KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 12:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2019, 23:24 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg tror det kommer inn totalt fire spillere, to keepere, en offensiv midtbanespiller og en spiss. Disse vil nok være en blanding av kategoriene «rett inn på laget» og «bygge for fremtiden». Jeg tror i likhet med maggot at de i den første kategorien vil komme inn helt på tampen av vinduet. Dersom man skal låne, håper jeg det kan lånes fra de lagene som har store og solide staller, som Molde og RBK fremfor klubber som Stabekk, Strømsgodset og LSK. Linneboe Race, Gjerstrøm og Kolstad forsterket oss dessverre ikke i nevneverdig grad. Lillevik var grei som back-up for Gorodovoy.

Forhåpningene for kommende sesong er sånn passe. Som flere har påpekt: har vi kvaliteter nok i laget til den ambisiøse spillestilen det legges opp til?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Feb 2019, 01:55 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
Jeg tror det kommer inn totalt fire spillere, to keepere, en offensiv midtbanespiller og en spiss. Disse vil nok være en blanding av kategoriene «rett inn på laget» og «bygge for fremtiden». Jeg tror i likhet med maggot at de i den første kategorien vil komme inn helt på tampen av vinduet. Dersom man skal låne, håper jeg det kan lånes fra de lagene som har store og solide staller, som Molde og RBK fremfor klubber som Stabekk, Strømsgodset og LSK. Linneboe Race, Gjerstrøm og Kolstad forsterket oss dessverre ikke i nevneverdig grad. Lillevik var grei som back-up for Gorodovoy.

Forhåpningene for kommende sesong er sånn passe. Som flere har påpekt: har vi kvaliteter nok i laget til den ambisiøse spillestilen det legges opp til?


Om vi er gode nok for spillestilen får jo tiden vise. Jeg har forventninger om at vi skal kunne være med å kjempe en kvalik-spill i også.
Jeg tror man kommer langt bare med å slippe alt kaoset som var i 2018 (dødfall, sykdom, flere trenerbytter osv).

Jeg tror også man kommer langt med å fokusere mer på det kollektive. Så vi ikke muligens glimt av godt kollektiv spill i går?
De siste to årene har det egentlig blitt veldig mye fokus på gode enkeltspillere.
Vi har de fintspillende midtbanespillerne som spiller fint så lenge motstanderne tillater det, og vi har superspillerne på topp som dribler det meste så lenge humøret er på topp.
Dette har egentlig gitt noen høyst merkelige resultater....særlig i fjor.
Enten så fungerte det, eller så fungerte det ikke.

Vi KIL-supportere burde egentlig være minst like opptatt av å høyne bunnnivået som å holde på det fantastiske toppnivået.
Da handler det ikke om å ha flest spillere som dribler i flyt-perioder.
Klarer vi å fremstå som et godt samlet kollektiv så tror jeg vi kan kompensere ganske mye.
Ikke minst så trenger vi stabilitet og kontinuitet og det er jeg ganske sikker på at vi kommer til å se mer av i 2019.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Feb 2019, 00:31 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg tror det kommer inn totalt fire spillere, to keepere, en offensiv midtbanespiller og en spiss. Disse vil nok være en blanding av kategoriene «rett inn på laget» og «bygge for fremtiden». Jeg tror i likhet med maggot at de i den første kategorien vil komme inn helt på tampen av vinduet. Dersom man skal låne, håper jeg det kan lånes fra de lagene som har store og solide staller, som Molde og RBK fremfor klubber som Stabekk, Strømsgodset og LSK. Linneboe Race, Gjerstrøm og Kolstad forsterket oss dessverre ikke i nevneverdig grad. Lillevik var grei som back-up for Gorodovoy.

Forhåpningene for kommende sesong er sånn passe. Som flere har påpekt: har vi kvaliteter nok i laget til den ambisiøse spillestilen det legges opp til?


Om vi er gode nok for spillestilen får jo tiden vise. Jeg har forventninger om at vi skal kunne være med å kjempe en kvalik-spill i også.
Jeg tror man kommer langt bare med å slippe alt kaoset som var i 2018 (dødfall, sykdom, flere trenerbytter osv).

