maggot wrote:
Verdens kjedeligste fotballmåned (januar) er offisielt snart over.
For KIL sin del ser det lyst ut.......Ja med tanke på all negativiteten i fjor....(vel fortjent sådan, og ikke minst fra undertegnede sjøl), så får vi prøve å snu det til noe positivt i år.
Vi har tatt en nødvendig opprydding i stallen, ikoner eller ei.
Flere er tilbake fra skader og kan nesten regnes som forsterkninger i seg selv. Sommerens signeringer får en full oppkjøring.
I fjor manglet det mye.......men ingenting av det er uangripelig.
-Det går an å sette opp et mer forutsigbart system. Mer kontinuitet.
-Spillere ute av form kan få en "bedre" vår denne sesongen.
-Det er ikke umulig å jobbe med det defensive..
-Det er ikke umulig å luke ut personlige feil og komiske selvmål.
-Wennberg og teamet har fått et år med kjøtt på beina.
-Det er til og med mulig å flytte spillere tilbake i de posisjonene de er vant til (Wennberg, do you hear me?)
Supportere skriker etter forsterkninger, men det er egentlig kun i forsvar det er prekært.
Det er antageligvis de samme supporterne som synes det er krise at flere av KIL-spillerne ikke fikk fornyet kontrakt, samtidig som de klaget høylytt på innsatsen deres i fjor.
Og spillerne som ble hentet i januar var vel egentlige ikke sååååå mye bedre enn de som ble hentet nærmere seriestart?
Tålmodighet er en dyd når man representerer en liten klubb.
Selv venter jeg heller på en god signering som sitter på gjerdet i mars, enn en semi-motivert "hadde et godt fotballnavn i 2015, og trapper nå ned for å kombinere fotball og familieliv, samtidig som de suger lønningsposen tom, nettopp fordi de hadde et godt fotballnavn tidligere"-type spillere.
Hittil ser muligens en førsteellever slik ut?
Strømberg (trenger ny andrekeeper)
Arendrup - Holme - Lysgård - Nilsson (backuper i ungguttene Mbow og Tenden......her må man ha noe inn).
Grundt - Holter - Dybevik (backuper i Taylor, Gjestrøm, Trengesreid og Damhaug).
Vinjor - Holtan - Haren (backuper i Williams, Langrekken, Sandstad, Christiansen og Ärling).
Å få Vinjor og Holtan inn på laget blir nesten som nysigneringer å regne. Det samme med Gjestrøm når han får en hel (skadefri) oppkjøring.
Dybevik ble hentet i sommer og er kvalitet når han spiller i vant posisjon. Ärling ble hentet skadet i sommer og har gått litt under radaren. Men han er en spiller jeg har store forventninger til. Det kan potensielt være et scoop.
Grundt og Williams med ytterligere steg? Slår omsider Lysgård igjennom?
Holter og Strömberg tilbake til nogenlunde vant nivå etter en svak fjorårssesong?
Mitt usikkerhetsmoment er Holme..........jeg venter vel egentlig bare på at budet skal komme.
Kil trenger en keeper pluss en på midtbanen. En med litt mer muskler en de vi har nå. En som kan styre og ta tak i spillet når det butter. En som tørr å rope litt, en kaptein. Enda kunne dem rydde opp litt mer av de som er på benken.