KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 15:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 16 Nov 2020, 22:13 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Vi har tatt 1 poeng i snitt per kamp basert på de siste ti kampene. Øygarden ligger omtrent på det samme snittet. Grorud kaver fælt, men har nok redda seg på bakgrunn av vårsesongen. Hvis vi vinner de tre siste blir jeg dypt imponert. Klarer Grorud en seier og en uavgjort på sine fem siste har de sikra kvalik uansett.

Dette virker som den lengste sesongen noensinne, selv om den starta i juli. Med unntak av opphentinga på hamar i 1. serierunde har det stort sett vært bekmørkt. Det har vært så få oppturer at jeg faktisk er glad for at det har vært begrensninger på antall tilskuere, da har jeg hatt en gyldig grunn til å være hjemme. OBOS-ligaen er fysisk tøff og kynisk. Mange av lagene baserer mye av spillet sitt på å nøytralisere motstanderen, jeg synes vi i flere tilfeller har spilt motstanderne gode, da blir det tungt i denne ligaen. Dårlig start på sesongen med Sahlgren ute tidlig. Ellers lite å skylde på. Pandemien er i hvertfall den siste som skal ha skylda. Nystuen skal ha ros for å ha gjort et hederlig forsøk fra trenerbenken. Etter tapet mot KFUM hjemme har det vært klar bedring, men han har ikke klart å snu det i tilstrekkelig grad. Det er mulig at den lange rekka med dårlige opplevelser har satt seg for hardt mentalt.

Mange kommer til å forsvinne. Qaka og Rififi drar, Skagestad og Jalasto legger nok opp. Jeg tror ikke Güven vil være noen nøkkelspiller i 2.div., dessverre. Sahlgren, Hoel Andersen og Vinjor vil antagelig være interessante for andre OBOS-liga lag. Essaeh vil vel være interessant for gamleklubben Skeid, om ikke andre. Hvem av rekruttspillerne og lokale talent som vil kunne gjøre en brukbar jobb vet jeg ikke. Når det gjelder trenerspørsmålet mener jeg Karlsrud bør spørres. Han bør ha egenskaper til å gjenreise et lag basert på lokale spillere. Om han har lyst eller er motivert vet jeg ikke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2020, 00:30 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jaja, det viser seg jo at man ikke kan selge PostNord-skinnet før bjørnen er skutt.
Kongsvinger MÅ vinne mot Grorud og UllKisa mens de andre lagene må avgi poeng.
Ingen av delene er usannsynlig.

Vi får gjøre vår del av arbeidet, så få vi se hva det holder til.

Jeg skal innrømme at korona-situasjonen bekymrer meg litt. Mye utsatte kamper osv.
Hvordan vil egentlig de siste rundene se ut med hengekamper, karantener og alt som er?
I verste fall kan det ta lang tid før vi får noen avklaring.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Dec 2020, 21:35 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
En stor takk til Jerv. Vi henger i fingertuppa en stund til, i hvertfall frem til mandag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Dec 2020, 11:00 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Redd LSK sikrer opprykket mot Skamma og ikke har en dritt å spille for i siste runde mot Grorud.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Dec 2020, 22:47 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Drublic wrote:
Redd LSK sikrer opprykket mot Skamma og ikke har en dritt å spille for i siste runde mot Grorud.


Kan fort komme en utlading når opprykket er i boks ja. På den andre siden tror jeg neppe LSK vil avslutte med tap hjemme mot Grorud i opprykkssesongen. Hvis vi slår Grorud med to mål, vil det også klare seg med uavgjort på Åråsen for vår del. Frykter kanskje Øygarden mer, som andre her inne også har poengtert, jævlig synd vi ikke klarte å slå de borte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Dec 2020, 02:32 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Tilhenger wrote:
Drublic wrote:
Redd LSK sikrer opprykket mot Skamma og ikke har en dritt å spille for i siste runde mot Grorud.


Kan fort komme en utlading når opprykket er i boks ja. På den andre siden tror jeg neppe LSK vil avslutte med tap hjemme mot Grorud i opprykkssesongen. Hvis vi slår Grorud med to mål, vil det også klare seg med uavgjort på Åråsen for vår del. Frykter kanskje Øygarden mer, som andre her inne også har poengtert, jævlig synd vi ikke klarte å slå de borte.



