KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 20:54

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Flyplassen - Kongsvinger
PostPosted: 21 Apr 2019, 19:39 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Flyplassen med fryktinngytende 3-0 mot Sogndal og 8-0 mot Tromsdalen på sine to siste kamper.
Kongsvinger verken skårer eller slipper inn mål om dagen.

Vi har en ganske god statistikk på Jessheim så vidt jeg vet.
Kan faktisk aldri huske og ha tapt en seriekamp der?

Vi har verdens beste keeper som sørger for poeng i morgen 8) .
Tipper 1-1.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2019, 21:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Blir spennende. Tar med mine tre barn på kampen med årets korteste reise

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2019, 22:21 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ull/Kisa er på en skikkelig bølge, og har vel vært gode i oppkjøringen også. Hjemmelaget og publikum forventer nok full fest i morgen. Det er lite som slår det å spolere en fest. For å får til det må vi møte opp, som det heter. Her må det nok full tenning til og samt en god del marginer på vår side da Jeg regner med at hjemmelaget kommer til å gå ut i hundre.

Håper på Jalasto, men det er nok for tidlig siden han ikke har hatt noe innhopp enda. Håper videre at Güven får selskap på topp av Rønningen. Overganger må tas godt vare på, jeg føler at Marklund er noe mer direkte enn Marlinho. Tipper dette laget: Ali - Pålerud, Skagestad, Røer, Mafi - Landry, Holter, Gjerstrøm, Marklund - Rønningen, Güven.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2019, 22:30 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg er enig i mye av det Tilhenger skriver.
Skulle gjerne sett Jalasto inn på laget. Gjerne på backen.
Synes backene våre tidvis har vært voldsomt ute av posisjon og det kommer isåfall til å straffe seg i morgen.

Tror også midtbanen må belage seg på å løpe mye.

Kommer forøvrig sesongens første spillemål i morgen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2019, 20:02 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Deilig!! Dette var mye bedre, synes jeg. Midtbanen jobber som helter. Meget bra kamp av N’Guemo og Holter. Fin balanse og god timing på pasningene. N’Guemo er bra altså. Rolig med ballen og rutinert. Nok en god kamp fra Ali også. Endelig en keeper som er konge i feltet! Men jeg er litt bekymret for skulderen hans...

På en dag som denne kan vi leve med at Marlinho driter seg ut på så og si blank goal…der må han spille ballen videre. Det der SKAL være mål. Men vi glemmer den i dag!

Synes Rønningen hadde fortjent et mål i dag også. Fint frispark og bra volleyskudd mot slutten.

Herlig å høre litt trøkk fra supporterne også! Tommel opp! Det er tydelig å se at spillerne får mer selvtillit når stemningen er god på tribunen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2019, 20:06 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Deilig seier. Jaggu klarte vi ikke å nøytralisere målkåte flyplass-spillere i dag også.
Kanonkamp av flere av gutta selv om målene vi får er litt gavepakker.

I dag fikk vi virkelig se hva som bor i Landry også....og han blir bare bedre og bedre.
Ali vet vi jo allerede er konge.
Må også skryte av midtstopperne som rydder opp i stor stil.

Heroisk innsats av alle mann.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2019, 21:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Herlig! Vi møtte opp til fest. Som pnord sier, så er det ikke lov å klage etter seier. Men et lite tankekors er at det virker som vi sliter med å omsette overtallssituasjoner i sjanser og mål. Det er selvfølgelig lett å kritisere fra sidelinjen, men det er så utrolig viktig å utnytte de situasjonene i perioder der vi blir presset bakover på banen.

Det er deilig å ha en solid sisteskanse igjen. Ikke bare redder han poeng, men hans opptreden smitter over på forsvaret og gir de trygghet. I dag hadde han jaggu målgivende også :) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2019, 21:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Solid forestilling av gutta i dag. Kun ett lag på banen i store deler av kampen. Kisa har vel ikke en avslutning på mål før de setter en i tverrliggeren i forkant av at Ali setter 1-0 via en Kisa spiller.

