KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 16:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 09 Nov 2020, 11:22 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Da er vi vel mer eller mindre sikre på spill i breddefotballens-verden neste år. Omtrent alt som kunne gått galt har gått galt denne sesongen.
Sliter faktisk med å trekke frem noe som helst positivt. Det som skuffer meg mest er de lokale spillerne som har vært her i flere år som skulle vært "bærebjelker" i årets sesong, ikke har fått til noe som helst.

Pålerud? 2-3 innlegg hver kamp som enten går himmelhøyt over mål, eller til innkast til motstanderen... da snakker vi fort 50-60 innlegg over en sesong som ikke går til medspillere.
Guven? kan jo sikkert legge litt skyld i at han har fått lite å jobbe med, men dette er en spiller som virkelig bør gå i seg selv, er så lei av å høre våre kjære kaptein fortelle etter hver kamp "Det er ikke godt nok"... :roll:
Røer? kjemper og står på hver kamp, men han har så utrolig dårlig ballbeherskelse og overblikk så kan ikke se noe annet enn at han desverre forsvinner neste år.( usikker på nåværende kontrakt )
Holter? (skuffelse)
Vinjor? (skuffelse)
Smedplass? (Årets lyspunkt? Vil heller ha han på banen resterende kampene da Riffi forsvinner).


Stilte dette spørsmålet tidligere i år, uten å få svar. Noen som vet hva som skjer med videre stadionplaner? Blir dette satt på vent?
Det er mørke tider i glomdalsregionen, vi får rive ned makkverket og bygge det opp igjen. Bare utrolig trist å begynne på nytt igjen. Står liksom å spoler i gørra uten noen fremgang.
Jeg møter nok opp på Lunden neste år, men uten noe fremgang er jeg redd det fort kan bli 400 tilskuere og null entusiasme.

Husker jeg tok en prat med Nystuen etter forrige nedrykk, Sto da i Arendal og ventet på bussen hjem. Espen var selvfølgelig preget, husker han sa "Klubben dør om entusiasmen blant supporterne forsvinner".

Det er korrekt Espen, Jeg er veldig spent på hva du finner på i vinter og frem mot neste sesong.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Nov 2020, 12:40 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Bra skrevet. Men hvem vil ha spillere fra denne stallen Kil har nå. Kanskje andre post nord lag da. Røer har vel egentlig aldri holdt Obos nivå heller. Guven har gått ut på dato. Vinjor var god i Asker, så virker som om obos nivået er litt høyt. For det vel til i 2021.Men skal dem satse på de lokale de neste årene rykker vi ikke opp på mange år. Det finnes jo ikke lag i distriktet utenom Sander. Så hvor dem skal hente de talentene de roper om hvert år skal bli artig å se.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2020, 11:36 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Jeg er også redd for at det er kjørt nå, dessverre.

Det kunne og burde ha vært mulig, men vi ga bort 2 poeng mot Øygarden, 2 poeng mot Raufoss, 2 poeng mot Sandnes/Ulf og 1 poeng mot Tromsø (vi hadde uavgjort i lomma på Alfheim). Med disse 7 ekstra poengene hadde vi faktisk vært over streken! Legg til også 2 poeng tapt mot Jerv og 2 poeng tapt mot Strømmen, så hadde vi hatt 32 poeng og trolig sikret fornyet kontrakt.

Men faktum er at vi ikke fikk disse poengene. Og årsaken er at vi rett og slett har vært for dårlige. Vi har riktignok vært mye bedre etter at Espen tok over hovedtreneransvaret, men de poengene vi fikk kom altfor sent. Denne sesongen ble ødelagt av en helt elendig vårsesong. Her må samtlige kikke seg i speilet. Jeg er helt enig med KIL_Tommy i at de lokale og etter hvert ganske erfarne spillerne som skulle være bærebjelker i laget har skuffet enormt.

