KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 22:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2018, 18:19 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
KIL_Tommy wrote:
Da tar jeg heller Winnie som hovedtrener :lol: .. Hans Erik Eriksen, Andre Bergdølmo, Stian Åsen.. En rekke av middelmådigheter som har vært innenfor portene på Gjemselund.
Blir spennende å se hva som skjer fremover. Det var vel noe som skulle avklares mtp stadion-planer nå i November om jeg ikke husker feil. Om vi hadde fått noe ala Kristiansund stadion hadde jeg vært fornøyd :)


De planene ang stadion er vel lagt på is, har jeg hørt... Men det må vel bare kalles rykter.

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2018, 18:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Det skal opp i kommunen først. Er de som avgjør om de vil selge eller ikke. De sa at kommunen hadde ikke råd til å pusse opp annlegget


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Nov 2018, 22:12 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Tenkte å spekulere litt rundt aktuelle trenerkandidater. Før ansettelsen av Dempsey satt Glåmdalen opp en liste over aktuelle kandidater som bl.a inneholdt Magnus Powell, Steinar Pedersen, Morten Tandberg, Jan Halvor Halvorsen, Kjell Jonevret, Magnus Haglund og Espen Haug. Pedersen er under kontrakt med Arendal og Tandberg har tydeligvis nylig takket nei til både Ull/Kisa og ham-kam for å fortsette som assistent under Rekdal i Start.

I løpet av sesongen har Skogheim, Kevin Knappen og Arne Erlandsen blitt ledige på markedet. De to siste er vel kanskje mindre aktuelle i forhold til spillestil.

Personlig hadde jeg håpet på tidligere Stabekk- trener Toni Ordinas. Han gikk til LSK i sommer som spillerutvikler og trives vel kanskje i den rollen for en periode. Virker i hvertfall å være godt likt av samtlige i Stabekk-leiren. Henning Berg har vel ikke akkurat utrettet større mirakler med det laget i ettertid.

Flere som kan være aktuelle? Pimenta er jo ledig på markedet, men jeg regner med at både han og Nystuen føler at den døra ble lukket i 2016.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2018, 20:17 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Synes det har vært overraske stille rundt trenerjakten.
En artikkel i Glåmdalen om at Dempsey gikk av, og det var vel det.
Hva skjer fremover nå?
Satser vi på og ha en ny trener på plass så fort som mulig nå før jul, eller er målet og ha ny trener klar til sesongoppkjøringen starter i januar? KIL-familien har vel også muligens tatt ferie, og at det er derfor det er så stille.
Eller jobber Nystuen litt i det "skjulte" om dagen?

Det er vel kanskje ikke så mye og hente på "ryktebørsen" heller annet enn at man kan synse/mene/håpe på hvem som entrer dørene etterhvert. Det beste hadde jo også selvfølgelig vært om treneren var på plass så fort som mulig, men dette er vel en omstendelig prosess.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2018, 23:24 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Synes det har vært overraske stille rundt trenerjakten.
En artikkel i Glåmdalen om at Dempsey gikk av, og det var vel det.
Hva skjer fremover nå?
Satser vi på og ha en ny trener på plass så fort som mulig nå før jul, eller er målet og ha ny trener klar til sesongoppkjøringen starter i januar? KIL-familien har vel også muligens tatt ferie, og at det er derfor det er så stille.
Eller jobber Nystuen litt i det "skjulte" om dagen?


Nystuen jobber nok for fullt om dagen. Jeg regner med at han får hjelp til kartlegging av sportslig utvalg. Som du skriver blir nok lite gjort kjent før eventuell pressekonferanse blir annonsert. Nystuen avhodt vel møte med Demspey i Oslo i forkant av ansettelsen. Nå kan jo det ha vært av praktiske årsaker for Demspey og ikke for å holde ting skjult.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2018, 13:41 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er vel uansett ikke noen tvil om at man har jobben foran seg.
-Vi har ingen trener pr dags dato.
-Castro er borte (vår beste spiller de to siste sesongene).
-Det er vel ingenting (foreløpig) som tilsier at Ibrahim blir værende....topp-skåreren vår.
-Essaeh er ute hele neste sesong. Altså er flere av våre mest tone-angivende spillere ute eller skadet.
-Enkelte spillere er vel også på utgående kontrakt og det må vurderes om de skal med videre.

Har en våt drøm om at ny trener samt et par spillere er klare innen jul.
Vet ikke hvor realistisk dette er. Våre beste spillere de siste sesongene har jo blitt hentet rundt sesongstart-tider.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2018, 12:49 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
maggot wrote:
Synes det har vært overraske stille rundt trenerjakten.


Mitt råtips er at vi må vente på at Ull/Kisa er ferdig med kvalikken før noe kan annonseres... Og syns Skogheim har fått til en veldig fin spillestil med et i utgangspunktet ganske grått Ull/Kisa, så slett ikke negativ til at han eventuelt tar noen nye år.

Ellers er det jo veldig positivt at vi har en så god stamme i laget med kontrakt for neste sesong (ref. lista nevnt tidligere her). Litt tynt på keeperplass (Lysgård/Smedplass(?)), og spissplass (Aanesland, Langrekken), og nå også dessverre på backplass etter skaden til Essaeh. Ellers har vi god dekning, selv om man selvsagt gjerne ser at det kommer inn lokale stjernespillere over hele fjøla.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2018, 00:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Daggers wrote:
maggot wrote:
Synes det har vært overraske stille rundt trenerjakten.


