KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 25 Jul 2025, 03:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 22:19 
Reserve

Jeje, se på realitetene her. Kil er et førstedivisjonslag fra et lite sted med svært begrensede ressurser. Når alt kommer til alt er det tross alt ikke så værst at laget presterer så bra som det faktisk gjør. Spørsmål om talentutvikling har vi hatt mang en gang og jeg har selv satt spørsmålstegn ved det. Kritikk av spillere er også på sin plass dersom de prsterer dårlig. Jeg syns personlig du er i din fulle rett til å komme med kritikk mot spillere du mener gjør en dårlig jobb på banen. Men la det være konstruktivt. Kommer du med usakligheter får du vanskelig til en god diskusjon her inne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 22:24 
Forumlegende

Og det er nettopp usaklighetene som kan få tråder stengt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 22:29 
Klubbdirektør

Du kommer med grove påstander her... du bør ha rett, ellers hadde jeg passet på hva jeg hadde sagt... Så spørr du meg hva fremming er god på. vell, han er i mine øyne en som alltid løper og ødelegger mye for motstanderen.. han har ikke teknikk og eier ikke avslutningsferdigheter, men, hvor ofte scoret Nicky Butt og Roy Keane siden du sjøl drar inn Gattusso!!? Fremming er en spiller som ofrer alt, han elsker klubben, fansen og spiller med hjertet utafor trøya... Han er et ikon, et forbilde, fotballspillere med slett innsats og et smil om munnen når de får lønningsslippen har vi hatt nok av i KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:05 
Jeg er ikke ute etter å slakte eller tråkke på noen spillere, men jeg måtte bare få sagt ut det jeg mener. Den måten ble kanskje litt i overkantl, så det får dere unnskylde. Men jeg har hørt så masse negativt om KIL, fra personer som er ganske nære det som skjer. Og det er ikke alt som "strøkent" der for å si det sånn.

Men jeg skal la være å komme med mine meninger, om dere tar det ille opp. Jeg har bare blitt litt lei hver eneste kamp når jeg ser det samme opp og opp igjen, og det er ikke bare jeg som synes det. Mange av de som er på KIL - kamper, mener det samme. Jeg mener personlig selv at KIL har et bra lag i år, bare de får ting til å fungere. Man kan ikke like aller spillere på et fotballag. Og når vi snakker om fotball, så gjelder det her fotballspillerne i alle de jeg nevner, og ikke personligheten eller hvordan dem er utenfor banen.

Og det med talentutvikling og det indre i KIL er ikke bra, og det håper jeg de fleste holder med meg i. Selv om det kanskje er noen som ikke vet alt sammen. Det er mye som blir sagt, men som ikke skjer. Eks : talentutviklingen.

Jeg håper bare på en forståelse på at jeg ikke hater KIL på noen måte.

PostPosted: 07 May 2007, 23:28 
Materialforvalter

Jeje wrote:
Etter å ha fått refs av å ikke kunne nevne noe om KIL sine spillere i et annet emne, får jeg starte opp en ny en. Jeg synes det må være lov å komme med egne meninger. Det her er et fritt forum, der alle skal få si det dem vil. Men nok om det. La oss heller se litt på noen av de fotballspillerne KIL har :

Kjetil Kamark : Uinteressert, slapp , ukonsentrert og tung. Se på stilen han når han spiller. Det er liksom : " Uff, nå må jeg løpe ". Det virker som han ikke bryr seg noe særlig om hva som skjer utpå der, mener jeg da. Han dasser litt frem en gang hver kamp.( Eller han var ikke med opp en gang mot Bodø - Glimt ). Jeg har vanskelig for å se at han skal få spille når Giuomar er fit for fight. Sorry, men Kamark, du holder desverre ikke mål.

Fremming : Ok, det er greit. Her er det en Kongsvingergutt som jobber og sliter som ingen andre utpå der. Men hva hjelper det, når man ikke verken har teknikk, spillerforståelse eller blikk for spillet? Men kan se hva som skal skje 10 sek før han skal gjøre det. Se på Gattuso, løper og sliter mer enn noen annen i hele verden. Men her har vi i tillegg fotballforståelse og teknikk. Du skulle nok satset på hockey`n, Fremming!

