KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 Jul 2025, 01:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 11:24 

Intervju med Per: http://www.svenskafans.com/fantv/player ... &clip=1679

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 11:41 
Grævling

Se det ja.....så ikke ut til at han likte seg, vil nok hjem til Vinger så fort som mulig ;-)

....og hva med denne:

http://www.svenskafans.com/fantv/player ... &clip=1681

"Kongsvinger har et bra lag".........hilsen Bernt "albuen" Hulsker :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 13:34 
Klubbdirektør

KOngsivnger har alltid ligget i toppen av Superettan?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 14:01 
Grævling

jupp.....ligger rett bak Ørnen IF og IFK Chattabærj på tabellen....nå må du følge med gutt :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Nov 2006, 20:04 

Ja, Bernt Hulsker är en go gutt haha.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 11:44 
Kaptein

Ja, ja, da blir han vel solgt: http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=21109

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 12:30 
Grævling

Ja....det lover jo ike godt....for de av oss som også ser vedien av å ha gode spillere på laget....i stedet for å sende dem bort for lommerusk!! Spennt på hva AIK kan komme til å tilby oss for Rønning. Men det er vel noe vi aldri kommer til å få høre uansett :-(

Tenk for et lag vi kunne hatt neste sesong hvis alle vi mistet i fjor, og alle som nå kan komme til å bli borte, fortsatt hadde blitt i KIL:

Persson

Jaakko - Ryen - Rønning - Byfuglien

Nystuen - Stormoen - Berg-Hansen

Pelu - Gundersen/Samuelsson - Kalsæg

......smells like opprykk av disse gutta!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 12:39 
Grævling

http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Ar ... cleID=2006\11\23\3978

Det er bare å banke i bordet og kreve masse penger!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 15:13 
Klubbdirektør

Blir meget skuffet om Rønning forlater klubben for noe mindre enn 2 mill.. Uansett skuffet dersom han forlater klubben, men dersom han skulle forsvinne syns jeg det er fint at han reiser til Sverige..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 15:39 
Kaptein

Jeg synes dette er et vanskelig spørsmål. Kontrakten hans går ut etter neste sesong, og mulighetene er store for at han da vil forsvinne. Spesielt i lys av at Rosenborg har vist interesse og at han nå har gjort det så bra i AIK. Da er det ikke realistisk å tro at han forlenger kontrakten. Han har helt sikkert ambisjoner om å spille på høyest mulig nivå. Og da er 10.000kronersspørsmålet: Har KIL råd til å takke nei til 2-3 mill for en spiller de ikke får et øre for etter sesongen? Med andre ord, er det verdt 2-3 mill at Per Verner spiller en sesong for KIL?

Vi må stikke fingeren i jorda og innse at KIL er en fattig klubb som er avhengig av spillersalg. Selv om hjertet mitt vil at han skal fullføre kontrakten med KIL, sier fornuften at KIL må selge hvis de får et bud på 2-3 mill.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 16:33 
Kaptein

EB wrote:
Ja, jeg er enig i det. Vi er avhengig av å selge spillere, men ikke på billigsalg. Og AIK og Rævbk er stor klubber som har penger nok til å betale. Men et opprykk til Tippeligaen er mer verdt enn de 2-3 mill vi eventuelt skulle få nå. Da snakker vi om 10-15 mill mer til klubben. Derfor mener jeg vi heller burde satse eller minst få 5 mill for en så god spiller, og det samme gjelder for Gundersen. (Men her skal vel faren hans også ha litt)

Men har KIL råd til å gamble på at vi skal rykke opp?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 16:44 
Klubbdirektør

her kan dere lese om AIK penger http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=21106

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 17:10 
Forumlegende

Jeg mener man med de åpenbare økonomiske forskjellene det er med å selge seg til fant kontra å satse på opprykk ikke er noen tvil om at man bør gå for opprykk. Men må tørre å satse friskt og offensivt skal man lykkes. Og skal vi en divisjon opp er det i år eller neste år det må skje. Ikke minst i forbindelse med utvidelsen av Tippeligaen i 2009. Er vi ikke med i opprykkskampen de neste par årene er jeg redd vi aldri får oppleve det mer.

Men det er klart, slenger AIK 5 mill på bordet er det vanskelig å si nei. Klarer man da nok en gang å erstatte nøkkelspillere på en god måte?

Det er interessante tider for KIL Toppfotball...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 19:03 
Kaptein

Karlsen wrote:
Jeg mener man med de åpenbare økonomiske forskjellene det er med å selge seg til fant kontra å satse på opprykk ikke er noen tvil om at man bør gå for opprykk. Men må tørre å satse friskt og offensivt skal man lykkes. Og skal vi en divisjon opp er det i år eller neste år det må skje. Ikke minst i forbindelse med utvidelsen av Tippeligaen i 2009. Er vi ikke med i opprykkskampen de neste par årene er jeg redd vi aldri får oppleve det mer.

Men det er klart, slenger AIK 5 mill på bordet er det vanskelig å si nei. Klarer man da nok en gang å erstatte nøkkelspillere på en god måte?

Det er interessante tider for KIL Toppfotball...

Gud hvor glad jeg er for at du aldri ble ordfører, Karlsen. Men et slikt lemfeldig forhold til økonomistyring hadde Kongsvinger kommune vært enda mer ute å kjøre økonomisk enn de er. For å sette det litt på spissen, kan 2-3 mill være et være eller ikke være for KIL. Det er utrolig mye penger for en klubb som KIL. Så du vil spille russisk rullet med klubben? Nei, stikk fingeren i jorda: Rønning har en sesong igjen av kontrakten, og ingen ting tyder på at han forlenger den. Og kom ikke å si at et opprykk er avhengig av en midtstopper! Det er vel den enkleste posisjonen på bana å erstatte. Vi trodde jo Jaakko var uerstatelig, men han var glemt før seriestart...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 19:19 
Forumlegende

Hvor har jeg skrevet at opprykk avhenger av en midtstopper? Ser litt større på dette. Nå må vi nok en gang "begynne på nytt" og bygge et nytt lag dersom vi mister folk som Rønning, Gundersen etc. Og da blir det gjerne stillstand og midt på tabellen jag. Samkjøing av nytt lag, noe som tar tid. Og det er jo dette vi driver med hvert år, erstatter halve 11ern. Hadde man klart å holde på omtrent samme laget i en treårsperiode ville mulighetene for opprykk blitt større.

Skal man lykkes, det være seg i næringslivet eller med en fotballklubb, så må man tørre å satse. Man oppnår ihvertfall intet om man ikke prøver.

Når det gjelder kommunal økonomistyring stiller det seg annerledes idet man her snakker om skattebetalernes egne penger. Man sløser ikke med de! (Jepp, lag gjerne en egen tråd om kommuneøkonomi, da blir jeg med på debatten :P)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]