KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 23:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 02 Nov 2018, 14:21 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
Blirre kvalik?

To runder gjenstår, fem lag det står om med tanke på 5. og 6.plassen, og Kongsvinger har satt seg selv i beste posisjon.

5. Kongsvinger +12 41.p
6. Ullensaker/Kisa +9 40.p
7. Tromsdalen -2 40.p
8. Nest-Sotra +1 39.p
9. Sandnes Ulf -3 39.p

KILs resterende:
Nest-Sotra (h)
Viking (b)

Ull/Kisas:
Jerv (h)
HamKam (b)

TUILs:
Sogndal (h)
Jerv (b)

Nest-Sotras:
KIL (b)
Åsane (h)

Sandnes Ulfs:
HamKam (h)
Levanger (b)

Spørsmålet er vel om det holder med 3p på de siste to kampene, for poeng borte mot et opprykksjagende Viking vil vel fort bli vanskelig?
Hvis vi setter opp et scenario der KIL slår Nest-Sotra, men taper mot Viking - så ender man opp på 44p. Da kan ikke Nest-Sotra havne over KIL på tabellen, og er mest sannsynlig ute av kvalik-diskusjon.
Her blir man avhengig av at max ett av de resterende 3 lag tar full pott (Ull/Kisa, TUIL, Sandnes). Men hvor sannsynlig er det at minst to av disse drar inn 6p?

Uansett - slår KIL Nest/Sotra så blir det kvalik. Tror jeg :wink:

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Nov 2018, 15:25 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Heftig situasjon...

Vi må bare vinne til Helgen, vil nødig ut på tur til Stavanger og måtte ha 1 eller 3 poeng der. Uansett hvordan det går med Mjøndalen og Viking til helgen så vil Viking ha ting å spille for i siste runde, for jeg ser virkelig ikke for meg at AaFK taper på hjemmebane mot Levanger i helgen.

Men når det er sagt, så tror jeg det passer oss bra å møte Viking om de må fremover og vinne siste kamp mot oss. Vi er best når vi får lov til å kontre på lag som går fremover på banen, så jeg ser ingen grunn til at vi da også kan ta poeng fra dem på bortebane.

Ellers må vi jo dette vår litt til HamKam som møter både Sandnes og Kisa på sine 2 siste. Litt usikker på motivasjonen hos HamKam nå som det stort sett blir umulig for dem å klare kvalifisering, men de vil vel gi det et forsøk til Helgen mot Sandnes, så får tro på litt hjelp derifra, og det trengs mot Sandnes, for de tar garantert 3 poeng i siste borte mot Levanger!

Tuil møter 2 lag som har lite å spille for, men både Sogndal og Djerv borte bør bli noen poengtap. Tuil har i tillegg mistet litt form i det siste, så har ingen tro på 6 poeng til dem på de 2 siste.

Nest er ferdig nå vi slår dem til helgen.... Ja ja..... får bare bli til å heie på KIL, Jerv og HamKam de neste rundene :D

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Nov 2018, 23:01 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Nja, kjenner jeg er litt skeptisk, jeg tror både Ull/Kisa og SULF kan vinne sine to kamper. Men, uavgjort borte mot Viking er faktisk ingen umulighet. Nå har ting en tendens til å skjære seg så fort vi begynner å se oppover tabellen. Jeg husker stemningen etter 6-0 mot SULF, da snakket plutselig alle om direkte opprykk og Dempsey måtte «roe» ned med at man nok måtte finne seg i å ta veien via kvalik. Etter det var det ham-kam og Levanger borte.

Uansett er det veldig gøy at innspurten har blitt spennende med positivt fortegn. Etter den dårlige starten så jeg for meg enda en sesong med ryggen mot veggen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Nov 2018, 18:28 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det eneste som er sikkert er at det er usikkert.
Tromsdalen har slakket av, UllKisa er like "uforutsigbare" som oss, Sandnes Ulf avgir poeng i minst et av de oppgjørene (det er litt typisk dem).
Jeg er egentlig mest skeptisk til oss selv. Har kjent litt på denne følelsen før når man har hatt en opptur og alle "forventer" hjemmeseier.
Og får N/S oss først i garnet så fører det ofte til stor frustrasjon.
Det er også litt enkelt og si at KIL (i teorien) skal slå et lag som N/S hjemme.
Øyfolket har vel blant annet slått Viking og Ålesund borte denne sesongen og spilte 1-1 i forrige bortekamp mot Sandnes Ulf.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 13:09 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Aug 2006, 11:09
Posts: 84
Røer scorer i det 4 minutt...for kompisen Ovlien. Vakkert..

