Bergkamp wrote:
Når det gjelder denne Stein Arve Lone, så er det vel ingen som vet hva han egentlig gjør nedpå der.. Har hørt at oppgaven hans skulle være å passe på de unge så godt at han nesten var en far for dem i tillegg til å kartlegge unge spillere i byen. Men når verken NTG eller Øvrebyen har sett noe som helst til han, og talentene i KIL Toppf. knapt har prata med han, så er det noe kraftig galt.. Ga han opp da Amundsen ga opp?
Det mangler rett og slett en plan og rød tråd i hvordan talenter skal utvikles og ivaretas. Dette skyldes ikke en mann og ihvertfall ikke han som er ny i klubben. Han har neppe noen instrukser å jobbe etter. Over mange år har dette pågått. Men alle vi som er opptatt av talentutvikling må gå på styret og etterlyse en plan om dette. Jeg har allerede tatt kontakt og invitert meg sjøl til å mene noe om talentutvikling når styret tar fatt i den biten.
Både de som har gått gradene i KIL Fotball, går eller har gått på ØVS fotballinja og NTG, og alle andre som brenner for det aller viktigste temaet som kan diskuteres i denne byen har ideer og innspill til hvordan vi best mulig kan ivareta lokale talenter. Håper det snart settes sammen et bredt utvalg som kan ta tak i denne biten og ha en brainstorming og ideer til hvordan få lokale gutter på a-laget i framtida. Et slikt utvalg bør ikke inneholde folk som allerede har verv i KIL Toppfotball.
Så jeg oppfordrer flere til å kontakte styret og stille seg disponible til meningsutveksling på dette svært viktige temaet. NOE må skje på talenutviklingsbiten. Mulighetene er uendelige. Det er opptil klubben om de er interesserte i å ha fokus på talentuvikling i framtida.