KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 19:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jan 2021, 22:57 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Hvis Pålerud fortsatt skal spille toppfotball kommer han nok til å spille for oss. Håper han finner motivasjon og at det kan tilpasses studiene, hvis han fortsatt driver med det.

Regner med at Marklund blir frigitt etterhvert, eventuelt mot et symbolsk beløp. Ingen er tjent med en umotivert spiller som antagelig ligger i lønnstoppen i tillegg.

Håper på Güven, men ikke for enhver pris. Proffkontrakt med Grundt bør være en selvfølge.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jan 2021, 22:49 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Mitt Kongsvinger mener det er store muligheter for at Wennberg presenteres som hovedtrener til uka. Mika blir sannsynligvis i klubben, muligens som analyseansvarlig/assistent. Wennberg tror jeg er et godt alternativ, blitt ekte KIL-gutt og kjenner klubben ut og inn og er garantert sulten. God med yngre spillere og kan sikkert utvide nedslagsfeltet vårt inn i Värmland. Vil tro han blir den klare stemmen i garderoben og på feltet. Håper spillestilen blir en tanke mer direkte enn det vi så under Mika. Så får vi se, hva som kunngjøres til uka.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jan 2021, 18:02 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Wennberg er i hvert fall en hyggelig fyr, som gjorde det bra i KIL-trøya. Men var det ikke litt gnisninger hans siste sesong som spiller og at Piementa ikke brukte ham noe særlig?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jan 2021, 01:21 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
mikeb wrote:
Wennberg er i hvert fall en hyggelig fyr, som gjorde det bra i KIL-trøya. Men var det ikke litt gnisninger hans siste sesong som spiller og at Piementa ikke brukte ham noe særlig?


Ikke hørt noe om. Wennberg var i KIL ut 2018, og Pimenta dro etter 2016. Så var i alle fall ikke i hans siste sesong. De gnisningene tror jeg oppsto på tribunen, med en hel haug supportere som mente Wennberg burde spille foran typer som Pinto, Røyrane og Ellingsen. Aldri hørt noe klaging fra Wennberg selv, og spilte også masse på slutten av 2016 når det var en del skader, blant annet semifinalen mot Godset. Tror dette kan være en meget bra langsiktig signering, får bare håpe ikke muligheten kommer for tidlig. Jeg hadde dett for meg han som KIL-trener noen år frem i tid. Men dette er jo en klubbmann som virkelig kan bygge klubb over tid, og ikke stikke etter én sesong. Eier jo bolig på Kongsvinger, kom tilbake etter endt karriere og har dame fra byen. Vår nye Vegard Hansen/Christian Michelsen som blir i klubben over flere år og bygger oss tilbake til eliteserien? Man kan jo leve i håpet 8)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jan 2021, 17:32 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Var kanskje Eriksen som ikke ville bruke Wennberg da, men vi så jo hvordan det gikk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jan 2021, 18:28 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Salu Pekka er vel på vei bort vil jeg tro, de hadde i hvert fall avskjedsopplegg for sønn hans på skolen nå på fredag.

Marklund vil vel selv bort, men med 1 år igjen på kontrakt så slippes neppe han gratis.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jan 2021, 12:51 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Raggen wrote:
Salu Pekka er vel på vei bort vil jeg tro, de hadde i hvert fall avskjedsopplegg for sønn hans på skolen nå på fredag.

Marklund vil vel selv bort, men med 1 år igjen på kontrakt så slippes neppe han gratis.



Marklund dro vel hjem i høst sies det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jan 2021, 18:26 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Janko wrote:
Raggen wrote:
Salu Pekka er vel på vei bort vil jeg tro, de hadde i hvert fall avskjedsopplegg for sønn hans på skolen nå på fredag.

Marklund vil vel selv bort, men med 1 år igjen på kontrakt så slippes neppe han gratis.



Marklund dro vel hjem i høst sies det.


