KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jul 2025, 23:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2008, 21:18 
Reserve

er det oppgitt noen sum idag?er spent på resultatet så langt :?:

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 21:21 
Klubbdirektør

Skammelig at det bare er en 3-4 småbedrifter som har hengt seg på (hvis jeg har skjønt det riktig) Ser de ingen verdi i dette? Dette er jo en vinn-vinn-situasjon slik jeg ser det . Trist at ikke flere i næringslivet ser dette

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 21:23 
Trener

blakset wrote:
er det oppgitt noen sum idag?er spent på resultatet så langt :?:

Vi har nå passert 160.000.

Vi har fått løyve til å stå på senteret etter MGP-showet i morgen (det var egentlig fullt der). Lasse har laget plakater, huskelapper og påmeldingslister, men har ikke lyst til å stå der alene. Har egentlig materiell til bruk flere steder også. Hvem vil stille opp? Fremmøte ca. 13.30, så driver vi på så lenge det er folk (17.00?). Gi beksjed i kveld!

Lasse, text@online.no, tlf. 90 88 25 18.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 23:46 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/sport/article3922039.ece

Når jeg leser dette er det nesten så jeg får lyst til å spare inn på julegavebudsjettet og bidra med enda mer i kronerullingen.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 23:59 
Trener

nærmer oss 200.000 nå.

Noen som kan bli med på stand i morgen

Vi er bare to

Last edited by Berntsen on 15 Nov 2008, 00:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2008, 01:49 
Reserve

kan stå på stand jeg,men hvor er dere alle andre som mener noe da?møt opp i morga. 8)

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2008, 11:09 
Trener

Du er hjertelig velkommen. Alle andre også.

Oppmøte 13.30

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2008, 19:49 
Trener

Vi rundet 190.000 i dag. Det går litt tregere nå, så da er det på tide å utfordre hverandre. Vi fikk inn 6000 på stuntet i Kongssenteret i dag, men fikk informert flere hundre om aksjonen. Alle fikk med seg løpeseddeler om hvordan man bidrar.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2008, 20:45 
Forumlegende

Berntsen wrote:
Vi rundet 190.000 i dag. Det går litt tregere nå, så da er det på tide å utfordre hverandre. Vi fikk inn 6000 på stuntet i Kongssenteret i dag, men fikk informert flere hundre om aksjonen. Alle fikk med seg løpeseddeler om hvordan man bidrar.

Hvor sterkt vil man dette?
At det går tregere på dette tidspunktet er naturlig.
Næringslivet må nok på banen i stor stil.

Men,
hvor sterkt ønsker man dette?

Løpesedler er ingen mangelvare?

Del opp byen i soner.
Gå rundt.
Legg én i hver postkasse.
Å ringe på kan bli for pågående, kanskje.
Privathus og firmaer.

Kutt for all del ut minstekravet om 500 kroner.
F.eks gir 500 barmhjetige sjeler a snitt på 200 kroner hele 100 000 kroner.
500*0=0.
Folk liker å gi til noe positivt.
Til noen som viser glød.

Folk liker å gi - men liker ikke at mottaker bestemmer hvor mye de skal eller liksom kan gi...
Da trår man nemlig inn i deres private sfære...

Resultatet avhenger ikke av om man ønsker å tilveieskaffe dette, men hvor sterkt.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2008, 20:53 
Trener

forslag videresendt til aksjonsleder.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 00:06 
Reserve

Ivos siste innlegg synes jeg illustrerer den generelle holdningen hos mange KIL-supportere, og forsåvidt også indikerer hvorfor KIL er der de er. En veldig klar holdning kan leses mellom linjene (egentlig ikke mellom heller, men rett ut av teksten....): Aksjonskomiteen har ikke nådd 6-700.000 fordi de vil det ikke nok. Som føyer seg inn i rekken av holdningen "styret vil det ikke nok", "administrasjonen vil det ikke nok", "spillerne vil det ikke nok", etc.

