KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Apr 2024, 10:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 04 Jul 2010, 12:21 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
David Justice wrote:


Ja, du har truffet noe. Du har truffet "a sense of life", sansen for the good vs. the evil. Det er en følelse som bunner i rasjonalitet. Meget spesielt å glede seg over teutonerne fordi Argentina spiller naiv fotball.


Tror det blir feil med "good" and "evil". For deg subjektivt, ja maybe. Men jeg forholder meg til fakta. Fotballkamp er en kamp mellom to lag der formålet er å score mer og slippe inn mindre enn motstanderen, altså vinne!

Jeg er rasjonell når det gjelder fotball. Et eksempel kan være følgende objektive fakta:
- En pasning slått med innsida av foten har større sjanse til å nå en medspiller enn et hælspark. Ergo er det best for laget om man gjør ting skikkelig og det som gavner laget.

Jeg vet at man har større sjanse til å vinne en kamp om man, selv med gode offensive spillere, organiserer laget skikkelig. Enn Maradonas alle superstjerner i angrep biten. Tenk om Argentina kunne vært organisert skikkelig? Hvem i all verden skulle slått dem da?
Fotball er også så stå opp for laget. Det faktum at Argentina løper lite kan egenehendig ha innvirkning på resultatet. Gir man ikke alt så svikter man laget mener jeg. Det hjelper ikke å hete Zlatan når han faktisk i en kamp for Barca hadde løpt omtrent like mange meter i løpet av kampen som keeper Valdes!

Men det er klart det er "ideologiforskjeller" her i denne debatten. Og så utrolig bra som det er.

Dog reigsterer jeg at de best organiserte lagene MED klassespillere i tillegg ble ligamestere både i England, Italia og Tyskalnd. Jeg registrerer at de best organiserte lagene, MED offensive klassespillere spilte finale i CL. Og jeg registrerer at de best organiserte lagene i VM MED offensive storheter og klassespillere kommer lengst i VM. Jeg kan da ikke fatte at det kan være rasjonelt det Maradona driver med. Han alene må ta skylden for det pinlige Tysklandstapet. jeg ville elsket å se et godt organisert Argentina, med den samme Messi, med den samme Tevez. Gjerne ispedd Cambiasso og Zanetti.

En fotballkamp har i bunn og grunn ett formål: Å vinne over motstandern!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 15:05 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
http://www.vg.no/sport/fotball/vm/2010/ ... d=10002859

Hvem skal man stole på? En blekksprut eller Snåsamannen som har tyskerne som vinner? Vel snart har vi svaret..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 20:34 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
http://www.vg.no/sport/fotball/vm/2010/artikkel.php?artid=10002859

Hvem skal man stole på? En blekksprut eller Snåsamannen som har tyskerne som vinner? Vel snart har vi svaret..


Aper som kaster pil på børsselskaper har like stor "inntjening" som profesjonelle meklere...
Snåsamannen kunne jo sørge for skadefri stall...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 22:26 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Synd at PaysBas'erne slo Uruguay...
Nå er det liksom ikke noen igjen å unne seieren.
VM er over.
Og selvdagt skal 2-1 målet annuleres, men slik er det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 22:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Takk til Uruguay. En ny og spennende bekjentskap. Ærlig hardtkjempende lag, god fysikk. Og to strålende spisser. Jeg husker Urugay med glede fra dette VM!

Men jeg lar meg facinere av Nederland: For et LAG! Matchvinnere med komplementære ferdigheter: Den hardtarbeidende kloke Kuyt, tekniske van Persie, lynving Robben, benkesliter van der Vaart og selvsagt den beste av dem alle Sneijder! Huntelaar, Elijah og flere yngre lynvinger på benken.

Disse mikset med en "blokk" på midtbanen, van Bommel og de Jong/ de Zeuw. De usynlige kjempene som er sentrale både defensivt og er med å bygger opp offensivt.

Relativt stødig 4er bak og en relativt stødig keeper. Nederland er en meget verdig finalist!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 22:46 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
ivo wrote:
Synd at PaysBas'erne slo Uruguay...
Nå er det liksom ikke noen igjen å unne seieren.
VM er over.
Og selvdagt skal 2-1 målet annuleres, men slik er det.


