KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 May 2024, 21:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stabæk - Kongsvinger.
PostPosted: 01 May 2024, 02:06 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 846
Skogens helter mot Bærum Blærum 8) .

Dette tror jeg blir en åpen kamp. Jeg er helt overbevist om at Kongsvinger står nærmere Stabæk (kvalitetsmessig) enn noen gang på denne siden av millennium.
Nå kan vi jo også "høstene fruktene" av at KIL gav lugn f.... i cupen.
Stabæk reiser til Alta i morgen, mens Kongsvinger har fri. Vi får håpe på en laaaang og seig flytur og 120 minutter i beina.
Forrige seriekamp mellom klubbene endte forøvrig med høylytt sutring fra Stabæk, grunnet spill i Storhallen på Vinger.
Man skulle visst ikke spille innendørs i august sa klubben som selv spilte i en plastikkhall på Fornebu. Nå spiller de på Nadderud igjen, og har gjort det i flere sesonger........(Nadderud stadion er selv en vits i Norges mest pompøse nabolag).

Start fikk kjørt seg forrige runde. Nysigneringene våre begynner virkelig og vise muskler, og det er gøy.
Nå er også Gjerstrøm og Holtan på gang.

Dette kan bli spennende og jevnt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2024, 23:19 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Jeg trur ikke Stabæk sleit seg ut i dag, selv om de holdt på å bytte seg bort etter 75 min. Jeg regner også med at 90% av stallen deres er heltidsspillere, og da er det lettere å restituere

Hadde vi hatt Krogh Gerson tilgjengelig, hadde jeg hatt gode forhåpninger om poeng mot både Stabæk og vif. Dessverre ser det ut til å være langvarig for hans del. Orri har spilt seg opp bra de siste kampene, men en fembackslinje med Krogh Gerson, Orri og Holmé sentralt tror jeg de fleste vil slite med å bryte ned. Håper Holtan gjør stormskritt på trening denne uka.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2024, 23:54 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 846
Tilhenger wrote:
Jeg trur ikke Stabæk sleit seg ut i dag, selv om de holdt på å bytte seg bort etter 75 min. Jeg regner også med at 90% av stallen deres er heltidsspillere, og da er det lettere å restituere

Hadde vi hatt Krogh Gerson tilgjengelig, hadde jeg hatt gode forhåpninger om poeng mot både Stabæk og vif. Dessverre ser det ut til å være langvarig for hans del. Orri har spilt seg opp bra de siste kampene, men en fembackslinje med Krogh Gerson, Orri og Holmé sentralt tror jeg de fleste vil slite med å bryte ned. Håper Holtan gjør stormskritt på trening denne uka.


Det er nå en seig tur midtukes lell. Vi satser på slitne hoder og litt halv-tunge bein 8) .
(Vi tar det vi får).

Hva feiler det Krogh? Strekk?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2024, 16:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg trur ikke Stabæk sleit seg ut i dag, selv om de holdt på å bytte seg bort etter 75 min. Jeg regner også med at 90% av stallen deres er heltidsspillere, og da er det lettere å restituere

Hadde vi hatt Krogh Gerson tilgjengelig, hadde jeg hatt gode forhåpninger om poeng mot både Stabæk og vif. Dessverre ser det ut til å være langvarig for hans del. Orri har spilt seg opp bra de siste kampene, men en fembackslinje med Krogh Gerson, Orri og Holmé sentralt tror jeg de fleste vil slite med å bryte ned. Håper Holtan gjør stormskritt på trening denne uka.


Det er nå en seig tur midtukes lell. Vi satser på slitne hoder og litt halv-tunge bein 8) .
(Vi tar det vi får).

Hva feiler det Krogh? Strekk?


I "På ballen" ble det etter kampen mot Egersund referert til at han sleit med vonde bein. Forhåpentligvis holder det med noen ukers hvile.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2024, 14:40 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
Tilhenger wrote:
Jeg trur ikke Stabæk sleit seg ut i dag, selv om de holdt på å bytte seg bort etter 75 min. Jeg regner også med at 90% av stallen deres er heltidsspillere, og da er det lettere å restituere

Hadde vi hatt Krogh Gerson tilgjengelig, hadde jeg hatt gode forhåpninger om poeng mot både Stabæk og vif. Dessverre ser det ut til å være langvarig for hans del. Orri har spilt seg opp bra de siste kampene, men en fembackslinje med Krogh Gerson, Orri og Holmé sentralt tror jeg de fleste vil slite med å bryte ned. Håper Holtan gjør stormskritt på trening denne uka.



