KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 12:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 25 Oct 2021, 02:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er kanskje litt tidlig å starte denne tråden med tanke på at årets sesong ikke er slutt.
På en annen side så innrømmer Espen Nystuen at forberedelsene til Obos 2022 allerede er godt igang.
Så da kan jo vi gjøre det samme 8) .
Hvem hadde trodd at dette ville bli status da vi startet sesongforberedelsene 2021?
At vi kunne feire et soleklart opprykk flere runder før slutt?

KIL ble ydmyket i 2020, vi hang knapt sammen, og spillerne forsvant på rekke og rad da sesongen var slutt.
Men Guven var ikke helt ferdig allikevel. Holter danser fotball og fant den perfekte dansepartner i en friskmeldt Gjerstrøm. Vinjor ble plutselig en målskårer, Røer har ikke tapt en hodeduell, og Berg Pedersen og Murray har gjort at vi egentlig har glemt spillerne som forsvant ut i fjor.
Gamle helter har gjenoppstått og nye helter har kommet til :wink:
KIL startet sesongen bra og har egentlig bare blitt bedre og bedre.

Så hva kan vi egentlig forvente av Obos 2022?
Hva er bra nok og hva må vi bli bedre på?
Hvor havner vi på tabellen?
Hvem forsvinner ut og hvem kan vi tenke oss inn?
Treningskamper og motstandere?
Hvem vil dominere for KIL i 1.divisjon?
Forventninger ellers?

Vi starter diskusjonen rekordtidlig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Oct 2021, 09:50 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Gjerstrøm vil ta OBOS med storm neste år. Den gutten minner meg om Calle Torp bare med en bedre pasningsfot.

Rimelig sikker på at dette KIL laget hadde kjempet på en top 4 plass i OBOS i år. Spesielt høstutgaven etter Strømberg kom.
Neste år, muligens midtstoppere man kan titte litt etter... selv om de som spiller der har imponert meg i år, er jeg litt mer usikker om de holder toppen av OBOS nivå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Oct 2021, 13:33 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Et par forsvarspillere må vi ha, Har sett hvordan det er bak når et par av de beste er ute. Og et par midtbanespillere også. Det blir litt spedt der når vi møter lag med litt mer kraft på midten. Mange av de vi har nå var jo med å rykka ned. Vis ikke Strømberg er med videre, må vi ha en like god kepper inn. Håper dem klarer å forlenge med han.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Oct 2021, 17:43 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Janko wrote:
Et par forsvarspillere må vi ha, Har sett hvordan det er bak når et par av de beste er ute. Og et par midtbanespillere også. Det blir litt spedt der når vi møter lag med litt mer kraft på midten. Mange av de vi har nå var jo med å rykka ned. Vis ikke Strømberg er med videre, må vi ha en like god kepper inn. Håper dem klarer å forlenge med han.


Strömberg har allerede kontrakt ut neste sesong, så han regner jeg med er med videre. Jeg er faktisk uenig i at det er midtbana som trengs å forsterkes. Her har vi Holter, Gjerstrøm, Laham, Vinjor, Martinussen, Hoel Andersen, Grundt og Håpnes til å bekle de fire plassene. Dette er enkeltspillere som hadde startet for mange klubber i OBOS-ligaen og er ingen lettvektere som mangler «kraft». Vi har rivjern med kraft i Martinussen og Holter, samtidig som vi har eleganse i form av Gjerstrøm, Mac og Hoel Andersen. Når man i tillegg til disse kan spe på med spillere som Grundt og Vinjor, og kan rotere med Håpnes ville jeg heller ha prioritert andre posisjoner på bana.

