KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 16:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 19:43 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Synes forøvrig det var rart at ikke Øby startet i dag.
Han bør da være mer enn bra nok for det laget.

Han ble vel kanskje litt traumatisert av den lange reiseveien :lol: :roll: .


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 20:33 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Bryne FK wrote:
ManUtd wrote:

Lite folk? Ifølge kommentator var det litt over 1400 der idag.



Ah, jeg baserte det vel på det som tv-kameraet viste. Det høres da bedre ut.

Svak straffe forresten.


TV kameraet viser det som ikke er hovedtribunen :)

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 20:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Jeg leser forresten på kil.no nå at spillerne mener de burde vunnet..
Jeg vet nå ikke jeg...

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 20:41 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Vunnet? Var dem ikke på Gjemslund de da.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 21:33 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Synes forøvrig det var rart at ikke Øby startet i dag.
Han bør da være mer enn bra nok for det laget.

Han ble vel kanskje litt traumatisert av den lange reiseveien :lol: :roll: .


Man skal ikke kimse av den bussturen der, kjenner den i et par dager etterpå.... Spøk til side: jeg er glad Øby ikke spilte mer enn han gjorde, han kunne fort ha stelt det til på en dødball.

KFUM har mange gode ballspillere, men de vinner ikke all verden med terreng med småspillet sitt, jeg synes vi er mer gjennombruddshissige enn på lenge og vi skaper vel flere brudd på dem enn de gjør på oss. Uansett målsjanser i mot kommer man vel ikke nærmere mål enn ved straffespark, slik sett var vi nærmest seier’n.

Kort oppsummert etter tre kamper: Ali blir svært viktig for oss i år, ber til høyere makter om at han holder seg skadefri. Vi lider under mangelen på en goalgetter, og kommer til å fortsette å lide under det frem til Güven og eventuelt Rønningen kommer i form. Marlinho er ingen avslutter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 22:00 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Synes forøvrig det var rart at ikke Øby startet i dag.
Han bør da være mer enn bra nok for det laget.

Han ble vel kanskje litt traumatisert av den lange reiseveien :lol: :roll: .


Man skal ikke kimse av den bussturen der, kjenner den i et par dager etterpå.... Spøk til side: jeg er glad Øby ikke spilte mer enn han gjorde, han kunne fort ha stelt det til på en dødball.

KFUM har mange gode ballspillere, men de vinner ikke all verden med terreng med småspillet sitt, jeg synes vi er mer gjennombruddshissige enn på lenge og vi skaper vel flere brudd på dem enn de gjør på oss. Uansett målsjanser i mot kommer man vel ikke nærmere mål enn ved straffespark, slik sett var vi nærmest seier’n.

Kort oppsummert etter tre kamper: Ali blir svært viktig for oss i år, ber til høyere makter om at han holder seg skadefri. Vi lider under mangelen på en goalgetter, og kommer til å fortsette å lide under det frem til Güven og eventuelt Rønningen kommer i form. Marlinho er ingen avslutter.


Ikke uenig i den analysen der.
Vi har kanskje et bedre lag spiller for spiller, men de hadde nok et mye bedre samspill og et tydeligere spill generelt.
Slik er det ikke bestandig for oss. Ofte blir det å pælme ballen opp i bakrommet der Guven alene skal kjempe mot 2-3 forsvarsspillere.
Ofte så klarer man ikke å gjøre det presist engang.
Da blir det syltynt.

Ali blir superviktig. Registrerer at neste utfordrer (flyplassen) vant hele 8-0 i dag. Det blir den ultimate testen.
Landry kommer også til å bli en nøkkelspiller.
Har også tro på Jalasto når han kommer i form.
Jeg håper faktisk de plasserer han på den ene back-plassen (hvor han også har spilt før). Synes vi rydder opp bra i midtforsvaret mens backene tidvis er all over the place.

Marlinho er ingen avslutter. Riktig. Men akkurat nå er han ikke så mye annet heller.
Han roter bort altfor mange angrep i mine øyne. Han er totalt uforutsigbar.....dessverre også for medspillere.
Fyren virker misfornøyd og han virker strengt talt litt usikker på hva han skal gjøre utpå der.

Det er mange relasjoner som ikke sitter enda. Rønningen, Marklund, Landry, Marlinho, Gjerstrøm og en ulykkelig Guven på topp.
Jeg håper at dette setter seg etterhvert, og det bør potensielt være "noen" mål her selv om den ultimate goal-getteren kanskje mangler.
Vi får bare håpe at vi fortsetter å knipe igjen bakover. Det virker til å være suksessoppskriften for poeng inntil videre iallfall.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 23:01 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Manglende relasjoner er nok et viktig poeng, i hvertfall i angrep. Vi har på mange måter et nytt lag, Marklund, Gjerstrøm og Rønningen bør få litt mer tid på seg. Dagens motstander og neste helgs motstander har vel stort sett beholdt spillerne fra fjorårets sesong. Jeg er litt uenig når det gjelder Marlinho, i dag synes jeg han gjør en del bra og basert på fjoråret blir han bedre og bedre etter hvert som temperaturen stiger. Når han var på sitt beste i fjor, mot blant annet Strømmen borte og SULF hjemme, nyttet det ikke å stoppe han, resultatene bar også tydelig preg av det selv om det var flere spillere som traff formen likt.

Ull/Kisa blir ei lei nøtt, men vi har Ali :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 23:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Marlinho var jo tidvis outstanding på høsten i fjor.
Det han viste i enkeltkamper da var jo helt ellevilt.
I vinter har man dessverre sett lite av det. Han ser bare frustrert og forvirret ut.
Det handler selvfølgelig litt om dynamikken i laget ellers også. Nye spillere, ny trener, ny spillestil osv.

Jeg føler meg litt slem når jeg klager på enkeltspillere fremfor det kollektive (jeg gjorde forøvrig det samme med Pålerud forrige runde), men jeg føler at mange av angrepene stopper rundt han......og det er jo på det offensive det har buttet mest.
Driblinger på midtbanen? Ja vel. Men hva med målpoengene?
Ofte blir det en dribling for mye.
Ofte stopper bevegelsene rundt han fordi man ikke aner hva som skal skje.
Også synes jeg han gjør mange rare valg. Skyter fra håpløse posisjoner når han bør sentre osv.

Man har kanskje litt høye forventninger etter høst-sesongen. Mange ser vel på han som en x-faktor som kan åpne opp forsvarene og bidra med mange av de målpoengene man mistet med Castro og Ibrahim.
Også glemmer vi kanskje at det tok litt tid før han kom inn i det i fjor også. Jeg føler han er litt tilbake der.

Han er jo en liten hissig veps og vi trenger Marlinho i form.
Det er bare å jobbe på (hele laget forøvrig).
Jeg lurer vel bare på om joker-rollen fra benken hadde passet han bedre slik ting er nå.

.....og mens Ali driver Kisa-spissene til vanvidd så må han gjerne komme inn å kjøre karusell med slitne Kisa-stoppere, nå neste runde 8) .


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 58 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group