KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:54

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Felt J 2012
PostPosted: 22 Mar 2012, 21:11 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Sesongen nærmer seg med stormskritt og tenkte å skrive ned noen tanker ang Felt J og stemning.

De siste sesongene har stemningen i snitt vært bra. Enkelte kamper har vært bedre enn andre, men sånn blir det bare..
Tifoene har vært vakre, og Vinger Tifo har virkelig satt seg i respekt!

Foruten om det, er jeg spent på hvordan stemningen blir i år. Flere har ønsket å starte sin "egen" klikk, noe som andre klubber har gjort med suksess, spørsmålet er om det er nødvendig på Vinger? Det er noe jeg ikke gidder å ta diskusjonen akkurat nå.

Det finnes andre og enklere måter å skape bedre stemning på, som i det store og hele ikke er så ulikt det å starte sin egen "gjeng". Hovedpoenget er å samle de aller mest engasjerte på tribuna.
Mitt forslag og bønn i år, er at de engasjerte sjelene møtes på et tidligere tidspunkt enn akkurat 2 min før avspark slik at vi ikke står på forskjellige rader på felt J. Dette har i bunn og grunn vært hovedproblemet vårt i flere år. En løsning kunne vært å reservere plasser på Felt J utelukkende til syngende engasjerte supportere, men tviler på at dette er allmenn godkjent. Felt J er fri for faste plasser, noe som i utgangspunktet er helt greit. For vår del er det ikke værre enn å faktisk møte tidligere, og dermed "sikre" oss de plassene som vi selv ønsker.

Seieren på Hamar i fjor var forbanna deilig. Stemningen derimort, sto overhodet ikke i stil. Det skal sies at mange av de engasjerte faktisk var i England den kampen, noe som gjorde det vanskelig å få til organisert synging, men det gikk da på et vis, men bra var det ikke.

2012 håper jeg blir året hvor det blir mer organisert på tribunen. Ansvaret ligger hos oss sjøl.

Nytt for året er at det pr.nå ikke har blitt laget noen sanger. Men det er enda tid til det, både før og under sesongen. Det finnes mange enkle sanger med trøkk i, som det fullt mulig går ann å få til på Vinger også, så det er bare å fortsette å skrive ned ideer på sangposten.

Håper at 2012 blir sesongen hvor stemningen løftes til et nytt nivå!
Syng høyt!

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 22 Mar 2012, 22:06 
Offline
www.kilsk.com

Joined: 14 Aug 2011, 18:01
Posts: 627
Location: Bor i Grue gitt!
Dette er noe jeg er meget enig i! God post dette her! ;)

_________________
Det er i motgang man blir sterkere!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 23 Mar 2012, 00:23 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Vurderte å danne Kongsvinger Casuals avd. Eidsvoll (bosatt i Oslo), men droppa det, blir nok bakerste rad på Felt J i år også ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 18 Apr 2012, 02:01 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
mikeb wrote:
Vurderte å danne Kongsvinger Casuals avd. Eidsvoll (bosatt i Oslo), men droppa det, blir nok bakerste rad på Felt J i år også ;)


Bare å kjøre på det Mikeb. Bor selv i Eidsvoll.

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 28 Apr 2012, 22:28 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Felt J! Nå får dere slutte å klage på dommeren og ikke minst linjemannen. Nå er det verre en noen gang. Blir flau av å stå og høre på dere.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 28 Apr 2012, 23:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Glåmlia-rampen wrote:
Felt J! Nå får dere slutte å klage på dommeren og ikke minst linjemannen. Nå er det verre en noen gang. Blir flau av å stå og høre på dere.


Kollektiv psykose dette. Linjemann blir en dust uansett som oftest. Syns det er greit å klage på dommer og linjemenn hvis man er uenig, men jeg syns ikke det er greit å gå 10 minutter før slutt selv om mann ligger under...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 07:54 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Enig der!

Det komiske jeg opplevde i går..
Klarte å ta knekken på seteryggen foran meg, var knekt fra før av, og tålte ikke at jeg i halv koma stod å vippet på det. Blir selvsagt et lite smell av sprø plast som ryker og får da kjeft av noen damer som står og røyker på vår røykfrie stadion. Gikk før kampen var ferdig gjorde dem og. Fin gjeng vi har fått på Felt J.