Holtet : Han var BRA før! Men nå går årene fort og det går sakte men sikkert nedover for Flisa gutten. Han har en ekstremt bra fot, men det hjelper liksom ikke så mye når man trenger ganske så mye annet i fotball. Hurtigheten, teknikk, dribleegenskaper som kantspiller? Det skulle vært lov å bytte så ofte som mulig, da kunne Holtet vært en nyttig man for KIL med alle dødballer og frispark.

Wijk eller Wjik : Jeg skjønner greit at Thomas Berntsen vil være snill mot bestekompisen nærmere Oslo. Faren til Wijk er bestekompisen til Berntsen. Men å hente inn en så dårlig keeper, i forhold til å ta opp en lokal om ikke bedre keeper i Jan Martin Knashaug er for meg jævlig dårlig gjort av KIL. I dørene på KIL blir det sagt at man skal satse på lokale unge talenter, men hvor er satsingen? Hvilke unge gutter i KIL får sjansen? Det er ikke noe kjøp KIL har gjort, det her er noe Berntsen har bestemt, mye pga. bestekompisen sin. Å etter de ryktene jeg hører fra folk på Lillestrøm, så dette et innmari dårlig kjøp av KIL. De skjønner ikke hva KIL driver med ved å hente inn en så dårlig keeper. Men Berntsen? BRA JOBBA! Vennskap, framfor lokale og bedre gutter.

Samuelsson : 2. div er nok bra nok for deg, Peter. Men her tror jeg ikke KIL har gjort noe bra kjøp. Greit, du scorte nå sist mot Glimt, men det virker ikke som han er på hugget i det hele tatt. Og etter å ha lest avisen i dag, hvor det står : "Nå tror og håper jeg det løsner for meg fremover". Hmm, ja, løsner? 3.div? Der kan du få fortsette å banke inn mål på mål, men det skulle bare mangle også, om du skal få plassen til Lindau. Lindau som FAKTISK er den eneste, sammen med Pelu som har teknikk på KIL.

KIL : Før sesongen ble det sagt at den nye treneren som KIL skulle skaffe seg, måtte være bosatt på Kongsvinger, ikke sant? Berntsen bor hjemme på Lørenskog. KIL sier dem skal satse på talenter? Neida.. den gangen det skjer i Kongsvinger at eksempel en 18 - åring får spille, da er det nesten skjedd et under på Gjemselund. Når sist skjedde det?
Noe som gjør meg også litt mektig irritert er valget av hovedtrener før denne sesongen. Trond Amundsen var lovet jobben som KIL trener. Men fikk han den? Nei. Her det folk som har gått bak ryggen og sagt ting til andre som dem ikke mener. Morten Kristiansen er et meget godt eksempel : Han og Trond ledet Juniorlaget til enorm suksess. Var gode kompiser og snakke mye sammen. Når det skulle stemmes over trener var ikke Morten Kristiansen snauere enn å stemme på alt annet enn Trond. Morten hadde sagt at Trond skulle få hans stemme i tillegg.
Men det å hente inn en trener som ikke har peiling på taktikk er jo et smart valg av KIL. Vi får se hvor lenge det holder.

Kanskje Ivar Hoff har rett : KIL rykker ned til 2.div!

Å svare deg er jo som å sitte ytterst på ei grein å sage - for det er vel det du ønsker med disse sure meldingene, men det er jaggu vanskelig å la være...
Kamark: I år har jeg sett ham mot HamKam, Notodden og nå sist mot Glimt. Jeg mener at han holder et helt greit 1 div nivå - selv om han hadde en dårlig dag mot Glimt. Har du aldri hatt en dårlig dag på jobben? Eller burde kanskje si skolebenken? Har sett for lite av Giuomar i aksjon på backen til å uttale meg om han danker ut Kjetil - men det kan godt hende det. Men nå skal det vel sies at det er mulig å holde norsk 1 div nivå selv om man blir danket ut av en spiller med en drøss av U-kamper for Sverige?

Fremming: Å sammenligne Fremming med Gattuso er helt bak mål - hva blir det neste? Sammenligne Lindau og Samuelsson med Kaka og Inzaghi? Selv om du antagelig er bitter på KIL av en eller annen grunn så ser du vel at den sammenligningen der blir litt drøy? Fremming jobber og sliter - og er en ballvinner. Å ha en terrier på midten er bra - og Fremming gjør i så måte en godkjent innsats og vel så det.

