KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 01:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 129 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
PostPosted: 27 Nov 2019, 23:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er vel ingenting å vente på 8) .

Da kan vi altså konstatere at 2019 endte med en flott 5.plass tross store opp og nedturer denne sesongen.
Men det blir minst like spennende å følge med på hva som skjer rundt klubben nå som serien er ferdig.

Hvem forsvinner?
Hvem blir værende?
Overgangsrykter?
Hva slags spillere ønsker vi inn?
Hvem har overrasket?
Hvem har skuffet?
Hva er bra?
Hva må vi bli bedre på?
Er det grunn til optimisme før neste sesong?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Nov 2019, 00:31 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
maggot wrote:
Det er vel ingenting å vente på 8) .

Da kan vi altså konstatere at 2019 endte med en flott 5.plass tross store opp og nedturer denne sesongen.
Men det blir minst like spennende å følge med på hva som skjer rundt klubben nå som serien er ferdig.

Hvem forsvinner?
Hvem blir værende?
Overgangsrykter?
Hva slags spillere ønsker vi inn?
Hvem har overrasket?
Hvem har skuffet?
Hva er bra?
Hva må vi bli bedre på?
Er det grunn til optimisme før neste sesong?


Forsvinner:
Ali, Landry, Gang, Lee, Gjerstrøm, Bojang, Ibrahim, Mafi, Skagestad, Lucas

Ønsker: Victor Grodås fra Strømmen, enten signere Ibrahim permanent eller en annen toppspiss, klassestopper som går rett inn og forsterker hvis Skagestad drar, en verdig erstatter for Ali, to nye anker på midtbanen (håper Gjerstrøm kan signeres permanent, tatt som opp betraktelig i høst)

Overrasket: Güven, begynte å se sliten og tung ut på slutten av fjoråret og hele preseason

Skuffet: Jalasto og Rønningen

Bra: Defensiv trygghet

Bedre: Plan B hvis plan A ikke fungerer, samt offensiv samhandling

Håper på et bra overgangsvindu, så er det stor grunn til optimisme før 2020! Husk at Gazimba enda er ung og vil også utvikle seg som trener


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Nov 2019, 09:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Ali har kontrakt til i sommer. Så han drar nok ikke. Lee har vert bra de gangene han har spilt. Gang kan bli bra bare dem bruker han på rett sted. Ibrahim blir vel for dyr å kjøpe. Skal jo ikke bruke penger i Kil. Men heller å leie spillere som har blitt gjort i år og de siste årene. Jeg kaller det sløsing. Må få tak i et par midtbane spillere med pondus. En som kan styre midten og være kaptein. Det har vi manglet i år. Guven er ingen kaptein.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Nov 2019, 11:47 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Med så pass mange som forsvinner så må vi jo styrke i alle ledd. Og i vanlig stil blir det vel ett jag helt frem mot sesongstart før vi har en komplett stall på plass.
Om Ali er med helt til sommeren så er jo det ett veldig pluss, da er vel sikkert Landry med til sommeren også, men han svinger jo mer i prestasjonene.

Så får vi se om det skjer noe på trenerfronten?

Men ønskeliste er selvfølgelig å få ett lag som kan kjempe om direkte opprykk.

Jeg er ovverasket over at ikke Bojang har fått spilt mer, selvfølgelig også av at Güven figurerer på toppscorerlista da han som Forza_vinger sier så ganske sliten ut i fjor.

Skuffet over høstformen som til tross for at vi faktisk styrket laget aldri kom.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Nov 2019, 13:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
For første gang på mange år så er jeg faktisk ikke så bekymret for hvem som forsvinner (da snakker jeg i første omgang om de på utgående kontrakt). Flere har nok ganske høye lønninger, men har allikevel ikke prestert mer enn "helt greit" i det som tidvis har vært et god kollektivt. Jeg ser gjerne at f eks Skagestad og Mafi blir med videre, men de er på ingen måte uerstattelige de heller.

Det som har vært positivt i år er at vi klarte å snu en enormt negativ trend da sesongen kom igang. Vi har fremstått kyniske og bedre organisert defensivt. Vi har også stått kampene bedre enn vi gjorde i fjor da vi tidvis mistet enormt med poeng rett før slutt.
Økonomisk er vi vanvittig stabile og Nystuen viser at han har et enormt nettverk ved å hente blant annet Ahamada.
Vi spiller tidvis en morsom og attraktiv fotball og Guven har virkelig stått frem i år.

