KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2024, 11:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tipp engelsk tabell
PostPosted: 02 Aug 2007, 21:42 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
VG er i gang med tabellkonkurannse på Premier League.

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?sesong_id=400

I år bør dere tippe Liverpool på topp ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Aug 2007, 22:28 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Har jeg gjort hvert år i over 15 år etter tips fra scousere om sommeren.... yiiihuuu....blitt mye dårlig tipping gitt ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Aug 2007, 23:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Raggen wrote:
Har jeg gjort hvert år i over 15 år etter tips fra scousere om sommeren.... yiiihuuu....blitt mye dårlig tipping gitt ;-)


du begynte å tippe for sent ;)
hadde du holdt på i 25 slik som jeg har så hadde du fått inn noen fulltreffere ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Aug 2007, 23:44 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Fulgt med på PL har jeg gjort siden jeg var en knyttneve diger. Tippekampen på lørdager med en pose tv-godis på lørdager i slutten av 70-årene var uka's høydepunkt......men på den tiden var jeg ikke så opptatt av hvem som spilte, eneste jeg merket meg var at det var litt ekstra gøy når Spurs var på skjermen. På den tiden hadde de noen spillere med litt andre tekninske kvaliteter enn de fleste andre lagen som jeg likte å se. Faktisk er det bare 1 annet lag jeg hadde et ekstra godt øye til på denne tiden, Livepool.....alle venner holdt stort sett med dette laget, og sær som jeg skulle være så måtte jeg da selvfølgelig "hate" dem av den grunn ;-)

Når vi liksom skulle være en eller annen spiller på løkka så skulle alle andre på død og liv være en eller annen på Liverpool....jeg var alltid Pat Jennings hvis jeg skulle være keeper, eller Steve Achibald (usikker på skrivenpten) hvis jeg spilte ute på bana......takk gud for sunn fornuft i mine yngre dager ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 11:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Spurs er en real klubb med mye gode og artige spillere opp igjenom åra,
selv fikk jeg forkjærlighet for supersub'n Ronnie Rosenthal tidlig 90 tall som er av mange som har vært innom både Anfield og W H lane.

Tipper Spurs kan overraske i år, men de kommer neppe høyere opp enn 3-4 plass. En av de "4 store" (finnes jo egentlig bare en stor klubb historisk sett) må jo feile snart, skjer ikke hver sessong at de samme klubbene kjemper om toppplasseringen. Desverre er det jo Merseysides stolthet som har feila de sessongene dette ikke har skjedd ;)

Må dessuten leve med en bror som holder med Spurs (og VxIxFx) :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 11:53 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Tabelltips kommer. Må ha et par dager av neste uke før den endelige tabellen er på plass. Du hadde ment denne tråden somd er vi her inne legger inn våre tips også, right?

Jeg "veit" hvem som vinner ligaen og topp 3, og jeg "veit" hvem som rykker ned. Men utover det må jeg avvente de siste kjøp og salg uti neste uke.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 12:37 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Karlsen wrote:
Tabelltips kommer. Må ha et par dager av neste uke før den endelige tabellen er på plass. Du hadde ment denne tråden somd er vi her inne legger inn våre tips også, right?

Jeg "veit" hvem som vinner ligaen og topp 3, og jeg "veit" hvem som rykker ned. Men utover det må jeg avvente de siste kjøp og salg uti neste uke.


Det enkleste er om vi lager en gruppe på VG tippinga, men man kan jo godt legge inn tips her også så er de lett tilgjengelig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 13:03 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Ok, klarte ikke å vente på de siste bevegelser i transfervinduet. Slik ender PL 07/08:

1. Manchester United:
Styrket siden i fjor. Har i år flere kort å spille på offensivt og stallen er betydelig breiere. I tillegg til nykommerne vil fjorårets utlånte talenter bli værende i klubben noe som gir større bredde. United tar hjem pokalen igjen!