Jeg mener det trengs en spiss til slik at vi har dobbel dekning på topp, to backer inn hvis Wang forsvinner og helst to stoppere til siden Aadnøy mest trolig ikke er å regne med neste år. Røer er jo også på utgående kontrakt, han er viktig å få med videre. Får vi på plass dette mener jeg vi er veldig godt forspent inn mot en ny sesong. Husk også at det laget som rykket ned i 2020 underpresterte så til de grader. Veldig mange av de samme spillerne spilte kvalik til eliteserien i 2019.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Oct 2021, 18:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Trodde kontrakten til Strømberg gikk i år. Gjerstrøm og Laham er gode nok. Men trenger en som kan ta tak i unggutta når det bytter i mot. En Risholt type. En kaptein som tørr og rope litt. En slik type mangler kil. Er jo bare Strømberg vi hører. En 2-3 stk i backrekka kommer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Oct 2021, 21:51 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Enig i at vi trenger to midtstoppere. Steiring er vel også ute på ubestemt tid. Krogh Gerson har vel ikke spilt ett minutt for Brann, men en retur er vel neppe særlig sannsynlig. Litt spent på Fredrik Sjølstad også, han har også vært ute i lang tid, og må vel kanskje slippe seg et nivå ned for å finne igjen formen.

Begge førstevalgene på backene bør holde bra OBOS-nivå, men andrevalgene har nok litt for lang vei å gå. Lysgård kan gjøre en grei jobb som vikar, men det må vel helst to nye inn.

Güven har jo dessverre både alder og skadehistorikk, sjøl om Berg Pedersen og Hoel-Andersen har vært veldig gode nå på tampen, så kan et lengre avbrekk hos Güven bli tøft å takle i OBOS. Får håpe Langrekken kommer tllbake til nivået han var på under oppkjøringskampene i fjor, men det gjenstår å se.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2021, 21:29 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det ble en kjedelig avslutning på sesongen, men sett under ett så skal vi ikke klage.
Gutta hadde ett klart mål for sesongen og det har de klart med god margin.

Nå må vi jobbe videre, for det vi møter i dag kommer til å bli en gjenganger i Obos.
Tromsdalen lyktes hundre prosent med taktikken og vi vet at andre kommer til å gjøre det samme. Vi snakker da om lag som er langt bedre enn Tromsdalen.
Slik har det vært i årevis. Dette er ikke noe nytt.
Jobben for Mæland blir å heve bunn-nivået og sørge for en bedre "plan b" når dette skjer.
I dag så det jo pokker ikke ut som at gutta har spilt sammen før i det hele tatt. Da blir det tregt, feigt og mye frem og tilbake.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2021, 09:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Vi trenger minst en ny stopper. Erik Tobias Sandberg i LSK er på utgående. Har vært veldig god på utlån i Jerv i år. Noe for KIL?

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2021, 11:45 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Strömberg var vel på lån ut sesongen, men kan jo hende man kan løse det.

Vi var flere hakk bedre enn alle andre i Postnord, men betyr ikke dermed at vi kommer til å ta Obos med storm. Der spilles det en helt annen type fotball når det kommer til fysikk, press og duellspill.

Jeg er usikkert på Holter i ankerrollen i Obos, og også på Røer som stopper på samme nivå. Selv om de stort sett har hatt kontroll, er det ofte når de to blir satt under press og mister ball at det har blitt farlig i mot. Samtidig er jeg også usikker på hvordan forsvaret vårt måler seg i rene spurtdueller, og da primært Grodås.
Gjerstrøm er god med ball, men han liker jo heller ikke å gå i dueller, og blir ofte skadet.
Tviler ikke på at disse spillerne også kan bidra i OBOS, men at de blir like dominerende som i år er jeg usikker på.

Klubben har snakket om å hente en forsterkning i hvert ledd og spennende å se hvilke spillertyper de er ute etter. Håper på litt fysikk, fart og duellstyrke både på midtbanen og i forsvaret.

Men mye ser bra ut og håper unggutta fortsetter den fine utviklingen, at Güven fortsatt har nivået inne og at spillere som Mac, Trace og Brage holder samme nivå i OBOS som i Postnord.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2021, 15:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg håper at noen av spillerne inn kan tilføre litt "killer-innstinkt" iallfall.
Det blir dumt å kritisere noe etter den fantastiske sesongen vi har hatt, men kampbilder som mot Tromsdalen, det kommer vi til å møte mye av.
Motstanderne legger seg lavt og venter på de feilpasningene som bestandig kommer.
Holter har eksempelvis hatt en veldig god sesong, men vi kommer ikke utenom de 1-2 grove feilpasningene på egen banehalvdel, pr kamp.
I år har ikke motstanderne vært gode nok til å utnytte dette. Det blir verre når vi møter Jerv, Start og Raufoss.