Men utover det å evaluere denne sesongen for å finne ut hva som gikk galt, hjelper det lite å se bakover. Nå må KIL legge en plan for å slå tilbake så fort som mulig uten å kaste alt av økonomiske prinsipper i Glomma. God og langsiktig økonomisk styring er det aller viktigste for KIL. Det føler jeg meg trygg på at de har kontroll på nede på Gjemselund. Det er åpenbart det er det sportslige som må justeres.

Dyre spillere som underpresterer må ut. Da tenker jeg først og fremst på Jalasto og Skagestad. Jeg har ikke oversikten over hvem som er på utgående kontrakt.

Smedplass må få sjansen i mål. Men han må ta ansvar for egen utvikling. Jeg kjenner ham ikke - er han seriøs nok? De gangene han dukker opp på KILs sosiale medier virker han mest som "klassens klovn", men det betyr jo ikke at han ikke er treningsvillig.

I de siste kampene har vi sett hvor viktig det er med en spiller som Qaka. En som gjør det lille ekstra på midtbanen - drar av et par spillere, holder på ballen, vender hurtig framover, har taktisk tålmodighet og en passe dose kynisme. Vi kan vel bare glemme å få med ham videre. Hvem skal fylle denne rollen? Vi har ventet på Vinjor i flere sesonger nå. Han skulle bli den nye Ellingsen, men jeg føler ikke at han har slått gjennom. Han er fortsatt bare 21 år, men neste sesong må han overbevise.

Selv om han har hatt en dårlig sesong og begynner å dra på årene, vil jeg gjerne ha med Güven videre. Han kan score en god del mål på nivå 3 hvis han holder seg skadefri og får tilbake godfølelsen. Vi er nødt til å ha en spiss som scorer mange mål dersom vi skal kunne drømme om å rykke rett opp igjen.

Vi må også huske på at konkurransen om gode spillere blir enda tøffere nå. Jeg har tidligere vært inne på hvor utfordrende det er for KIL å skulle konkurrere med de andre østlandsklubbene om de samme spillerne - det være seg HamKam, Raufoss, Strømmen, Ull/Kisa, Grorud og KFUM. Klubbene i Oslo-området og høyskolebyene har en stor fordel. Nå kan vi også legge til Skeid, Eidsvold, Kvik/Halden, Notodden, Kjelsås, Moss, Asker, Bærum og kanskje også Elverum. Dette er også noe som vi supportere må erkjenne. Det er ikke enkelt å få gode spillere til KIL. Noen ganger lykkes det, andre ganger lykkes det ikke. Jeg tror en klubb som KIL vil mislykkes oftere enn de lykkes på dette området. Men for å kunne lykkes må de av og til også ta sjanser. Det må vi som supportere bare leve med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2020, 17:06 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Dyre spillere som underpresterer må ut sier du. Hva er Guven da tro. Er en av de best betalte spillerne i Kil. Hadde dem kjøpt en spiller som Qaka i våres hadde plassen vert redda. Det samme med spissen dem henta utpå høsten. Kan ikke vente til det er igjen 7-8 kamper med å hente gode spillere som skal prøve å redde laget. Det blir det samme som å kaste penger ut av vinduet det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2020, 23:55 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Morsomt å se han Joacim Holtan som var her på prøvespill banket inn mål for Bryne å fikk de opp i OBOS.

Så jævlig skuffa, en trener som fikk rote rundt i 20 kamper. Han bytta formasjoner og spillere hver jævla kamp. Kampen borte mot Raufoss er fortsatt brent seg fast som noe av det absolutt svakeste noen gang.

