KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 17:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 13:37 
Grævling

Faen......kom til å tenke på en annen ting her nå. Løkkelaget mitt på Kongsvinger kommer til å få seg en real knekk neste år. Nå har jo både Stormoen og Smolinski forsvunnet fra gata jeg holder til i når jeg er på Vinger. Tror nesten bestemodern også må bidra på det laget i 2008 slik det ser ut nå :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 13:41 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Siste nytt fra sjefen http://www.glomdalen.no/kil/article3146736.ece hente inn 1-3 profiler høres da lovende ut.. Vel da vet man hva Stormoen har i lønn neste år :lol:

Jeg liker veldig godt det Nysæter sier i papirblekka i dag om at de ikke er interesserte i å betale agenter.

Spillere og agenter som kun tenker penger får finne på noe annet. Unga talenter som vil utvikle seg som spillere først og fremst er det KIL Bør se etter.

I så måte er kanskje svenske spillere mer edruelige enn norske?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 14:11 
Saftblander

Kil tar ikke vare på lokale talenter, se hvor lite spilletid de "unge, lovende" spillerne har fått, Kil lar dem ikke få tillit, Linstad ble banens beste i en a-kamp, men hvor var han neste kamp, jo benken. det er ille hvor lite Kil tar vare på de unge, håpløs klubb og bli god i. Det er lettere og komme fra en annen klubb og få tillit, enn komme fra lokalt lag. Skjerp dere kil, skam!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 14:21 
Forumlegende

Sylling i Strømsgodsets søkelys.....

Generelt - når man får 15-20 tusen i KIL-tilbud og kanskje 40 hos en konkurrent - så velger man konkurrenten dersom man ikke har spesielle forhold til KIL eller distriktet.

Tja - pengene avgjør det meste. Dette er jo "markedet".
Hvorfor skulle fotball holdes utenfor det om det skal være slik ellers?
Synd, men sant.

Dette er ofte ikke annet enn at man handler de samme produktet / de samme tjenestene (med samme kvalitet) - der det er billigst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 15:01 
Klubbdirektør

Joda at Sylling er i Godset sitt søkelys er ikke fremmet men han har store sko å fylle samt man så hvordan karrieren til Kalsæg har utviklet seg "en klart bedre spiller" en Sylling da han gikk fra KIL... Lønn er klart viktig og det er sikkert greit å heve god lønn å spille 2 div for et tippeligalag et par år men karrieren får jo ikke akkurat noe løft men smaken er som baken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 16:01 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Joda at Sylling er i Godset sitt søkelys er ikke fremmet men han har store sko å fylle samt man så hvordan karrieren til Kalsæg har utviklet seg "en klart bedre spiller" en Sylling da han gikk fra KIL... Lønn er klart viktig og det er sikkert greit å heve god lønn å spille 2 div for et tippeligalag et par år men karrieren får jo ikke akkurat noe løft men smaken er som baken.

Det er sant. Men av de som har forlatt KIL de siste årene (om han da drar), så er Syllingen den mest "offensive" av dem som spillertype og sannsynligvis også som persontype.

Derfor kan han klare det bedre, men ikke sikkert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 16:46 
Grævling

lurer wrote:
Kil tar ikke vare på lokale talenter, se hvor lite spilletid de "unge, lovende" spillerne har fått, Kil lar dem ikke få tillit, Linstad ble banens beste i en a-kamp, men hvor var han neste kamp, jo benken. det er ille hvor lite Kil tar vare på de unge, håpløs klubb og bli god i. Det er lettere og komme fra en annen klubb og få tillit, enn komme fra lokalt lag. Skjerp dere kil, skam!!!!

Resten av verden får tydelig frem bedre spillere enn vi gjør lokalt. "Unga" i Glåmdalsdistriktet får slutte med sytingen og heller trene for å bli gode nok så de får flere sjanser. Vi bedriver toppfotball, prøver i det minste så godt vi kan.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 18:07 
Forumlegende

Raggen wrote:
lurer wrote:

Resten av verden får tydelig frem bedre spillere enn vi gjør lokalt. "Unga" i Glåmdalsdistriktet får slutte med sytingen og heller trene for å bli gode nok så de får flere sjanser. Vi bedriver toppfotball, prøver i det minste så godt vi kan.

Helt enig Raggen. Egentrening er grunnlaget for å bli god. Jeg er ofte i storhallen. Det som gleder meg er at jeg så og si hver eneste gang jeg er der ser gutter fra Toppfotballens jr lag der utenom lagtreninger. De finner seg en liten ledig flekk et eller annet sted og leker med kula. Med sånn treningsiver vil de før eller senere få sjansen. Samtidig som ingen skal få sjansen før de er gode nok og klare for det. Om 3-4 år er jeg rimelig sikker på at vi har fått fram 2-3 nye kvalitetspillere til a-stallen. Fra Vinger.

