KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 Jul 2025, 20:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Author Message
PostPosted: 25 Dec 2009, 22:01 
Klubbdirektør

Nei, det er nok ingen god ide å si ifra om slike ting midt i en sesong.

Jeg ser forresten at Glåmdalens artikkel om Eides støtte til Nordlie er diskutert i http://www.ffksupporter-net.no. Noen av dem viser ingen nåde, og sier at de ikke kan ta menneskelige hensyn. Det er klubben som er viktig, og Nordlie skal vekk :roll:

Last edited by Libra on 25 Dec 2009, 22:08, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 29 Dec 2009, 09:05 
Forumlegende

Jøye meg.
Ingen ser ut til å ville ha ham lenger i FFK.

http://www.f-b.no/article/20091229/FFK/ ... 1220/NYHET

* Spillerne ved flere anledninger ha gjentatt at de er misfornøyd med Nordlies lederstil.
* Samtlige ansatte i administrasjonen skal ha uttrykt sin misnøye med hovedtreneren.
* Misnøye i deler av det sportslige apparatet.
* Markeds- og salgsavdelingen har informert om at flere sponsorer har trukket seg på grunn av den sportslige ledelse.
* En av hovedaksjonærene i klubben har vedtatt at de ikke vil legge mer penger på bordet så lenge Nordlie/Hanssen er ansvarlige, eventuelt vil redusere sin lønn vesentlig.
* Betydningsfulle investorer i Fredrikstad Spillerinvest uttalt at de ikke kan godta kostnadene rundt trenerteamet og ønsker endring.

Profile  

PostPosted: 29 Dec 2009, 11:00 
Materialforvalter

For en gjeng.... :lol:

Profile  

PostPosted: 29 Dec 2009, 14:05 
Spiller

Synes faktisk synd på fyren. Etter han kom til FFK hadde de et bedre snitt (poeng pr kamp) enn de hadde før han kom. Fra han kom til nedrykket var et faktum var ikke lange tida. Virker som ingen vil ta på seg skylda for at det gikk som det gikk, og at Tom er en fyr det er enkelt å legge skylda på...

Profile  

PostPosted: 29 Dec 2009, 14:07 
Forumlegende

Roger Freestone wrote:
Synes faktisk synd på fyren. Etter han kom til FFK hadde de et bedre snitt (poeng pr kamp) enn de hadde før han kom. Fra han kom til nedrykket var et faktum var ikke lange tida. Virker som ingen vil ta på seg skylda for at det gikk som det gikk, og at Tom er en fyr det er enkelt å legge skylda på...

Greit med en syndebukk ja.

Profile  

PostPosted: 29 Dec 2009, 14:53 
Kaptein

folk kan si det man vil om tom nordlie... men at han er en god trener som har fått ufortjent mye pes i ffk kan ingen si meg mot... det har han bevist flere ganger.. så uprofesjonelle som FFK har vært har jeg aldri sett før.. mistet all respekt for den klubben og ønsker de direkte ned i 2. som skamma ...

Profile  

PostPosted: 30 Dec 2009, 06:33 
Reserve

Og idiotien fortsetter.... http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=597362

Ja ja bra avgjørelse å hente han midt i sesongen da..... Ler av FFK i disse dager ass, har overhodet ikke noe i mot dem men det her er latterlig. Stakkars klubb, stakkars Tom og stakkars plankehaug. Tragikomisk som Ivo skriver.....

Last edited by Erik B on 30 Dec 2009, 06:40, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 30 Dec 2009, 08:50 
Reserve

Okay ikke helt med der ser jeg nå.... ikke værst med tanke på hvor mye kl er... Fattig trøst..

Men det blir for dumt hele opplegget. Nå skal plutselig lederen være i tvil om det som HAN så som en veldig god løsning i høst og t.o.m betalte for å få. Tivoli?? Heksejakt? Tom Nordlie er en veldig dyktig kar selv om han ikke er perfekt for alle. Skjønner fortsatt ikke hva magen hans tenkte på... men men store ting skal man tydelgvis ikke alltid skjønne! :wink:

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 01:01 
Spiller

sikkert noe herr Henriksen må gjøre for og redde sitt eget skinn...... Sitter vel ikke akkurat sikkert han heller.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 01:24 
Klubbdirektør

Nordli er bra som trener. Ingen tvil om det. Men hadde han ikke blanda seg borti alt som han ikke hadde noe med hadde det vert bra. Han skal liksom styre alle rundt seg. Slik var det på vinger også det. Er du trener så for man holde seg til det.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 15:07 
Grævling

På VInger så hadde vi vel nesten mer brukt for "altmuligmannen" Tom Nordlie enn treneren Tom Nordlie, han tok klubben fra å være en amatørklubb til å få folk til å forstå hva som måtte til for å bli en utfordrer til de beste. Dette er vi evig skyldig mannen en stor takk for.

