KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 17:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Vuvuzela
PostPosted: 14 Jun 2010, 20:06 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Jeg vil minner alle som har facebook konto og som har fått nok av dette støyvåpenet om følgende facebook aksjon

http://nb-no.facebook.com/pages/FIFA-BA ... WORLD-CUP-

Et utslag av multikulturalisme at dette tillates. Alt er like bra eller dårlig, ingenting er objektivt rett eller galt, derfor er 90 minutters konstant støy i 130 decibel greit til tross for at f.eks. spillere, trenere og TV seere over verden er sterkt i mot.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 14 Jun 2010, 21:52 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 10:37
Posts: 59
Er're for høyt så ær'ru for gammal!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 14 Jun 2010, 22:38 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Kromist wrote:
Er're for høyt så ær'ru for gammal!


Mulig det, men jeg synes irritasjonsmomentet er mer at det er kjedelig og uinterresant med samme biesverm lyden i 2*45 min kamp etter kamp. Overdøver blant annet alt av supportersanger.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 07:18 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Enig. Sånt har intet på fotballbanen å gjøre. Visstnok er dette blåseinstrumentet et slags symbol på at svarte og hvite nå er forenet og har lik verdi i Sør-Afrika. Selvfølgelig vel og bra det, det er jo sånn det må være. Men fra å være en markering av en viktig politisk sak til å være støy rundt tidenes idrettsarrangement i Sør-Afrika er veien lang.

Dette er regelrett støy og har visstnok en decibel som kan skade hørselen. Videre er dette et forstyrrende element for disse idrettsutøverne. Hvorfor ikke la disse utøverne på ypperste nivå få bedrive sin idrett uten forstyrrelser. Det er langt fra denne tutingen til vanlig publikumsstøy.

De kvasipolitisk korrekte tør ikke å gripe inn i dette irrasjonelle fenomenet. Man skal være så åpen og tolerant for andre folks kultur at det er helt greit å vrake noen trommehinner og sette en demper på gleden ved verdens største idrettsarrangement. Fotball VM i Sør-Afrika vil bli husket for støy fremfor store idrettsprestasjoner om ikke galskapen stopper.

Og det finnes nok av folk her i landet blottet for sosial intelligens og gangsyn, så at den derre vuvuzelaen dukker opp på Gjemselund etter ferien er 100% sikkert! Isåfall må vi som ønsker en fotballopplevelse gripe inn. Håper også klubben og vaktene tar hensyn til folks hørsel og den allmenne dannelse ved kommende kamper hjemme på Gjemselund.


Last edited by Karlsen on 15 Jun 2010, 07:19, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 07:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Det er allerede solgt av dette svineriet til Norge.
http://www.nrksport.no/fotball/vm/1.7167744

Det blir heller ikke stoppet i VM.
Ellers rapporteres det faktisk at mange slår lyden av TV'n under kampene grunnet dette tullet.
Minner om russen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 08:11 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Det eneste forståelige språket til enkelte er penger. Jeg "håper" et menneske på kamp får ødelagt hørselen pga galskapen og således saksøker og krever erstatning. Arrangøren står vel da ansvarlig. Da får man stoppet dette. Videre burde de store siviliserte lagene som kommer fra land med rasjonelt tenkesett, de antatte favorittene, sette som en forutsetning for i det hele tatt å entre banen at disse blåseinstrumentene fjernes og stoppes.

Og så en sak for supporterklubben:
KIL Toppfotball må få en henvendelse ang dette instrumentet i god tid før neste hjemmekamp slik at man får diskutert hvorvidt dette uvesnet er ønsket på Gjemselund. Har KIL Toppfotball råd til å betale erstatning for ødelagt hørsel? Har KIL toppfotball råd til å betale bot fra NFF pga de aggressive og antagelig voldelig reaksjonene praktiseringen av et slikt instrument vil fremprovosere? Ønsker spillerne å bli forstyrret og miste fokus fordi en eller annen fjott har en trang til å blås i et slikt horn?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 12:10 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Må jo være mulig for vestlige TV stasjoner å filtrere bort dette.

Var en bruksanvsining for hvordan man kan filtrere det bort på egen TV, men fant ikke den innstillingen på min. :x


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 14:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Må først få si at denne lyden har plaget meg voldsomt så langt under turneringen. Fryktelig slitsom og monotom lyd, som i tillegg dreper en fantastisk stemning som kunne vært.

MEN, nå er altså dette en del av tribune/supporterkulturen i Sør-Afrika (som Siem sier: "Vi har dette hver uke under våre seriekamper") og jeg mener man skal være litt forsiktig med å forby dem helt. Jeg kan tenke meg hva slags ramaskrik det hadde blitt i Norge dersom kubjellene skulle forbys under håndball-VM.

Jeg mener derfor at Sør-Afrikanerne bør få bruke vuvuzelaen under sine kamper, men at de bør forbys under de resterende kampene. Da blir det i allefall rettferdig.

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 15:13 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 10:37
Posts: 59
Jeg syns det er moro å se litt av andre lands supporterkultur - syns i grunnen det er litt av moroa med VM. Derfor tror jeg det er veldig dumt å forby instrumenter på tribuner.

Men klart - jeg er jo vant til å bli sett rart på og hysja på når jeg roper og synger på Gjemselund ("hysj, nå trekker dem kamplotteriet"), så det er vel ikke så rart KIL-supportere reagerer på litt lyd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 15:36 
Offline
Reserve

Joined: 05 Aug 2009, 21:51
Posts: 168
Skal ta med kjelelokk på kampene fremover. De representerer min frihet og at vi har nok mat.
Samtidig støtter det alle samfunsgrupper som lager mat i kjeler.

Og man kan bråke sinnsykt med dem, for det er jo det viktigste. Oppfordrer alle til å ta med kjelelokk fremover så skaper vi en kultur med dette. Da blir det eksotisk og spennende å komme på KIL kamper fremover.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 15 Jun 2010, 19:27 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 10:37
Posts: 59
Jeg kommer ikke til å foreslå forbud mot grytelokka dine, Borgen ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 16 Jun 2010, 09:49 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
borgen wrote:
Skal ta med kjelelokk på kampene fremover. De representerer min frihet og at vi har nok mat.
Samtidig støtter det alle samfunsgrupper som lager mat i kjeler.

Og man kan bråke sinnsykt med dem, for det er jo det viktigste. Oppfordrer alle til å ta med kjelelokk fremover så skaper vi en kultur med dette. Da blir det eksotisk og spennende å komme på KIL kamper fremover.


Artig forslag... :D :D eller hva med kastanjetter!? :lol:

Sikkert er i hvert fall at Gjemselund ville bli en kuriositet i fotball-Norge!

Jeg har tidligere hatt med meg en vuvuzela-lignende trompet på enkelte kamper. Den stammer fra skiflyvningrenn i Planica og skapte et

utrolig trøkk der. Skal vel ikke påstå at jeg syns det Slovenske publikummet framstod som særlig intelligente og det var ganske irriterende lyd i

lengden. Så etter å ha fulgt med på VM og debatten rundt blåsinga blir det nok en stund til jeg tar med meg trompeten på Gjemselund ja.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 16 Jun 2010, 20:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Er jo nesten Vuvuzela fritt under nasjonalsangene. :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 16 Jun 2010, 21:23 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Det må være feil i hodene til de som synes at en hel kamp med slik sirenestøy er vakkert, morsomt, spennende eller hva de nå mener.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vuvuzela
PostPosted: 16 Jun 2010, 21:35 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det er vel de samme som også syns kubjeller og håndball er tingen i bingen!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group