KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 01:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 06 Mar 2024, 09:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Kampen i går viser vel at det må inn et par mann i forsvar. Ikke heldig å måtte bruke Holter/Langrekken i forsvars-leddet.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 13 Mar 2024, 13:40 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
FFK skal ha lagt inn bud på både Vinjor og Holmè

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 13 Mar 2024, 21:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
gonzo99 wrote:
FFK skal ha lagt inn bud på både Vinjor og Holmè


Uaktuelt å la begge gå ser det ut til, det er bra. Vinjor aleine lar seg nok heller ikke erstatte så tett opptil seriestart.

20 år gammel back fra IFK Göteborg er på prøvespill: https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... rsk-klubb/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 16 Mar 2024, 23:15 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Fikk ikke sett kampen i dag. Noen som kan si noe om prøvespillerne? Ser at Start hadde tenkt å signere Mbow, men at de av en eller annen grunn ombestemte seg. Ser ut til at det er Haren og Moberg vi må sette vår lit til når det gjelder scoringer i år. Hadde håpet at Holtan skulle få noen minutter her, men det dreier tydeligvis. Da spøker det vel for seriestarten for hans del.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 17 Mar 2024, 01:18 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Jeg så kampen og synes det var en rotekamp i den forstand at "snøkaos" på Nadderud-matta, ikke byr opp til fin-dans.
Det var mye frem og tilbake, sjanser begge veier, mye godt spill, kombinert med rot og horrible pasninger.
Dessuten er det jo nok en kamp preget av mye bytter begge veier.

Ang prøvespillere så fant jeg et sitat fra Twitter:
"Jeg har sett nok; Mapenda Mbow må signeres asap. Rolig, trygg og fin med ball, bra fysikk, våken og orientert i egen boks. Her ligger det potensial.
Blir solgt videre for 10 millioner om 2 år.
Heia Start, naturligvis!"

I dag så vi nok både det beste OG det verste hehe. Men det var kanskje ikke "hans kamp" i snøstormen der. Men at det er potensiale der......ja visst.
Jeg vet ikke hvorfor Start forandret mening og lot han gå.......men de har jo "sine problemer".
Han andre backen fra IFK Gøteborg fikk jeg et mye bedre inntrykk av. Veldig spennende spilletype. Virket voksen for alderen.

Vi er faktisk et av de mestskårende lagene i vinter. Men så har vi møtt mye "skit" også. Haren virker som en scoop, og Williams står bak mye av det vi skaper (2 målgivende i dag).
Det bekymrer meg mer at vi lekker som en sil bakover. Det blir et rom mellom offensive backer og midtstoppere som motstanderne utnytter gang på gang.
Det må på plass noe bak der snart.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 17 Mar 2024, 08:57 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
maggot wrote:
Jeg så kampen og synes det var en rotekamp i den forstand at "snøkaos" på Nadderud-matta, ikke byr opp til fin-dans.
Det var mye frem og tilbake, sjanser begge veier, mye godt spill, kombinert med rot og horrible pasninger.
Dessuten er det jo nok en kamp preget av mye bytter begge veier.

Ang prøvespillere så fant jeg et sitat fra Twitter:
"Jeg har sett nok; Mapenda Mbow må signeres asap. Rolig, trygg og fin med ball, bra fysikk, våken og orientert i egen boks. Her ligger det potensial.
Blir solgt videre for 10 millioner om 2 år.
Heia Start, naturligvis!"

I dag så vi nok både det beste OG det verste hehe. Men det var kanskje ikke "hans kamp" i snøstormen der. Men at det er potensiale der......ja visst.
Jeg vet ikke hvorfor Start forandret mening og lot han gå.......men de har jo "sine problemer".
Han andre backen fra IFK Gøteborg fikk jeg et mye bedre inntrykk av. Veldig spennende spilletype. Virket voksen for alderen.

Vi er faktisk et av de mestskårende lagene i vinter. Men så har vi møtt mye "skit" også. Haren virker som en scoop, og Williams står bak mye av det vi skaper (2 målgivende i dag).
Det bekymrer meg mer at vi lekker som en sil bakover. Det blir et rom mellom offensive backer og midtstoppere som motstanderne utnytter gang på gang.
Det må på plass noe bak der snart.