Vi har hatt god nytte av et bred tropp i Postnord, for det er bestandig noen som har hatt "dagen".
Men jeg synes også vi ser tendenser til at mange er litt "enten eller".
Jeg håper vi ikke havner der vi har vært de siste årene.....at enten så flyter det, eller så er det helt natta.
KIL har i en årrekke vært et mareritt i forhold til ustabile resultater på Obos-nivå, og bunn-nivået må opp. Hvordan dette skal løses, det vet jeg ikke, men jeg føler at mye sitter mellom ørene. Jeg håper også vi lærte mye av den skrekkelige 2020-sesongen som viste hva som skjer når alt går imot.

Jeg har bitt meg merke i et par navn i løpet av sesongene PostNord.
Semilokale Peder Nersveen og Bendik Riise. Begge spiller i Hødd og er på utgående kontrakter.
Begge viste seg som ræva-elendige tapere på Gjemselund, og det tror jeg jaggu denne troppen trenger.
Begge virker også til å være en god kombinasjon mellom fysikk og gode pasningsføtter.
Jeg blir vel heller ikke overrasket om begge blir med Knappen (Mr Anti-fotball) til Bryne etter sesongen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2021, 18:32 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
mikeb wrote:
Strömberg var vel på lån ut sesongen, men kan jo hende man kan løse det.


Strömberg signerte kontrakt ut 2022.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Nov 2021, 22:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Güven er med! Da gjenstår det bare å resignere Røer. Får vi han med trenger vi vel uansett to stoppere til siden Aadnøy er ute ett år til og Steiring er usikker.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Nov 2021, 08:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Ikke overrasket over at Güven signerte, men fint å få det avklart :-)

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Nov 2021, 20:53 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Da er Obos-sesongen 2021 ferdig og hittil vet vi at KIL skal møte følgende lag:

Åsane.
Sandens Ulf.
Start.
Bryne.
Grorud.
Raufoss.
Ranheim.
Skeid (opprykk).

KFUM, Sogndal, Fredrikstad og Jerv skal gjøre opp om kvalikplassen og Eliteserien virker det til så stå mellom Stabæk, Mjøndalen og Brann.
Hødd og Stjørdals-Blink skal også spille Kvalik.

For underholdningens del så hadde det selvfølgelig vært gøy å møte Brann.
Jeg håper også at Blink knuser sutrepavene fra Ulsteinvik.

Både Hamkam, Strømmen og UllKisa er borte fra Obos. Det vil altså si at våre tre "nærmeste naboer" (tradisjonelt sett) er borte.
Til gjengjeld blir det hele tre Oslo-turer neste år. Jeg kan ikke huske sist gang det skjedde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2021, 08:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Før siste runde i Eliteserien så er det null avklaring om hvem KIL møter neste år.
Både Mjøndalen, Brann og Stabæk kan stupe rett ned i Obos, og siste runde blir i beste fall "høydramatisk".
Bergen skjelver og man kan ikke lenger skylde på noe annet enn at Brann er et elendig Eliteserielag.
Mjøndalen har en vanvittig overlevelsesevne, men det spørs om tidligere KIL-spiller, Idar Lysgård, får det hett på keeper-plass når gull-jagende Glimt kommer på besøk.
Stabæk ligger foreløpig best an, men det skjer bestandig noe dramatisk i siste runde, og det kan bli varmt i skallen på unge Eirik Kjønø.

Størdal-Blink slo ut sutrepavene fra Hødd i kvaliken, og Hødd befester sin posisjon som "årets sutrelag" med å skylde på dommeravgjørelser og avdelings-oppsett i etterkant.
Takk og farvel til Ulsteinvik.

KFUM har virkelig fått opp dampen på slutten av sesongen og har nå sørget for at både Sogndal og FFK blir sikre motstandere i 2022.
I Saftbygda har sjefs-surpomp Eirik Bakke takket for seg, og Tore Andre Flo er mannen som skal lede Sogndal på Gjemselund neste år.
Fredrikstad-KFUM ble høydramatisk og det ble til slutt tidligere KIL-spiller, Olav Øby, som ble den store syndebukken da han bommet i straffespark-konkurransen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group