KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 16:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 12 Apr 2019, 21:52 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Besøk fra Oslo på søndag. KFUM er vel en type «glade amatører», og skal ha det gøy på banen. Er muligens laget i ligaen som likner mest på oss når det gjelder spillestil.

Stemningen hos oss virker å være bra etter seriestarten. Jalasto er vel fortsatt ute, kjenner ikke ståa til Lundal. Håper på dette laget fra start: Ali- Pålerud, Skagestad, Holter, Mafi- Landry, Gjerstrøm, Rønningen, Marlinho, Marklund- Güven

Mulig det er litt for tidlig med Landry fra start. Øby startet forrige kamp for gjestene, blir spennende å se om han har blitt en bedre spiller når han ikke trenger å pendle lenger.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 13 Apr 2019, 13:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Håper Bojang -Landry og Jalasto strter nå. Et par av a spillerne stiller opp på blaget i dag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 13 Apr 2019, 18:27 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Har store forventninger til at spillerne er ganske revansjesugne etter forrige kamp.
Både mot Aalesund nå sist og forrige treningskamp mot KFUM hvor vi regelrett ble pisset på.
Det er iallfall en og annen som bør ta seg selv i nakken.

Mange spillere er fortsatt ute av form......og hvordan vi kommer til å fremstå?
Tja, jeg har enda ikke helt forstått hva vi prøver på.
Men Ali var et stort lyspunkt forrige kamp så jeg har trua på at vi kan holde nullen.
Da skal man ikke se bort ifra at vi stjeler med oss et mål heller.

Tippet en 1-0 sliteseier mot Notodden forrige hjemmekamp (med stort hell).
Tror jeg går for det samme denne gangen 8) .


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:27 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Hva skjer utpå banen her? Utrolig dårlig kamp så langt og vi blir jo til tider rundspilt av lille KFUM??

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:51 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Så får vi en gavepakke i form av straffespark, og ender med å sende ballen himmelhøyt over mål. Og da er mitt spørsmål: Hvorfor tar ikke Guven straffen? Jeg trodde han var vår straffeskyter?

Greit... Vi får et poeng idag. Men det føles ut som at vi har tapt 5-0 idag..

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:52 
Offline
Materialforvalter

Joined: 26 Aug 2007, 12:48
Posts: 64
Fulgte litt med på denne kampen på tv, kampen isolert sett er vel ikke noe å skrive hjem om, og på tross av at sikkert noen har reist bort i påsken er det trist å se så lite folk når en såpass tradisjonel klubb som Kongsvinger spiller hjemmekamp...

Hva er ambisjonene deres i år forresten? Kvalik?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:52 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Vi er heldig å stjeler med oss ett poeng på Gjemselund mot KFUM, men vi kunne totalt ranet dem om vi hadde satt ei straffe 2 min før full tid.

Og seriøst Nystuen, åssen faen klarte du ikke å se at vi trengte en jævla spiss i stallen???


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Bryne FK wrote:
Fulgte litt med på denne kampen på tv, kampen isolert sett er vel ikke noe å skrive hjem om, og på tross av at sikkert noen har reist bort i påsken er det trist å se så lite folk når en såpass tradisjonel klubb som Kongsvinger spiller hjemmekamp...

Hva er ambisjonene deres i år forresten? Kvalik?


Lite folk? Ifølge kommentator var det litt over 1400 der idag. I fjor lå vi vel på rundt 1300..
Så at vi på Kongsvinger har 1400 tilskuere på det nivået vi spiller på nå, tror jeg vi skal være fornøyde med..

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Drublic wrote:
Vi er heldig å stjeler med oss ett poeng på Gjemselund mot KFUM, men vi kunne totalt ranet dem om vi hadde satt ei straffe 2 min før full tid.

Og seriøst Nystuen, åssen faen klarte du ikke å se at vi trengte en jævla spiss i stallen???


Nei, det er helt utrolig...

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 16:57 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Her synes jeg vi er heldige som ikke taper (selv om det er vi som brenner straffespark), og det er for dårlig hjemme. Vi er altfor passive i press når ballfører nærmer seg vår 16 meter (og for så vidt også inne i egen 16). Vi rygger jo 2-3 meter unna motspillerne hver gang. Ut i press, for helsike! Vi står og ser på og lar KFUM spille gris rundt egen 16 meter. Det er bare å kåre Ali til årets spiller med en gang.