Trenger ikke vinne mot Grorud med mer enn ett mål. Vi har -17 og de har -15. Vinner vi med ett står vi likt på -16. Da vil det IKKE holde for Grorud med uavgjort på Åråsen selv om vi «bare» skulle slå Kisa med ett mål også. Vi vil da minst stå med -15 mens de står med sine -16. Frykter også Øygarden oppi detta. Tror de må avgi poeng mot Kåffa på mandag skal vi forbi dem. Nei fy, dette blir spennende!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Dec 2020, 13:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Javisst! Jeg glemte at de får minusmål mot oss hvis vi vinner. KFUM har heldigvis kvalik å spille for, men de har bare én seier på de fem siste. Det at Grorud spilte kamp på torsdag er neppe noe minus for dem. Det blir mye trykking på "oppdater" på mandag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Dec 2020, 19:29 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Tilhenger wrote:
Det at Grorud spilte kamp på torsdag er neppe noe minus for dem.

Det tror jeg faktisk. Det var en blytung matte og en dårlig opplevelse for Grorud, og nervene ble vel enda mer tynnslitte før kampen mot oss.

Men det er et godt lag og de trives nok bedre på kunstgresset sitt, så ulidelig spennende blir det.
Jeg vurderer å ta turen selv om det står på hjemmesiden deres at bortesupportere ikke kommer inn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Dec 2020, 13:09 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Freddien wrote:
Tilhenger wrote:
Det at Grorud spilte kamp på torsdag er neppe noe minus for dem.

Det tror jeg faktisk. Det var en blytung matte og en dårlig opplevelse for Grorud, og nervene ble vel enda mer tynnslitte før kampen mot oss.

Men det er et godt lag og de trives nok bedre på kunstgresset sitt, så ulidelig spennende blir det.
Jeg vurderer å ta turen selv om det står på hjemmesiden deres at bortesupportere ikke kommer inn.


Får håpe du har rett og at vi har mer overskudd. De har sanka 20 av 30 poeng hjemme, så de er absolutt et hjemmelag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2020, 16:54 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det ble en verdig avslutning på 2020-sesongen iallfall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2020, 01:45 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Veldig spent på hva som skjer de kommende ukene nå. Her er det mye som må på plass. I det minste må det inn ny trener som klarer å få frem gnisten i gutta igjen. Eventuelt må det inn noen nye spillere som kan tenne den gnisten i troppen. Ingen tvil om at de som har kontrakter og blir med videre kan langt bedre enn de har vist i år. Men det må skje noe, for selvtilliten denne gjengen har med seg fra denne sesongen medfører ikke noe opprykk neste år, helt uten videre.

Økonomisk og står vi i hvert fall bedre rustet nå enn tidligere ganger vi har rykket ned. Så får vi se hva de klarer å finne på de neste månedene.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2020, 10:37 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Er også spent på hva som skjer i nærmeste fremtid. I motsetning til Nystuen er jeg overbevist om at vi trenger kontinuitet på trener-siden.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Dec 2020, 00:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ridouan og Bydal hadde garantert blitt toneangivende i 2. Div. De blir veldig vanskelig å erstatte. Her ligger vel hhv. Skeid og Asker i buskene.

Med Ridouan borte er vi avhengig av å få med Pålerud og Grodås videre, de er vel forsåvidt under kontrakt.

Jalasto, Lee og Rønningen var ingen overraskelse. Frykter at Skagestad også sier takk for seg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Dec 2020, 02:11 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Tilhenger wrote:
Ridouan og Bydal hadde garantert blitt toneangivende i 2. Div. De blir veldig vanskelig å erstatte. Her ligger vel hhv. Skeid og Asker i buskene.

Med Ridouan borte er vi avhengig av å få med Pålerud og Grodås videre, de er vel forsåvidt under kontrakt.

Jalasto, Lee og Rønningen var ingen overraskelse. Frykter at Skagestad også sier takk for seg.


Essaeh hadde en spisskompetanse i form av ekstrem fart som kom til god nytte i 2018. Etter skaden har han dessverre mistet store deler av denne, og det kan også se ut som han er et stykke unna matchvekt. Basisferdighetene hans er ikke gode nok når han ikke har fart, og han blir da en middelmådig spiller. Her tenker jeg at et miljøskifte er det eneste rette. En retur til Skeid er det nok rimelig lav odds på ja.

