KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 03:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Celtic
PostPosted: 31 May 2006, 23:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Ettersom det er noen Celticfans som også følger KIL så legger jeg ut div. greier om Celtic.

Først ut er UEFA-cup finalen mot Porto i Sevilla. Det er det desidert største jeg har vært på. Sjekk videoen.

http://media.putfile.com/seville


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 14:26 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
Celtic er et lag jeg alltid har hatt et slags forhold til. Heiet på dem før når Henke og Riseth var der og alle kampene gikk på svensk TV. De siste årene har jeg ikke sett noen kamper, men det er laget jeg holder med i Skottland.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 15:38 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
TV-kanalen SportN har senderettighetene på skotsk fotball. TV2 og TV4 pleier å sende Old Firm-kampene.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 13:38 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Skitne rangerssupportere:
http://dailyireland.televisual.co.uk/ho ... 1450&opp=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 2006, 21:40 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Da kom meldingen alle fryktet. Roy Keane legger opp etter å ha gjennomgått flere medisinske tester: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119401

http://www.celticfc.net/newsroom/news.a ... 12_1119pc'



Men men, snart er det nye store spillere på plass på Paradice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 2006, 22:04 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Det kan vel vanskelig komme bedre nyheter enn at Keane legger opp, finnes det en mer usympatisk fotballspiller i verden?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 2006, 22:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Hehe. Greit nok at han krangla litt med Håland. Men se på mannen da, ire med temperament og flasket opp i Scum United. Bare det gjør jo at man ikke kan forvente mer.

Ellers kommer jeg på minst fem mer usympatiske spillere, bare på Hamar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Jun 2006, 08:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Har ikke noe i mot Celtic, men Keane har jeg aldri klart å takle. HJar nok noe med Scum United å gjøre også sikkert ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Jun 2006, 20:22 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
For noen måneder siden gikk Celtic-legenden og den skotske landslangskjempen Jimmy Johnstone bort. Han var en del av det legendariske Lisbon Lion. Fant noen linker som er til minne om han:

http://www.zippyvideos.com/347323212428 ... g/*strocky


http://www.laceltic.com/jinky_1.wmv


http://news.bbc.co.uk/nolavconsole/ukfs ... 816494.stm


http://media.putfile.com/Goodbye-Jinky (Må sees)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 15 Jun 2006, 23:43 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Shunsuke Nakamura har signert ny kontrakt med Celtic. Midtbanespilleren blir på Paradise frem til 2009.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 16 Jun 2006, 08:20 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Sorry Lennon, men nå skal jeg banne litt i kirka her:

Jeg har alltid hatt et halvt øye på Celtic i Skottland. De har jo opp gjennom hatt mange gode lag og spillere, spillere som har vært ansett som klassespillere, og som har vært definert som høyt Premier League nivå. Tidligere har jeg ment at både Celtic og Rangers har kunnet hevde seg i toppsjiktet i Engelsk PL om de hadde blitt med der.

Men her har jeg sett en endring i de siste par tre årene. Begge de skotske gigantene fyller gradvis opp stallene sine med mer og mer ukjente spillere på et lavere nivå enn før. Altså, la oss ta en titt på dagens Celtic: Først finner man Dion Dublin, klassespiller for 5 år siden, men avdanka nå. Så har man en spiller som Paul Telfer i stallen :shock: En middels engelsk championship spiller i mange år! Eller en avdanka John Hartson. Og legg da til en rekke halvgode utlendinger og så har vi Celtic pr i dag. Keepern er god riktignok.

Mitt poeng er at det ser ut til at skotsk fotball tar samme retning som Tippeligaen. Altså blir dårligere og dårligere. Se på Hearts som kniper 2. plassen med mange skotter på laget, sågar skotske landslagspillere. Og det å være skotsk landslagspiller er pr i dag ikke noe kompliment! Det skotske landslaget er såpass på gyngende grunn at Darren Fletcher er kaptein og "stjernespiller" :shock:

Beklageligvis tror jeg derfor at suksess i Europa må man se langt etter slik tingenes tilstand er i skotsk fotball for tiden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 16 Jun 2006, 22:23 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Kan ikke si meg helt enig med deg Karlsen. Enig i at SPL er en bakgårdsliga i forhold til ELP. Men å påstå at skotske ligaen er blitt dårligere de siste tre årene er jeg ikke enig i. Se på Celtic; det er to år siden de spilte finale i UEFA-cupen. UEFA-cupen er jo ingen bakgårdscup det heller. Faktisk meget høy klasse på de som er med.