Meeen, 0-3 til Kamma så forstår jeg at folk blir gretne. Vi får se hvordan det blir resten av sesongen. Folk må ta seg sammen ihvertfall!

Men for å svare deg Glåmlia-rampen, synes ikke det var så jævelig mye av det i går? Faktisk så var det ved flere anledninger helt greit, for det var noen mildt sagt merkelige avgjørelser..men mulig du fikk med deg mer av det enn meg, jeg var opptatt med å prøve og synge.

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 10:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Glåmlia-rampen wrote:
Felt J! Nå får dere slutte å klage på dommeren og ikke minst linjemannen. Nå er det verre en noen gang. Blir flau av å stå og høre på dere.


Er egentlig uenig der. Jeg mener det er for lite av det. Hvis man ser på hvordan de store supporterklubbene gjør det under kampene så er det enda flere som roper og klager på dommeren der. Dommerne, og særlig linjedommerne, er lett påvirkelige og det vet de største supportergruppene å benytte seg av. Når linjemannen løper foran klanen eller foran ståfeltet på åråsen så lar han seg påvirka av ropene. Jeg mener vi burde gjort det mer og ikke minst mer høylytt slik at de hører det. Det kan faktisk ha mye å si.

Ellers synes jeg det var bra stemning i første omgang i går. I andre omgang punkterer de kampen relativt tidlig og fra da av er det helt stille på lunden, men det synes jeg nesten er helt naturlig. Det blir et voldsomt antiklimaks og man orker ikke å synge så mye.

At folk gikk fra kampen skjønner jeg også helt greit. Å være supporter betyr ikke at man skal godta absolutt alt eller at man alltid skal stå igjen. Er det én kamp man ikke vil tape i året, så er det mot lillebror fra Hamar. Når gutta da spiller så dårlig så kan de ikke forvente annet. Selv stod jeg igjen, men hadde veldig lyst til å gå

Og en siste ting....tror det var 3100 på kampen i går og ikke 2100. Det var forhåndssolgt 2200 billetter, så tror KIL tulla litt med tallene

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 10:09 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Kollektiv Psykose? Vil eller kalle den ukultur en blanding av Drogba, Steffen Iversen, Kjetil Rekdal. 1892 syng med full hals positivt til KIL:-). Men la denne stakkars flagg mannen være i fred da Felt J. Jeg personlig har fast plass i ishallsvingen, og prøver å svare Felt j med klapp, sang og rop. Men det er tøft når man nesten er alene på feltet om det :-P Det er linjedommern også? KIL- Tromsdalkampen så var linjemannen på vei over til motsatt side i andreomgang, men måte pent tilbake til det jeg fortegner som et Hælvete på jobb.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 10:23 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
OK! Da vet jeg hvordan styre og stell er. klanen og kanari er forbildet. SLUTT

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 11:38 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Forbildet er de nok ikke!
Jeg er enige med dere begge

Hvorfor jeg er enig med A4tech:
Dommere er mennesker, de vil bli påvirket, det er det ingen tvil om. Samtidig er vi mennesker med svært mye engasjement for laget vi elsker, derfor rakner det når linjemann/dommer ødelegger sjangser for å score mål, noe som er relativt viktig i fotball ;)

MEN, det jeg mener er problemet er at:
40-50 % prosent av felt J synger under kampen.b I seg selv et problem.
Men dersom dommeren dømmer feil er det uten unntak 100% som gauler.
Det er problemet. Ikke nok med det, men dersom det blir en avgjørelse som folk er uenig i, midt under en sang, så begynner folk å skrike og kanskje tilogmed prøver å dra i gang en eller annen "dommerjævel".

Det er forbanna irriterende!