Mitt råtips er at vi må vente på at Ull/Kisa er ferdig med kvalikken før noe kan annonseres... Og syns Skogheim har fått til en veldig fin spillestil med et i utgangspunktet ganske grått Ull/Kisa, så slett ikke negativ til at han eventuelt tar noen nye år.

Ellers er det jo veldig positivt at vi har en så god stamme i laget med kontrakt for neste sesong (ref. lista nevnt tidligere her). Litt tynt på keeperplass (Lysgård/Smedplass(?)), og spissplass (Aanesland, Langrekken), og nå også dessverre på backplass etter skaden til Essaeh. Ellers har vi god dekning, selv om man selvsagt gjerne ser at det kommer inn lokale stjernespillere over hele fjøla.


Essaeh var i ferd med å starte noe stort. Veldig synd for oss, enda mer synd for han. Han blir uansett årets spiller i OBOS i 2020 :)

Når det gjelder Skogheim, så ser jeg gjerne han tilbake på Gjemselund. Så spørs det hva han tenker om å komme tilbake. Det kan jo tenkes at han tenker at det som har vært, har vært og at hans første store trenergjerning ikke skal kunne besudles. Det hender vel ellers ganske sjeldent at en trener går tilbake til en tidligere klubb. Brogeland er vel det enest eksempelet hos oss fra før, Berntsen er i sin 2. periode i Viking.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2018, 18:30 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Årets spiller i Kil ja. Er ikke nominert en gang for årets spiller i obos


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2018, 22:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Janko wrote:
Årets spiller i Kil ja. Er ikke nominert en gang for årets spiller i obos


Er vel som regel toppscorerne som utmerker seg. Trenger uansett minimum 30 kamper for å bli nominert.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2018, 10:32 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Daggers wrote:
maggot wrote:
Synes det har vært overraske stille rundt trenerjakten.


Mitt råtips er at vi må vente på at Ull/Kisa er ferdig med kvalikken før noe kan annonseres... Og syns Skogheim har fått til en veldig fin spillestil med et i utgangspunktet ganske grått Ull/Kisa, så slett ikke negativ til at han eventuelt tar noen nye år.

Ellers er det jo veldig positivt at vi har en så god stamme i laget med kontrakt for neste sesong (ref. lista nevnt tidligere her). Litt tynt på keeperplass (Lysgård/Smedplass(?)), og spissplass (Aanesland, Langrekken), og nå også dessverre på backplass etter skaden til Essaeh. Ellers har vi god dekning, selv om man selvsagt gjerne ser at det kommer inn lokale stjernespillere over hele fjøla.



Ikke det dummeste tipset det der.
Vegard Skogheim bor på Jessheim (samme sted som Nystuen tror jeg....kun noen mil unna Kongsvinger) og er atpåtil arbeidsledig.
Han har allerede en høy stjerne i klubben og kjenner nok KIL ganske godt i forhold til mange andre.
Synes faktisk at UllKisa spiller en ganske fin fotball jeg også.
Både Nystuen og Olausson spilte vel under han mens han var her, og de bør jo kjenne hverandre godt.
Skogheim kunne kommet rett inn og startet på dagen.

Også er vel spørsmålet om Nystuen ikke ønsker å gå for et større navn. Det er jo mulig det også.
Men store navn tilsier jo ikke automatisk at du får til et godt fotball-lag. Det har vi jo sett mange eksempler på.

Ellers enig i at stammen i laget er god. Litt bekymret for at de som forsvinner har vært såpass gode poeng-sankere (faktisk to blant de aller beste i hele Obos) men ingen er uerstattelige.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2018, 14:52 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Ibrahim sier da i intervjuet på kil.no at Espen snakker med Haugesund, så det høres jo ikke ut som om døra helt er stengt for at han blir med neste år?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2018, 15:40 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
mikeb wrote:
Ibrahim sier da i intervjuet på kil.no at Espen snakker med Haugesund, så det høres jo ikke ut som om døra helt er stengt for at han blir med neste år?


Nei det er vel ingenting som er hugget i stein.....men lånetiden er jo ute og han er vel Haugesunds eiendom så da er han vel iallfall tapt inntil noe annet blir bestemt. Det var jo endel diskusjoner rundt Ibrahim i sommer (etter to hat-trick på rad). Da kom det vel også frem at det virket vanskelig med noen "forlengelse" utover lånetiden. Ifølge Nystuen så ville ikke Haugesund "bli kvitt" Ibrahim.....de ville at han skulle utvikle seg videre og få mer spilletid. Hvordan Haugesund ser på saken nå det vet jeg ikke.
Ibrahim kunne potensielt fått en mega-sesong for KIL i 2019 (der han får med seg hele sesongoppkjøringen osv).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Nov 2018, 10:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nystuen har vel kanskje noe ferie etter sesongen han også, men nå er jo Skogheim også ferdig for i år etter at Ull/Kisa røyk ut i går. Når vi passerer 1. Desember bør det jo komme noen oppdateringer på kil.no om neste år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Nov 2018, 17:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Er nok ikke ferie enda. Dem skal vist ha ferie fra 1 des. Trenes for fullt nå om dagen ser jeg


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 69 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group