nok folk til at det er konkkuranse om å få spille på 3. div laget. 3. divisjonslaget bør (Om a-laget redder plassen i TL) det settes inn ressurser på slik at man rykker opp til 2. divisjon i 2011 (Opprykk er trolig for seint nå.) Dermed har man en ypperlig matchingsarena for de nest beste. KIL må ikke bare være best i distriktet, de må også være nest best.

3. Men konkret hva somm bør gjøres her og nå? Se punkt 1, raid naboklubbene slik at man kan få en hensiktsmessig sesongavvikling med nok spillere uten slitasje. Er snart ferie i 3. div og snart så vinduet åpner. Raid naboklubbene og kompenser med tilbud om for eksempel trenerhospitering/utvikling etc.

4. Bør KIL Toppfotball ha jr lag? Slik det er i dag kanskje ikke for dette har kommet så skjevt ut. Kanskje NTG kan ta ansvar for jr og KIL T for 3. divisjon? Dog bør man på generelt grunnlag ha et Juniorlag i KIL T med distriktets beste juniorer hvor man gir jernet for å få dem tilbake til interkrets så fort som f...!! Hva gjorde man på Jet-turneringen i fjor for eksempel? jo man raidet naboklubbene. Do it again!!

5. På sikt: KIL T bør inngå en allianse med KIL Fotball slik at man kan drifte det beste G16 laget sammen. Selvsagt det også med de beste fra hele distriktet på et slikt lag.

Å..kjenner jeg kunne skrevet utover dagen om dette. Men jeg skal fortsette å invitere meg selv til KIL Toppfotball for å si noe om dette. Og da mener jeg det er styret som skal legge langsiktige føringer for dette og de ansatte innrette seg etter det. Dog tar jeg gjerne en prat med evt sportslige ansvarlige om dette nå. Ikke fordi jeg kan "alt", tvert imot. Men fordi jeg har meninger og ideer og har noe kjennskap til hvordan andre klubber driver talentutvikling. Og har 5 år bak meg i yngres avd i KIL Fotball og sett mang et talent ikke få den oppfølginga det burde fått fordi man har hatt "uflaks" med omgivelsene, mens andre har utviklet seg og blitt stødige spillere fordi de har hatt "gode folk" rundt seg.

Last edited by Karlsen on 23 Jun 2010, 08:30, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2010, 08:38 
Forumlegende

goalgetter wrote:

Jeg kan godt tenke meg å snakke med styret til KIL angående talentutvikling. Men nå har jo KIL ansatt Stein Arve Lone som skulle planlegge og lage arenaer for unge. Det har ikke tredd i kraft. Har ikke sett han på lenge jeg..

Tviler ikke på at du ikke har god oversikt, Karlsen. Jeg har ikke så god oversikt over alt i distriktet jeg heller.

,.

Kontakt KIL! Jeg mener alle som brenner for dette er meningsberettigede. Det man brenner for har man også automatisk noe kunnskap om og tanker rundt.

Oversikt eller ikke, hvem kan hvor mye etc, irrelevant. Men utfra det du skriver, det jeg skriver og det mange andre her inne skriver så er jeg helt sikker på vi alle på hver vår måte kan komme med gode innspill til et så viktig tema. Kenskje vi har EN god ide hver som ikke er tenkt nede på brakka? Kanonbra med engasjement her, dette er det aller viktigste vi kan diskutere :)

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2010, 15:55 

Mange gode forslag til løsninger/samarbeid her. Uansett, tror jeg det vil være dødelig på sikt hvis man tømmer lokale klubber for "talenter". KTF er faktisk avhengige av at det finnes lokale klubber med sine egne "flaggskip". Disse flaggskipene gjør at talentene faktisk kommer frem, de har først av alt et ønske om å spille på a-laget...i egen klubb. Jeg tror først og fremst løsningen i KTF er å organisere seg eller strukturere arbeidet innad i klubben. Hvis man tar en tur til Gjemselund på hvilken som helst ukedag, ser man at det ikke jobbes slik som det er forventet av andre arbeidsgivere.
Når det gjelder samarbeidet mellom NTG og KTF, så er dette faktisk veldig bra! Hvor ellers skulle det komme inn talenter til distriktet? Hvis KTF hadde vært mer offensive i dette samarbeidet, og stått frem når det er skoleinntak/speidet på spillere, så ville nok enda større talenter kommet til Kongsvinger. Men akkurat i dette arbeidet er KTF bare for dårlig! Det går ikke å bare plassere ansvar på NTG for at de ikke jobber godt nok med talenter! Da bør kritikerne først se og skjønne hva som blir gjort for disse talentene. Det har jeg gjort, og jeg kan ikke se hvordan det kan gjøres spesielt annerledes.
Det har også vært utskifting av trenere på Jr siden. Er usikker på om dette var det beste. Ved å gjøre dette, har også KTF tatt et lengre steg UNNA samarbeidet for å få frem talenter! Hvem kunne bedere følge opp disse enn Pål Håpnes?!
Hva gjør en spillerutvikler i en klubb? Antagelig det stikk motsatte av hva Lohne gjør...

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2010, 16:05 

Janko wrote:
De spiller ikke 4-5 kamper hver uke. Det skjedde nå forde de kom videre i nm. Men de må klare et par kamper i uka ellers. Men det må vel gå an å få i stand 2 bra lag i Kil et junior lag og et b lag. Men på alle de åra NTG har hvert er det bare 2 spillere som har tatt steget opp. Så det kan ikke hvere så mange talenter som har hvert der i disse årene. Enten må det ha hvert for dårlige trenere der.

Jeg ser at det er flere som ikke helt ser KTF sin rolle her. Skal man få frem talenter, må de også få sjansen! Se på Krogh, han er fullverdig medlem av a-stallen. Hva med de andre som har spilt i cup`n for a-laget i år, hvor faktisk han ene hadde målgivende pasning til seiersmålet?! Hvor mange av NTG-elevene har trent med a-laget i år? Det er talenter på NTG, det er gode nok trenere der, men apparatet videre er ikke godt nok! Ser en endring i positiv retning etter Tony kom!!!

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2010, 16:13 

Raggen wrote:
All skyld til KIL Toppfotball? Ja vel... jeg kjenner ikke til noen verdens ting av hva som er inngått av avtaler mellom KIL TF og NTG, men... noe av "skylda" må vel også legges på NTG? Slik dette ser ut nå så er det dessverre bare flaut. Både B-laget og KIl/NTG-jr rader opp håpløse resultater... og dette skal liksom være arenaen for fremtiden til KIL. Ganske tydelig at noe må skje i det minste.

At noe må skje er jeg HELT enig i! Et lite spørsmål som kan rettes til trenere og/eller adm i KTF; Hvor mange lokale spillere er det på kretslaget i år? Hvilke er dem? Hvor mange er på regionslaget? Når var KTF sist på en kretslagsamling for å se talenter? De 2 SISTE gangene jeg har vært der, var ALLE andre "toppklubber"/speidere i i Akershus og Hedmark der....men IKKE KTF! Nå er det ikke mange andre toppklubber i Hedmark da, men da er det ENDA viktigere å være der! :o

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]