2. Liverpool:
Veldig styrket, har nå fått klasse offensivt også. Men mange nye spillere betyr at laget nok trenger litt tid på å sette seg. Sliter veldig ved eventuell skadekrise i forsvar, den eneste lagdelen de ikke har bredde. Men framgang fra i fjor for scouserne.

3. Chelsea:
”Gammelt” lag over toppen som ikke er vesentlig styrket. Ser ut til å miste Robben. Nykommerne er stallfyll. Chelsea har fortsatt kvaliteter. Men hva med harmonien og sulten til sterkt meriterte spillere? Chelsea tar sitt første steg tilbake til sitt naturlige nivå.

4. Arsenal:
Mistet rutine i Henry og Ljungberg. Er svekket og dette er nok en mellomsesong for Goners. Men samtidig er det kvalitet nok til å fighte om en plass i Champions league.

5. Tottenham:
Jeg blir aldri klok på dette laget. De handler gode spillere og det har de alltid gjort. Men resultater og stabilitet er det værre med. Styrket offensivt, men Tottenham og forsvarspill har det vært spørsmålstegn ved de siste 20 åra, så også i år. Bør ha kvaliteter til å jage Arsenal om en CL plass.

6. Newcastle:
Har endelig fått en god manager, og enda mer sjokkerende er det at han henter kvalitetspillere. Sånt er uvant i Newcastle. Om i tillegg Owen kan holde seg skadefri og man får litt skikk på de bakre rekker kan de jage en CL plass. Given en av ligaens beste keepere.

7. Portsmouth:
Harry Redknapp har hatt en meget heldig hånd med dette laget. Klubben har en rik onkel og Redknapp får hente brukbare spillere. Imponerte i fjor, biter seg fast på øvre halvdel.

8. Aston Villa:
Har en meget sterk manager. Startet så smått å bygge om laget i fjor. Man har vært relativt rolige på overgangsmarkedet i sommer. Reo Cocker kan være et lurt kjøp, man hva skal de med Harewood? Om ikke O’Neill får kloa i to-tre gode spillere til vil Villa fortsette med det de har holdt på med i ufattelig mange år, rote rundt i ingenmannsland.

9. West Ham:
Bør kunne heve seg fra i fjor. Har handlet lurt, Parker, Bellamy og Ljungberg, som gir laget rutine. Mister nok Tevez, men har likevel en brukbar stall som på papiret skal være mye bedre enn nedrykkstrid. God keeper i Robert Green.

10. Bolton:
”Big Sam” har forlatt Bolton og er nå manager i Newcastle. Han alene skal ha mye av æren for at Bolton har etablert seg som en god PL klubb på øvre halvdel. Stallen er brukbar, Bolton blir en middelhavsfarer.

11. Blackburn:
Nok en gang midt på treet for Hughes sitt lag. Ikke nevneverdig styrket eller svekket. Ny sesong rundt midten.

12. Everton:
Har en brukbar 11er og litt til men altfor tynn stall. Har vært overraskende passive på overgangsmarkedet i år. Mitt stalltips er at Moyes som ikke har utviklet klubben nevneverdig blir førstemann som får sparken i 07/08.

13. Manchester City:
Med Svennis på plass er i hvert fall Manchesters parantes garantert oppmerksomhet. Men fyren handler inn mye rart om dagen men ser heller ikke ut til å bremse shoppinga med det første. Han kan klare å få stabla på beina et brukbart lag etter hvert, som han vel skal kunne få organisert ganske så bra. Men City bør være fornøyd med å holde seg langt unna nedrykkstreken i år.

14. Reading:
Tok PL med storm i fjor, smart manager. Ikke styrket, dog noe svekket etter at Sidswell valgte benken i Chelski. Noe særlig høyere enn 14. plass kan dem ikke håpe på. Og manageren bør være smart nok til å holde dem unna nedrykkstriden.