Det negative er at vi fortsatt fremstår vanvittig ustabile. Enten så fungerer det, eller så fungerer det ikke.
Forskjellen er tidvis så vanvittig at det er knapt til å tro.
Stallen har virket dårlig sammensatt med veldig mange like spillertyper. Vi har eksempelvis mange kantspillere i stallen men spiller i et system uten kanter? Gazimba virker til å ha famlet litt i blinde i forhold til hvordan vi skal spille og hvordan vi ønsker å fremstå.
Noen virker til å dra i litt ulike retninger og det må ryddes opp i.

I forhold til spillere inn så håper jeg vi fokuserer på egenskaper som rutine, lederegenskaper, fysikk og noen som er litt voksne i hodet. Vi trenger noe annet enn de små fintspillende krigerne som løper rundt på midtbanen.
Utenom det så handler vel mye om å erstatte spillere som forsvinner ut.

Vi må bli bedre på flere ting. Vi må dra i samme retning, vi må bestemme oss for et endelig spillesystem og hente spillere som passer inn. Vi må bli langt mer stabile og vi må bli bedre til å angripe når motstanderlaget ligger lavt.

Er det noen grunn til optimisme før neste sesong? Ja absolutt.
-Som jeg nevnte helt i starten så er det egentlig få spillere jeg frykter å miste. Jeg tror derimot det kan bli frigitt greit med lønnsmidler.
-Vi har fortsatt en bra grunnstamme i laget med spillere som Pålerud, Røer, Holter, Vinjor og Guven.
-Jeg tror vi på ingen måte har sett det beste av spillere som Jalasto, Rønningen og Marklund. Nå har vi dem med under hele sesongoppkjøringen.
-Jeg tror vi kan oppleve en bedre vinter på overgangsmarkedet enn vi gjorde i fjor.
-Essaeh er tilbake i 2020 (årets KIL-spiller i 2018).
-Marlinho har vært en skygge av seg selv. Så vi litt glimt av gammel storhet i kampen mot KFUM?
-Vi kommer aldri i verden til å gå en hel vinter uten en eneste seier, slik vi så i fjor.
-Gazimba var helt uerfaren men har nå fått et år på baken. Vi slipper forhåpentligvis å måtte vente til slutten av januar før vi får noen avklaring på trener-siden. Mange er skeptiske til Gazimba men kontinuitet er jo sjeldent dumt i fotball.
-Vi slipper forhåpentligvis også tullball som det Olav Øby påførte klubben i fjor vinter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Dec 2019, 16:19 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Gazimba har vel en litt annen spillestil en det Espen vil dem skal spille. Og det ser ut som han ikke klarer denne oppgaven med de spillerne som han har til rådighet. Enig at dem er ustabile. Men blir slik når man henter spillere i mars-april. Og leier inn en hel del som reiser etter en sesong. Skulle vert artig og hatt en stall på 17-18 stk til første trening etter jul. Men spørs vel det,


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Dec 2019, 21:44 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Men har vi ikke ganske mange spillere på kontrakt nå da?
Mye ungt og urutinert selvfølgelig, men det bør da være et greit antall mann som møter opp første trening etter nyttår.
Det er vel også en konsekvens av at vi egentlig har hatt en ganske "stor" stall denne sesongen.

Spillere uten kontrakt pr dags dato:
-Edvard Skagestad
-Iman Mafi
-Ali Ahamada (kontrakt frem til sommeren men tar han med på listen allikevel)
-Stian Bolstad
-Martin Lundal (allerede klar for Ranheim).
-Landry N`Guemo.
-Shuaibu Ibrahim (på utlån)
-Mathias Gjerstrøm (på utlån)
-Sulayman Bojang (på utlån).

På Kontrakt:
-Andreas Smedplass
-Mathias Aadnøy
-Ville Jalasto
-Ridouan Essaeh
-Daniel Lysgård
-Fredrik Mani Pålerud
-Christian Røer
-Sander Røed
-Jonas Rønningen
-Simon Marklund
-Martin Vinjor Tangen
-Harald Holter
-Marlinho
-Even Bydal (tilbake fra utlån)
-Markus Aanesland
-Adem Guven
-Ludvig Langrekken
-Gang Donwang (skrev under i dag)
-Guywhan Lee (skrev under i dag).

Moderer meg hvis jeg tar feil på noe her (vanskelig å holde oversikt på alt), men kaldt beregnet skal vi da ha rundt 18-20 mann på kontrakt nå?
Det kommer sikkert til å skje ting før jul også. Enten at noen av de "gamle" skriver under på ny kontrakt, eller at det dukker opp et nytt fjes eller to.

En antatt første-oppstilling med de navnene vi har nå hadde vel kanskje sett sånn ut?