Jeg tror også man kommer langt med å fokusere mer på det kollektive. Så vi ikke muligens glimt av godt kollektiv spill i går?
De siste to årene har det egentlig blitt veldig mye fokus på gode enkeltspillere.
Vi har de fintspillende midtbanespillerne som spiller fint så lenge motstanderne tillater det, og vi har superspillerne på topp som dribler det meste så lenge humøret er på topp.
Dette har egentlig gitt noen høyst merkelige resultater....særlig i fjor.
Enten så fungerte det, eller så fungerte det ikke.

Vi KIL-supportere burde egentlig være minst like opptatt av å høyne bunnnivået som å holde på det fantastiske toppnivået.
Da handler det ikke om å ha flest spillere som dribler i flyt-perioder.
Klarer vi å fremstå som et godt samlet kollektiv så tror jeg vi kan kompensere ganske mye.
Ikke minst så trenger vi stabilitet og kontinuitet og det er jeg ganske sikker på at vi kommer til å se mer av i 2019.


Det siste du skriver blir viktig. Bare synd at vi aldri kan få noe kontinuitet på spillerfronten fra år til år. Det er viktig at Vitor og Petter klarer å få med seg alle på prosjektet og selvfølgelig at man klarer å oppnå noe flyt i begynnelsen.

OBOS er tøff og kynisk. Jeg skulle ønske vi også kunne klare å være litt kyniske og vinne «møkkakamper» som den borte mot Aalesund i fjor. Ligge kompakt og score på en dødball eller score som følge av brudd på motstanderen og vinne 1-0. De siste årene synes jeg heller antatt dårligere lag har hatt den trenden mot oss. I de tilfellene hvor vi har spilt jevnt mot topplagene har det som regel bikket feil vei på grunn av marginer eller mer smartness(rutine) hos motstanderen. Jeg synes heller ikke at vi har hatt skikkelig kriger-mentalitet siden Pimenta ble borte.

Øby har bedt om pause fra fotballen på ubestemt tid, da er vel han så godt som tapt. Nystuen bekrefter at man leiter etter to keepere, en til to midtbanespillere og en spiss. Jeg tviler dessverre på at vi klarer å erstatte både Sjølstad og Øby fullt ut. I tillegg må Ibrahim erstattes. Forsvaret er forhåpentligvis styrket eller på tilsvarende nivå som i fjor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Feb 2019, 18:39 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Øby prøvespiller for KFUM allerede. Trapper man ned hvis man signerer for et lag i samme divisjon? :roll:

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 09:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
KIL_Tommy wrote:
Øby prøvespiller for KFUM allerede. Trapper man ned hvis man signerer for et lag i samme divisjon? :roll:



Det må ligge noe mer bak dette her. Syns det reiser litt for mange spillere nå. Snart så har vi bare 12-13 stk igjen. :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 13:11 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Janko wrote:
KIL_Tommy wrote:
Øby prøvespiller for KFUM allerede. Trapper man ned hvis man signerer for et lag i samme divisjon? :roll:



Det må ligge noe mer bak dette her. Syns det reiser litt for mange spillere nå. Snart så har vi bare 12-13 stk igjen. :lol:


Ja, det er bekymringsfullt få spillere i stallen nå, men jeg tror ikke vi skal krisemaksimere og se alle avganger i lys av kaoset rundt Øby.
-Sjølstad forsvant til Molde fordi han har ambisjoner, og KIL fikk penger for ham. Bra!
-Castro forsvant til AaFK fordi han trodde han skulle få spille i eliteserien. Greit nok, men synd vi ikke fikk noe penger for ham.
-Ibrahim dro tilbake til FK Haugesund (og videre på lån til Israel) etter at utlånsperioden hos oss var over. Synd, men ingenting KIL kunne gjøre med det.
-Gorodovoy var på utgående kontrakt og signerte med russisk toppklubb. Ville trolig forlenget med KIL dersom ikke Rubin kom på banen. Helt fair, men synd KIL ikke fikk penger for ham.
-Fremstad, Kolstad og Lysgård tok ikke nivået rett og slett. De var ikke gode nok. Derfor helt greit å la de gå.