Bydal blir et tap, men absolutt ikke uerstattelig. De tre sistnevnte er naturlig at takker for seg.

Pålerud har foreløpig ikke kontrakt for neste år, men antar at det går i boks. Grodås er jeg usikker på. Han har kontrakt, og har antagelig en ganske høy lønn. Ut fra det han har prestert i år, og når han i tillegg blir plassert på tribuna i siste kamp, tenker jeg at man her ser på løsninger med andre klubber.
Det samme gjelder antageligvis Marklund og Sahlgren. Høye lønninger i 2. Div, som ikke sportslig kan forsvares.

Jeg tenker at det heller kan være spennende å forsøke å hente Solberg Nilsen som har utgående kontrakt i Sandefjord nå som et alternativ på backen, i tillegg til en back eller to til. Güven blir nok også med videre. Riffi og Qaka ser jeg på som uaktuelle i 2. Div. Skagestad blir vanskelig å få med videre. Han har vært vår mest stabile spiller de to siste årene, og kan garantert få seg en kontrakt i en OBOS-ligaklubb med kortere reisevei til Ski (hjemmet hans). Noterer meg at Ståle Sæthre ikke får ny kontrakt i AAFK. Dette kan jo være en type å prøve seg på nå som vi trenger en ny midtstopper.

Av de som har utgående kontrakt og mest trolig forsvinner er det kun Riffi, Qaka og Skagestad jeg mener svekker elleveren betydelig. De to førstnevnte ble jo kun hentet inn som korttidsprosjekter med mål om å redde plassen, og er på et sportslig nivå som gjør at en forlengelse antageligvis hadde vært uaktuell uavhengig av nedrykk. Da sitter man igjen med at Skagestad kanskje er den eneste kvalitetspilleren på utgående kontrakt vi taper pga nedrykket. Vi krysser fingrene for at en hevngjerrig Nystuen drar opp noen kaniner av hatten utover vinteren, og at vi kan stable på beina et meget habilt fotballag til første serierunde. Det viktigste blir å treffe på trenersigneringen i vinter! Og få for Guds skyld inn en som kan tenke seg å bli noen år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Dec 2020, 20:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Forza_Vinger wrote:
Tilhenger wrote:
Ridouan og Bydal hadde garantert blitt toneangivende i 2. Div. De blir veldig vanskelig å erstatte. Her ligger vel hhv. Skeid og Asker i buskene.

Med Ridouan borte er vi avhengig av å få med Pålerud og Grodås videre, de er vel forsåvidt under kontrakt.

Jalasto, Lee og Rønningen var ingen overraskelse. Frykter at Skagestad også sier takk for seg.


Essaeh hadde en spisskompetanse i form av ekstrem fart som kom til god nytte i 2018. Etter skaden har han dessverre mistet store deler av denne, og det kan også se ut som han er et stykke unna matchvekt. Basisferdighetene hans er ikke gode nok når han ikke har fart, og han blir da en middelmådig spiller. Her tenker jeg at et miljøskifte er det eneste rette. En retur til Skeid er det nok rimelig lav odds på ja.

Bydal blir et tap, men absolutt ikke uerstattelig. De

Pålerud har foreløpig ikke kontrakt for neste år, men antar at det går i boks. Grodås er jeg usikker på. Han har kontrakt, og har antagelig en ganske høy lønn. Ut fra det han har prestert i år, og når han i tillegg blir plassert på tribuna i siste kamp, tenker jeg at man her ser på løsninger med andre klubber.
Det samme gjelder antageligvis Marklund og Sahlgren. Høye lønninger i 2. Div, som ikke sportslig kan forsvares.


Var ikke klar over at Pålerud har vært på utgående, han bruker å være tidlig ute. Nå har det riktignok vært mye annet å tenke på. Pålerud er en bærebjelke, håper motivasjonen er der.

Hoel Andersen er vel også i kategorien til Sahlgren og Marklund, høy lønn og større ambisjoner enn Post Nord. Hvis Hoel Andersen blir med står vi veldig sterkt offensivt sammen med Güven eller Langrekken.

Hvem kan forventes å prestere fra G19/NTG? De tre som fikk sjansen mot Ull/Kisa? Grundt ligger vel allerede godt an.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group