KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 21:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 13 Dec 2018, 14:50 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Jonas glapp ja, som forventet. visste ikke om interessen fra Skamma, Men helt klart synd og noget frustrerende at spillere velger Hamskam foran KIL.
Hadde vel kanskje hjulpet om en hovedtrener var på plass. Situasjonen pr nå er vel at de beste fra ifjor er enten skadet eller på vei ut porten på Gjemselund.

Kjipt at vi omtrent må begynne på nytt hver sesong.. (Mtp trenere, spillere)

tror neste sesong blir en kamp for å overleve i divisjonen. (Men kan jo bli spennende det au ;))

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 15:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er frustrerende at spillere velger Hamkam foran KIL.......særlig hvis det er ekstremt gode spillere.
Og akkurat der er vel ikke Enkerud tror jeg.
Skade-forfulgt er han også.
Castro og Ibrahim var to av de beste poeng-sankerne i Obos, og er spillere som skyter et lag oppover på tabellen.
Jeg føler ikke at Enkerud holder det nivået selv om han selvfølgelig er en veldig god spiller.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 15:44 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
Konsekvensen av at Enkerud glipper for KIL er at vi mister en spiller som ville komplimentert troppen og med det hevet nivået på nummer 12, 13 og 14 på benken som gjerne kommer inn i løpet av kampen. Enten ville Enkerud spilt fra start, og dermed skyvet enn annen habil spiller ut på benk, eller så ville han selv kommet inn fra benken uten at laget ville blitt "svekket" av hans innhopp. Bredden i stallen er ikke noe som skal undervurderes når man ser på sesongen over ett, og fra inneværende sesong så har det vært en tendens til at nivået faller da spillere som Skjellum, Aanesland, Kolstad og Bydal har sluppet til på banen..

En annen konsekvens ved at Enkerud ryker for KIL er at han per definisjon er en spiller som ville vært med på å styrke den lokale profilen til KIL.

Så for å runde av det hele kan man si at erfaringen til Enkerud (29 år gammel) også ville vært verdifull på treningsfeltet og på banen. Vi har tapt alvorlig mange poeng på slutten av kamper i år, og ofte har det sett ut som "Gutter mot menn" utpå matta når det vi møter OBOS-liga motstand som innehar litt nivå.

Adria Lopez klar for Ranheim også!

Hva gjør du nå, Espen Nystuen?

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 17:24 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg er litt enig og litt uenig med Gary Hamilton.
Jeg er selvfølgelig enig i at det er viktig med bredde i stallen og at Enkerud kunne vært et fint tilskudd i en tynn tropp.
Dette med lokal profil har jeg jo også skrevet om tidligere her.

Men jeg får litt assosiasjoner til da vi teste hente Anton Henningson i fjor. En spiller som hadde dominert 2.divisjon og som sikkert hadde gjort en grei figur i Obos.
Men så har man litt is i magen og får til slutt inn en spiss som er flere hakk over (i mine øyne).
Nå ble jo Enkerud riktignok tilbudt en kontrakt men det er jo ikke slik at det ikke finnes bedre spillere der ute.

Og skal vi først hente fra 2.divisjon så bør man vel helst hente unge utviklingsspillere med potensiale til og bli bedre.
Bydal og Essaeh er vel eksempler på slike spillere.
Enkerud er 28 år og har bevist null på dette nivået (annet enn en ok debut-sesong i Nybergsund (da de spilte i 1.divisjon for hundre år siden). Han har vel også vært like mye skadet som aktiv fotballspiller. Det blir snakket om at vi allerede har mange utviklingsspillere i stallen og at spillere inn skal styrke førsteelleveren. Er Enkerud der....eller hadde han kun blitt stallfyll som står i veien for andre yngre spillere i stallen som er på vei opp?

Alltid trist at spillere ønsker seg til andre klubber.....særlig de lokale.
Men rent sportslig så synes jeg ikke dette noen krise.
Da er jeg faktisk mer trist for at Lopez glapp.

