KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 01:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Strømmen - Kongsvinger.
PostPosted: 22 Jun 2019, 03:30 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vi har altså et Kongsvinger i strålende form som møter et Strømmen i poeng-nød.
Det er heller ikke fritt for at Strømmen har ødelagt en og annen fest for vår del tidligere (selv om vi vant 6-2 der i fjor).
Vi har tradisjonelt sett slitt litt mot Strømmen så man skal aldeles ikke ta noe for gitt her altså.

Strømmen har tre seire denne sesongen. Alle i cupen.
To av dem har (merkelig nok) kommet mot Eliteserie-motstand, og det førte blant annet til at visse kanarifugler ble sendt hjem som slakt.
I serien står de med 0 seire, 5 uavgjort og 6 tap. Det virker til og ha vært mange jevne oppgjør som ikke har bikket deres vei.
Vi håper det fortsetter slik på søndag 8) .

Strømmen er (i likhet med oss) videre i cupen og skal møte Haugesund neste uke.
Jeg tipper de prioriterer serien og at de stiller med sitt beste lag.
Kongsvinger har jo vist at de har bredde i troppen så det er litt vanskelig å spå hva som dukker opp i startelleveren.
Mulig det er litt småskader på gang osv.

Det er vel noen bruntrøyer som skal knuses neste uke også så 8) 8) 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jun 2019, 23:12 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Strømmen har smått grusomme fire tap og en uavgjort på de fem siste i serien. Men de har slått ut både Aafk og LSK i cup’n. Hvis de klarer å mobilisere noe av det samme mot oss i morgen blir det tøft. Tror ikke de har i nærheten av den bredden som vi har, og det kan bli avgjørende.

Ahmada må få orden på låret sitt, selv om han kaster til midtstreken må vi jo han en keeper som kan bruke beina. Jalasto, Mafi og Gang imponerte mot TIL og bør starte. Marlinho virker å være i spillehumør. Tipper dette laget i 4-4-2: Smedplass - Mafi, Jalasto, Skagestad, Bojang - Holter, Gang, Gjerstrøm, Marlinho - Güven, Aanesland


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 01:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Tilhenger wrote:
Ahmada må få orden på låret sitt, selv om han kaster til midtstreken må vi jo han en keeper som kan bruke beina. Jalasto, Mafi og Gang imponerte mot TIL og bør starte. Marlinho virker å være i spillehumør. Tipper dette laget i 4-4-2: Smedplass - Mafi, Jalasto, Skagestad, Bojang - Holter, Gang, Gjerstrøm, Marlinho - Güven, Aanesland


Smedplass spilte vel 2.lagskamp lørdag, og er vel dermed uaktuell ? I samme kamp nevnte de at keeperen til Strindheim skulle gi seg hos dem etter kampen, og at han skulle prøvespille for KIL. Er Ahamada på vei bort allerede tro ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 10:38 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Freddien wrote:
Tilhenger wrote:
Ahmada må få orden på låret sitt, selv om han kaster til midtstreken må vi jo han en keeper som kan bruke beina. Jalasto, Mafi og Gang imponerte mot TIL og bør starte. Marlinho virker å være i spillehumør. Tipper dette laget i 4-4-2: Smedplass - Mafi, Jalasto, Skagestad, Bojang - Holter, Gang, Gjerstrøm, Marlinho - Güven, Aanesland


Smedplass spilte vel 2.lagskamp lørdag, og er vel dermed uaktuell ? I samme kamp nevnte de at keeperen til Strindheim skulle gi seg hos dem etter kampen, og at han skulle prøvespille for KIL. Er Ahamada på vei bort allerede tro ?


Det stemmer. Da tolker jeg det som at Ali er klar for kamp. Jeg vil tro det er kontinuerlig interesse for Ali. Siden han er vært en del skadet vil kanskje andre klubber ha litt is i magen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 18:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Foreløpig er vel kampen litt som jeg fryktet.
Strømmen ligger tett og kompakt og KIL produserer lite fremover.
Spent på hva slags grep som blir tatt i pausen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 20:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Nr 1) Det er i utgangspunktet godt gjort å få dette anti-fotball-kjøpesenter-laget til å fremstå som en million dollar. Fullt fortjent seier.

Nr 2) Vi mangler åpenbart en plan B når det butter imot.

Nr 3) Vi mangler spiller-typer som kan komme inn og snu kampene. Marlinho mot Aanesland blir et fett for denne grå betongveggen fra Strømmen.

Nr 4) Vi mangler også spillere som tar tak når det butter imot utpå banen. Vi faller fullstendig sammen og INGEN tar tak.