Skulle det ende med at TN må gå fra Fredrikstad så kan han gjerne komme tilbake til oss i en rolle som dagligleder, gi han ansvar for allt annet enn treninger, spillerkjøp og kampgjennomføring. Han måtte selvfølgelig hatt en normal lønn, men det har han vel råd til i det minste de 2 neste årene når han vil leve på etterlønn fra FFK. Da tror jeg jaggu vi hadde hatt et team rustet for mange år med fotball i Tippeligaen.

Og godt nytt år :-)

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 15:25 
Klubbdirektør

Jeg kan ikke annet enn å synes synd på han nå. Og det er jo ingen mulighet for at han kan fortsette i trenerjobben etter alle utspillene. Og spesielt det siste som viser at han har omtrent 0 tillit i alle ledd. Hadde jeg vært Tom, så hadde jeg latt penger være penger, og trukket meg med æren i behold.

Tenk om han hadde vært fornøyd med en normalt betalt stilling i KIL :D Jeg tror faktisk at han trivdes veldig godt hos oss, og at overgangen til FFK ble litt for tøff for han. Han er jo bare et menneske han også....Det er vel ingen klubber han har lyktes så godt i som hos oss.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 18:22 
Kaptein

Hva er sjansen for at Tom Nordlie kan komme tilbake til KIL uten å blande seg inn i det sportslige? Ganske nære null, og derfor vil det heller aldri gå bra. Vi kan ikke ha to sjefer for det sportslige på Gjemselund, og nå er det Trond som er sjef. Se bare hvorden det gikk i LSK med Nordlie og Fjørtoft? Tom er for engasjert til å kunne holde kjeft hvis han er uenig med Tronds disposisjoner.

Synes forøvrig FFK virker som den mest skakk-kjørte klubben jeg har vært borti. Ikke økonomisk, men basert på (u)profesjonalitet og samhold. Til og med supporterklubben der er jo med på å bryte ned klubben. Håper vi aldri kommer dit selv.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 18:33 
Klubbdirektør

Saturnus wrote:
Hva er sjansen for at Tom Nordlie kan komme tilbake til KIL uten å blande seg inn i det sportslige? Ganske nære null, og derfor vil det heller aldri gå bra. Vi kan ikke ha to sjefer for det sportslige på Gjemselund, og nå er det Trond som er sjef. Se bare hvorden det gikk i LSK med Nordlie og Fjørtoft? Tom er for engasjert til å kunne holde kjeft hvis han er uenig med Tronds disposisjoner.

Synes forøvrig FFK virker som den mest skakk-kjørte klubben jeg har vært borti. Ikke økonomisk, men basert på (u)profesjonalitet og samhold. Til og med supporterklubben der er jo med på å bryte ned klubben. Håper vi aldri kommer dit selv.

Du har nok helt rett i det, Saturnus. Det blir nok med drømmen :wink:

Det er skummelt å lese om FFK om dagen. Men denne uprofesjonaliten merket vi jo allerede under ansettelsen av TN. Jeg kommer aldri til å skjønne hvordan han lot seg friste til å bli ansatt der. Jeg tror jeg ville ha tatt til takke med lavere lønn for å kunne fortsette å jobbe et sted hvor jeg var verdsatt og respektert. Hvis KIL fortsatt ville han da...for det vet vi jo ikke :)

Det går faktisk rykter om at TN har fått sparken, og at Knut torbjørn Eggen er ansatt. Ikke vet jeg om det er sant :wink:

Last edited by Libra on 31 Dec 2009, 18:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 20:40 
Forumlegende

Tja, man kan også snu litt på saken.

Hvis man ikke ønskes av de fleste av / viktige aktører innen spillerne, administrasjonen, sportslig apparat, sponsorer, investorer og aksjeeiere - så kan man vel spørre seg om hvordan man har klart dette...

Det er neppe særlig sannsynlig at man snakker om en gedigen konspirasjon.

Det er heller neppe særlig sårbehandling å si etter nedrykket at man under seg i snitt tok fler poeng enn før.
Og at snittet over en hel sesong hadde gitt / muliggjort e-cupspill.
Oversatt: "Vi har rykket ned, men jeg er flink".
Når man ved overtakelse faktisk lå over kvalikkplassen.

Retrospektivt mener jeg at FFK faktisk skal ha takk for at de headhuntet ham inn.

Alta 4-2
Haugesund 4-1
Bryne 1-0
Sarpsborg 3-0
Mjøndalen 2-0
Sogndal 3-1
Sarpsborg 3-1

7 strake med målforskjell 20-5.

Hjemmekamper som (selv om Brynekampen var noe daff i perioder) overgikk alt tidligere av spill, entusiasme, glød og offervilje.
Det eksploderte i en himmelsk fotball på hjemmebane fra Alta-kampen av.
Selv om man alltid (nesten) vant hjemme så var dette et klart skille.
Og topplagene Haugesund, Sarpsborg Sogndal ble til tider revet i filler i disse kampene.
Tippeligastandard.

At bortekampene var mest pyton får så være. Det fikses neste sesong.
Der var ikke coachingen god nok.
Hjemme var spillerne trygge på seg selv med kjempestøtte fra fullsatte tribuner.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]