Holtet: Av en eller annen grunn så virker det som om Pat er en spiller det er lett å mislike for en del av publikum på Gjemselund. Så fort han gjør en feil så kommer de negative kommentarene veldig fort, sammenlignet med en del av de andre gutta. Det er forskjell på folk - og jeg tror Pat fort kunne gjort en god sesong dersom han hadde fått tillit, men tror han er avhengig av det over tid. Virket jo som om Berntsen hadde tro på ham og ville satse på han før sesongen, da er det klart det er frustrerende å ikke klare å kapre en plass på laget. Det er ikke lett å spille seg inn på laget med den jobben Sylling og Pelu har gjort på kantene - men på en del dødballer så savner jeg virkelig Holtet på banen, for de har det vært varierende kvalitet på så langt i år. Min oppfordring til alle - gi Holtet støtte neste gang han er på banen, og dropp de sure kommentarene!

Wijk: Har sett for lite til å uttale meg

Samuelsson: Synes faktisk han har vært positiv det jeg har sett av innhopp. Burde i mine øyne fått flere sjanser. Han kan putte mål - og ikke minst stusse gjennom Pelu og Sylling som fosser frem.

Interne saker mellom Amundsen/Kristiansen kjenner jeg ikke godt nok.

Til slutt: Gjør det dagen din bedre å komme med all denne meningsløse kritikken? Møt opp og støtt gutta!! En ting kan faktisk Kongsvinger være gode på - positivt engasjement rundt laget. Der burde faktisk Kongsvinger stått samlet - og vært i norges toppen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:33 
Trener

Til Jeje.. Noen du syns er GODE på KIL?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:33 
Jeg er ikke ute etter å slakte eller tråkke på noen spillere, men jeg måtte bare få sagt ut det jeg mener. Den måten ble kanskje litt i overkantl, så det får dere unnskylde. Men jeg har hørt så masse negativt om KIL, fra personer som er ganske nære det som skjer. Og det er ikke alt som "strøkent" der for å si det sånn.

Men jeg skal la være å komme med mine meninger, om dere tar det ille opp. Jeg har bare blitt litt lei hver eneste kamp når jeg ser det samme opp og opp igjen, og det er ikke bare jeg som synes det. Mange av de som er på KIL - kamper, mener det samme. Jeg mener personlig selv at KIL har et bra lag i år, bare de får ting til å fungere. Man kan ikke like aller spillere på et fotballag. Og når vi snakker om fotball, så gjelder det her fotballspillerne i alle de jeg nevner, og ikke personligheten eller hvordan dem er utenfor banen.

Og det med talentutvikling og det indre i KIL er ikke bra, og det håper jeg de fleste holder med meg i. Selv om det kanskje er noen som ikke vet alt sammen. Det er mye som blir sagt, men som ikke skjer. Eks : talentutviklingen.

Jeg håper bare på en forståelse på at jeg ikke hater KIL på noen måte.

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:39 
Sigurd wrote:
Til Jeje.. Noen du syns er GODE på KIL?

Ja, det er mange bra på KIL. Conny Månsson er en stødig keeper, Arnar er en bra spiller, Sylling er fresk, Pelu er bra, Lindau er stjerna, Berg Hansen er bra.

Også har vi de unge lovende, men de satser ikke KIL noe på! Synd ; (

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:42 
Trener

Det er litt tidlig å si, men kan jo hende de ikke er så unge og lovende som mange skal ha det til.. Hadde dem vært gode nok hadde dem nok spilt.. Og i løpet av sesongen får nok noen av gutta sjansen.. Tro på at Digerud/Gerson kan få litt spilletid på a-laget..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2007, 23:49 
Grævling

Når du (og alle andre som er ute på den samme "stien") først er igang og snakke om alle de "unge lovende", kan du ikke også komme med en forklaring på hva du mener skal gjøres?

Hvilke av alle disse unge lovende talentene er det som fortjener spilletid?

Er det noen av dem du påstår er bedre en de som i dag har for vane å starte kampene for A-laget?

Mer du at KIL skal sende ut unge urutinerte spillere fra start, "koste hva det koste vil"?

