KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Feb 2025, 19:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 06 Jan 2025, 09:05 
Trener

Syns Holtan er en mye bedre spiss enn Kapskarmo, så gjør meg ingenting.

Gerson får ikke ny kontrakt. Litt merkelig.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2025, 10:53 
Forumlegende

Har det kommet noen oversikt over treningskamper? Så noe om kamp mot Eidsvold Turn i starten av Februar, men må vel være noe før det?

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2025, 12:47 
Reserve

https://www.kil.no/nyheter/slik-blir-op ... ingskamper

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2025, 01:33 
Trener

Kapskarmo hadde nok passet best i Hødd han.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2025, 05:03 
Trener

Verdens kjedeligste fotballmåned (januar) er offisielt snart over.
For KIL sin del ser det lyst ut.......Ja med tanke på all negativiteten i fjor....(vel fortjent sådan, og ikke minst fra undertegnede sjøl), så får vi prøve å snu det til noe positivt i år.
Vi har tatt en nødvendig opprydding i stallen, ikoner eller ei.
Flere er tilbake fra skader og kan nesten regnes som forsterkninger i seg selv. Sommerens signeringer får en full oppkjøring.
I fjor manglet det mye.......men ingenting av det er uangripelig.
-Det går an å sette opp et mer forutsigbart system. Mer kontinuitet.
-Spillere ute av form kan få en "bedre" vår denne sesongen.
-Det er ikke umulig å jobbe med det defensive..
-Det er ikke umulig å luke ut personlige feil og komiske selvmål.
-Wennberg og teamet har fått et år med kjøtt på beina.
-Det er til og med mulig å flytte spillere tilbake i de posisjonene de er vant til (Wennberg, do you hear me?)

Supportere skriker etter forsterkninger, men det er egentlig kun i forsvar det er prekært.
Det er antageligvis de samme supporterne som synes det er krise at flere av KIL-spillerne ikke fikk fornyet kontrakt, samtidig som de klaget høylytt på innsatsen deres i fjor.
Og spillerne som ble hentet i januar var vel egentlige ikke sååååå mye bedre enn de som ble hentet nærmere seriestart?
Tålmodighet er en dyd når man representerer en liten klubb.
Selv venter jeg heller på en god signering som sitter på gjerdet i mars, enn en semi-motivert "hadde et godt fotballnavn i 2015, og trapper nå ned for å kombinere fotball og familieliv, samtidig som de suger lønningsposen tom, nettopp fordi de hadde et godt fotballnavn tidligere"-type spillere.

Hittil ser muligens en førsteellever slik ut?

Strømberg (trenger ny andrekeeper)

Arendrup - Holme - Lysgård - Nilsson (backuper i ungguttene Mbow og Tenden......her må man ha noe inn).

Grundt - Holter - Dybevik (backuper i Taylor, Gjestrøm, Trengesreid og Damhaug).

Vinjor - Holtan - Haren (backuper i Williams, Langrekken, Sandstad, Christiansen og Ärling).

Å få Vinjor og Holtan inn på laget blir nesten som nysigneringer å regne. Det samme med Gjestrøm når han får en hel (skadefri) oppkjøring.
Dybevik ble hentet i sommer og er kvalitet når han spiller i vant posisjon. Ärling ble hentet skadet i sommer og har gått litt under radaren. Men han er en spiller jeg har store forventninger til. Det kan potensielt være et scoop.
Grundt og Williams med ytterligere steg? Slår omsider Lysgård igjennom?
Holter og Strömberg tilbake til nogenlunde vant nivå etter en svak fjorårssesong?

Mitt usikkerhetsmoment er Holme..........jeg venter vel egentlig bare på at budet skal komme.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2025, 15:01 
Klubbdirektør

maggot wrote:
Verdens kjedeligste fotballmåned (januar) er offisielt snart over.
For KIL sin del ser det lyst ut.......Ja med tanke på all negativiteten i fjor....(vel fortjent sådan, og ikke minst fra undertegnede sjøl), så får vi prøve å snu det til noe positivt i år.
Vi har tatt en nødvendig opprydding i stallen, ikoner eller ei.
Flere er tilbake fra skader og kan nesten regnes som forsterkninger i seg selv. Sommerens signeringer får en full oppkjøring.
I fjor manglet det mye.......men ingenting av det er uangripelig.
-Det går an å sette opp et mer forutsigbart system. Mer kontinuitet.
-Spillere ute av form kan få en "bedre" vår denne sesongen.
-Det er ikke umulig å jobbe med det defensive..
-Det er ikke umulig å luke ut personlige feil og komiske selvmål.
-Wennberg og teamet har fått et år med kjøtt på beina.
-Det er til og med mulig å flytte spillere tilbake i de posisjonene de er vant til (Wennberg, do you hear me?)