Dette med Øby derimot, er fullstendig uakseptabelt. Nå kjenner ikke jeg hele historien, så jeg skal også være forsiktig med å konkludere. Men hvis det stemmer at han har ønsket en pause fra FOTBALLEN (og ikke en pause fra KIL som sådan), så er det helt uakseptabelt dersom han nå blir KFUM-spiller (et prøvespill betyr vel at spilleren ønsker å vise seg fram for en klubb mtp. en ev. kontrakt). Dersom han ikke er løst fra kontrakten med KIL, så får KFUM vær så god å betale for ham. En eller annen form for kompensasjon bør KIL få.

På den andre siden: hva tjener KIL på å tviholde på en spiller som ikke er motivert for videre spill for klubben? Hvis KIL nekter å løse Øby fra kontrakten og lar ham sitte på tribunen, så sender også dette et signal om at KIL er "vanskelige" å ha med å gjøre hvis det skulle oppstå en situasjon der en spiller ikke trives. Hadde KIL vært en eliteserieklubb, så kunne de kanskje satt hardt mot hardt og gjort noe slikt, men jeg tror faktisk ikke KIL er i en slik posisjon. Husk at Øby trolig er av de best betalte spillerne. For en klubb som KIL ville det vært idiotisk å betale ut lønn ut kontraktsperioden og la han sitte i leiligheten sin i Oslo for å statuere et eksempel. Det har vi ikke råd til, selv om det selvsagt er det han fortjener, hvis det skulle vise seg at han heller vil spille for KFUM enn for KIL.

Selv om det i prinsippet er fullstendig uakseptabelt, så er jeg redd for at KIL ikke har noe annet valg enn å la Øby gå til KFUM hvis han ønsker det. Uansett hvor tragisk det er. Jeg tror ikke KFUM er i stand til å betale ut Øby fra kontrakten med KIL. Og hva skal vi med en umotivert spiller i en prestasjonsgruppe på vei opp og fram?

Hvis dette sirkuset ender opp med at Øby kommer til Kongsvinger som KFUM-spiller i tredje serierunde den 14. april, så forventer jeg en pipekonsert som Marius Gullerud ville blitt misunnelig på.

Men igjen; jeg tar forbehold om at sakens fremstilling utad er korrekt og at Øby (basert på prøvespillet i KFUM) ikke forholder seg til kontrakten han har med KIL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 14:22 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
pnord wrote:
Dette med Øby derimot, er fullstendig uakseptabelt. Nå kjenner ikke jeg hele historien, så jeg skal også være forsiktig med å konkludere. Men hvis det stemmer at han har ønsket en pause fra FOTBALLEN (og ikke en pause fra KIL som sådan), så er det helt uakseptabelt dersom han nå blir KFUM-spiller


Man må vel anta at han spiller en kamp for KFUM for å holde seg litt i gang, i tilfelle motivasjonen for fotball skulle være der. Og at hvis den er der, at han fortsetter som KIL-spiller når resten av gjengen kommer hjem fra Spania.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 14:24 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Daggers wrote:
pnord wrote:
Dette med Øby derimot, er fullstendig uakseptabelt. Nå kjenner ikke jeg hele historien, så jeg skal også være forsiktig med å konkludere. Men hvis det stemmer at han har ønsket en pause fra FOTBALLEN (og ikke en pause fra KIL som sådan), så er det helt uakseptabelt dersom han nå blir KFUM-spiller


Man må vel anta at han spiller en kamp for KFUM for å holde seg litt i gang, i tilfelle motivasjonen for fotball skulle være der. Og at hvis den er der, at han fortsetter som KIL-spiller når resten av gjengen kommer hjem fra Spania.


