KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 23:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 10:20 
Grævling

Haugesund Avis klarer jaggu å få frem litt mer om saker og ting enn andre:

http://www.h-avis.no/article/20071219/S ... 1062/SPORT

At FKH føler seg snytt skal jeg vel ikke miste noe nattesøvn over. I tillegg er det jo greit å vite at vi ikke har tenkt å selge for 1,5 mill ;-)

Salg blir det, det er vel rimelig åpenlyst.....får bare håpe det blir en jævlig kamp om gutten så prisen presses opp!

Slenge'n ut på QXL kanskje?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 10:51 
Forumlegende

Nå er det jo faktisk sånn at man ikke stresser med å selge. Da får jo potensielle investorer og KIL muligheter til å se på andre alternativer også.

Pokker heller, får slenge inn en lotto lapp jeg også for første gang på mange år. Ta 7ern og kjøpe Pelu sjøl!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 10:54 
Reserve

Saken som dukket opp i vår, med investoren som mente han var berettiget til en diger andel av Pelu-pengene: er den et avsluttet kapittel? Eller risikerer vi nok en mediefarse på nyåret med masse rot, nye kontraktsversjoner, og folk som har sagt ditt og datt?

Siden oktober 2006 tror jeg KIL har fått mye mer spalteplass på surr, rot, krangel, feilstilte vekkerklokker, oppsigelser og andre utenomsportslige ting enn på rent sportslige ting. Og det er IKKE ment som en kritikk av Glåmdalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 11:15 
Materialforvalter

Hadde jo vært toppen av kransekaka det, om man oppnådde en god pris for Pelu, men at KIL ble sittende igjen med smuler...

Når det er sagt; KIL klarer sikkert å stable på beina et mannskap som er godt nok til å holde seg i 1.div - personlig har jeg ikke større forhåpninger enn det.
Jeg tror ikke pengene ville kommet veltende inn ved et opprykk til TL, ikke tror jeg publikumstallene ville eksplodert heller. Med Raufoss friskt i minne så er jeg innerst inne glad for at KIL ikke satser alt på en (i mine øyne) overoptimistisk drøm om å etablere seg i tippeligaen.
Først og fremst bør man få realisert en nøktern men gjennomført oppgradering av Gjemselund.
Inntektene vil selvsagt øke noe ved et opprykk, men jeg er ikke så sikker på om det ville være tilstrekkelig til oppgradering av Gjemselund samtidig som man skulle ha en stall av heltidsfotballspillere.
Hvor mange tilskuere ville kommet i TL? 2500 i snitt? Det som er synd er at disse ikke dukker opp når laget spiller i 1 div.

TaigerVudds wrote:
Saken som dukket opp i vår, med investoren som mente han var berettiget til en diger andel av Pelu-pengene: er den et avsluttet kapittel? Eller risikerer vi nok en mediefarse på nyåret med masse rot, nye kontraktsversjoner, og folk som har sagt ditt og datt?

Siden oktober 2006 tror jeg KIL har fått mye mer spalteplass på surr, rot, krangel, feilstilte vekkerklokker, oppsigelser og andre utenomsportslige ting enn på rent sportslige ting. Og det er IKKE ment som en kritikk av Glåmdalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 11:24 
Klubbdirektør

Vel slik jeg ser det så bør man ha en god slump penger for Pelu som bør dekke opp for 8-10 nye spillere av god kvalietet men man har jo selvsagt mistet utgiftene ved alle som har forsvunnet også.

Man bør minimum ha en tropp på 20 mann og selv med 8 inn så havner vi på 18 slik jeg ser det.

Uten Pelu så er det nå 13 skadefrie spillere i stallen og en av de er en fersk 3 div spiller som man ikke bør forvente glansbilder av i år samt en 2 keeper som slett ikke holder Adecco nivå så tja, sammenligner vi med feks Hagesund som "kjøper spillere" nå for tiden så har de 23 spillere i sin tropp :shock:

Is i magen ved salg er greit men ved kjøp så bør det skje storhandel frem til oppkjøringen begynner i Jan for pr nå så kan man ikke lage en skikkelig trening engang og dette tror jeg bekymrer vår trener Berntsen som skal bygge opp nok et nytt lag.

