KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 19:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 15 May 2019, 14:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Obligatorisk oppmøte. Ikke noe mer å si om den saken 8) .

Skulle vært artig og visst litt mer rundt skadesituasjonen til KIL.
Finner lite.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 May 2019, 15:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Da er det vel ingen skader i troppen da. Men vi for vel høre det om en 3-4 uker kanskje. Guven er utestengt i 2 kamper så han er ikke klar.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 May 2019, 17:11 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
http://www.kil.no/nyheter/ali-jeg-er-klar

Her står det litt om skadesituasjonen. Ali er tilbake. Vi kan trenge hans trygghet og rutine mot HamKam. Smedplass har gjort sine saker bra, så all mulig kred til ham. Håper de siste kampene har gitt ham inspirasjon til å stå på og utvikle seg videre på trening. Det er ingen tvil om at Smedplass blir en god keeper hvis han holder trykket oppe. Men han må spille kamper på høyt nivå også. Tanken til KIL er kanskje å selge Ali for gode penger etter sesongen og satse på Smedplass som førstekeeper neste sesong? Det ville vært fornuftig, spør du meg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 May 2019, 17:49 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Smedplass er god ja. Men kan ikke bare stase på han som førstekeeper. Hvem skal han konkurere med om den plassen vis man ikke har en som er bedre. Husker du at vi hadde en på 17-18 år som vant tv 2 sin keepertalent med Grodås. Gikk bare 1 år så ble han søkk borte, og ikke hørt om han siden. Det er det som er farlig i den alderen. Er mange keepere som går lei rundt 20 år fordi dem ikke for spille topp fotball. Og for han ikke noen å konkurere med blir han fort skje.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 May 2019, 18:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Strålende at Ali er klar. :D :D :D
Han sprer trygghet rundt seg også.

Men med Guven, Langrekken og Rønning ute så ser det tynt ut fremover.
Marlinho, Marklund og Aanesland er vel kanskje de mest aktuelle til å bekle de offensive rollene.
Lee og Da Silva kan også bidra med fart.
Ser også for meg at man kan plassere Gjerstrøm litt lenger frem på banen (type i en offensiv midtbanerolle).

Hamkam har jo blitt et såkalt "spillende" lag de også og jeg ser ikke bort ifra at det blir endel kontrings-rom for hurtige KIL-spillere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 May 2019, 21:00 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Spår tett kamp og trøkk i duellene fra begge lag. Vil overraske meg om et av lagene stikker fra tidlig. Begge lag har både scora lite og slippet inn lite mål. Vertene har faktisk bare 6 nettkjenninger så langt (ikke jinxe) mot våre 7. Dødballene blir viktige som vanlig. Vi har endelig noen som kan slå farlige dødballer igjen i form av Marklund. Aanesland ligger ender nok opp som midtspiss. Synd at også Landry er ute, hvis ikke kunne vi kjørt to sentrale på midten og dytta Gjerstrøm opp som bindeledd som maggot forslår. Tipper samme laget som Glasskula i 4-3-3: Ali - Pålerud, Skagestad, Røer, Bojang - Holter, Vinjor, Gjerstrøm, Marklund, Aanesland, Marlinho.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2019, 18:17 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Men i svarte faen Marlinho, sånne skal sitte


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2019, 19:48 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Der skrur jeg av Eurosport. Det er så utrolig tafatt. Også Nystuen da som ikke klarte/ville/fikk inn noen erstatning for Castro & Ibrahim. Like jævla tafatt jobb av han.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2019, 20:29 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ingen trøkk og laber innsats. Røer forsøker å sette standard med taklingen etter 5. Godkjent av Røer, Skagestad og Holter. Fremover, ingen ting. Det er ellers grenser for hva vi kan pålegge Ali å rydde opp i.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2019, 00:31 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg kjente jeg trengte litt god tid før jeg skrev om dagens kamp, for dette er det mest frustrerende jeg har sett på lenge.
Jeg synes jo egentlig at vi matcher Hamkam på trykk og vilje. Store deler av kampen er det faktisk vi som styrer.
Men så var det sluttproduktet da......åh herreminhatt.
Drøssevis av sjanser, også er vi som puslete 12 år gamle juniorer foran motstanderens mål.
Helt håpløst.
Marlinho gidder jeg ikke å kommentere noe mer og det er ingen andre der som tar ansvar heller.
Vi har vel også et stortalent på midten der hvor utviklingen går i feil retning. Null oversikt.