Midtbanen var veldig gode i dag og Holter markerer seg som bestemann, han vinner nesten alt på midten, bidrar fremover og kroner det hele med en scoring. Landry er også meget god, han er nok den balansen vi savnet på midtbanen og kan ta over arven etter Ellingsen og Sjølstad på en trygg måte og antageligvis flere hakk bedre når han blir varm i trøya, fortsatt litt å hente på presisjonen, men veldig trygg med ballen.
Ali er jo også en konge bak og med de utsparkene kan han bli assistkonge og toppscorer i år med mangel på alternativer på topp. Güven jobber også bra i dag selv om han blir veldig alene på topp til tider. Marlinho løper og dribler, om mannen bare kunne lære seg å slippe kula på riktig tidspunkt så hadde det sprutet av ham også.
Bakre rekka rydder opp, men mange som sitter med hjertet i halsen når de forsøker å sette i gang bakfra, i dag klarer vi det, men kan fort komme noen brudd i mot og scoringer på kontringer om de ikke får opp presisjonen.
7 poeng på de første 4 kampene må vi se er godkjent slik forventningene var før sesongen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2019, 22:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
7 poeng på 4 kamper må jo egentlig være strålende med tanke på oppkjøringen.
Nå har vi et tap på fire kamper.
Synes det ser bedre ut for hver runde som går.

Vi har strammet skikkelig igjen bakover og spiller som kyniske jævler mot Kisa i sluttminuttene der.
Vi slipper inn færrest mål i divisjonen pr dags dato.
Noe riktig må vi da ha gjort iallfall.

Vi kommer nok ikke til å bøtte inn mål slik vi så i fjor, men det er antall poeng som avgjør.
Rønningen, Marlinho, Guven og og Marklund. Dette er spillere som på hver sin måte har mer å gå på, og som forhåpentligvis blir bedre og bedre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Apr 2019, 12:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Marlinho må slutte å være så ego. Blir litt for myr dribling og stopp i spillet. Han kan finte ut et par stk, men det stopper angrepet. Så det i går også, backene var på full fart igjen da han stoppet opp og driblet seg bort.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Apr 2019, 20:22 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Noen som vet noe om skulderskaden til Ali? Var det bare en smell i går, eller er det noe som kan holde han ute en stund?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2019, 09:44 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Forza_Vinger wrote:
Noen som vet noe om skulderskaden til Ali? Var det bare en smell i går, eller er det noe som kan holde han ute en stund?


Ifølge han selv etter kampen så skulle det gå helt fint :-)

Ja ja, 7 poeng til nå etter 4 serierunder er mer enn jeg hadde håpet på før seriestart gitt. Skal si de har fått tettet igjen bakover. Spiss hadde vi fortsatt trengt, men er vi like gjerrige bakover fremover så vil det uansett tikke inn noen seiere her og der. Så enda godt de har fått såpass grep om sakene bakover. Så må jeg nesten også skryte litt av Skagestad, han har virkelig forbedret seg kraftig fra fjoråret... er nesten som Sissoko på Spurs dette, gått fra og være nesten katastrofe til å bli en av de viktigste helt plutselig :-)

Nå kommer det flere kamper de neste ukene hvor seier bør være mulig i samtlige kamper.... og seiere bygger selvtillit.... utrolig hvordan ting kan snu på kort tid.

Litt irriterende med den straffemissen mot Kåffa, 3 poeng der så hadde vi hatt 2. plassen nå, men men, plasseringen nå er flott den også, er jo faktisk topp 20 i landet, som Nystuen sier vi skal være ;-)

Tenk å hatt Castro og Ibrahim også i klubben nå.... da hadde jeg bestilt opprykksskjerf til høsten allerede nå ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2019, 20:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Janko wrote:
Marlinho må slutte å være så ego. Blir litt for myr dribling og stopp i spillet. Han kan finte ut et par stk, men det stopper angrepet. Så det i går også, backene var på full fart igjen da han stoppet opp og driblet seg bort.


Jeg er litt todelt når det gjelder Marlinho. Driblingene hans fører i en del situasjoner til at motstanderen kommer i balanse igjen som du skriver. Dette ble også poengtert her på forumet i fjor, tror det var av maggot. Likevel står han for noe veldig utypisk og befriende i OBOS-ligaen. En liga som jeg langt på vei synes er blottet for artister. Et eksempel er kroppsfinta han hadde i kampen mot KFUM, hvor motspilleren endte opp med å bli sendt tre meter i feil retning. Det er alene verdt inngangspengene for meg. Levi Henriksen sa etter kampen mot SULF i fjor at vi aldri har hatt en slik spiller på Kongsvinger før.

Hvis han kan bli litt mer direkte når motstanderen er i ubalanse tror jeg dette kan bli både effektivt og veldig morsomt.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group