Hadde jo vært toppen av kransekaka det, om man oppnådde en god pris for Pelu, men at KIL ble sittende igjen med smuler...
Når det er sagt; KIL klarer sikkert å stable på beina et mannskap som er godt nok til å holde seg i 1.div - personlig har jeg ikke større forhåpninger enn det.
Jeg tror ikke pengene ville kommet veltende inn ved et opprykk til TL, ikke tror jeg publikumstallene ville eksplodert heller. Med Raufoss friskt i minne så er jeg innerst inne glad for at KIL ikke satser alt på en (i mine øyne) overoptimistisk drøm om å etablere seg i tippeligaen.
Først og fremst bør man få realisert en nøktern men gjennomført oppgradering av Gjemselund.
Inntektene vil selvsagt øke noe ved et opprykk, men jeg er ikke så sikker på om det ville være tilstrekkelig til oppgradering av Gjemselund samtidig som man skulle ha en stall av heltidsfotballspillere.
Hvor mange tilskuere ville kommet i TL? 2500 i snitt? Det som er synd er at disse ikke dukker opp når laget spiller i 1 div.
TaigerVudds wrote:
Saken som dukket opp i vår, med investoren som mente han var berettiget til en diger andel av Pelu-pengene: er den et avsluttet kapittel? Eller risikerer vi nok en mediefarse på nyåret med masse rot, nye kontraktsversjoner, og folk som har sagt ditt og datt?
Siden oktober 2006 tror jeg KIL har fått mye mer spalteplass på surr, rot, krangel, feilstilte vekkerklokker, oppsigelser og andre utenomsportslige ting enn på rent sportslige ting. Og det er IKKE ment som en kritikk av Glåmdalen.