15. Sunderland:
Keano gjorde mirakler med dette laget i fjor da han styrte dem fra bunnen til opprykk. Stallen er vel deretter. Har kjøpt inn en del brukbare spillere. Men for å overleve i divisjonen fortusettes det at Keano henter inn en brukbar keeper. Da kan Sunderland klore seg fast.

16. Birmingham:
Var bare en sesong nede. Har hentet en del brukbare spillere med erfaring fra nivået og bør være rutinerte nok til å overleve i PL.

17. Middlebrough:
Hadde mildt sagt svingende resultater i fjor. Mistet McLaren og erstattet han med urutinerte Southgate. Har klasse i Woodgate, Downing og Yakubu. Men rundt dem er det svært tynt. Om de tre nevnte spillerne holder seg skadefrie gjennom en hel sesong kan dette ende høyere. Men Boro kan fort også rykke ned.

18. Fulham:
Har få om noen klassespillere og ny manager. Har hentet inn noen nye spillere som sikkert kunne hevda seg brukbart i Championship. Fulham har dalt sakte de siste sesongene, denne sesongen detter dem ned.

19. Wigan:
Klarte seg med et nødskrik i fjor. De har solgt McCulloch og hentet inn rask og vrakgods fra andre lag. Eventyret er over Wigan!

20: Derby:
Kort og greit for dårlige for dette nivået. Har hentet inn spillere som ikke har vært gode nok i andre PL lag. Derby går rett ned igjen med god margin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 13:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Har laget en gruppe på VG nett.

Grupper heter Kongsvinger og passordet er: killer


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 13:21 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Hvordan finner man den gruppen? Jeg prøver å ogge inn med dine opplysninger men det går ikke. Må ordne emg eget innlogginsnavn først før man kommer til gruppen? (Har aldri giddi å registrere meg hos vgnett før)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 13:25 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Karlsen wrote:
Hvordan finner man den gruppen? Jeg prøver å ogge inn med dine opplysninger men det går ikke. Må ordne emg eget innlogginsnavn først før man kommer til gruppen? (Har aldri giddi å registrere meg hos vgnett før)


Du må nok lage deg et eget brukernavn først ja, og etter at du har tippa tabellen får du opp en meny på høyere side, nederst på denne er det mulighet for å bli med i grupper.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 13:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
åkei, får se om jeg gidder.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2007, 16:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
1. Manchester United.
Suverene i fjor, suverene i år? Det er tungt å si det, men med signeringen av Tevez denne helgen, virker det som om ligagullet nok en gang skal gå til Old Trafford. Har tatt over Chelseas stempel som $$$-lag og har gjort kraftige signeringer. Tevez som sagt er kanskje spissen United har lett etter. Ronaldo var toppscorer i fjor, men spilte for det meste kant. Om han ikke har en like god sesong i år, trenger de en annen til å omsette sjansene i mål, noe man aldri kan stole på Rooney med. Han er bedre på andre steder av banen. Mye måltørker. Tevez derimot er rett mann. Nani og Anderson kommer sikkert til å glimte i enkeltkamper (garantert mot Arsenal) men trenger nok en sesong på seg før de slår ordentlig til. Hargreaves er jeg ikke sikker på. Det store spørsmålet blir ok om Giggs, Scholes og Neville (van der sar også?) greier å holde nivået de hadde forrige sesong. Men.. gull i Manchester i år.

2. Chelsea
Stallfyll sier Karlsen, smarte kjøp sier jeg. Malouda er en erfaren fransk ving og om Mourinho greier å forstå at 4 sentrale midtbanespillere kaster bort talentene til Robben og Cole, kan Chelsea gjøre det bra. Drogba var etter min mening blant de aller aller beste i PL i fjor og overrasket de fleste. En Drogba med selvtillitt er dødsfarlig og Chelsea i 4-3-3 er det samme. Kan Sheva ta seg opp på godt gammeltnivå igjen, eller vil Pizarro slå til? I tillegg er Chelsea ikke lenger like avhengig av Terry da landslagsstopperen Alex endelig for dem har fått arbeidstillatelse. En kjempespiller. Andre plass på Chelsea i år.