Jeg tror og håper at både Sylling Olsen og Strømnes er to av mange spillere som kommer inn i stallen innen kort tid og kanskje skaper litt mindre hodebry for Berntsen for dette blir en sabla utfordring på den spotslige siden..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:45 
Saftblander

Med mindre det er flere konkrete klubber som er klare til å legge inn bud på Pelu, så er dette et heller håpløst utsagn fra Nysæter.: ”Vi vil og vi må selge i løpet av noen måneder.”

Vi må selge?Et utsag som oser av panikk, en gavepakke til alle som vil forhandle med KIL om Pelu. Fra å sitte i en posisjon hvor det er KIL som har noe de andre klubbene vil ha (Pelu), så klarer man med dette utsagnet å endre det til, vi har noe vi gjerne vil selge dere…
Det er en vesentlig forskjell i en forhandlingssituasjon, og man skal ikke se helt bort fra at dette er et utsagn som kan koste klubben penger. Klønete.

Håper han er feilsitert, men det har jeg ingen tro på.

Ps. Mulig jeg er i overkant kritisk nå, men hele denne saken gjør meg oppgitt :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 13:02 
Klubbdirektør

Hoff wrote:
Bryne og Kil er i forhandliger om Pelu. Kil kreve visst 4 millioner, noen som bryne mener er for mye. Vett dere om andre klubber kil forhandler med?

Drøssevis med klubber blir det forhandlet med så det er bare å bla opp :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Dec 2007, 23:05 
Forumlegende

ting skjer

http://www.glomdalen.no/kil/article3208331.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Dec 2007, 23:17 
Klubbdirektør

Da kan det nok bli noen millioner på KIL ja. Supert det. For vel ønske alle her inne en Riktig god Jul og Godt Nyttår. :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Dec 2007, 23:30 
Trener

God Jul til alle på forumet og et godt Fotball-år i 2008 :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Dec 2007, 03:55 
Klubbdirektør

Uansett hvor godt fotballår det blir. Prosesseen med å selge pelu har vært skammelig. Og vi får uansett ikke maxverdi ut av han! Til det er vi alt for desperate i media. Slik jeg ser det er Pelu den beste spilleren som har vært i KIL på mange år. Rønning var bra, og han ble solgt for snaut 2 mill til AIK! En klubb som ville satse. Pelu er av et helt annet kaliber, og han bør spille i en klubb som satser høyt. Og de bør ha penger til å by mye. Med andre ord, hvis vi ikke får minst 4 mill for Pelu syns jeg alle med et hjerte for KIL har grunn til å være ordentlig skuffa. For dette er en juvel vi ikke kan gi ifra oss på tilbud.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Dec 2007, 13:55 
Kaptein

Sukk.. Satt og så gjennom bildene fra sesongen 07 på glomdalen.no. Fikk vondt i maven hver gang John var å se på bildene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Dec 2007, 23:31 
Kaptein

Et salg av Pelu vil være en sportslig katasrofe på hans plass av banen om man tenker på de Kampene han spilte mens han var i form. Men nå klarte jo kil seg ikke så værst uten han til tider heller. Utvilsomt KILs beste spiller på flere år,og desverre vil det nok muligens gå år før vi får en slik angriper igjen,.

MEN

KIL er en liten klubb uten nok resurser til å drive toppfotball. Vi er egentlig mye høyere oppe i kvalitet enn det pengene tilsier. Så uten salg av våre antatt beste spillere fra tid til annen ville en slik drift være umulig.
Jeg synes det alt for fort startes syte kampanjer mot KIL styre på denne siden uten egentlig å ha noe innsikt i styres drift overhode..
Det er jævlig vanskelig å lage gull av gråstein,det nærmeste vi kommer i historien som jeg kan huske er en skjegete snekker som lagde vin av vann for en haug med år siden. Et triks jeg har utprøvd uten hell over årene som har gått.(vell og merke tilasatt litt gjær;) )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2007, 16:13 
Forumlegende

Hovedpersonen selv har også meninger om hvor HAN vil spille neste år:

http://www.glomdalen.no/kil/article3209497.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2007, 16:16 
Forumlegende

Ett opprykk vil for en klubb som KIL være verdt ca. 10-12 millioner i ekstra budsjett og Pelu er spilleren som kan være forskjell på opprykk eller ikke så ergo bør han ikke selges for mindre enn et opprykk er verdt. 8)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]