Sånt PISS er jeg rimelig lei. En slags forventning om at alle andre får fikse opp i alt mulig, og uansett kan det vanskelig bli bra nok. KIL-ledelsen forsøker å stable et realistisk budsjett i 16-20mill-klassen midt i finanskrisen. Lykkes de ikke på noen uker? Inkompetente latsabber! Noen frivillige kjører igang en innsamlingsaksjon for å skaffe 600.000 blant folket, men mangler endel etter nett-aktivitet, møter, telefoner og en lørdag på Kongssenteret. "De vil det ikke nok". Mulig du tilbrakte lørdagen med å samle inn KIL-penger du også, Ivo, og da skal jeg gladelig be om unnskyldning. Men inntil videre har jeg en ekkel smak i kjeften. Den ekle smaken av sytpeising.

Et lite tips til de som synes 500 er i meste laget for å få Nordlie som trener også i 2009, med det medfører av sportslig satsing, medieomtale og ambisjoner: Finn en kompis med samme holdning, og gi 250 hver. Eller enda bedre: finn to kompiser, og gi 750,-. Eller tre for tilsammen tusen. Verre er det ikke. Siden du brenner så voldsomt, Ivo, for de som plages av tråkking "på sin indre sfære" ved at man opptrer med et minimumsbeløp, kan du jo ta ansvar for å forene alle disse slik at man får inn disse pengene åkkesom. For så sterkt ønsker du vel at Nordlie blir?

Til opplysning har jeg overhodet ingenting å gjøre med innsamlingsaksjonen, så jeg har ingen personlig grunn til å føle meg fornærmet. Men som fotball-glad er jeg takknemlig for at noen har tatt på seg jobben med å samle inn penger fra folk flest og småbedrifter, der resten av oss nøyer oss med å ha hendene i fanget mens vi håper at brikkene faller på plass. (Skjønt enkelte, og her sikter jeg IKKE til noen spesielle, mistenker jeg for å håpe at Nordlie faller i fisk for oss slik at sytingen kan fortsette).

Og Ivo; du hadde muligens et par konstruktive forslag i innlegget også, men for meg så druknet de i de andre hentydningene.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 03:26 
Reserve

hei ivo.det er løpesedler til deg og ditt nabolag og.kontakt andreassen så får du de.kritikk er vel og bra,men da bør man fan ikke sitta med henda i bukselomma selv.hvis du tror at vi ikke vil,så sier det vel mest om deg....hva vill du da?nei,folkens..tenk positivt,...detta skal gå.giverlista er oppdatert,og de som ikke er der må gjerne sende sin mail idag.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 03:33 
Saftblander

Applaus, TaigerVudds!!

Og til Ivo: har du meldt deg til å være med og "gå rundt" og legge løpesedler i postkassene? Har du tatt kontakt med initiativtager til aksjonen og kommet med dine forslag og tilbudt din hjelp? Det er lett å sitte på ræva og pønske ut finurlige forslag og kritisere når det for en gangs skyld er en som gidder å gjøre noe! Hvorfor ikke støtte den aksjonen som faktisk er igang? Men du er kanskje en av dem som ikke vil dette sterkt nok? Eller må du bare kritisere av gammel vane?

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 10:00 
Klubbdirektør

Jeg syntes det taler for seg selv og klarer man ikke å gi 500,- til noe som dette er man bare gerrig. Man har 840 personer på Facebook som støtter aksjonen men tydelig fåtall gir penger for dette utgir 440,000,- i seg selv :roll: Selv min mor som er minstepensjonist støtter denne saken med 1000,- av hele sitt hjerte "det er KIL suporter det". Når man ser at flere her inne som kaller seg suportere ikke støtter en slik sak vel da blir jeg bare kvalm, man tenker vel at "dette ordner seg alikevel" så hvorfor da gi penger av egen lommebok? Nei jeg sier det rett ut FY FAEN så mange falske krek det er her inne inkl Facebook gjengen :evil:

Last edited by Jada-jada on 16 Nov 2008, 10:04, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 11:04 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
...

Man kan se på mitt innlegg fra 3 vinklinger
- som et irritasjonsmoment
- som luft
- som et mulig incitament.

Så kan man bare betenke det og selv finne hvilken vinkling man mener er mest aktuell og korrekt.

Det er faktisk ikke verre enn det.
Men nok om det fra min side nå.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]