Og Nystuen har jo tidligere vist at han både har oversikt og is i magen.
Spillere som Sjølstad, Castro og Ibrahim ble jo hentet rundt seriestart i mars.
Det er vel ingen grunn til å krisemaksimere i desember iallfall. Spillere får vi inn uansett.

Er visst vanskeligere med trenere virker det som :| .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 17:49 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Marcus Mehnert og Kristoffer Hoven er to meget bra spisser. Begge rundt 22 år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 21:35 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Og skal vi først hente fra 2.divisjon så bør man vel helst hente unge utviklingsspillere med potensiale til og bli bedre.
Bydal og Essaeh er vel eksempler på slike spillere.
Enkerud er 28 år og har bevist null på dette nivået (annet enn en ok debut-sesong i Nybergsund (da de spilte i 1.divisjon for hundre år siden). Han har vel også vært like mye skadet som aktiv fotballspiller. Det blir snakket om at vi allerede har mange utviklingsspillere i stallen og at spillere inn skal styrke førsteelleveren. Er Enkerud der....eller hadde han kun blitt stallfyll som står i veien for andre yngre spillere i stallen som er på vei opp?
:| .


Jeg håper du har rett, men det sniker seg inn en litt guffen følelse av at Enkerud skal komme til å levere bra neste år, og da særlig i kampene mot oss. Han leverte vel sju mål for Elverum sist de var på nivå to. Da var de et bunnlag hele sesongen.

Nå kjenner jeg at jeg trenger Ibrahim tilbake samt et rivjern av en trener på plass før jul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 22:42 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Og skal vi først hente fra 2.divisjon så bør man vel helst hente unge utviklingsspillere med potensiale til og bli bedre.
Bydal og Essaeh er vel eksempler på slike spillere.
Enkerud er 28 år og har bevist null på dette nivået (annet enn en ok debut-sesong i Nybergsund (da de spilte i 1.divisjon for hundre år siden). Han har vel også vært like mye skadet som aktiv fotballspiller. Det blir snakket om at vi allerede har mange utviklingsspillere i stallen og at spillere inn skal styrke førsteelleveren. Er Enkerud der....eller hadde han kun blitt stallfyll som står i veien for andre yngre spillere i stallen som er på vei opp?
:| .


Jeg håper du har rett, men det sniker seg inn en litt guffen følelse av at Enkerud skal komme til å levere bra neste år, og da særlig i kampene mot oss. Han leverte vel sju mål for Elverum sist de var på nivå to. Da var de et bunnlag hele sesongen.

Nå kjenner jeg at jeg trenger Ibrahim tilbake samt et rivjern av en trener på plass før jul.



Enkerud er selvfølgelig en bra spiller, og han leverte vel helt greit for Elverum (i Obos) i en sesong der de skrek etter målskårere.
Men hvis man liksom skal huke tak i en spiss som gjerne putter 15 mål og som skiller de gode lagene fra de nest-beste lagene i Obos, så er vel kanskje ikke Enkerud den jeg hadde tenkt først på. Det var vel bare det jeg mente.
Både Ibrahim og Castro er flere hakk over.....men det er nå min mening.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 23:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Og skal vi først hente fra 2.divisjon så bør man vel helst hente unge utviklingsspillere med potensiale til og bli bedre.
Bydal og Essaeh er vel eksempler på slike spillere.
Enkerud er 28 år og har bevist null på dette nivået (annet enn en ok debut-sesong i Nybergsund (da de spilte i 1.divisjon for hundre år siden). Han har vel også vært like mye skadet som aktiv fotballspiller. Det blir snakket om at vi allerede har mange utviklingsspillere i stallen og at spillere inn skal styrke førsteelleveren. Er Enkerud der....eller hadde han kun blitt stallfyll som står i veien for andre yngre spillere i stallen som er på vei opp?
:| .