Rangers gikk, dessverre, også langt i mesterligaen. De røyk ut for Villareal i kvarten (var det ikke?). Hearts gjorde det heller ikke så galt i UEFA.

Så lenge de beste skotske lagene spiller i SPL vil man aldri klare å hente de beste spillerne, som man gjør i ELP, spansk liga og italia.

Faktisk synes jeg den skotske serien er blitt bedre. Foruten Celtic som var i en klasse for seg selv i år, synes jeg sessongen nå viste at flere av de andre lagene har hevet seg. Hearts ble jo kjøpt opp av en riking fra Litauen i fjor og er i ferd med å bygge opp laget.

Du skriver også at det ikke er mange store spillere i skotsk fotball. Greit nok finner du ikke så mange stjerner som i Spania og England. Men for å snakke om Celtic som jeg jo kjenner best til så var Henke Larsson en kvalitetsspiller som nok hadde fått mye spilletid i England. John Hartson scoret 111 mål for Celtic på litt i overkant av 200 kamper. Stilian Petrov er en annen, som er stjerne på det bulgarske landslaget. Zurawski og Boruc er det desidert to største spillerne på polske landslaget. Bobo Balde har lenge vært ønsket av storklubber som Bayer Munchen.

Nakamura har i flere år vært i kikkerten hos spanske og italienske klubber.

Og for ikke å nevne Cris Sutton, som gikk i år, var Engelsk landslagsspiller mens han var i Celtic.

En annen grunn til at stjernene i England ikke er i skotsk fotball skyldes nok også penger. Celtic og Rangers er de to klubbene i Skotland som kan betale sine spillere skikkelig lønn. Lønnsnivået ligger hos dem på samme nivå som hos engelsk 1.div nivå.

Så skal du også huske på at Celtic var det første laget fra de britiske øyer som vant Europacupen. Dog er det snart 40 år siden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2006, 18:09 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Da er nok noen nye spillere signert for Celtic.

Denne uke signerte Evander Sno fra Feyernoord for Celtic. Sno er regnet som et av det største talentene i Holland og spiller på U19-laget. Sno er midtbanespiller.

Også Chelseas tjekkiske Jiri Jarosik har signer for Hoops. Han har flere landskampen og spiller, også han er midtbanespiller.

Disse har fra før skrevet under for Celtic:Gary Caldwell forsvarsspiller fra Hibs, Kenny Miller angrepsspiller fra Wolverhampton, Derek Riordan midtbane/angrepsspiller fra Hibs.

Mye tyder også på at Jimmy Floid Hasselbaink også kan havne i grønne og hvite Hoops til høsten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 17:01 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Sjekk denne. En hylles til til The king of kings. http://media.putfile.com/Henrik-Larsson ... c-FC-video

One in a row, just nine to go.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 17:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Neil Lennon wrote:
Da er nok noen nye spillere signert for Celtic.

Denne uke signerte Evander Sno fra Feyernoord for Celtic. Sno er regnet som et av det største talentene i Holland og spiller på U19-laget. Sno er midtbanespiller.

Også Chelseas tjekkiske Jiri Jarosik har signer for Hoops. Han har flere landskampen og spiller, også han er midtbanespiller.

Disse har fra før skrevet under for Celtic:Gary Caldwell forsvarsspiller fra Hibs, Kenny Miller angrepsspiller fra Wolverhampton, Derek Riordan midtbane/angrepsspiller fra Hibs.

Mye tyder også på at Jimmy Floid Hasselbaink også kan havne i grønne og hvite Hoops til høsten.


Ja, mulig det kan bli bra da? Derek Riordan lyder kjent.. :roll:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group