KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 31 Jan 2019, 21:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Første treningskamp er gjennomført. Flere prøvespillere på besøk, blant annet to fra Fram-Larvik. Jeg trodde den klubben var nesten tømt for spillere med noe i nærheten av OBOS-kvalitet.

Jeg så bare siste halvdel av 2.omgang og den var tydeligvis representativ for kampen som helhet. Dårlig kvalitet fra begge lag. Vi hadde et par skikkelig stygge balltap hvor man med nød neppe redda seg fra baklengs. Man kjenner igjen tendensene fra i fjor når mostanderen setter kollektivt press, da blir det for panisk.

Mange prøvespillere og mye utskifting bidrar selvfølgelig til mangel på finspill sammen med rufsete baneforhold. Niang fremsto positiv det lille jeg så.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Jan 2019, 23:40 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Kampen bar vel preg av godt over 20 bytter, noen juniorer og en drøss med prøvespillere som ikke skremte vannet av noen.
Banen lignet vel også mer på skøytebanen på Holt enn på en fotballbane.
Det var jo umulige forhold å spille fin fotball, noe som også var synd for prøvespillerne som aldri fikk ordentlig sjansen.
Hvorfor kunne ikke kampen gått i storhallen?

Dette var vel uansett bare en gjennomkjøring og jeg tror man legger null og niks i dette.
Elverum stilte nok langt mer toppet enn oss og hadde vel også en treningskamp i beina fra før.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Feb 2019, 19:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Tilhenger wrote:
Ser at Gorodovoy er i Bodø på prøvespill, aller helst burde han ha vært her på kontrakt. Kjenner ikke til eventuell prosess rundt han og mye mulig han ville bort uansett.


Ai, ai. Gorodovoy var tydeligvis svært nær ved å skrive ny kontrakt. Så kom Rubin Kazan på banen. Synd for oss, bra for Gorodovoy.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Feb 2019, 15:37 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Og som så ofte før, forbanna trist at spillere går når de er uten kontrakt hos oss, så det blir nada penger tilbake :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 09:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Noen som vet hvorfor Olav Øby ikke er med til Marbella eller?
Han spilte vel ikke treningskampen mot Elverum heller så vidt jeg husker.

Ser forøvrig at det er med et par prøvespillere uten at det sier meg så enormt mye. Er vel et par unggutter.
Mame Niang er også med.
Forholdet mellom Niang og KIL minner meg litt om forholdene (i flertall) mellom Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen, uten at jeg skal utdype det noe nærmere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 10:57 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
maggot wrote:
Noen som vet hvorfor Olav Øby ikke er med til Marbella eller?
Han spilte vel ikke treningskampen mot Elverum heller så vidt jeg husker.

Ser forøvrig at det er med et par prøvespillere uten at det sier meg så enormt mye. Er vel et par unggutter.
Mame Niang er også med.
Forholdet mellom Niang og KIL minner meg litt om forholdene (i flertall) mellom Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen, uten at jeg skal utdype det noe nærmere.


Kan man tolke det som at han er på vei bort? Håper da ikke det, Olav er en av de beste på laget.
Syns forøvrig det er stille om dagen, få overgangsrykter. Ser at alle andre klubber forsterker mens vi satser på unggutta..
Kunne tenkt meg å gi Mame et år til, har savnet litt sting på offensive dødballer, Så gjerne sats litt mer på dette i år.

Jeg er alltid negativ og pessimistisk på denne tiden av året, men har vel også grunn til det. Sjeldent vi er i rute.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 11:27 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
maggot wrote:
Noen som vet hvorfor Olav Øby ikke er med til Marbella eller?
Han spilte vel ikke treningskampen mot Elverum heller så vidt jeg husker.

Ser forøvrig at det er med et par prøvespillere uten at det sier meg så enormt mye. Er vel et par unggutter.
Mame Niang er også med.
Forholdet mellom Niang og KIL minner meg litt om forholdene (i flertall) mellom Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen, uten at jeg skal utdype det noe nærmere.