Er det viktigere at unge spillere SKAL får spilletid selv om det muligens kan føre oss frem til nedrykk? Er det slik at lagets trenere faktisk ikke skal sende ut de som de selv mener er lagets beste spillere?

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å fått svar på. Det har tidligere blitt hevdet fra diverse folk her inne at KIL har sløst bort en haug med store talenter. KIL ER IKKE LANDETS ENESTE FOTBALLKLUBB, hvorfor har ikke noen av alle disse talentene funnet seg ny klubb og slått til i den?

Den siste er ikke rettet direkte til deg, men det har etterhvert blitt en del folk som kritiserer talentarbeidet i klubben....så har du noen svar på dette så venter jeg i spenning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 00:17 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Når du (og alle andre som er ute på den samme "stien") først er igang og snakke om alle de "unge lovende", kan du ikke også komme med en forklaring på hva du mener skal gjøres?

Hvilke av alle disse unge lovende talentene er det som fortjener spilletid?

Er det noen av dem du påstår er bedre en de som i dag har for vane å starte kampene for A-laget?

Mer du at KIL skal sende ut unge urutinerte spillere fra start, "koste hva det koste vil"?

Er det viktigere at unge spillere SKAL får spilletid selv om det muligens kan føre oss frem til nedrykk? Er det slik at lagets trenere faktisk ikke skal sende ut de som de selv mener er lagets beste spillere?

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å fått svar på. Det har tidligere blitt hevdet fra diverse folk her inne at KIL har sløst bort en haug med store talenter. KIL ER IKKE LANDETS ENESTE FOTBALLKLUBB, hvorfor har ikke noen av alle disse talentene funnet seg ny klubb og slått til i den?

Den siste er ikke rettet direkte til deg, men det har etterhvert blitt en del folk som kritiserer talentarbeidet i klubben....så har du noen svar på dette så venter jeg i spenning.

Du får ikke svar på dette denne gangen heller Raggen, akkurat som for en uke siden.
Dette er en gutt som har gått på NTG og er sur/frustert for han sitter å rånter i en 5 div klubb da han ikke er bedre.
Dette sinnet må gå ut over noen så hvorfor da ikke ta A laget til KIL, dette er en like idiotisk og pinlig tråd som sist den endte med advarsler og bråk....
En annen ting jeg ikke skjønner er at man gidder å ta denne diskusjonen om dette emne hver gang Kil taper en kamp :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 00:52 
Svarer i morgen! Nå er det natta!

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 00:53 
Klubbdirektør

Hadde nok vært bitter selv jeg, skulle jeg betalt over 100 høvdinger for å utvikle meg til en middels 3div spiller....

Profile  

PostPosted: 08 May 2007, 02:20 
Raggen wrote:
Jeje wrote:

.....Du skulle nok satset på hockey`n, Fremming!

Jeg kom dit, så gadd jeg ikke lese lenger.......mulig du har noen bra poenger i all denne teksten, men når du skal latterliggjøre folk som gang på gang beviser at de faktisk er gode nok, så gidder jeg rett og slett ikke bry meg med hva du skriver.

KIL spilte seg for noen år siden til kvalifisering for Tippeligaen med dårligere mannskap enn det de har i dag, men for enkelte er tydeligvis ikke gutta våre god nok før de kan spassere rett inn på Real Madrid.

dårligere mannskap hadde di før ? hallo? Når du vurderer en spillerstall? Vurderer du den ut ifra papiret. Når du skal vurdere en stall så gjør du det utifra ferdigheter og enkelte spillere. Taktikk og trener. Det hjelper ikke om spillerne er gode på papiret når di ikke fungerer sammen. Skulle ønske noen av dere hadde peiling på fotball !!

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 02:23 
Janko wrote:
Kil hadde nok hatt mange bra juniorer hvis de hadde et eget junior lag. Med bare spillere fra Kongsvinger. Hvis dem skal være med i a stallen må man betale proff lisens og det er dyrt. Derfor er det ikke så mange som for sjansen. Men dem har da noen som ligger i grense land til å komme opp i stallen.

Må legge til at en profflisens koster rundt 750 kr :P vist du sier at KIL ikke har råd til det. Så er de uffatteli fattig. Dårli påstand ! hehe

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]