Fædrelandsvennen skriver følgende:
«Spesielt førstnevnte har imponert Starts trenerteam de siste ukene, med sin imponerende fysikk, fart og uredde spillestil som midtforsvarer.

– Mapenda har gjort et veldig godt inntrykk på meg. Det er en spiller med x-faktor, som har råskap i spillet sitt. Jeg synes det er en interessant spiller, sa Start-trener Azar Karadas om unggutten fra Senegal sist uke.

Slik Fædrelandsvennen har skrevet tidligere, har Start de siste ukene vært i forhandlinger med spilleren, hans agenter og Espoirs de Guédiawaye, klubben i hjemlandet, i håp om å komme til enighet om en avtale.

Helomvending

Samtalene ble intensivert etter at Start i forrige uke solgte nøkkelspilleren Luc Mares til eliteserieklubben HamKam for rundt to millioner kroner.

Slik Fædrelandsvennen forstår det, var partene så å si enige om rammene rundt en avtale i forrige uke. Det mest aktuelle skal ha vært et gratis lån ut sesongen med en kjøpsopsjon på rundt én million kroner.

Siden har forhandlingene halt ut i tid.

Nå får Fædrelandsvennen bekreftet at Start har ombestemt seg: De har valgt å ikke gå videre med signeringen av Mapenda Mbow.

– Det blir ingenting av den planlagte signeringen. Det henger sammen med økonomisk usikkerhet i klubben, sier hans agent, Krister Gundersen.

– Mapenda har gjort et godt inntrykk, men basert på en totalvurdering av klubbens situasjon akkurat nå, har vi valgt å ikke gå videre med det på nåværende tidspunkt, tilføyer daglig leder, Sveinung Hedding-Valvik.

Start er i en svært krevende økonomisk situasjon, og risikerer poengtrekk i 1. divisjon dersom egenkapitalen ikke er positiv innen utgangen av juni.

Ettersom det foreløpig ikke foreligger en avklaring med de amerikanske investorene som vil inn i Start, skal styret ha landet på at det per nå ikke er forsvarlig å bruke midler på å hente en uerfaren unggutt i forsvarsleddet.»

Viktig å presisere at han er mest komfortabel som midtstopper, og neppe er vant til verken kunstgress eller snøkaos, så vi fikk nok neppe sett det beste av han på høyrebacken i går. Synes likevel han viste mye interessant, spesielt fysikk og en råskap i egen boks jeg savner hos de andre forsvarsspillerne våre. Start har hatt full kjøpestopp i vinter, sett bort fra Sira Hansen som de hentet fra den lokale 3. divisjonsklubben Mandalskameratene. De har budsjettert med 500k i pluss i år, noe som hjelper lite når de må ha positiv egenkapital ved utgangen av året for å redde lisensen, og ligger 7 mill i minus. Det betyr at det fortsatt er 6,5 mill som må hentes inn på et vis, og at amerikanske investorer per nå er det eneste som kan redde klubben. De har lovet 40 mill for 10 år (ingen enorm sum i året det), men sagt seg villig til å bruke en god del av de 40 millionene nå i starten for å berge klubben. Begge de to tidligere KIL-spillerne Pålerud og Idar Lysgård er på prøvespill der, men de har nok ikke råd til å signere noen av dem før en eventuell avtale med amerikanerne er på plass. Azar Karadas uttalte at de hadde med prøvespillere av to grunner: ha nok spillere på trening og kamp, samt å ha oversikt i markedet hvis de skulle få mulighet til å hente spillere på et senere tidspunkt. Per nå står klubben uten materialforvalter (!), da de ikke hadde råd til å forlenge kontrakta hans.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 17 Mar 2024, 19:05 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Hvis vi får til samme avtale som Start, virker jo risikoen veldig liten. Vil tru han trenger noe tid til tilvenning kontra Ghasem. Blir noen spennende dager nå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 21 Mar 2024, 10:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
De nye draktene ser fine ut. Endelig kvitt de hvite Bryne/Arsenal ermene

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 24 Mar 2024, 21:00 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Vi skaper ikke all verden i dag, men slipper heller ikke til Mjøndalen bortsett fra et par ganger. Sjansene Mjøndalen fikk var riktignok ganske store, men vi skapte mest og vant vel fortjent.

