KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 01:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 08 Jan 2019, 01:09 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
maggot wrote:
Noen som vet om overgangen til Sjølstad har gått i orden?
Det ble så stille rundt den saken.




Er stille rund alt i Kil om dagen. Ingen trener. En spiller inn bare. Andre har hentet 3-5 spillere alt og startet oppkjøringen. Men blir vel som alle andre år i Kil, kommer spillere 1 uke før serien starter og et par innleide til ferien. Tror aldri jeg har opplevd at Kil har alt klart før treningen begynner. Slik :) det ble sagt i desember skulle alt nesten være klart før nyttår.



Njæ, jeg er nå ikke sååå negativ jeg da :-)
Riktignok litt utålmodig i forhold til trener men.
Jeg ser jo også at andre klubber henter spillere. Men det er ikke alt som kommer inn andre steder som nødvendigvis holder meg våken om natta. Det er også andre klubber som har langt færre spillere på kontrakt pr dags dato enn oss.
Vi har jo hatt suksess med de spillerne vi har hentet rett før seriestart før eks Castro, Sjølstad og Ibrahim.
Får vi inn ekstra kvalitet med å være litt tålmodige så gjerne det...........for å si det slik, heller en Ibrahim eller Castro rett før seriestart enn en skadeplaget Enkerud i desember. Det er nå min mening.

Synes dog det drøyer litt med Sjølstad.
Er det noe i kontraktsforhandlingene mellom Molde og spiller som tar sånn tid?
KIL har vel allerede akseptert bud så.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jan 2019, 16:10 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Sjølstad har underskrevet en treårskontrakt med Molde. Nystuen uttaler til Glåmdalen at de økonomiske betingelsene er gode for begge parter.

Veldig bra at det blir penger i kassa for spillere som forlater klubben! Det virker som om Nystuen har vært taktisk klok. Det var vel Viking som kom først på banen, men så endte det trolig opp med en budrunde mellom Viking og Molde.

Takk til Sjølstad for to gode sesonger. Han har vært en av de mest anvendelige spillerne våre. Klart han vil bli savnet, men det gir plass for andre som nå må ta ansvar og utvikle seg videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jan 2019, 21:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Flott med fersk kapital inn. En del av disse pengene skal muligens tilbake til investorgruppa dersom de kjøpte fri og/eller dekket sign on-fee ved overgangen fra Hødd.

Det blir uansett spennende å se om dette resulterer i noen profiler inn i løpet av den nærmeste tiden. Ibrahim kanskje?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jan 2019, 10:35 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Lurer på hva Molde skal med både Sjølstad og Ellingsen som er veldig like spillere, kan vi få tilbake Ellingsen nå ;)
Eller er han fortsatt skadet?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jan 2019, 22:48 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Glåmdalen spekulerer i ny portugiser som hovedtrener. Det er selvfølgelig vanskelig å finne en ny Pimenta, men det frister langt mer med en frisk og uortodoks utlending enn en norsk traver som er fornøyd med å trappe ned i OBOS. Norsk fotball og ikke minst Kongsvinger by trenger sårt impulser utenfra.

Nystuen lover langt på vei at ny trener skal være på plass i løpet av en uke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Jan 2019, 19:41 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Ny trener presenteres i morgen.
Glåmdalen spekulerer i et par trenere, men vi får vente å se fasiten i morgen.
Blir spennende.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 13:34 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
maggot wrote:
Ny trener presenteres i morgen.
Glåmdalen spekulerer i et par trenere, men vi får vente å se fasiten i morgen.
Blir spennende.


Noen som vet når? Det står ingenting på kil.no eller glomdalen.no foreløpig i hvert fall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 15:02 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Utsatt til i morgen, er det noen som mener...

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 17:16 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Trener'n presenteres på Gjemselund kl 18 i kveld !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 19:43 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Det ble altså Vitor Gazimba, 31 år fra Portugal.

Veldig spennende valg. Ung og ambisiøs, akademisk bakgrunn, har jobbet med rekruttlaget til Strømsgodset, står for en offensiv og underholdende spillestil, fremstår veldig sympatisk og seriøs, bosetter seg på Kongsvinger. Veldig positivt.

