KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 Jul 2025, 00:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 21 Mar 2010, 19:46 
Klubbdirektør

Lurer paa om Frode Olsen og han som kommenterer live paa glomdalen ser samme kamp. Olsen mener det er Vinger som styrer og han pa glomdalen mener det motsatte..hmm..

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 21:00 
Reserve

Satan, vi må være tøffere i duellene!! Man kan ikke la spillere som Kovacs herje fritt rundt 5-meteren uten å presse skikkelig. Man må være på tå hev hele tiden, jobbe på returene og andreballene, og ikke vente på at noen andre skal ta jobben!

Dessuten er det flaut å se at folk er så lite takknemlige for at det spilles Tippeligafotball på Gjemselund igjen at de går hjem 5 minutter før slutt! De gikk glipp av Frejds scoring (og en "nestenopphenting"), og i tillegg er det respektløst overfor laget. 2400 tilskuere er vel heller ikke mye å rope hurra for, selv om værforholdene tidligere på dagen får ta sin del av skylda for det.

Når det er sagt, så synes jeg KIL gjør en ærlig innsats ellers. Vi er avhengige av å ha litt flaks, og det har vi ikke i dag heller. Neste gang går skuddet til Tuelo på riktig side av stengene. Synes vi kjemper bra på midtbanen selv om feilpasningene til tider florerer. Selv om Odd var klart best, så nærmer vi oss...

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 21:30 
Forumlegende

Etter årets første hjemmekamp har man to valg: Man kan spy ut hvor mye som er galt, eller man kan ta det med et smil og bare nyte det faktum at vi nå får oppleve Tippeliga igjen. Jeg velger det siste. Trenerteamet har helt sikkert sett de samme ti punktene som jeg ville listet opp her over hva som er feil. Vi får det tøft. Men vi kan klare det. Og jeg tror vi blir bedre og bedre utover i sesongen. Skal fint leve med en smell eller flere mot å få oppleve Tippeliga.

Men en ting reagerte jeg og mange andre rundt meg på tribuna kraftig på: En spiller på banen i rød drakt bruker 50% av tida si på klage og syte, stoppe og se på dommeren i stedet for å løpe etter ballen og det toppet seg da han tilsynelatende diskuterte med en lagkamerat om hvem som egentlig burde gå i press. I KIL drakt løper man som en idiot hele tida og fighter og kriger på hver ball og bruker energien sin til best for laget. Alltid! Hele tida! Denne stygge disiplinærsaken ordens nok opp i internt og jeg tar det for gitt at man aldri tillater en sånn opptrede i KILdrakt igjen. kan jo også hende det var snakk om en dårlig dag her tross alt.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 21:58 
Forumlegende

Karlsen wrote:

Men en ting reagerte jeg og mange andre rundt meg på tribuna kraftig på: En spiller på banen i rød drakt bruker 50% av tida si på klage og syte, stoppe og se på dommeren i stedet for å løpe etter ballen og det toppet seg da han tilsynelatende diskuterte med en lagkamerat om hvem som egentlig burde gå i press. I KIL drakt løper man som en idiot hele tida og fighter og kriger på hver ball og bruker energien sin til best for laget. Alltid! Hele tida!

Jaha, så er vi altså *der* igjen...

Var det virkelig eller bare *meninger*???

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:01 
Saftblander

må jo si at vi er heldige som slipper unna med kun ettmålstap, dette kunne blitt virkelig ille. Vi kan da ikke bruke seriematcher på å prøve ut 4-5 forskjellige angrepsrekker, hva er treningskamper til for? Når vi blir såpass spilt ut av Odd på Gjemselund er det vanskelig å se hvordan vi skal plukke nok poeng til overlevelse.

Jeg kan ikke forstå hvorfor Holmen kun får noen minutter i de to matchene så langt. VI skaper umiddelbart flere sjanser med han på banen. Dessuten, hvorfor er de fleste innleggene vi har slått fra midt på banen, har vi ikke evne til å komme nærmere dødlinja for å slå innlegg burde vi heller prøve andre taktikker.

Last edited by rastagutt on 21 Mar 2010, 22:02, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:02 
Klubbdirektør

glisent på tribunen i dag. Rett og slett pinlig anntall..satser på at det stiger neste kamp.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:17 
Forumlegende

""Players lose you games, not tactics. There's so much crap talked about tactics by people who barely know how to win at dominoes."
Brian Clough.