3. Arsenal.
Ja, vi har mistet Henry og Ljungberg, men endelig er vi kvitt det problemet at alt fokuset går på Henry. Det fokuseres mer på laget og jeg tror nesten at laget har vokst på det. Det er nå opp til van Persie og Adebayor å ta steget opp. van Persie har endelig blit voksen og etter et 6 måneder langt skadeavbrekk har han vært helt rå i pre-season (bla mot Inter, PSG og Lazio). Adebayor viste mot slutten av sesongen at han også kan bidra sterkt samtidig som Eduardo og Bendtner virker utrolig spennende. Theo Walcott har virkelig vokst siden forrige sesong og jeg tror vi vil se mer av ham. Laget har grodd inn på Emirates og jeg var å så dem der i helgen mot PSG og Inter, og det virker som om laget nå spiller mye mer aggresivt og istedet for at alt må gjennom Henry, så deles ansvaret mye mer. Ljungberg er inget stort tap. Hadde han gått etter 03/04 sesongen hadde det vært det, men etter den sesonen har han vært en skygge av seg selv. Ett ligamål på to sesonger sier sitt om en svenske som en gang pleide å stå for 15 på en. Laget har massevis av kvaliteter, og selv om stallen er ung, er den ytterst rutinert den også. Gilberto, Toure, Rosicky, Lehmann og Gallas kan sies å være de mest rutinerte, men Cesc har over 100 kamper kun i PL og Senderos, Clichy, Eboue, Flamini, Diaby, Hleb, Adebayor og van Persie er allerede etablerte navn i ligaen. Vi har også signert Frankrikes
beste høyreback og Kroatias brasilianske målkonge (84 mål på 104 kamper og 7 på 12 landskamper). I tillegg ventes det minst en kantspiller til inn i laget. Så lenge vi får en god start, er det ingen grunn til at Arsenal ikke kan henge med i topp 2-3 utover, selv om selve tittelen kanskje er litt unna fortsatt.

4. Liverpool.
Har handlet ca 123 offensive spillere denne sesongen, men samtidig som jeg tror Benayoun blir en suksess, tviler jeg litt på Torres og Babel. Babel er et kjempetalent, men blir for spinkel til PL. Dog, om 2 sesonger kan han jo blomstre. Kommer neppe til å være noen avgjørende faktor for Liverpool denne sesongen. Torres har altfor høye forhåpninger og jeg har en følelse av at han kommer til å floppe. Tror nok både Voronin og Kuyt kommer til å putte flere for dem i år og media kommer til å henge over nakken hans. Spørsmålet blir da også om de ikke blir litt bortkastet i Liverpools defensive spillestil, og om Rafa skjønner at Crouch faktisk er Liverpools beste spiss.

5. Newcastle.
Greit, de har ikke forsterket forsvaret nevneverdig, men ellers har de et godt fotball-lag (Og drekkalag egentlig...). Den hvalrossen av en manager de har har gjort gull av gråstein i Bolton og det blir spennende å se hva han kan gjøre i Newcastle, en by som tørster etter suksess. Tror han kan være den som løfter dem opp til de 5 beste på tabellen. Martins og en skadefri Owen er livsfarlig.

6. Tottenham.
Skal være ærlig og si at de begynner å få et bra lag i forhold til for noen sesonger siden. Berbatov er den eneste Tottenhamspilleren jeg kunne tenkt meg i Arsenal og kommer nok til å være hovedmann for dem i år også. Bale blir vel ingen stor signering i for denne sesongen, men har godt talent. Hadde vært artig å se han mot Walcott, mtp at begge ble hentet fra samme klubb til to rivaler i Nord London. Det store spørsmålet blir vel forsvaret og hvor mye King kan holde seg skadefri. Et godt lag, men Tottenham er Tottenham og har fortsatt ikke det som skal til for å bli blandt de 4 beste.