KIL Fotball har videre lagt et godt grunnlag for spillerutvikling. Så om 10 år bør KIL fortsatt være i et av landets to øverste divisjoner. Og det er realistisk at noen av de spillerne er lokale.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 18:50 
Materialforvalter

ivo wrote:
Sylling i Strømsgodsets søkelys.....

Hvor har du dette fra?
Sylling er da fostret opp i Mjøndalen, og det vil medføre dødsstraff om han skulle sette sine bein på Marienlyst...
Og så dum kan han ikke være...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 19:09 
Klubbdirektør

Ja, det tenkte jeg med det samme også.. ville vært merkelig hvis han valgte Godset isåffal.. men så var det dette med penger da.. og pr dags dato er SIF et tippeligalag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 19:10 
Klubbdirektør

pokermoen wrote:
Var en gammel kjenning av KIL i fjor som har besøkt benken til AIK i år, som var en liten svipptur innomn i dag. .. Og etter hva jeg forstod, var han ikke her på besøk... :lol: :lol: :lol:

Er det sant? Det hadde vært helt fantastisk! Da får vel endelig Guiomar muligheten på høyrebacken, og plutselig har vi en forsvarsfirer som kun Pelu kan bryte gjennom. Og Pelu befinner seg vel fortsatt på vinger. Med andre ord. Null baklengs i 2008! :)

Men skal vel ikke ta noen gleder på forskudd her...

Noen som har noe mer om disse ryktene?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 20:17 
Saftblander

det er vel noen som satser mye og bruker masse egentreningstimer, men det har vel strengt tatt ikke noe med at Kil har ikke tro på sine talenter for dem får jo ikke særlig spille tid, nevn noen lokale fra glåmdalsdistriktet, og vinger selvsagt som har lykkes i Kil systemet. KIL TAR IKKE VARE PÅ TALENTER FRA HVERKEN KIL ELLER ANDRE LOKALE KLUBBER!!!!!!!!!!
dere vet ikke hva og hvordan det jobbes i andre klubber enn kil, tydligvis.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 20:26 
Grævling

Haff......denne diskusjonen gidder jeg ikke ta flere ganger!

Vi driver med toppfotball, dermed skal du til enhver tid bruke de beste spillerene du har i stallen. Og da er det ett fett om de er født og oppvokst på Vennersberg eller Kabul. Selvfølgelig hyggelig om vi hadde hatt mengder av spillere som var gode nok i lokalmiljøet, men slik er det dessverre ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 20:30 
Klubbdirektør

lurer wrote:
det er vel noen som satser mye og bruker masse egentreningstimer, men det har vel strengt tatt ikke noe med at Kil har ikke tro på sine talenter for dem får jo ikke særlig spille tid, nevn noen lokale fra glåmdalsdistriktet, og vinger selvsagt som har lykkes i Kil systemet. KIL TAR IKKE VARE PÅ TALENTER FRA HVERKEN KIL ELLER ANDRE LOKALE KLUBBER!!!!!!!!!!
dere vet ikke hva og hvordan det jobbes i andre klubber enn kil, tydligvis.

Fredrik Eriksen, Kai Olav Ryen, Lars Erik Fremming, Harald Stormoen, Patrick Holtet og Rotta Rolf er jo noen av de seneste. Kunne nevnt flere selvsagt, men jeg misstenker at du ikke har like mange år på baken som gjennomsnittet her inne og derfor kanskje ikke husker så veldig lang tilbake.

Greit at Lindstad var bra i et par kamper denne sesongen, men med den skadestatistikken han kan vise til er det vel ikke rart at han ikke har fått så mange sjanser? Men han er en god spiller og kommer sikkert til å få flere sjanser neste sesong. Det samme gjør sikkert også Krogh.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 20:31 
Forumlegende

Toppfotball dreier seg om kun en eneste ting: Resultater. Da bruker man de som er gode nok. Om talentene blir gode nok får de sjansen. Man har tatt ett steg ved å tilby et par av dem kontrakt om jeg har forstått det rett. Grunnen er ikke at de er fra Vinger, grunnen er at de blir ansett som gode nok.

Denne diskusjonen er tatt før ja.. Og det er liten vits i å diskutere ettersom alle "talentene" som ikke fikk sjansen i KIL heller ikke spiller i andre toppklubber. Det sier mer om "talentene" enn klubben..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]