KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Apr 2024, 12:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 11:24 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Wenger er jo tidenes dobbeltmoralist......hadde Arsenal klart å holdt unna og vunnet 1-0 så hadde han garantert roset Hauge og forklart at det ikke var lett for Hauge å gjøre noe annet når de fikk keeperen utvist......ellers har jeg ikke hørt at han har klaget på avgjørelsen når Eboue gikk på tryne etter selv å ha røska tak i en Barca spiller......

Det er bare herlig........Arsenal får all verdens hjelp av Hauge, men klarer uansett å klage!!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 11:36 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
Forsåvidt enig i at Wenger har vært litt sutrete i media i det siste og hatt litt dobbeltmoral. Men at Arsenal klager på at Hauge hjalp dem er jeg uenig i. Jeg ser ingen hjelp i å få Lehmann utvist (Eboue frisparket var litt "hjelp" fra han da).. Jeg hadde ikke sagt noen verdens ting om det hadde blitt mål og gult kort, det hadde vært riktigst. Men uansett om hauge hjalp Arsenal eller ikke, synes jeg han gjorde en elendig kamp. Uproft av UEFA å la han dømme denne kampen bare som et plaster på såret. Han har jo allerede driti seg ut i årets CL (Chelsea-Barca) og da synes jeg det blir feil å gi han CL finalen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 11:50 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Merkelig at man kan bruke betegnelsen elendig når han er oppe i en situasjon som er kontroversiell i hele kampen... (det røde kortet). Det er viktig å se helheten og kampens betydning og ikke bare se en enkelt episode som grunnlag for å dømme han. Husk at tabloidene smeller disse sakene opp for å selge aviser!!

Hauge er en bra dommer, men han har fått et dårlig omdømme fordi han tør å ta avgjørelser som går i mot topplagene.. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd dersom det hadde vært en italiensk dommer( untatt Collina) som hadde dømt.. Glad Hauge ikke aksepterer å bli brukt som nikkedukke av de gode managerene!! Og det er lett for oss som kan se all verdens repriser om og om igjen før vi tar en avgjørelse!!

prøv å dømme en kamp med 80 000 gale tilskuere, med sinnsykt høyt tempo og en haug med tjuvtriks.. da er det lettere å skjønne hvor vanskelig dette er!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 11:58 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
Det er sikkert ikke lett å dømme slike kamper nei. Elendig var kanskje å ta litt i, men jeg synes ikke han gjorde noen god kamp. Eksempler:

-Rødt kort situasjonen
-Eboues filming
-Henry fikk gult kort for å takle ballen
-Henry sparkes ned bakfra flere ganger uten at Hauge lar det få konsekvenser

Det er disse jeg kommer på i farten. Jeg mener uansett man burde valgt en topp-dommer til denne kampen. Ettersom Hauge ikke kom med til VM er han jo tydeligvis ingen toppdommer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 12:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Raggen wrote:
En annen ting som irriterer meg er alt fjaset etter frisparket de ga til Eboue. Alle som kritiserer dette har sett situasjonen 10 ganger i reprise, og da er det jo lett å se at mannen filmer.....det som er rart er at dette på em måte er Hauge og linjedommeren sin feil? Her skyter de feil menn......skal noen fåå "kjeft" for denne episoden så er det Eboue....det er han som jukser.....skal vi bli kvitt disse jævla diverne så må vi fotballtilhengere gjøre opprør og gi klar beskjed om hva vi syns om slik oppførsel.....og det selv om det gjelder våre egne spillere!!


Helt enig! Eboue spiller i et land som ikke tolerer slikt. Hadde han gjort slikt i en ligakamp i England hadde han fått pepper på tribunen, også fra sine egne!(Ja for SUPPORTERNE til Arsenal er vel fortsatt engelske??)

Men det er mulig kulturen internt i et lag med mange utenlanske spillere har større toleranse for slikt? Veldig mange av de internasjonale toppspillerne som kommer til England er selvfølgelig positivt. Men jeg er faktisk glad for at majoriteten av spillere i United fortsatt er britiske. Det har noe med den engleske mentaliteten å gjøre.

For skams skyld, et engelsk lag av alle ting skal ikke filme eller jukse seg til fordeler under kamp!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 14:21 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Bergkamp wrote:
Forsåvidt enig i at Wenger har vært litt sutrete i media i det siste og hatt litt dobbeltmoral.


En god kandidat til "understatement of the year"-tittelen ? :wink:

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 14:32 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Tror du virkelig vi er stolte av at Eboue filmer??
Og kanskje dere skal ha oss til å ringe han og si at, nei fy, slutt med det der.. Jeg har jo nummeret hans så.. :roll:
Og tror du vi sitter å håper på at han gjør det?
Unnskyld men det kan vi ikke gjøre noe med..