Forsvaret har vel ikke vert så bra som mot start. Så Krogh Gerson var ikke savnet i det hele tatt. Håpe dem starter med de 11 som startet mot Start.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2024, 21:27 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Janko wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg trur ikke Stabæk sleit seg ut i dag, selv om de holdt på å bytte seg bort etter 75 min. Jeg regner også med at 90% av stallen deres er heltidsspillere, og da er det lettere å restituere

Hadde vi hatt Krogh Gerson tilgjengelig, hadde jeg hatt gode forhåpninger om poeng mot både Stabæk og vif. Dessverre ser det ut til å være langvarig for hans del. Orri har spilt seg opp bra de siste kampene, men en fembackslinje med Krogh Gerson, Orri og Holmé sentralt tror jeg de fleste vil slite med å bryte ned. Håper Holtan gjør stormskritt på trening denne uka.



Forsvaret har vel ikke vert så bra som mot start. Så Krogh Gerson var ikke savnet i det hele tatt. Håpe dem starter med de 11 som startet mot Start.


Holter har vært god hele våren han, men akkurat på midtstopperplass velger jeg Krogh Gerson. Vel å merke hvis han er i form.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 10:22 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 778
Location: Tråstad
Vinjor ferdig resten av sesongen. Røket både korsbåndet og menisken. Tragisk


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 16:32 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 778
Location: Tråstad
Jaja, 3-0 etter 30 min. Stabæk har vel ikke hatt 3 sjanser engang.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 16:48 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 778
Location: Tråstad
Og vondt blir verre, Holter rødt kort, alt for treg. Skulle vel tru at Mbow er en bedre midtstopper men hva faen veit jeg, nå går jeg ut i sola. Takk gud for at jeg ikke tok turen til Nadderud


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 16:57 
Online
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1024
Location: Oslo
Så vel nå at Holter blir for treig bak der ja. Startet jo så lovende dette, men selvfølgelig skårer Stabæk på alt etter overtaket vi hadde i tillegg til rødt kort.
Nå er det bare å begrense tapet ser det ut til dessverre....


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 17:15 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 778
Location: Tråstad
Ser på flashscore at det er 5-0. Lmao, hva faen. Nå er det bare å glemme denne kampen. Seier mot Rævfoss så er det 2 poeng i snitt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 17:37 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 846
Drublic wrote:
Og vondt blir verre, Holter rødt kort, alt for treg. Skulle vel tru at Mbow er en bedre midtstopper men hva faen veit jeg, nå går jeg ut i sola. Takk gud for at jeg ikke tok turen til Nadderud


Mbow brukte vel cirka 3 minutter av 2.omgangen på å vise hvorfor han ikke er i start-oppstillingen han heller.

Gud for en amatør-kamp fra ende til annen.
Vi fikk sånn cirka 30 forvarsler på hva som kunne komme i bakrom, bare det første kvarteret.
Stabæk pælmer ballen i bakrom gang på gang, og forsvaret og Strømberg svinser rundt som som hodeløse høns.

Det måtte gå galt.......og når det først gikk galt, så gikk det ordentlig galt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 18:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1372
Location: Auli, Nes
Vanskelig når man har hjerneblødning i forsvaret gang på gang. 4 av målene burde enkelt vært avverget.
Håper dette er en skikkelig «wake-up-call».

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 18:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
Skjedde vel sist vi ledet serien også. Tapte unødvendige kamper da også. Virker som om dem ikke har det i seg til å lede serien. Tror dem er bedre en det dem er.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2024, 19:14 
Online
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1024
Location: Oslo
Isolert sett er det ikke krise å tape mot Stabæk borte (når vant vi der sist ?)
Men det er måten vi faller i gjennom etter en brukbar start som bekymrer. Keeper, forsvar og forsvarsmur ser ikke bra ut i det hele tatt, og framover er det tynt, tynt....

Da er det bare å slikke sårene og håpe på at man får en opptur hjemme mot Raufoss før hatkampen mot Enga 16. mai

Selv om Krogh Gerson rotet fælt sist han spilte håper jeg han snart er tilbake i forsvaret. Forhåpentligvis kan Holtan starte en kamp igjen også !


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group