Det var vel noe *forknytt* over dem framover.
Virker som om man prøver på et spill man ikke kan.
Så stopper det stort sett opp når det motsatte burde skje i angrepsfasen.

Den frisleppte snerten.

Last edited by ivo on 21 Mar 2010, 22:18, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:32 
Forumlegende

ivo wrote:
Karlsen wrote:

Men en ting reagerte jeg og mange andre rundt meg på tribuna kraftig på: En spiller på banen i rød drakt bruker 50% av tida si på klage og syte, stoppe og se på dommeren i stedet for å løpe etter ballen og det toppet seg da han tilsynelatende diskuterte med en lagkamerat om hvem som egentlig burde gå i press. I KIL drakt løper man som en idiot hele tida og fighter og kriger på hver ball og bruker energien sin til best for laget. Alltid! Hele tida!

Hm? "Der"? Jeg påpeker noe som også flere så. Jeg er en rasjonell jævel som sier det jeg ser.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:35 
Forumlegende

Karlsen wrote:
ivo wrote:
Karlsen wrote:

Hm? "Der"? Jeg påpeker noe som også flere så. Jeg er en rasjonell jævel som sier det jeg ser.

Hvem tenker du på?

Med *der* igjen menes - og det kanskje ikke intuitivt nok - rett og slett at det må klages på at innsats manglet.
Det har vært mye av *der* de siste årene.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 22:42 
Klubbdirektør

Lite publikum. Og det var trist. Men det tristeste av alt er alle de som går før kampen er ferdigspilt :!: Flaut, og lite motiverende for gutta :evil:

I dag hørte jeg Odd-supporterne bedre enn KIL-supporterne...Men takk for en nydelig og flott åpning på kampen! Det var storveis :D

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 23:02 
Reserve

Hadde Kil brukt pengene i Januar hadde man slippe å eksprimentere nå.. Ref sesongen 2009!

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 23:23 
Forumlegende

ivo wrote:

Med *der* igjen menes - og det kanskje ikke intuitivt nok - rett og slett at det må klages på at innsats manglet.
Det har vært mye av *der* de siste årene.[/quote]

Hvem man tenker på er jo innlysende. Nekter å tro du hadde øynene igjen hver gang vedkommende var i nærheten av situasjoner... Men nok om det, jeg har sagt mitt og min mening og ser liten grunnt il å repetere det.

Og ja, det med innsats og "attityd" dreier seg ikke om medfødte egenskaper, tekniske ferdigheter etc. Det dreier seg om innstilling. Det dreier seg om å ta et valg. Som menneske, som medspiller. Fokus kan man velge selv. Men noen ganger trenger man å rettledes innpå rett fokus. Og som påpekt, her vil det helt sikkert komme rettledning.

Profile  

PostPosted: 21 Mar 2010, 23:45 
Saftblander

Syns Amundsen/Eide viste en gedigen svakhet idag. Å ta ut mannen som vant hver jævla duell framover. Niang var god idag, meget god. Hadde vi brukt han bedre, kunne vi faktisk kommet til mange flere sjanser. Tuelo burde gått ut istedenfor Niang.

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:22 
Kaptein

det er skammelig at ikke flere møter til gjennsynet med tippeligaen.... .håpløst av kongsvingers befolkning...

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:23 
Trener

Nei wrote:
Syns Amundsen/Eide viste en gedigen svakhet idag. Å ta ut mannen som vant hver jævla duell framover. Niang var god idag, meget god. Hadde vi brukt han bedre, kunne vi faktisk kommet til mange flere sjanser. Tuelo burde gått ut istedenfor Niang.

Egentlig enig her.

Når det gjelder Niang så var han i tillegg godt plassert i angrepene våre, og når kantene har ballen er han klar foran kassa, men vi må for pokker ligge i hardtrening på å slå innlegg hele neste uke. Hjelper ikke å ha en veldig god hodespiller foran kassa når kantene ikke klarer å slå innlegg.

Skjønte også lite av at de tok ut Torp og ikke Ørjan. Ørjan hadde mange unødvendige balltap som ga Odd-sjanser.

Gledelig at Eddy scoret og åpnet årets målkonto, men håper vi klarer å trene på vingspill fremover. Det er vel det vi trenger mest akkurat nå.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]