Smedplass

Pålerud - Røer - Jalasto - Essaeh

Rønningen - Holter - Vinjor

Marklund - Aanesland - Guven


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Dec 2019, 15:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:
Smedplass

Pålerud - Røer - Jalasto - Essaeh

Rønningen - Holter - Vinjor

Marklund - Aanesland - Guven


Med dette som førsteoppstilling trenger vi forsterkning i alle ledd, særlig på keeperplass, men også forsvar, midtbane blir for svakt. Og på topp blir vi for sårbare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Dec 2019, 18:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Du har nok rett i det Mikeb.
Det er jo litt uavklart med Ahamada siden han strengt talt har kontrakt til sommeren.
Han ble vel kanskje ikke det enorme salgsobjektet man håpet han skulle bli.
Om det skjer nå eller til sommeren vet jeg ikke, men en ny keeper inn er et must.

I forsvaret er vi sårbare på backplass og vi trenger eventuelt en erstatter for Skagestad. Håper på en rask avklaring i forhold til han.
Drømmen hadde vært og fått inn en Per Verner Rønning-type igjen. En som virkelig ruver og tar for seg.

På midten har vi en merkelig gjeng med spillere som alle er kliss like hverandre.
Holter, Vinjor, Bydal og Gang. Unntaket er vel Rønningen. Han var vel ment å være det "fysiske" momentet på midtbanen og det kan han fint bli neste år (hvis han holder seg skadefri).
Jeg synes at tapet av Øby var altfor tydelig denne sesongen. Vi har manglet en playmaker som også kan bidra med noen mål fra midtbanen. Skulle gjerne sett en reell erstatter for han.

Jeg håper ikke Nystuen går på den samme smellen som han gjorde før denne sesongen. Nemlig at vi satser på Guven som ensom spiss.
Det var fullstendig skivebom og vi manglet trykk i boksen store deler av vårsesongen.

Oppsummert så er vel min ønskeliste en solid førstekeeper (hvis Ahamada forsvinner nå), en kraftkar på midtstopperplass, en god back-up på backplass, en playmaker på midtbanen som tør å sentre ballen litt fremover og duellkraft/målteft i motstandernes boks.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Dec 2019, 19:05 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:
Du har nok rett i det Mikeb.
Det er jo litt uavklart med Ahamada siden han strengt talt har kontrakt til sommeren.
Han ble vel kanskje ikke det enorme salgsobjektet man håpet han skulle bli.
Om det skjer nå eller til sommeren vet jeg ikke, men en ny keeper inn er et must.

I forsvaret er vi sårbare på backplass og vi trenger eventuelt en erstatter for Skagestad. Håper på en rask avklaring i forhold til han.
Drømmen hadde vært og fått inn en Per Verner Rønning-type igjen. En som virkelig ruver og tar for seg.

På midten har vi en merkelig gjeng med spillere som alle er kliss like hverandre.
Holter, Vinjor, Bydal og Gang. Unntaket er vel Rønningen. Han var vel ment å være det "fysiske" momentet på midtbanen og det kan han fint bli neste år (hvis han holder seg skadefri).
Jeg synes at tapet av Øby var altfor tydelig denne sesongen. Vi har manglet en playmaker som også kan bidra med noen mål fra midtbanen. Skulle gjerne sett en reell erstatter for han.

Jeg håper ikke Nystuen går på den samme smellen som han gjorde før denne sesongen. Nemlig at vi satser på Guven som ensom spiss.
Det var fullstendig skivebom og vi manglet trykk i boksen store deler av vårsesongen.

Oppsummert så er vel min ønskeliste en solid førstekeeper (hvis Ahamada forsvinner nå), en kraftkar på midtstopperplass, en god back-up på backplass, en playmaker på midtbanen som tør å sentre ballen litt fremover og duellkraft/målteft i motstandernes boks.


Enig, bortsett fra at jeg ønsker meg både en playmaker og en ballvinner på midten.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2019, 03:35 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Saku Pekka Sahlgren blir bra. Skulle gjerne hatt med Ali videre, men han er nok tapt. Da er det like greit å satse på Saku Pekka med Smedplass som 2.valg.

Ingen oddsbombe at Belsvik slutter, da ligger det vel an til at Wennberg blir assistent.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Dec 2019, 18:16 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Tilhenger wrote:
Saku Pekka Sahlgren blir bra. Skulle gjerne hatt med Ali videre, men han er nok tapt. Da er det like greit å satse på Saku Pekka med Smedplass som 2.valg.

Ingen oddsbombe at Belsvik slutter, da ligger det vel an til at Wennberg blir assistent.