Nr 5) Her så jeg faretruende mange barnesykdommer som var ganske påfallende i fjor. Enten så triller vi fullstendig ball i hatt med motstanderne, eller så klarer vi knapt å trille ballen til hverandre i det hele tatt.

Nr 6) Jeg aner ikke hva vi har gjort dette Strømmen-laget men de koser seg åpenbart mot lag som faktisk prøver å spille fotball. Vi har sett det mange ganger før.....får Strømmen kampen inn i sitt spor, så er vi kjørt. Vi har ikke noe "mot-middel" mot denne grå, triste og hardtarbeidende massen.

Nr 7) Det er uansett noe typisk med dette KIL-laget når vi er i en flyt-fase. Jeg tror ingen andre lag i denne divisjonen kan tryne såååå jævlig på ræva igjen. Vi så det mot Strømmen hjemme i fjor. Vi så det mot Hamkam borte i fjor (og i år). Fullstendig mageplask.
Greit nok at dette er kokos-ligaen men allikevel......"litt" stabilitet må man kunne forvente.

Nr 8) Når "stjernespillerne" ikke fremstår som stjerner.......bytt de heller ut. Vår gode keeper-venn ser muggen ut, Nguemo fremstår ikke som noen leder, Harald Holter var "all over the place" og Adem Guven var knapt bortpå ballen.

Nr 9) Ja jeg har skrivediare og ja jeg er skuffet. Jeg forventer tross alt spillere som gir alt tross gode resultater den siste tiden. De får pisse-mye ros når det går bra......i dag fortjener de en tupp i baken hele gjengen.

10) Nei, jeg kan ikke fordra dette Strømmen-laget. Jeg håper de rykker ned og blir der.

Takk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 20:18 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
En første omgang hvor vi styrer og gjør det meste riktig bortsett fra å skape sjanser. Strømmen får knapt låne ballen, men dessverre så klarer vi ikke å få strekk i ett kompakt Strømmen lag fordi vi ikke vender spillet raskt nok, men holder ballen stort sett i det bakerste leddet.

I andre omgang skjer det motsatte av hva som skjedde forrige helg, i stedet for å komme ut av garderoben full av energi så ser vi helt tomme ut. Og etter at Strømmen får ett heldig 1-0 mål så er det en fatal tabbe av Jalesto som fører til 2-0. Skulle jo tro at han løp raskere hjemover etter å ha mistet ballen på den måten, men dette var for svakt.

Ser ut som vi har mye småskader og slitne spillere så viktig at vi kommer oss igjennom de to neste på en bedre måte og får en liten hvilke og restituert gutta nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 22:14 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Alle lag har noen slike black-outer i løpet av sesongen, hvor ingenting stemmer. Nå har vi i løpet av vårsesongen hatt denne i tillegg til bortekampen mot ham-kam, så da har vi gjort de unna for sesongen. Det eneste positive er at det er tre dager til neste kamp, flott anledning til å slå tilbake. Det kan med fordel gjøres en del bytter til den kampen. Ali er åpenbart skadet og bør få bli frisk. Jeg synes Landry brukte veldig god tid med ballen i dag og at det gikk utover fremdriften. Manglende bevegelser hos de foran han er også sterkt medvirkende, til hans forsvar. Men jeg synes dette har vært en tendens de gangene han har spilt. Langrekken klarte å løsne skudd på mål i dag, de klarte ikke de andre spissene, han kan sikkert legge ned en god innsats i cup’n.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 22:35 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Alle lag har blackouter, men det forbauser meg fortsatt hvor enkelt det var og kjempe KIL ut av stilen.
Det forbauser meg også at vi lar dette skje mot Strømmen gang på gang på gang.
Visste vi ikke hva som møtte oss i dag?
Det så nemlig ikke sånn ut.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2019, 22:59 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg tror Strømmen kommer til å klatre ut av nedrykksstriden, de har tross alt en del kvaliteter i laget. De har også slått Aafk og LSK hjemme. Vi var kanskje litt høyt oppe etter seiere mot Start og Tromsø, nå skulle vi omstille til å være klare favoritter. Så er det sant som du sier angående lag som ligger stort sett hele kampen i balanse, og vi stanger i mot, da har vi ingen plan b. Vi slet jo lenge mot Tromsdalen hjemme også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Jun 2019, 20:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Tilhenger wrote:
De har også slått Aafk og LSK hjemme.


Var vel Glimt og LSK? AaFK møter RBK i neste runde, så de er med fortsatt.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Jun 2019, 22:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
gonzo99 wrote:
Tilhenger wrote:
De har også slått Aafk og LSK hjemme.


Var vel Glimt og LSK? AaFK møter RBK i neste runde, så de er med fortsatt.


Du har helt rett :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group