Ja slik er det for de små landene i VM og de små lagene i TL. Dømmes bort.

Uruguay har gjort en fantastisk innsats i dette VM. Håper de klarer å mobilisere til bronsjekampen. Nei, det er ingen igjen å unne seieren. Det gjenstår kun å håpe at Uruguay kan klare en 3. plass og at noen endelig klarer å stoppe panzer stormtroppene til teutonerne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 22:57 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Karlsen wrote:
David Justice wrote:


Ja, du har truffet noe. Du har truffet "a sense of life", sansen for the good vs. the evil. Det er en følelse som bunner i rasjonalitet. Meget spesielt å glede seg over teutonerne fordi Argentina spiller naiv fotball.


Tror det blir feil med "good" and "evil". For deg subjektivt, ja maybe. Men jeg forholder meg til fakta. Fotballkamp er en kamp mellom to lag der formålet er å score mer og slippe inn mindre enn motstanderen, altså vinne!

Jeg er rasjonell når det gjelder fotball. Et eksempel kan være følgende objektive fakta:
- En pasning slått med innsida av foten har større sjanse til å nå en medspiller enn et hælspark. Ergo er det best for laget om man gjør ting skikkelig og det som gavner laget.

quote]

Du tror det blir feil med good and evil, men du forholder deg til fakta?

Med din argumentasjon ville du vel støttet Nord Korea og Iran også da hvis de var godt organiserte og løp til krampa tok dem. Jeg foretrekker vakker fotball fra lag / land som ikke gir objektivt sett meget negative assosiasjoner.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 23:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
David Justice wrote:
Jeg foretrekker vakker fotball


Da er vi to! Men din definisjon på vakker fotball er annerledes enn min. Og vi kan sikkert få ti-tjue forskjellige meninger på hva vakker fotball er. Og det er det som er så facinerende med denne idretten.

Debatten fader ut i smak og behag rett og slett.


Last edited by Karlsen on 06 Jul 2010, 23:32, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 06 Jul 2010, 23:58 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Smak og behag er vel en ting, men så kommer det vel også på med en dæsj av følelser... vil vel nesten alltid være slik at folk har forskjellige følelser for de forskjellige lagene når 2 møtes. For min del må KIL gjerne spille tidenes mest kyniske fotball bare de vinner. De kan godt vinne alle kamper 1-0 og ikke skape mer enn denne ene sjansen pr kamp. Helt greit!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 07 Jul 2010, 07:44 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Dette VM'et tok liksom aldri av på en måte...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 07 Jul 2010, 08:36 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Raggen wrote:
For min del må KIL gjerne spille tidenes mest kyniske fotball bare de vinner. De kan godt vinne alle kamper 1-0 og ikke skape mer enn denne ene sjansen pr kamp. Helt greit!


100% enig i dette!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 07 Jul 2010, 22:24 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Stort takk til Spania som satte teutonerne på plass. Lenger enn til semifinalen kom de heldigvis ikke med panzerfotballen og tjuvtriksene sine.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 07 Jul 2010, 22:27 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Tjuvtriksene til hvem? Tyskland har vel spilt bra fotball med en gjeng ung gutter. Tenk om drillo hadde turt bå satse på ungdommen også.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 08 Jul 2010, 09:09 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Tjuvtriks, sipping, grining, filming= Sør-Afrikanere!!

Men det jeg egentlig hadde tenkt å skrive er:
Gracias Espana!! Endelig våkna dem. ble glad i det laget i EM, da var de utrolig bevegelige. De har jo forsåvidt stått rolig nå fram til semien, men de er tilgitt! Gårsdagens forestilling var 2008 nivå!

For en drømmefinale vi får!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 08 Jul 2010, 11:34 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Jeg har vel ikke sett så mye tricks og filming av f.eks Uruguay, eller Brasil.
Sant nok litt hands av sistnevnte, men der er mange "gode nok".

Med fare for å bli skutt, så kan vi vel påpeke at Tyskland ikke fikk straffe for en kontakt som var 7000 ganger sterkere enn da RBK fikk MOT KIL i vår.
På stillingen 0-0...
Desverre avgjøres for mye av ikke-påvirkbare faktorer.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group