Frispilling bakfra går i hytt og pine som vanlig. Taylor er fortsatt noe uvøren i spillestilen og bidrar med noen brudd, det er han forsåvidt ikke alene om. Taylor vinner ellers mye andreballler og river og forstyrrer mye når Mjøndalen prøver å bygge opp. Godkjent fra alle i forsvarsrekka, bortsett fra innleggskvaliteten. Blir spennende å se om Krogh-Gerson går inn som 3. stopper eller om Langrekken eller Lysgård går ut. Håper ellers at Trengereid spares for sikkerhets skyld.

Synes både Williams og Vinjor viste lite i dag. Håper Vinjor blir flyttet ned på midten og at Haren går inn på topp med Moberg i seriestarten. Eventuelt Moberg og Güven fra start.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 26 Mar 2024, 11:52 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tilhenger wrote:
Vi skaper ikke all verden i dag, men slipper heller ikke til Mjøndalen bortsett fra et par ganger. Sjansene Mjøndalen fikk var riktignok ganske store, men vi skapte mest og vant vel fortjent.

Frispilling bakfra går i hytt og pine som vanlig. Taylor er fortsatt noe uvøren i spillestilen og bidrar med noen brudd, det er han forsåvidt ikke alene om. Taylor vinner ellers mye andreballler og river og forstyrrer mye når Mjøndalen prøver å bygge opp. Godkjent fra alle i forsvarsrekka, bortsett fra innleggskvaliteten. Blir spennende å se om Krogh-Gerson går inn som 3. stopper eller om Langrekken eller Lysgård går ut. Håper ellers at Trengereid spares for sikkerhets skyld.

Synes både Williams og Vinjor viste lite i dag. Håper Vinjor blir flyttet ned på midten og at Haren går inn på topp med Moberg i seriestarten. Eventuelt Moberg og Güven fra start.


Enig i at frispilling innimellom skapte litt problemer for oss, men det vil man alltid med en slik spillestil. Savna en skikkelig spiss, Guven kommer vel neppe til å holde 90 minutter i alle kamper.

Syns også omskolleringa av Langrekken funker ganske bra, blir spennende å se når sesongen starter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Apr 2024, 22:46 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Der smalt det inn to signeringer på tampen. Flott å se at Nystuen bruker en del av penga fra Hellan-salget.

Nielsen regner jeg med at vil være aktuell for å hoppe rett inn på laget. Mbow blir forhåpentligvis en bra erstatter for Holmé når han etterhvert drar videre.

Nå må det medisinske apparatet få Holtan i shape, så blir dette knallbra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Apr 2024, 23:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Herlig å vise litt økonomiske muskler på slutten av vinduet. Og i tillegg få beholde alle de spillerne det var interesse for, viser at vi mener alvor.
Og måtte vi få Holtan fit for fight igjen så fort som mulig ja ! :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 04 Apr 2024, 07:12 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Der styrka vi (forhåpentligvis) forsvaret og det begynner å se meget bra ut.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 04 Apr 2024, 14:21 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Nå begynner det jaggu å se sterkt ut. Tenkte å sette opp en 11er over hvem jeg trur spiller fast om noen uker, men fikk ikke plass til alle jeg ønsket så valgte en 5-4-1 formasjon

Agge
Nilsson - Gerson - Holme - Orri - Nielsen
Haren - Holter - Vinjor - Noa
Holtan

Da er benken sterk med Moberg, Taylor, Grundt, Gjerstrøm, Langrekken, Mande


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 04 Apr 2024, 14:56 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Flere av spillerne kommer til å trenge litt tid.
Islendingen har ikke spilt fotball siden i fjor.
Nilsson er også ute av trening.
Nielsen trenger å bli spilt inn i laget.

Men dægern. Dette må da være noe av det bedre vi har hatt i moderne tid 8)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 278 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group