Nessjøen IL wrote:
Hva mener Karlsen at man skal gjøre da ? Trekke et av lagene ?
Konkret spørsmål!! Takk, sånt liker jeg:
Jeg mener (altså min subjektive mening fra den erfaringen jeg har fra breddefotballen):
1. Nei ikke nødvendigvis trekke et av lagene. Derimot hente inn flere folk til klubben på amatørkontrakt. Tar man de andre lokale 3. divisjonslagene Flisa, Eidskog, Sander, Fuvo, hvor så og si alle minus Flisa er ute av opprykkskampen, så kan man her hente inn de yngste og beste spillerne fra disse og spille de i 3. divisjon. Gulrota for disse spillerne må være muligheten til å få treninger med a-laget dersom de viser seg fram og utvikler seg på KIL 2. Og hvem vet, dersom en av disse griper sjansen har man raskt en lokal gutt til i a-stallen snart?
2. De beste juniorene tilsluttet KIL toppfotball og NTG må få sjansen på 3.divisjonslaget etter gode prestasjoner, altså nok folk til at det er konkkuranse om å få spille på 3. div laget. 3. divisjonslaget bør (Om a-laget redder plassen i TL) det settes inn ressurser på slik at man rykker opp til 2. divisjon i 2011 (Opprykk er trolig for seint nå.) Dermed har man en ypperlig matchingsarena for de nest beste. KIL må ikke bare være best i distriktet, de må også være nest best.
3. Men konkret hva somm bør gjøres her og nå? Se punkt 1, raid naboklubbene slik at man kan få en hensiktsmessig sesongavvikling med nok spillere uten slitasje. Er snart ferie i 3. div og snart så vinduet åpner. Raid naboklubbene og kompenser med tilbud om for eksempel trenerhospitering/utvikling etc.
4. Bør KIL Toppfotball ha jr lag? Slik det er i dag kanskje ikke for dette har kommet så skjevt ut. Kanskje NTG kan ta ansvar for jr og KIL T for 3. divisjon? Dog bør man på generelt grunnlag ha et Juniorlag i KIL T med
distriktets beste juniorer hvor man gir jernet for å få dem tilbake til interkrets så fort som f...!! Hva gjorde man på Jet-turneringen i fjor for eksempel? jo man raidet naboklubbene. Do it again!!
5. På sikt: KIL T bør inngå en allianse med KIL Fotball slik at man kan drifte det beste G16 laget sammen. Selvsagt det også med de beste fra hele distriktet på et slikt lag.
Å..kjenner jeg kunne skrevet utover dagen om dette. Men jeg skal fortsette å invitere meg selv til KIL Toppfotball for å si noe om dette. Og da mener jeg det er
styret som skal legge langsiktige føringer for dette og de ansatte innrette seg etter det. Dog tar jeg gjerne en prat med evt sportslige ansvarlige om dette nå. Ikke fordi jeg kan "alt", tvert imot. Men fordi jeg har meninger og ideer og har noe kjennskap til hvordan andre klubber driver talentutvikling. Og har 5 år bak meg i yngres avd i KIL Fotball og sett mang et talent ikke få den oppfølginga det burde fått fordi man har hatt "uflaks" med omgivelsene, mens andre har utviklet seg og blitt stødige spillere fordi de har hatt "gode folk" rundt seg.