Keepersituasjonen kan skape litt hodebry. Eller kanskje "luksusproblem" er et bedre ord. Når man har et talent som Smedplass, så vil jeg tro at man ønsker å forvalte det talentet på best mulig måte. Samtidig er det ofte et sjansespill å la en ung og lovende keeper spille på seg erfaring (selv om Smedplass klarte sine saker bra da han fikk sjansen i sommer). Det at KIL har hentet Sahlgren tolker jeg på følgende måter: 1) KIL ønsker å selge Ahamada i vinterpausen og 2) KIL synes det er for tidlig å satse på Smedplass som førstekeeper.

Litt avhengig av hva som skjer med Ali, tror jeg det vil være lurt av KIL å sende Smedplass på utlån for å få erfaring som førstekeeper. Personlig ville jeg faktisk gitt Smedplass tilliten som førstekeeper (gitt at Ali blir solgt). Det ville trolig betydd noen tapte poeng gjennom en sesong (en ung keeper kommer til å gjøre tabber, sånn er det bare), men det ville også betydd at KIL trolig ville fått et attraktivt salgsobjekt om et par år (er ikke Smedplass på treårskontrakt?). Vanskelig problemstilling ettersom vi er helt avhengig av en solid keeper gjennom hele sesongen for å være i nærheten av kvalik. Hovedpoenget mitt er at Smedplass må få kamperfaring. Ellers kaster KIL bort et talent.

Når det gjelder erstatter for Belsvik, så er jeg skeptisk til Wennberg. Ikke fordi han ikke er et trenertalent, det er han helt sikkert. Men det har vist seg nå over et par sesonger at KIL har hatt bruk for en rutinert og erfaren assistenttrener som motvekt til en ung og noe uerfaren hovedtrener. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hva med Charlie?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Dec 2019, 18:38 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Ali er vel ikke så enkelt å få solgt. Han er alt for ustabil. Hadde blitt solgt i sommer vis han hadde holdt nivået oppe.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Dec 2019, 22:50 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
pnord wrote:
Tilhenger wrote:
Saku Pekka Sahlgren blir bra. Skulle gjerne hatt med Ali videre, men han er nok tapt. Da er det like greit å satse på Saku Pekka med Smedplass som 2.valg.

Ingen oddsbombe at Belsvik slutter, da ligger det vel an til at Wennberg blir assistent.


Keepersituasjonen kan skape litt hodebry. Eller kanskje "luksusproblem" er et bedre ord. Når man har et talent som Smedplass, så vil jeg tro at man ønsker å forvalte det talentet på best mulig måte. Samtidig er det ofte et sjansespill å la en ung og lovende keeper spille på seg erfaring (selv om Smedplass klarte sine saker bra da han fikk sjansen i sommer). Det at KIL har hentet Sahlgren tolker jeg på følgende måter: 1) KIL ønsker å selge Ahamada i vinterpausen og 2) KIL synes det er for tidlig å satse på Smedplass som førstekeeper.

Litt avhengig av hva som skjer med Ali, tror jeg det vil være lurt av KIL å sende Smedplass på utlån for å få erfaring som førstekeeper. Personlig ville jeg faktisk gitt Smedplass tilliten som førstekeeper (gitt at Ali blir solgt). Det ville trolig betydd noen tapte poeng gjennom en sesong (en ung keeper kommer til å gjøre tabber, sånn er det bare), men det ville også betydd at KIL trolig ville fått et attraktivt salgsobjekt om et par år (er ikke Smedplass på treårskontrakt?). Vanskelig problemstilling ettersom vi er helt avhengig av en solid keeper gjennom hele sesongen for å være i nærheten av kvalik. Hovedpoenget mitt er at Smedplass må få kamperfaring. Ellers kaster KIL bort et talent.

Når det gjelder erstatter for Belsvik, så er jeg skeptisk til Wennberg. Ikke fordi han ikke er et trenertalent, det er han helt sikkert. Men det har vist seg nå over et par sesonger at KIL har hatt bruk for en rutinert og erfaren assistenttrener som motvekt til en ung og noe uerfaren hovedtrener. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hva med Charlie?


Utleie av Smedplass er nok ingen dårlig idé. Sahlgren er nok hentet inn som klart 1.valg. Hadde det vært håp om at Ali skulle forlenge, ville nok ikke Sahlgren blitt hentet. Skal vi klare en topp seks posisjon neste år må vi ha en keeper utenom det vanlige som i tillegg er stabil gjennom sesongen. Det trur jeg er viktigere enn en spiss som setter 15 mål.

Det kan nok hende man ønsker en mer rutinert assistent enn Wennberg, men jeg har en følelse av at Berstad og Gazimba ikke vil være den perfekte match, uten at jeg kjenner noen av de.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Dec 2019, 12:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Berstad er litt lik Nordli. Krever litt mer av spillerne en Gazimba gjør. Hadde vert moro å få Berstad inn ja. Han står i hvert fall ikke med henda i lomma.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 129 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group