KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 13:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 10 May 2019, 21:11 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Tromsdalen har stått for vinterens største forvandling i OBOS med negativt fortegn. Fra fargeklatt som mistet kvalikplass på målforskjell i fjor, til grusomme 4-18 i målforskjell og ett poeng på de seks første kampene i år. Både treneren og de aller fleste nøkkelspillerne er borte.

Endelig kom det oppdatering på Ali og Landry. Ali kan spille allerede på søndag, men han har store smerter. Fysion tviler på at han står, så da ligger det nok ann til at Smedplass vokter stengene. Uansett viktigere at Ali er klar mot ham-kam. Landry mangler et par uker før han er klar for kamp.

Blir det haraball som avslutning på vårmarken på søndag? Eller blir det stanging mot en 10-mannsmur i 90 min. uten å komme gjennom?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 10 May 2019, 22:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
KIL skårer jo ikke mål og skapte vel egentlig ikke særlig mer enn en målsjanse mot Raufoss nå sist.
Tromsdalen-forsvaret har jo vært åpent som en låvedør.

Skal vi være så vågale at vi tipper at KIL skårer mer enn et mål i en seriekamp 8) ?
Må gjerne løsne litt offensivt før derbyet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 10 May 2019, 23:49 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
KIL skårer jo ikke mål og skapte vel egentlig ikke særlig mer enn en målsjanse mot Raufoss nå sist.
Tromsdalen-forsvaret har jo vært åpent som en låvedør.

Skal vi være så vågale at vi tipper at KIL skårer mer enn et mål i en seriekamp 8) ?
Må gjerne løsne litt offensivt før derbyet.


Det lugga bra fremover mot Raufoss ja. Kampen mot Jerv var langt bedre, men da stod stengene i veien. En av de største sjansene kom riktignok på corner.

Selv om vi nå møter ligaens mest gavmilde lag, må ballen gå fort og kombinasjonene sitte. Vi har en svært ambisiøs spillestil, men jeg tror det vil løsne snart, kanskje ikke så voldsomt som på forsommeren i fjor, men gjerne en light-versjon :D . Ønsker meg Gjerstrøm høyere i banen enn mot Raufoss. Nå er det ikke spådd Marlinho-temperatur på søndag, men han kan gjerne komme inn og kjøre litt karusell mot slutten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 11 May 2019, 09:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Jeg så kampen der Raufoss vant 8--0. Men resultatet stemmer ikke helt. Nesten alt av skudd gikk inn. Tromsdalen kunne fort ha hatt 3-4mål de å. Så jeg tror ikke Kil skal ta seieren på forskudd. Vi vet vel hvordan Kil har vert mot jumbolagene opp gjennom årene. Så jeg er ikke så sikker på om vi scorer så mange mål jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 12 May 2019, 20:14 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Her var det mye rot, men deilig å dra det lengste strået.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 12 May 2019, 21:14 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Deilige tre poeng. To totalt forskjellige omganger fra vår side, vinner også den siste 3-1. Litt symptomatisk to mål på dødball og det siste sjølmål. Taktisk bommert å ta ut Aanesland som sammen med Bojang var vårt beste angrepsvåpen i dag. Mulig Aanesland fikk en smell som gjorde at han ikke kunne fortsette.

Helt utrolig at dommeren klarer å gi Güven rødt kort når han blir dyttet overende. Mulig den avgjørelsen blir anket, men de avgjørelsene blir vel sjeldent omgjort og blir neppe behandlet innen torsdag. Med Güven og Rønningen ute, og Langrekken så vidt tilbake i trening, er det vel bare Aanesland som aspirer til midtspissplassen mot ham-kam.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 12 May 2019, 21:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Guven slo etter Tromsdalens spiller så det røde var helt korrekt. For vel 3 kamper på den. Helt tullete gjort av en kaptein. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gå over til 5 der bak når man har slik press. Dem må skjønne at Kil aldri har vert gode på å ri på en ledelse. Men heldigvis scoret vi på slutten,


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL-Tromsdalen
PostPosted: 12 May 2019, 22:27 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Slag eĺler forsøk på slag er jo rødt. Det var ikke mulig å se fra min posisjon eller bildene på Glåmdalen. Tromsdalen-spilleren signaliserer jo for trøye-holding, og det holder ikke til rødt kort.

Uansett, vi må klare oss uten Güven på torsdag.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group