Øby ryktes ferdig i KIL. Skyldes visstnok en kombinasjon av lite motivasjon og lei av pendler-tilværelsen. Han ble ferdig med en mastergrad i coaching og idrettspsykologi sommeren 2018, og vil mulignes fortsette i den retningen. Uansett så blir det et markant tap for KIL siden han var en av de som spillerene med den rette miksen av rutine og x-faktor utpå banen.
Synd at vi bare skulle få nytte av Øby i en sesong.. Håper og tror at Nystuen krever å få på plass en klausul som tilsier at hvis han velger å gjøre comeback i en annen profesjonell klubb i løpet av 2019/2020, så skal KIL ha rett på en form for kompensasjon.
Likevel så må man bare respektere valget Olav har tatt, også får vi håpe han lykkes på andre plan i livet - men hvis jeg ser han stille til kamp mot KIL i løpet av 2019-sesongen så skal han faen meg få høre det fra tribunen :wink:

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 12:38 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Gary Hamilton wrote:
maggot wrote:
Noen som vet hvorfor Olav Øby ikke er med til Marbella eller?
Han spilte vel ikke treningskampen mot Elverum heller så vidt jeg husker.

Ser forøvrig at det er med et par prøvespillere uten at det sier meg så enormt mye. Er vel et par unggutter.
Mame Niang er også med.
Forholdet mellom Niang og KIL minner meg litt om forholdene (i flertall) mellom Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen, uten at jeg skal utdype det noe nærmere.



Øby ryktes ferdig i KIL. Skyldes visstnok en kombinasjon av lite motivasjon og lei av pendler-tilværelsen. Han ble ferdig med en mastergrad i coaching og idrettspsykologi sommeren 2018, og vil mulignes fortsette i den retningen. Uansett så blir det et markant tap for KIL siden han var en av de som spillerene med den rette miksen av rutine og x-faktor utpå banen.
Synd at vi bare skulle få nytte av Øby i en sesong.. Håper og tror at Nystuen krever å få på plass en klausul som tilsier at hvis han velger å gjøre comeback i en annen profesjonell klubb i løpet av 2019/2020, så skal KIL ha rett på en form for kompensasjon.
Likevel så må man bare respektere valget Olav har tatt, også får vi håpe han lykkes på andre plan i livet - men hvis jeg ser han stille til kamp mot KIL i løpet av 2019-sesongen så skal han faen meg få høre det fra tribunen :wink:



Ai ai ai, dette var dårlige nyheter.
Jeg er vanligvis ganske optimistisk men dette mannefallet begynner å se ganske alvorlig ut.
Disse treningsleirene skal jo liksom knytte bånd både på og utenfor banen, og vi begynner å trenge endel mann inn.
Synes troppen som reiste nedover virket syltynn.

Det kan ikke være så lett å være Nystuen bestandig heller.
Ibrahim: Haugesund hadde visst tro på han allikevel og sendte han til Israel.
Castro: Skulle spille i Eliteserien og trodde han var smart da han takket nei til KIL og ja til Ålesund.
Gorodovoy: Skulle signere ny kontrakt, men ooops.....Russia is calling.
Øby: Njæ, umotivert.
Sjølstad: Kjøpt opp av Molde som handler spillere slik unger (med litt for mye ukelønn) kjøper godteri i butikken.
Vennberg: Var god en gang for noen år siden.
Skjellum: Har vel aldri vært særlig god i det hele tatt.

Det eneste positive er vel at vel at det har frigjort endel midler slik at det nye trenerteamet kan hente de spillerne de ønsker.
Og det bør vel snart banke et par spillere på døren iallfall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 13:19 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
KIL_Tommy wrote:
maggot wrote:
Noen som vet hvorfor Olav Øby ikke er med til Marbella eller?
Han spilte vel ikke treningskampen mot Elverum heller så vidt jeg husker.