Jeg håper du har rett, men det sniker seg inn en litt guffen følelse av at Enkerud skal komme til å levere bra neste år, og da særlig i kampene mot oss. Han leverte vel sju mål for Elverum sist de var på nivå to. Da var de et bunnlag hele sesongen.

Nå kjenner jeg at jeg trenger Ibrahim tilbake samt et rivjern av en trener på plass før jul.



Enkerud er selvfølgelig en bra spiller, og han leverte vel helt greit for Elverum (i Obos) i en sesong der de skrek etter målskårere.
Men hvis man liksom skal huke tak i en spiss som gjerne putter 15 mål og som skiller de gode lagene fra de nest-beste lagene i Obos, så er vel kanskje ikke Enkerud den jeg hadde tenkt først på. Det var vel bare det jeg mente.
Både Ibrahim og Castro er flere hakk over.....men det er nå min mening.


Kan være enig i det, men en spiss kan jo bidra voldsomt mye til et lag selv om han ikke bøtter inn mål annenhver kamp også. Jeg håper som sagt på Ibrahim eller Kjeldsrud Johansen, tidligere engen, nå Brann. Sistnevnte er nok lite aktuell for bytte da han var på banen i 20 kamper i fjor. Uansett hva vi måtte mene, så må vi bare vente og se, både når det gjelder Enkeruds prestasjoner og nye spillere inn. Det skal nok uansett holde hardt med harde pakker under treet i år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Dec 2018, 10:36 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Janko wrote:
Marcus Mehnert og Kristoffer Hoven er to meget bra spisser. Begge rundt 22 år.



https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Hoven klar for Kristiansund..

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Dec 2018, 11:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Det var synd. For vi håpe på Marcus Mehnert da-


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Dec 2018, 21:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig gøy at Røer blir med videre. En anvendelig klubbspiller som kommer til å ta ytterligere steg de neste tre åra.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Dec 2018, 12:34 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Tilhenger wrote:
Veldig gøy at Røer blir med videre. En anvendelig klubbspiller som kommer til å ta ytterligere steg de neste tre åra.


Veldig bra Christian :) Lokal kar som virkelig blør for drakta. Har vel fortsatt litt å hente på teknikk og timing i dueller, men tok absolutt nye steg i 2018.

Tør vi håpe på noen nye inn før 2019? Noen rykter?

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Dec 2018, 15:22 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
KIL_Tommy wrote:
Tilhenger wrote:
Veldig gøy at Røer blir med videre. En anvendelig klubbspiller som kommer til å ta ytterligere steg de neste tre åra.


Veldig bra Christian :) Lokal kar som virkelig blør for drakta. Har vel fortsatt litt å hente på teknikk og timing i dueller, men tok absolutt nye steg i 2018.

Tør vi håpe på noen nye inn før 2019? Noen rykter?


Neinei, ingen rykter. Da sier jeg god jul jeg, så håper vi på noen nyheter snart.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Dec 2018, 22:29 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
KIL_Tommy wrote:
KIL_Tommy wrote:
Tilhenger wrote:
Veldig gøy at Røer blir med videre. En anvendelig klubbspiller som kommer til å ta ytterligere steg de neste tre åra.


Veldig bra Christian :) Lokal kar som virkelig blør for drakta. Har vel fortsatt litt å hente på teknikk og timing i dueller, men tok absolutt nye steg i 2018.

Tør vi håpe på noen nye inn før 2019? Noen rykter?


Neinei, ingen rykter. Da sier jeg god jul jeg, så håper vi på noen nyheter snart.


Fryktelig stille. Ingen rykter bortsett fra at Viking og Molde er interesserte i Sjølstad. God jul!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Dec 2018, 22:23 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
KIL-ledelsen kan gledelig presentere Ville Jalasto som ny KIL-spiller på selveste lille julaften Ville Jalasto er et kjent navn i norsk fotball. Den nå 32 år gamle finnen har spilt en rekke sesonger i Eliteserien for Aalesund og Stabæk.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group