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 20:59 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 30 Jul 2010, 12:22
Posts: 389
Location: Langeland, Kongsvinger
Roping på linjedommer? Helt greit når avgjørelsene er hårreisende dårlige. Ikke nødvendig med en ordbruk som omhandler kjønnsorganer og annet stygt - men å reagere med buing og "rævva-rævva-rævva" er helt OK. Spesielt ved den ene offsideavblåsingen i går hvor vi har målsjanse - og spilleren som er i offside går utover uten å være involvert - mens "hvem-det-nå-var" kom på løp bakfra - og ble avblåst...grøss...sånne fortjener buing.

Røyking på J-feltet? En uting. Det blir annonsert over høyttaleranlegget at Gjemselund er en røykfri stadion...og at barn, allergikere og andre som generelt ikke liker røykelukt skal være henvist til andre felt bare fordi noen ikke gidder å holde seg i 45 min for å så gå utenfor å røyke - det er helt uforståelig for meg.

Gå før kampen er over? Tja - sikkert ulike meninger om det, men når man har stått på tribunen fra lenge før kampstart, sunget fra et kvarter før kampstart og mistet stemmen før pause - for å så se på at ingen av spillerne yter noe mer enn maks 75% mot erkerival HamKam - da synes jeg det er forståelig at noen går. Jeg var en av dem som gikk...fordi jeg forventer at spillerne gjør sitt beste for å vinne enhver kamp - når jeg selv føler at jeg yter 120% for å støtte dem under kampen. MEN, selv om skuffelsen lå tykt utenpå og jeg gikk når HamKam satte inn 3-0, vil jeg dukke opp på J-feltet og skrike meg hes på neste hjemmekamp igjen...og det vil jeg gjøre uansett hvilken plassering vi ligger på tabellen - og hva slags resultater som er oppnådd tidligere.

Synging? Ja, jeg må innrømme at det blir mer trøkk over sakene når flere er med å synger...blir litt tynt når bare en hard kjerne trår til...så til alle som er engstelig for sangstemmen...hvis dere hørte "røde-hvite, røde-hvite, røde-hviiiiiiite det er vi" sunget av en enslig - ikke spesielt kompetent stemme...på tross av den noe skrøpelige fremføringen - fikk jeg applaus, og jeg er sikker på at den funker bedre når flere er med...så det er bare å hive seg med - uansett kvalitet på stemme og mot i brøstet!

:D :oops: :roll:

_________________
Røde hvite, røde hvite, røde hviiiiite det er vi...
Vi er gutta ifra skogen, alle andre knuser vi...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 29 Apr 2012, 21:29 
Offline
www.kilsk.com

Joined: 14 Aug 2011, 18:01
Posts: 627
Location: Bor i Grue gitt!
Glåmlia-rampen wrote:
Felt J! Nå får dere slutte å klage på dommeren og ikke minst linjemannen. Nå er det verre en noen gang. Blir flau av å stå og høre på dere.


Syntes selv også at man må si ifra når man ikke er enig!

_________________
Det er i motgang man blir sterkere!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 30 Apr 2012, 19:27 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Steller med 100% bak A4Tech her, når linjemann er så ræva som på lørdag må folk tåle at han får høre det. Den situasjonen som Innfløtter'n beskriver var helt horribel! Skal ikke gå an å vinke på sånn i 2012, da den regelendringa om at man ikke er med i spillet skal det ikke vinkes kom på førsten av 90 tallet!

Jeg var en av de som gikk i det 85 minutt.. Mye pga frustrasjon for kampen, mest fordi jeg sto ved sidenav noen gjøker som prøvde å dra i gang, selvom de veit vi har forsangere! Så stelte meg bak mål og så de siste 8 min av kampen.

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Felt J 2012
PostPosted: 12 May 2012, 18:37 
Offline
Saftblander

Joined: 24 Jan 2012, 18:16
Posts: 13
Jeg har nå sett at de som starter sanger å synger mest har stått langt frem på felt j denne sesongen,noen grunn til dette??jeg syns det egentlig er best de står litt lenger bak,og det av 2 grunner : 1.når man står langt frem forsvinner lyden rett ut i luften mens når man står bak får man litt hjelp av tribunetaket å det ljomer litt mer utover selv om det ikke er mange som synger! 2.når de ivrigste står fremme å hopper å synger mens de bak står helt i ro ser det litt feil ut!eller hva syns dere?? Forza vinger :)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group