_________________
To dare is to do!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 14:56 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Klassisk KIL å snuble på denne måten.... Nå snyter Nest-Sotra oss for kvalikplassen i neste runde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 15:25 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Hva slags lagmoral er det i dette KIL laget da? Fra maks innsats i 1. omgang til "å stoppe opp på kommando" innsats i 2. omgang.


Vi burde vunnet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 16:46 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Snakk om å bli bortdømt i en kamp! Greit nok vi kløner det til for oss selv og setter oss i vanskelige situasjoner, men har ikke tall på hvor mange situasjoner hvor Nest fikk enkelt frispark og skjedde det samme med en KIL spiller så var det spill på. Nest Sotra spiller kynisk og skjønner at roper de "au" så får de frispark, mens vi derimot er snille gutter og håper at dommeren dømmer etter boka.

Utrolig frustrerende at vi slipper inn den på slutten, vi må snart lære oss å drepe kamper. Enten så vinner vi med kalassifre ellers så gir vi bort poeng på tampen. Skulle gjerne vunnet flere jevne kamper enn å oppleve haraball i enkelte.

Men nå står Viking igjen før sesongen muligens er over, det er en vanskelig kamp. Men som KIL-podden så fint sa det for ett par episoder siden, jeg er mer nervøs i kamper hvor vi skal vinne, enn i kamper hvor vi er underdog. Det er fortsatt mulig, men to lag har mulighet til å gå forbi oss, to lag har mulighet til å ta oss igjen, selv om de neppe tar igjen målforskjellen.

Vi fremstår ikke som ett tippeligalag så en evt. kvalik og den lange veien mot opprykk blir uansett ingen enkel vei. Men det hadde vært gøy med litt mere fotball før vi begynner å diskutere neste sesong. Kom igjen KIL!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 17:39 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Repeat...sett det før! Argh!

Så over til siste runde. Vi har tatt...hold dere fast 0/21 mulige poeng mot topp 4 lagene i år! Skal det ene lille poenget komme i siste omgang? Aaahh tvilen setter inn. Men jeg tror vi tar 6.plassen likevel. Åsane og Jerv har gudskjelov mye å spille om i siste runden. Verken KIL, Nest-Sotra eller TUIL vinner siste kampen.

Fasit: Vi blir nummer 6 og møter Mjøndalen :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 19:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Kil ser ut som drittunger i mye av 1 og og i hele 2 omg.Nå må vel snart alle se at vi mangler 3-4 spillere med litt mer kjøtt på kroppen. Midtbanen blir jo totalt overspilt gang på gang. Og det er ikkeførste gangen det skjer. Forsvaret er jo totalt borte vekk mange ganger. Så for håpe Espen for tak i 2 stk forsvarspillere og 2-3 midtbane spillere før 2019 sesongen-


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 21:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Sett det før ja. En fattig trøst at vi ikke faller sammen etter straffa.

Dette var vel det fjerde gule for Røer. Håper Lundal er tilbake mot Viking. Dersom både Lundal og Sjølstad er ute mot Viking får vi et forsvarsproblem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2018, 23:58 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Lundal er IKKE tilbake til den, så hvis heller ikke Sjølstad er tilbake så blir det spennende hvordan de komponerer det forsvaret...

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2018, 00:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Raggen wrote:
Lundal er IKKE tilbake til den, så hvis heller ikke Sjølstad er tilbake så blir det spennende hvordan de komponerer det forsvaret...


Slapp av, Espen knyter på seg skoa ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2018, 01:06 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Haff dette blir en lang uke å vente!

Men vi får se det positive i ting så lenge. Med 99.99% sikkerhet havner vi over Skamma! :mrgreen:
(3 poeng og 12+ mål bedre klarer vi ikke å rote vekk)
Egentlig det viktigste i denne jo-jo sesongen vår.

Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2018, 14:57 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Raggen wrote:
Lundal er IKKE tilbake til den, så hvis heller ikke Sjølstad er tilbake så blir det spennende hvordan de komponerer det forsvaret...


Godt poeng. To er vel på plass, Røer og Skagestad. En tredje om de fortsetter med tre bak der kan jo egentlig være hvem som helst. Uansett kan det nok bli en god løsning, spiller for spiller er vi gode i år. Tror nok forsvaret har gode nok folk også neste gang.

Det er fullt mulig å ta poeng mot Viking.


Blir en interessant siste runde


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group