Synes egentlig forsvaret sitter bra selv om vi slipper inn to mål. Det første målet kom som et resultat av rot og surr og hvor de vinner situasjoner høyt i banen. Konsentrasjon for pokker!!!!!
Røer og Skagestad utgjør faktisk et solid midtstopperpar som rydder opp i stor stil. Jalasto kommer inn og viser at han ikke er noen rundingsbøye. Bojang imponerte meg stort i dag. Bra defensivt og flere raid offensivt.
Dessverre så holdt det ikke.
Denne seieren burde ha vært vår om vi ikke hadde vært så forbannet puslete. Vi skulle ledet både 1-0 og 2-0 før de fikk dette første drittmålet sitt.
Guven er på ingen måte en optimal løsning slik vi spiller nå. Allikevel så er han det beste vi har.
Når han er ute så har vi faktisk ingenting.
Jeg forstår ikke hva ledelsen tenkte på da de ikke hentet inn en spiss før sesongen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2019, 01:08 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
maggot wrote:
Jeg kjente jeg trengte litt god tid før jeg skrev om dagens kamp, for dette er det mest frustrerende jeg har sett på lenge.
Jeg synes jo egentlig at vi matcher Hamkam på trykk og vilje. Store deler av kampen er det faktisk vi som styrer.
Men så var det sluttproduktet da......åh herreminhatt.
Drøssevis av sjanser, også er vi som puslete 12 år gamle juniorer foran motstanderens mål.
Helt håpløst.
Marlinho gidder jeg ikke å kommentere noe mer og det er ingen andre der som tar ansvar heller.
Vi har vel også et stortalent på midten der hvor utviklingen går i feil retning. Null oversikt.

Synes egentlig forsvaret sitter bra selv om vi slipper inn to mål. Det første målet kom som et resultat av rot og surr og hvor de vinner situasjoner høyt i banen. Konsentrasjon for pokker!!!!!
Røer og Skagestad utgjør faktisk et solid midtstopperpar som rydder opp i stor stil. Jalasto kommer inn og viser at han ikke er noen rundingsbøye. Bojang imponerte meg stort i dag. Bra defensivt og flere raid offensivt.
Dessverre så holdt det ikke.
Denne seieren burde ha vært vår om vi ikke hadde vært så forbannet puslete. Vi skulle ledet både 1-0 og 2-0 før de fikk dette første drittmålet sitt.
Guven er på ingen måte en optimal løsning slik vi spiller nå. Allikevel så er han det beste vi har.
Når han er ute så har vi faktisk ingenting.
Jeg forstår ikke hva ledelsen tenkte på da de ikke hentet inn en spiss før sesongen.


Tenkte jeg skulle skrive noen ord i frustrasjon selv i kveld, men det er ingen poeng for du summerer opp greia nøyaktig slik jeg selv ser saken om dagen ;-) Eller... :-(

Bojang er faktisk den eneste av utespillere på dette laget som innehar en X-faktor. Den eneste som kan klare å finne på noe sprell som kan føre til mål. Tror nesten vi får løfte han et hakk høyere opp på banen som venstrekant, så kanskje det kan skje noe foran mål til slutt.... for der er det langt på vei helt dødt om dagen. Eller.... Dvs... vi kommer jo til sjanser, men det føles ikke som om noen verdens ting av det vi skaper om dagen er det minste farlig, for det mangler kvalitet totalt over hele fjøla på det som skjer på siste 3-del av banen. Herrejøsses det rett og slett gørr kjedelig å se på.... du VET det kommer til å stoppe, eller avslutningene som kommer blir helt håpløse.

Hva i all verden er årsaken? Er det Treneren? Er spillerne rett og slett for dårlige? Og hvordan i all verden skal vi komme ut av denne herva? Selvfølgelig burde det blitt hentet inn noen, helst 2, spisser som kunne vært med på å gjøre en forskjell før seriestart. Vi har alt for mange like typer på laget.... det må fylles på med noe annet. Noen som har ferdigheter til å faktisk kunne skape noe fremover. Pr dags dato så har vi bare et helt lag bestående av solide arbeidsmaur som kan løpe og bidra med innsats, men det mangler totalt på kvaliteter til å faktisk kunne skape noe, og/eller avslutte.