Ser forøvrig at det er med et par prøvespillere uten at det sier meg så enormt mye. Er vel et par unggutter.
Mame Niang er også med.
Forholdet mellom Niang og KIL minner meg litt om forholdene (i flertall) mellom Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen, uten at jeg skal utdype det noe nærmere.


Kan man tolke det som at han er på vei bort? Håper da ikke det, Olav er en av de beste på laget.
Syns forøvrig det er stille om dagen, få overgangsrykter. Ser at alle andre klubber forsterker mens vi satser på unggutta..
Kunne tenkt meg å gi Mame et år til, har savnet litt sting på offensive dødballer, Så gjerne sats litt mer på dette i år.

Jeg er alltid negativ og pessimistisk på denne tiden av året, men har vel også grunn til det. Sjeldent vi er i rute.



Det er vel sjeldent noen Obos-klubber som er i rute på denne tiden av året.
Noen har vel riktignok kommet lengre enn andre men.

Blir spennende å se om Mame får kontrakt. Han er jo iallfall en spiller vi kjenner godt til.
Spillere som Mame, Jalasto, Lundal, Røer osv. Det lukter faktisk litt krutt av det på dødballene.
Men er han liksom den spilleren som skal føre oss oppover på tabellen? Tja.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 16:36 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Det kommer vel inn 3-4 gutter på rundt 18 år som skal ta over etter de som har reist. Stian Bolstad er keeper. Spilte 10 kamper for Strømmen i 2018.Simon Marklund kommer fra Åtvidaberg. Siste kampen jeg finner om han er i 2017. Så vet ikke om han har vert skadet i 2018. Og da er det vel ingen vits i å få han hit. Trenerne vil nok ha noen rutinerte spillere, men ikke enkelt det når Kil har sagt at de skal satse på ung gutter. Det laget vi har nå kommer til å kjempe på nedre halvdel. Men for håpe jeg tar feil. Mange av Obos lagene har så og si full stall. Så for håpe Kil for inn spillere så fort som mulig. Kan ikke få dem hit 1-2 uker før serien starter. Da for ikke trener teamet spilt inn laget slik dem vil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Feb 2019, 19:10 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det var ikke bra når det gjelder Øby. Sviktende motivasjon høres litt for enkelt ut når man har forpliktet seg til en kontrakt. Men hva kan klubben gjøre?

Øby var jo en av de mer ballsikre spillerne våre i fjor. Han vil selvfølgelig bli savnet når det er "nedfelt" at vi skal spille oss ut fra egen 5-meter og rulle ballen over motstandernes målstrek.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2019, 10:00 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja det begynner jaggu å bli mye som skal gjøres på kort tid om målet å være topp 20 i Norge skal være realistisk.

Ryktes vel også at denne russiske keeperen vi hadde på prøve har takket nei. Så da mangler det fortsatt 2 stk å få inn der også.

Skulle Øby også si takk for seg så slipper de han nok ganske greit. Er vel en av de som har best lønn i klubben, bør vel være mulig å erstatte, men det begynner å haste nå.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2019, 14:00 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vanskelig å sammenligne nivåer her men regner med at Spansk nivå 3 holder et (minst, og vel så det) like godt nivå som nivå 2 i Norge.
Dagens treningskamp var iallfall et langt langt steg opp fra skøyte-kampen mot Elverum.

På tross av en særdeles tynn stall så viser vi jo faktisk at vi kan sette innpå folk som kan komme inn å gjøre en jobb.
Vi startet kampen uten Jalasto og Lundal (kom innpå i 2.omgang) og forsvaret spilte særdeles bra i 1.omgang allikevel.
Aanesland viste seg virkelig frem de minuttene han fikk, og Niang var akkurat der han skulle være da innlegget kom.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2019, 15:22 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
maggot wrote:
Vanskelig å sammenligne nivåer her men regner med at Spansk nivå 3 holder et (minst, og vel så det) like godt nivå som nivå 2 i Norge.
Dagens treningskamp var iallfall et langt langt steg opp fra skøyte-kampen mot Elverum.

