Emil Svensson wrote:
Det er sånt pskyolog piss at man aldri MÅ, men at man har LYST eller VIL...Dette ligger faktisk ikke i Nordlie sine hender nå.
Herlig. Sier litt om din innstilling når du kaller dette
psykologisk piss. Det er vel for faen en grunn at man kanskje unngår å bruke uttrykk som MÅ. Er det noe som har vist seg å være prestasjonshemmende (kall det hva du vil) så er det nettopp dette. Situasjonen per i dag er klar som dagen, ikke bare for deg Emil: Det blir trolig nedrykk, og dette skjønner både spillere, trenere, styre og supportere. Dette har vært åpenbart lenge. Og vet du, er det noe jeg tror nettopp har bidratt til å hemme gutta på banen så er det katastrofeforutsetningen
vinner dere ikke i dag er det kjørt. Selv om trenere etc. har sagt dette høyt før kamp, er det selvfølgelig dette som ligger i bakhodet til enhver spiller på og utenfor banen.
Og når du begynner, så langt mot slutten av sesongen og skrike på at spillerne skal våken og forstå at de MÅ vinne, så ja, da gjør du ting alt annet enn bedre. Men som sagt, jeg skjønner deg godt. Tom Nordlies hovedutfordring er i mine øyne å kamuflere innstillingen
vinn eller dø, slik at gutta kan konsentrere seg desto mer om fotballen. Det siste han bør er i alle fall å skrike til gutta at de MÅ vinne tilnærmet hver jævla kamp frem til 3. november. Selv om dette er aldri så rett.