Herregud... jeg har ikke vært lenger nede siden seriestarten borte mot Lyn-2 langt oppe i Groruddalen, i regnvær, våren 2002 :-(

Men men… vi rykka opp året etter, så det er kanskje like godt å gå i dvale til neste sesong! HAFF!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2019, 01:25 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Nå må vel Espen og co se att vi trenger noen etablerte spillere. Hjelper lite med en haug med kyllinger på banen her. Dem duger knapt nok i 3 div. Det var knapt nok innsats i di som spilte. Det hadde ikke hjulpet om Guven hadde vert med heller. For håpe dd\i for tak i noen rutinerte spillere til someren.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2019, 02:26 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Mye enig med Raggen over her.
Jeg merker vel at jeg savner spillere som Castro og Ibrahim foran mål samt pasningsfoten til Øby på midten.
På en annen side så klarte vi jo fint å tape den samme kampen i fjor med de på banen så det er ikke sikkert at det hadde gjort noe fra eller til heller.
Hvis man skal se det positive i det så var jeg faktisk mer frustrert etter Raufoss-kampen for der skapte vi jo knapt en sjanse.
I dag skaper vi mer enn nok til å vinne men laget skriker etter naturlige målskårere og spiss-kompetanse.
Eksempelvis så kommer vi til mange innlegg men hvem skal man egentlig slå inn på?
Vi kommer også ofte til avslutninger men kvaliteten er ikke god nok.

Vi har nå engang den stallen vi har og da får vi gjøre det beste ut av det. Vi vet jo ikke alt som foregår på kontoret. Kanskje var vi nære en storfisk rett før overgangsvinduet? Kjelsrud Johansen ble jo nevnt. Kanskje muligheten åpner seg igjen til sommeren?
Ellers så er det vel ingen hemmelighet at ikke alt gikk etter planen i vinterens overgangsvindu. Det innrømmer Nystuen selv.

Hittil så føler jeg at vi kaver litt i blinde i forhold til det offensive. Vi har jo egentlig veldig gode spillere, men vi får ikke det beste ut av dem vi har. Stikkord er form, samhandling og selvtillit. Ikke minst at vi finner et system der vi får det beste ut av spillerne.
Marlinho? Helt lost. Dette er spilleren som total-dominerte Obos på sensommeren i fjor.
Marklund? Enorm i flere av vinterens treningskamper. Går utpå der med høye skuldre og vet egentlig ikke hva han driver med.
Guven? Totalt malplassert som ensom spiss.
Rønning? Har jo faktisk litt fysikk, men står utpå kanten og får egentlig ikke brukt den til noen ting, annet enn å slå inn til folk som ikke har fysikk i det hele tatt.
Aanesland? Fart og teknikk og null avslutnings-egenskaper.
Midtbanespillerne? Mangel på selvtillit og samhandling der også virker det som. Istedenfor å prøve så slår man heller en støttepasning.

Det føles på mange måter som at vi spiller i et feil system med feil spillere på feil plass.
Marlinho er mye bedre som offensiv midtbane enn som kant. Marklund er mye bedre som kant enn som spiss/offensiv midtbane.
Det er spillere som Aanesland og Guven som burde vært på kanten (der de egentlig hører hjemme) og slått inn på spillere som Rønning. Ikke motsatt.
Jeg har tro på kontinuitet og hardt arbeid og at man får opp humøret og selvtilliten igjen. Det er mange potensielle mål i våre spillere hvis man bare finner ut av det.
Vi har også spillere som Landry og Gang i bakhånd og de sprer kvalitet over hele fjøla. Ser ikke bort ifra at f eks Landry hadde tørt å slå noen av de pasningene som de andre ikke tørte i dag. Dette er også spillere som kan frigi plass til andre.

Klarer vi å fortsette det gode defensive spillet så kommer det til å bli flere poeng. Iallfall frem til sommerens overgangsvindu.
Jeg er ganske sikker på at det skjer noe da.
Og fotball er jo uansett et rart spill. Plutselig så løsner det og da spruter gjerne hele ketsjupflaska. Det så vi jo senest på sensommeren i fjor. Det er mye potensiale her. Vi får bare gi det litt tid og stole på at de arbeider hardt.

Men i dag er det lov å være skuffet og frustrert. Donald-avslutninger og ufortjente tap mot Hamkam stikker ekstra dypt.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group