På tross av en særdeles tynn stall så viser vi jo faktisk at vi kan sette innpå folk som kan komme inn å gjøre en jobb.
Vi startet kampen uten Jalasto og Lundal (kom innpå i 2.omgang) og forsvaret spilte særdeles bra i 1.omgang allikevel.
Aanesland viste seg virkelig frem de minuttene han fikk, og Niang var akkurat der han skulle være da innlegget kom.



Ble faktisk ganske overrasket av hva vi fikk se i dagens kamp. Forventet ikke all verden (og det fikk vi vel heller ikke se)...men gutta var positive syns jeg. Tydelig at det defensive har vært førsteprioritet i oppstarten. Selv om vi slipper inn 2 mål syns jeg de bak der, spesielt alle 4 midtstopperne, opptrer meget godt. Mye å gå på fremover. Men det kommer.

Forsvinner Øby kommer det til å merkes. Garantert. Men absolutt ikke en uerstattelig spiller det heller. Det er mye godt på gang på midten. Tror Holter går en god sesong i møte. Håper virkelig han blir satsa på nå! Spennende med Gang. Helt enig med Maggot over her angående Aanesland. Virkes meget tent og sugen på å få en startplass i årets Obos.

Men ja...alt er vel ikke rosenrødt igrunn. Vi MÅ ha inn 4-5 spillere som i utgangspunktet skal gå rett inn på laget. Keeper(e), et par robuste midtbanespillere samt 2 foran er min mening. Hvem dette blir får Nystuen glede oss med :) For er sikker på at han har kontroll hvor enn usikre vi supportere er om dagen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2019, 16:53 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Blir spennende å se hvordan forsvaret blir seende ut til slutt.
På stopperplass er konkurransen bra og jeg ville faktisk vurdert om enten Røer eller Jalasto kunne tatt en av backplassene.
Iallfall inntil Essaeh er tilbake.
Forsvaret har jo gjort mye rart de siste sesongene, men det handler jo også litt om hvordan vi spiller.
Har faktisk litt tro på at vi kan fremstå mer samlet i det defensive arbeidet.

Jeg drømmer vel også om en skikkelig "opprydder og ballvinner" foran stopperne på midtbanen.
En med litt løpskapasitet som også gjør at de andre midtbanespillerne kan slippe seg litt mer løs.
Har tro på Holter i år (han viste klasse i dag) og at Vinjor kan få sitt skikkelige gjennombrudd.
Marlinho vet vi hva kan gjøre på en god dag, og selv på dårlige dager så klarer han å holde på ballen.

Også må vi jo ikke konkludere helt med at Øby forsvinner heller da. Det er vel ikke helt avgjort enda.

Fremover viste også Guven gode takter i dag. Sjansene han skapte kom faktisk igjennom press og hard jobbing.
Aanesland har jeg allerede nevnt (blir spennende å se om han fortsetter slik) også får vi jo se hva som skjer med Niang.
Han har jo noen kvaliteter og har skåret i begge treningskampene. Men nok engang....er han spissen som putter 15 mål i en sesong?
Og hva med Langrekken? Reagerte litt på at han ikke fikk spilletid i dag (kjære Kongsvinger, ikke sløs bort nok et spiss-talent fra distriktet vårt).

Prøvespillerne fikk jeg egentlig lite ut av i dag. Kan vel ikke forvente så mye heller.

Får vi inn en en solid keeper, en midtbanespiller (med litt andre kvaliteter enn det som er i laget) samt en solid spiller fremover (enten kant eller spiss), så mener jeg vi er langt på vei.

Har vært mye negativitet i vinter....også fra min side (Kongsvingerfolk vettu :roll: ). Særlig med spillere ut.
Men vi må ikke glemme at vi har fått inn et særs spennende trenerteam, ser mer solide ut i forsvar og at vi fortsatt har endel gode og spennende spillere i stallen da. Helt natta er det jo ikke.

Og det kommer nok gode spillere inn også.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 65 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group