Men deresom tottenham og manu supportere skal vel ikke si noe særlig når det gjelder filming og cheaters.

Rooney, diver van stinkelhorse og ronaldo er bare fornavn på filming.
Og selve tottenham burde være synonymt for usportslighet.
På vår side har vi Reyes og Eboue som aldri ser ut til å slutte helt.
Desverre har filming blitt endel av fotballen og det kan vi som supportere gjøre lite med, ettersom vi ikke akkurat prater med stjernene "hver dag"..

Uansett, for å legge til en ting på lista til Bergkamp;
- Oleguer hindrer 3 store overgangsmuligheter til Arsenal ved rett og slett å sparke ned Freddie. Den TREDJE gangen får han kort. Han skulle vært utvist på nr.2 ...MINST!

Barcelona vant muligens fortjent, men synes Arsenal også skal ha kreditt.
10 mot 11 i 70 minutter mot et lag som Barca.. Da er det ikke mange som hadde ledet i over 40 minutter. Og i tillegg skal det sies at Arsenal skapte minst like mange, om ikke flere, store sjanser enn Barca. Barca hadde ikke mange store sjanser ser man bort fra målene og denne flotte vendingen til Eto'o. Henry hadde tre store sjanser, alle på mål, Hleb og Ljungberg hadde hver sin. Alle flotte angrep. Barca trillet rett og slett kun ball rundt på midtbanen og når Henke kom inn gjorde det forskjellen.

PS: Henry signerer ny kontrakt for Arsenal idag ;)

SÅ FEKK ÅFF spurvs and barsalåna.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 14:53 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ta deg en bolle!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 14:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Tok en cola i stedet jeg, for nå har Henry signert ;)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 14:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Er vel bare KIL og Liverpool som er dønn ærlige her i verden ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 15:10 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Da har altså Henry bestemt seg for å råtne på rot i Arsenal.. Synd for han, for Barca kommer til å vinne mange flere titler enn Arsenal også neste sesong.. I alle fall i spania.. :wink: CL- havner nemlig der den hører hjemme, hos Man U!!

_________________
Skogens Konger!! En Skog, Ett lag!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 15:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Jaja, kanskje dere burde komme dere ut av gruppespillet først? 8)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 15:22 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Sigurd wrote:
Da har altså Henry bestemt seg for å råtne på rot i Arsenal.. Synd for han, for Barca kommer til å vinne mange flere titler enn Arsenal også neste sesong.. I alle fall i spania.. :wink: CL- havner nemlig der den hører hjemme, hos Man U!!


Helt enig Sigurd! tror vi står overfor en sesong der de 5 beste lagene blir dritgode og Arsenal blir hengend elitt etter om de ikke styrker laget betydelig.

Chelsea kjøper som gærne. Er redd den midtbana med Ballack og Lampard.

Sir Alex har fått fritt spillerom i lommebøkene til gamle Glazer (etter at gamle Glazer fikk hjerneslag :P ) Tungt skyts på vei til Machester, og da snakker vi ikke om noen nye Djemba Djembaer!

Liverpool har plutselig etter 15 år i blinde fått øynene opp for GODE fotballspillere :shock:

Tottenham har vel signet Berbatov og har skumle hensikter.

Så Wenger må få ut fingern og handle en del skal de henge med neste år. Det blir et rotterace neste år!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 15:35 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Neste år blir som årets sesong....stort sett.....

Russland vinner.....

ManU og Pool vil i utgangspunktet krangle om 2-3 plass....

Spurs KAN blande seg inn noen hakk høyere enn i år....men da må det fortsatt komme inn noen forsterkninger, spes i forsvar.

Arsenal kan ende opp hvor som helst.....alt er avhengig av om Hennry holder seg skadefri....men Henry på banen hele sesongen tipper jeg de blir nr. 2.......skulle han feks gå på et alvorlig beinbrudd i fotball-vm og bli borte hele sesongen.....ja da tror jeg faen meg ikke de klarer å bli bedre enn nr 8.......hele laget er avhengig av kjæledeggen......"one man show" hele greia!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 15:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
My ass!
Greit at han er stor for oss, men ikke faen om vi er ett one man team.
Hv askulle Henry gjort uten lissepassningene fra Fabregas, osv???
Dere kan avskrive Arsenal så mye dere vil , men faen så latterlige dere er når datoen viser 19 mai og det er 1 og en halv måned til trasfervindut i det hele tatt ÅPNER.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 146 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group