Supportere skriker etter forsterkninger, men det er egentlig kun i forsvar det er prekært.
Det er antageligvis de samme supporterne som synes det er krise at flere av KIL-spillerne ikke fikk fornyet kontrakt, samtidig som de klaget høylytt på innsatsen deres i fjor.
Og spillerne som ble hentet i januar var vel egentlige ikke sååååå mye bedre enn de som ble hentet nærmere seriestart?
Tålmodighet er en dyd når man representerer en liten klubb.
Selv venter jeg heller på en god signering som sitter på gjerdet i mars, enn en semi-motivert "hadde et godt fotballnavn i 2015, og trapper nå ned for å kombinere fotball og familieliv, samtidig som de suger lønningsposen tom, nettopp fordi de hadde et godt fotballnavn tidligere"-type spillere.

Hittil ser muligens en førsteellever slik ut?

Strømberg (trenger ny andrekeeper)

Arendrup - Holme - Lysgård - Nilsson (backuper i ungguttene Mbow og Tenden......her må man ha noe inn).

Grundt - Holter - Dybevik (backuper i Taylor, Gjestrøm, Trengesreid og Damhaug).

Vinjor - Holtan - Haren (backuper i Williams, Langrekken, Sandstad, Christiansen og Ärling).

Å få Vinjor og Holtan inn på laget blir nesten som nysigneringer å regne. Det samme med Gjestrøm når han får en hel (skadefri) oppkjøring.
Dybevik ble hentet i sommer og er kvalitet når han spiller i vant posisjon. Ärling ble hentet skadet i sommer og har gått litt under radaren. Men han er en spiller jeg har store forventninger til. Det kan potensielt være et scoop.
Grundt og Williams med ytterligere steg? Slår omsider Lysgård igjennom?
Holter og Strömberg tilbake til nogenlunde vant nivå etter en svak fjorårssesong?

Mitt usikkerhetsmoment er Holme..........jeg venter vel egentlig bare på at budet skal komme.

Kil trenger en keeper pluss en på midtbanen. En med litt mer muskler en de vi har nå. En som kan styre og ta tak i spillet når det butter. En som tørr å rope litt, en kaptein. Enda kunne dem rydde opp litt mer av de som er på benken.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2025, 12:04 
Klubbdirektør

En gammel kjenning tilbake da. For håpe han overbeviser mellom stengene.

Profile  

PostPosted: 12 Feb 2025, 14:27 
Klubbdirektør

Begynner å bli kjedelig å vente på nysigneringer, selv om dette er helt normalt når det gjelder KIL. Skulle gjerne hatt på plass noen nye spillere, spesielt i forsvar.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 12 Feb 2025, 19:03 
Klubbdirektør

gonzo99 wrote:
Begynner å bli kjedelig å vente på nysigneringer, selv om dette er helt normalt når det gjelder KIL. Skulle gjerne hatt på plass noen nye spillere, spesielt i forsvar.

Har vert noen ungutter å trent med Kil. Men dem kommer vel gratis. Kommer vel noen spillere som er skadet. Gratis det. Hørte på Berstad i går. Han har savna et par vinner typer på Kil de siste 6 årene. Det har vel mange gjort.

Profile  

PostPosted: 13 Feb 2025, 15:46 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Har vert noen ungutter å trent med Kil. Men dem kommer vel gratis. Kommer vel noen spillere som er skadet. Gratis det. Hørte på Berstad i går. Han har savna et par vinner typer på Kil de siste 6 årene. Det har vel mange gjort.

Berstad har utvilsomt et poeng.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 14 Feb 2025, 15:57 
Trener

Jeg synes det er greit med noen unggutter på prøvespill. De er et supplement.
Skal KIL først legge en haug med penger på bordet, da er spillerne såpass gode at de ikke trenger prøvespill for å få plass i stallen.

Jeg synes KIL har vært gode på å hente spillere sent i vinduet. Som jeg sier "et eller annet sted" over her; jeg vil heller vente på en god spiller i mars, enn stallfyll i januar.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2025, 14:40 
Klubbdirektør

maggot wrote:
Skal KIL først legge en haug med penger på bordet, da er spillerne såpass gode at de ikke trenger prøvespill for å få plass i stallen.

Jeg synes KIL har vært gode på å hente spillere sent i vinduet. Som jeg sier "et eller annet sted" over her; jeg vil heller vente på en god spiller i mars, enn stallfyll i januar.

Er greit med unge spillere. Men hvor mange av dem skal vi ha på benken. Sitter noen av dem der nå, som knapt nok er gode nok. Og dem blir ikke bedre når dem ikke har noen å se opp til. Rykker ikke opp vis dem ikke for tak i noen vinner skaller.

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2025, 02:28 
Trener

Janko wrote:
maggot wrote:

Er greit med unge spillere. Men hvor mange av dem skal vi ha på benken. Sitter noen av dem der nå, som knapt nok er gode nok. Og dem blir ikke bedre når dem ikke har noen å se opp til. Rykker ikke opp vis dem ikke for tak i noen vinner skaller.

De fleste lagene har jo en miks av utviklingsspillere/juniorer og klare utfordrere på benken. Særlig i disse treningskampene.
Lyn gjorde akkurat det samme i dag.

Vinnerskalle er jo et særs vidt begrep KIL-supportere har snakket om i årevis. Hva slags konkrete egenskaper er man egentlig ute etter?
Vi har da hatt noen "vinnerskaller" i stallen opp igjennom historien, og det er ikke alle typene jeg sikler etter og få inn i stallen igjen :roll:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]