Lite erfaring fra seniornivå, men det hadde ikke Pimenta heller. Det blir selvsagt feil å sammenligne han med Pimenta (selv om det er mange likheter), men jeg fikk litt den samme gode følelsen i dag som da Pimenta ble presentert. Så må vi huske på å la Vitor få litt tid og ikke forvente opprykk og cupgull med en gang...

Det ble ikke nevnt noe konkret om kontraktslengde, men jeg tolket noe av det vår nye trener sa som at han har skrevet under på en toårskontrakt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 20:04 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Fikk et veldig godt inntrykk av den nye treneren iallfall.

Man vet jo liksom aldri når man ansetter nye trenere.....men det gjelder jo uansett hvor "etablert" en trener er.
Synes det lukter litt x-faktor over dette her, også må vi bare være tålmodige og gi han tid.
Her tror jeg det er mye å bygge videre på.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jan 2019, 22:07 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
pnord wrote:
Det ble altså Vitor Gazimba, 31 år fra Portugal.

Veldig spennende valg. Ung og ambisiøs, akademisk bakgrunn, har jobbet med rekruttlaget til Strømsgodset, står for en offensiv og underholdende spillestil, fremstår veldig sympatisk og seriøs, bosetter seg på Kongsvinger. Veldig positivt.

Lite erfaring fra seniornivå, men det hadde ikke Pimenta heller. Det blir selvsagt feil å sammenligne han med Pimenta (selv om det er mange likheter), men jeg fikk litt den samme gode følelsen i dag som da Pimenta ble presentert. Så må vi huske på å la Vitor få litt tid og ikke forvente opprykk og cupgull med en gang...

Det ble ikke nevnt noe konkret om kontraktslengde, men jeg tolket noe av det vår nye trener sa som at han har skrevet under på en toårskontrakt.


Vanskelig å ikke trekke linjer til Pimenta. Forventer ikke ny cupfinale før i 2020 :wink: Jeg vil tro Vitor kjenner Pimenta fra før også siden de virker å være fra det samme akademiet g begge har holdt til i Buskerud. Ikke umulig at han har forhørt seg med Pimenta om klubben heller. Analytiske evner og tung fotballfaglig bakgrunn er absolutt ingen bakdel. Så får vi se hvordan det fungerer på det mellommenneskelige plan senere. Jeg har trua.

Synd med Olausson som drar etter kort tid igjen, ny assistent klar om kort tid ifølge Nystuen.

Håper noen har mulighet til å få med seg treningen i morgen og kanskje rapportere om prøvespillere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Jan 2019, 10:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Spennende valg, men det viktigste nå er å få på plass en tropp som kan spille offensiv og underholdende fotball. Med Castro, Sjølstad og Ibrahim ut står vi igjen med svært få profiler. Da er det Güven som har hatt litt opp og ned form i de siste par sesongene som må dra lasset, vi trenger å styrke alle de offensive posisjonene i laget, samt en stopper og keeper før vi er klare for sesongstart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Jan 2019, 12:42 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Info om vår nye fuhrer; hentet fra Godset sine sider.

https://www.godset.no/nyheter/den-portu ... taktikeren

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Jan 2019, 22:59 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
God dekning av prøvespillerne i Glåmdalen i dag. Russiske keepere har vi jo hatt suksess med tidligere, også denne kontakten har kommet i stand gjennom Otto Fredrikson sitt nettverk. De to ungdommene fra Sandefjord er vel mest for å kartlegge. Mulig Sandefjord har en veldig bred stall, men jeg tviler på at disse holdee OBOS-standard per i dag, da hadde de nok ikke vært her. Sør-Koreaneren vil jeg tro er den samme som var her i fjor og som kommer fra samme klubb som Gang.

En matchvinner-keeper, en skikkelig ryddegutt på midten og en rugg av en kraftspiss hadde vært midt i blinken. Hvis det i tillegg skulle komme diltende en servitør ala Pinto burde det meste være på plass.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group