Marlinho kan gjøre det utroligste med ballen, men han faller igjennom på taktikk og overblikk. Flere ganger er det medspillere i bedre posisjon. Men kanskje det ble for mye fokus på å være "ego" etter forrige hjemmekamp. Det er ikke alltid like lett for spillerne heller...

Det er mye å jobbe med på treningsfeltet nå. Disse kampene bør vi vinne dersom vi skal henge med.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 17:23 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er vel strengt talt KFUM som er heldige med tanke på at vi misser på straffen.
Føler vel at sjansestatistikken generelt er ganske jevn (kampen sett under et).

Vi har fått noe vi manglet i fjor, nemlig en knallgod keeper som redder poeng.
Det er forskjell på kvalitet og "flaks" i den forstand.

Dessverre har vi også MISTET mye vi hadde i fjor. Jeg forstår rett og slett ikke hvem som skal putte målene på dette laget.
Forhåpentligvis blir det bedre når samhandlingen sitter og spillere kommer i ytterligere form.
Vi har nå spilt tre kamper og eneste målet har kommet på et straffespark. Altså null spillemål.
Det er syltynt.

Rønningen (tross straffe-bommen) viser små tegn på at han har noe på dette nivået å gjøre, Landry spilte 83 min og blir stadig bedre, vi har Marklund og Aanesland på benken som kan komme inn å gjøre en innsats. Dessverre er ingen av de typiske goal-gettere.
Marlinho synes jeg surrer noe helt voldsomt. Ødelegger mange angrep og tar ofte feil valg.
Sett heller fyren på benken (inntil videre) og la han komme inn når andre spillere begynner å bli slitne.

Vi må heller ikke glemme at KFUM på ingen måte er noe dårlig lag. Vi henger oss litt opp i at de er nyopprykket, men allikevel. Her er det mye kvalitet og bra pasningsspill.

Fire poeng på de tre første er vel egentlig godkjent minus utifra forutsetningene. Det er ikke noe mer iallfall.
Det er jo ikke helt krise heller.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 17:30 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Bryne FK wrote:
Fulgte litt med på denne kampen på tv, kampen isolert sett er vel ikke noe å skrive hjem om, og på tross av at sikkert noen har reist bort i påsken er det trist å se så lite folk når en såpass tradisjonel klubb som Kongsvinger spiller hjemmekamp...

Hva er ambisjonene deres i år forresten? Kvalik?


Det var egentlig helt greit med folk i dag.
Det lå vel cirka på snittet (et snitt som er helt greit i Obos-sammenheng og i forhold til innbyggertall osv).

Ambisjonene er vel kvalik. Eller ledelsen sier nå det da iallfall.
Vi supportere er nok litt mer pessimister.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 18:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Drublic wrote:
Vi er heldig å stjeler med oss ett poeng på Gjemselund mot KFUM, men vi kunne totalt ranet dem om vi hadde satt ei straffe 2 min før full tid.

Og seriøst Nystuen, åssen faen klarte du ikke å se at vi trengte en jævla spiss i stallen???


Ikke enig i første del. Syns dette var en relativt jevn kamp, men KIL som et lite hakk bedre og med litt flere sjanser.

Andre del er det vanskelig å være uenig i. Vi savner sårt en skikkelig spiss.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 18:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Dette er noe av det verste jeg har sett. Er jo ingen plan over dette her. Er jo ingen som tørr å utfordre. Og en trener som står med henda langt ned i lomma- Er ikke mye engasjement fra benken. Tror jeg for rett som tippa Kil på 13 plass i år.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-KFUM
PostPosted: 14 Apr 2019, 18:54 
Offline
Materialforvalter

Joined: 26 Aug 2007, 12:48
Posts: 64
ManUtd wrote:

Lite folk? Ifølge kommentator var det litt over 1400 der idag.



Ah, jeg baserte det vel på det som tv-kameraet viste. Det høres da bedre ut.

Svak straffe forresten.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group