Ser man er opphengt i at vi så ut som ett topplag før Corona, kan vel likeså godt være Gazimba fotball som hang igjen i gutta, for lenger Mika var her jo dårligere ble det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 14:13 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Symptomatisk for 2020. Güven snytt for soleklar straffe, Åsane skårer i neste angrep


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 14:50 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Å dra Skagestad inn i spillere som er overbetalt syns jeg blir helt feil. Har vel vært vår mest stabile og viktigste enkeltspiller i år. De kampene Skagestad har hatt karantene har det vaklet voldsomt defensivt. Nå er det lett å sitte i etterkant å si at Güven er overbetalt, men skulle Nystuen valgt å ikke forlenge med Güven etter at han dunket inn 16 mål i fjor? Er heller ikke sånn at Qaka i det hele tatt var aktuell før sesongen startet. Den muligheten åpnet seg fordi han sto klubbløs når overgangsvinduet stengte, og Nystuen fikk overbevist han om en kort kontrakt. Slike spillere kan vi ikke forvente at skal bli hentet over lengre perioder. Helt enig i at spillere som Jalasto og Grodås har underprestert kraftig med tanke på lønnen de har, og at vi har bommet på mye på overgangsmarkedet, men overganger er ikke så enkelt som noen supportere påstår og tror. Hvorfor skal spillere velge KIL fremfor klubber som har høgskoletilbud, ligger nærmere Oslo, og samtidig tilby samme økonomiske betingelser? Helt enig i at KIL burde hentet en storscorer før sesongen, men er det slik at de sitter på trappa på Gjemselund og lurer på om de kan få lov til å spille for KIL? Det er ikke enkelt å få de typene til Kongsvinger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 14:53 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Hadde det ikke kun gått 1 min av kampen hadde dommeren blåste straffe der.

Men, så utrolig deilig å se vi stå høyt å presse frem Åsane feil gang på gang. Dette har jeg sett motstandere gjøre mot oss i årevis nå. Fortsetter vi sånn vinner vi denne kampen. Grorud blir knust av Raufoss. Mer optimist akkurat nå enn jeg var en time siden.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 15:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Drublic wrote:
Hadde det ikke kun gått 1 min av kampen hadde dommeren blåste straffe der.

Men, så utrolig deilig å se vi stå høyt å presse frem Åsane feil gang på gang. Dette har jeg sett motstandere gjøre mot oss i årevis nå. Fortsetter vi sånn vinner vi denne kampen. Grorud blir knust av Raufoss. Mer optimist akkurat nå enn jeg var en time siden.


Meget bra omgang av KIL ja. Her bør det være håp om 3 poeng, men når vi står så høyt, kan det fort komme en kontring i mot.
Men liker innstillingen, og jeg krysser fingrene for 2. omgangen !

Mitt stalltips: Aanesland kommer inn og avgjør :-D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 15:17 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Guven bommer aleine med keeper og det ser ut som lufta gikk ut av oss. Åsane har tatt litt over å hatt en i stanga.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 15:20 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
1-2 Steiring !!!
0-4 på Grorud ! :-D
Aanesland kunne skåret på først touch på ballen. For et drama !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 15:42 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Helvete faen ta må da gå ann å trøkke litt mer til. Stå å se på at ballen går i stolpen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 15:46 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Er vi så dårlig trent at vi ikke klarer 90 min? Kan dem starte med å sparke denne sport scientist stillingen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 16:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Freddien wrote:
Mitt stalltips: Aanesland kommer inn og avgjør :-D


For å korrigere meg sjøl. Aanesland burde avgjort dette, for en sjanse og for en touch !
Positiv kamp av KIL dette, selv om det er utgjort at vi ikke får 3 poeng her heller.

Nå må vi ha 9 poeng de siste 3, så tror jeg 31 poeng holder til minst kvalik !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2020, 18:27 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Drublic wrote:
Er vi så dårlig trent at vi ikke klarer 90 min? Kan dem starte med å sparke denne sport scientist stillingen




Er nok ikke bare den stillingen rundt laget som burde gå. Da dem finner ut etter 8 mnd at laget er dårlig trent, er det nok noen andre slike stillinger som burde gå også. Er vel ikke mange i eliten som har så mange rare stillinger rundt laget som Kil har. Men som ikke har hjulpet noen ting.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group