Hvor har du det fra? Vet han var på evalueringsmøtet på Gjemselund dagen etter Grorudkampen. Har også vært skadet hele høsten.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jan 2021, 22:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jævlig synd med Pålerud, men jeg hadde vel følelsen av at det kom til å stoppe her.

En ekte KIL-supporter og klubb-legende gir seg. Målet i semi’n gjør at navnet kommer til å stå med gullskrift i KIL-historien.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jan 2021, 11:54 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Da er det klart at Eirik Mæland og Johan Wennberg blir nye trenere.
Ungt og sultent men samtidig trygt. Kan man si det sånn?
Man kunne kanskje håpet på et større navn, men vi vet jo fra tidligere at det ikke er noen selvfølge at det blir suksess det heller.

Forøvrig har også Guven signert ny kontrakt. Det er supert.
Det er nok mange som har gitt han opp, men det er egentlig synd det også på bakgrunn av én sesong (der ingenting fungerte for noen).

Hvis man tar hensyn til at ryktene om Marklund og Sahlgren stemmer (at de er på vei bort), så har vi kanskje en førsteellever som ville sett omtrent sånn ut?

Smedplass, Steiring, Røer, Lysgård, Grodås, Holter, Gjerstrøm, Laham, Guven, Langrekken, Hoel Andersen.

Jeg mener at vi har hatt verre utgangspunkt før og at vi ikke står tilbake for noen andre på dette nivået.
Jeg tipper vi får opp et par juniorspillere (blant annet Grundt) samt 2-3 andre spillere som kan kjempe om en plass i førsteelleveren.
Vi må iallfall ha inn erstatninger for Pålerud og Sahlgren.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jan 2021, 11:55 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tilhenger wrote:
Jævlig synd med Pålerud, men jeg hadde vel følelsen av at det kom til å stoppe her.

En ekte KIL-supporter og klubb-legende gir seg. Målet i semi’n gjør at navnet kommer til å stå med gullskrift i KIL-historien.


Ja, han skal ha en stor del av æren for at vi kom til cup-finalen :)

Lykke til videre, Fredrik!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jan 2021, 17:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Hoel Andersen spørs om vil spille Post Nord. Han er mer en god nok for Obos. Spørs vel om Grodås vil ned i lønn. Samme med Gjerstrøm. Men håper de tar 1 år til. Pluss at vi for et par forsvar og midtbane spillere med litt pondus denne gangen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jan 2021, 11:11 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Janko wrote:
Hoel Andersen spørs om vil spille Post Nord. Han er mer en god nok for Obos. Spørs vel om Grodås vil ned i lønn. Samme med Gjerstrøm. Men håper de tar 1 år til. Pluss at vi for et par forsvar og midtbane spillere med litt pondus denne gangen.


Syns ikke det vil være noen krise om Grodås ikke vil være med, han overbeviste aldri i fjor. Men kan jo hende han gjør det bedre i Postnord, og passer nok bedre som stopper enn bekk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Jan 2021, 00:25 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Fire dager før årets første trening teller troppen 15 mann. Historisk sett ligger vi vel bra an, hvis vi utelukker fjorårets rekordstall som vel talte 20 mann på denne tia.

Det mest prekære er å få inn to habile backer og eventuelt en seriøs utfordrer til Smedplass hvis Sahlgren forsvinner. Grundt og Fjose Berg er vel nærmest av juniorene og hører vel hjemme på midten begge to.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2021, 00:45 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig stille her om dagen, tre uker siden forrige innlegg. Mulig det skyldes at forumet har utspilt sin rolle sammen med generelt synkende interesse.

Fjose Berg har dratt til Italia, kult å eksportere dit, bare synd vi ikke sitter igjen med noe. Angriper Brage Berg Pedersen fra TIL er på besøk. Var på utlån til Alta og Øygarden i fjor, 12 kamper og ett mål for sistnevnte ser jeg. Vanskelig å tolke så mye ut av det. Siden vi er ute etter enda en spiss, regner jeg med at vi skal spille med to mann helt der fremme, det støtter jeg, gjerne med en 10’er bak spissene.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 58 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group