7. Manchester City.
De har nå det meste som skal til for å bli en klubb som drar ut i Europa. En moderne stadion, veldig god manager i Svennis, stallen begynner å se bra ut og gode fans. Tror Svennis overrasker i sin første sesong "in charge".

8-9: Everton/Blackburn. (ikke i denn rekkefølgen nødvendigvis)
Begge lagene skuffer noe etter hva forventningene tilsier og havner på en plass litt utenfor de beste. Dog, kan Blackburn med spillere som Gamst, Bentley, Benni McCarthy, Derbyshire, og Santa Cruz bli et underholdende lag å se på i år. Da et gjelder Everton vil nok også spillere som Yobo, Neville, Arteta, Carsley, Fernandes, Cahill, Vaughan og Johnson gjøre sitt beste for å gjøre mine meninger til skamme.

10-13 Boro/Reading/West Ham/Villa (Behøver ikke være den rekkefølgen)
Samtidig som Aston Villa skuffer ekstremt, og Reading skuffer litt i forold til forrige sesong, gjør Boro nok en midt på treet-sesong og West Ham klatrer iallefall noen plasser. Boro er rett og slett bare et lag som kommer til å ligge å vake i PL i flere år fremover, uten å rykke opp eller ned. Spillerene som holder dem unna nedrykksstriden vil nok være Yakubu, Downing, Rochemback og Jonathan Woodgate. Da det gjelder Reading, så skuffer de nok litt i forhold til i fjor, overraskelsesmomentet er borte, men Steve Coppell er en god nok manager til å holde dem unna striden. Han får hjelp av Ingimarsson, Sonko, Lita, og Doyle med dette. West Ham rykket nesten ned forrige sesong, greier seg bedre i år, men ingenting å hoppe i taket over. Til tross for spillere som Green, Spector, Neill, Ferdinand, Ljungberg, Parker, Bellamy og Ashton, presterer nok West Ham å havne utenfor topp 10. Kanskje ikke på grunn av dem selv, men lagene jeg har tippet over har også tatt et steg opp. Aston Villa har en god manager og spillere som Bouma, Sørensen, Laursen, Barry, Coker, Young, Carew og Agbonlahor, men det fiinnes alltid skuffelser i PL og Villa blir en av dem.

14-16. Portsmouth/Birmingham/Sunderland. (Ikke rekkefølgen)
Pompey er et lite kjøpelag med en smart manager, men jeg har på følelsen av at Portsmout blir et lite West Ham i denne sesongen. Spillere som James, Kanu, Campbell, Nugent, Mendes, Taylor, Davis og Distin redder Pompey fra nedrykk med en milimeter. Sunderland har en legende som manage og Roy Keane vil nok ta PL med stil i år. Selv om det ikke blir noen stor plassering, vil de nok redde plassen. Birmingham har også en eks Unitedlegende som manager i Steve Bruce og spillerne Tebily, Jaidi, Ghaly, Johnson, Larsson, McSheffrey og Forsell kommer nok til å sørge for at Birmingham spiller Premier League i 08/09.

17. Fulham.
Londonklubben holder seg, men det blir ikke lett. De har en ok manager, men spillerstallen er ikke noe sørlig bedre enn Birmingham/Sunderland sin etter min mening. Stjernespilleren er Papa Buopa Diuop.

18-20. Bolton, Derby, Wigan.
Disse tre tar stegene ned i Championship. Bolton var for avhengige av den feiteste manageren i PL, Sam Allardyce, og når den korteste (Sammy Lee) tar over er ikke dette godt nok. At Bolton rykker ned, ja det er en seier for fotballen. Det blir tårer på Reebook Stadium i mai. Og det er ikke gledestårer. Det er alltid et lag som rykker opp og ned igjen. I Norge er det Aalesund, i PL 07/08 er det Derby. Wigan egner seg best til Rugby og med lignende tilskuertall som KIL, ryker klubben rett ned.

That's it!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group