Godt poeng. Det kan hende vi overdramatiserer dette.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 16:19 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Daggers wrote:
pnord wrote:
Dette med Øby derimot, er fullstendig uakseptabelt. Nå kjenner ikke jeg hele historien, så jeg skal også være forsiktig med å konkludere. Men hvis det stemmer at han har ønsket en pause fra FOTBALLEN (og ikke en pause fra KIL som sådan), så er det helt uakseptabelt dersom han nå blir KFUM-spiller


Man må vel anta at han spiller en kamp for KFUM for å holde seg litt i gang, i tilfelle motivasjonen for fotball skulle være der. Og at hvis den er der, at han fortsetter som KIL-spiller når resten av gjengen kommer hjem fra Spania.



Tenk om alle spillerne skulle gjort slik. Nei dette skulle ikke Kil ha godtatt. Har dem en kontrakt for dem holde seg til den. Vis en for lov til slikt så kan alle gjøre det å da. Si at dem ikke er motivert lenger og så reise til andre klubber.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 17:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Er det slik at han prøvespiller for KFUM eller er han bare med og trener?
Det er jo litt forskjell.
Om han kun trener med klubben så er det vel sikkert en grei løsning.
Han bor vel i Oslo og kjenner sikkert litt folk i klubben. Dessuten så er det vel greit at han holder seg litt i form mens gutta er på Spania-tur.

Kjedelig situasjon, men tjent er man med å ha med halv-motiverte spillere?
Fotballspillere er vel som andre idrettsutøvere. Er man ikke motivert til å satse 100 prosent så er vel alle parter tjent med at man skiller vei. Vi får se hva konklusjonen blir.
Om han skulle ende opp i en annen Obos-klubb så er det jo forferdelig uprofesjonelt, men den diskusjonen får man vel kanskje ta om det eventuelt skjer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 19:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Mot Lørenskog:
Simon Thomas (prøvespiller), Emmanuel (junior), Troudart, Hagen, Halvard (junior), Olav Øby (prøvespiller), Rahul, Levorstad, Fisnik, Juba, Yannis. Her ser alle at han spilte. Prøvespiller til og med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 21:27 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Men ser vel også at dette er et slags B-lag som stilte mot et 3 divisjonslag.
Virker som at Kåffa har spilt dobbeltkamp (Strømmen og Lørenskog).

Det første som slår meg er vel at Øby er av såpass kaliber at han ikke trenger å spille en andrelags kamp mot Lørenskog for å skaffe seg kontrakt isåfall. Jeg får vel fortsatt inntrykk av at dette dreier seg om en slags treningssituasjon.

Men for all del.....man vet jo aldri.
Det er vel ingen hemmelighet at det er litt "enklere" å sette seg på trikken opp til Ekeberg enn å pendle til Vinger hver dag :roll: .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2019, 22:39 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Er dere naive eller. Ingen har lov til å spille for andre klubber så lenge dem er under kontrakt. Samme om det er 2-3-4eller 5 div. Eller b lag for den del. KFUM spilte 2 kamper ja, Simon Thomas er vel ingen b spiller om du mener det. Ikke Yannis heller. Virker som om sannheten blir holdt unna alle her. KFUM sier vel ikke at han er prøvespiller vis han ikke er det. Men for min del virker han useriøs. Bedre å si at han ikke gidder å pendle noe mer det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Feb 2019, 00:31 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg synes vel bare at det er litt merkelig oppførsel av KFUM isåfall.
En liten bydelsklubb i Oslo, og en spiller av Øbys kaliber liksom.
De spiller kamp mot divisjonskollega Strømmen samme dag, også setter de han heller til å spille med reservespillerne mot Lørenskog istedenfor.
Det høres jo ikke superseriøst ut.

Er jo uansett trist at man skal sitte å diskutere og spekulere i dette.
Men det har han jo egentlig lagt opp til selv.
Dessverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Feb 2019, 01:33 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Dem gjorde jo det samme med Simon Thomas også. Enten lyver Øby-Glåm dalen eller Nystuen om dette her. Skjønner liksom ikke hensikten med å drive slik. Dessverre.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 74 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group